środa, 27 lutego 2013

Pozycjonowanie stron internetowych a Twoja oferta

Pozycjonowanie stron internetowych a Twoja oferta

Autorem artykułu jest Bartek Koplin


Jaki wpływ na zdobywanie klientów i uzyskanie większego obrotu ma pozycjonowanie Twojej strony firmowej w wyszukiwarce Google. Wiele osób zamierzających reklamować swoją stronę lub produkt w internecie staje przed wyborem tego w jaki sposób dobrać odpowiednią formę reklamy. Firm oferujących wszelakie sposoby promocji jest wiele. Jednak tak naprawdę jaką firmę wybrać, która będzie tą odpowiednią która dobierze dla Ciebie szytą na miarę ofertę? Przyjrzyjmy się przykładom.

1. Pozycjonowanie stron internetowych
Spytasz pewnie czym jest pozycjonowanie? Otóż polega ono na działaniach przeprowadzonych nad stroną www w celu podniesienia jej pozycji w wynikach wyszukiwania danej wyszukiwarki internetowej na interesujące nas frazy.

Spójrz na poniższy wykres, który przedstawia informacje o tym w jaki sposób rozkładają się kliknięcia na pierwszej stronie wyników:

emarketing-sem1

Jak widzisz największym zainteresowaniem cieszy się pierwsza pozycja wyników ponieważ skupia na sobie ponad 56% wszystkich kliknięć. Druga i trzecia pozycja mają dużo mniejszy procent kliknięć i jest to 13,45% oraz 9,82%. Jak widzisz pierwsze trzy miejsca (tak zwany TOP3) inkasują na swoje konto blisko 80% wszystkich wejść! Teraz już wiesz dlaczego warto być wysoko w wynikach i wyprzedzić konkurencję?

Wyobraź sobie sytuację, w której sprzedajesz pewien produkt, niech to będzie najnowsza betoniarka firmy X, którą wszyscy chcą mieć na swoich budowach. Tą samą najnowszą betoniarkę sprzedaje także 15 innych firm z całego kraju. Jeśli Twoja ofertowa podstrona pojawia się na drugiej stronie wyników (miejsca od 11 do 20) szanse na to, że ktoś wejdzie na Twoją stronę są nikłe. Powiedz szczerze ile razy zaglądałeś na drugą lub trzecią stronę wyników? Nie często, prawda? I tak właśnie robią użytkownicy internetu. Skupiają całą swoją uwagę na pierwszej stronie (czyli TOP10).
Więc jeśli Twoja strona ofertowa nie wyświetla się w pierwszej dziesiątce na hasło "betoniarka X" to nie zyskasz kupców bo nie będą wiedzieli o Twojej ofercie bo nie zaglądają dalej niż poza pierwszą dziesiątkę. Wyobraź sobie dodatkowo, że w pierwszej dziesiątce jest 10 innych firm, które sprzedają tą samą betoniarkę i to one zgarniają cały rynek jeśli chodzi o jej sprzedaż internetową.

W tym momencie właśnie do gry wchodzi pozycjonowanie. Jeśli zlecisz skuteczne i szybkie pozycjonowanie Twojej strony na wskazane przez Ciebie frazy możesz wbić się do pierwszej dziesiątki a nawet trójki i zgarnąć znaczną część zapytań ofertowych dla oferty, którą prezentujesz.

Dlatego właśnie pozycjonowanie i tworzenie stron internetowych, które są w pełni zoptymalizowane jest tak popularne. Pomaga dotrzeć z Twoja ofertą do konkretnej zainteresowanej nią grupy docelowej, którą są ludzie szukający konkretnie właśnie tego co Ty oferujesz w sprzedaży. Czyli tak właściwie do Twoich nowych potencjalnych klientów.

--
www.firstline.pl - Marketing internetowy --- Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz