poniedziałek, 4 lutego 2013

Czego nie powie specjalista pozycjonowania stron swojemu klientowi

Czego nie powie specjalista pozycjonowania stron swojemu klientowi

Autorem artykułu jest Aleksander


Branża SEO ciągle kojarzy mi się z dzikim zachodem. Brak standardów, niejasne zasady, ciągle zmieniające się reguły pozycjonowania sprawiają, że klienci oczekujący optymalizacji swojej pozycji w wyszukiwarkach zdani są na łaskę "specjalistów" niczym bezradny pacjent na korzystający z usług szarlatanów. Branża SEO ciągle kojarzy mi się z dzikim zachodem. Brak standardów, niejasne zasady, ciągle zmieniające się reguły pozycjonowania sprawiają, że klienci oczekujący optymalizacji swojej pozycji w wyszukiwarkach zdani są na łaskę "specjalistów" niczym bezradny pacjent na korzystający z usług szarlatanów.

Nie ma co ukrywać, że działania na tym polu, które przynoszą dobre rezultaty nie są już banalnie proste (kiedyś wystarczyło wiedzieć), ale wymagają dodatkowych działań i inwestycji, które sprawiają, że pozycjonowanie przestało być produktem, który można sobie wziąć z półki. Specjaliści(?) SEO dobrze wiedzą, ale nie powiedzą Ci następujących rzeczy (pierwsze 10, który przyszło mi do głowy):

1. Na satysfakcjonujące rezultaty w bardzo konkurencyjnej branży możesz poczekać bardzo długo i jeszcze dłużej i nie jestem przekonany drogi kliencie, czy będziesz chciał płacić tak długo za brak rezultatów.

2. Satysfakcjonujące rezultaty są możliwe bardzo szybko. Jednak Twoje zadowolenie minie tak szybko jak szybko zrezygnujesz z płacenia za utrzymanie wysokiej pozycji.

3. W 99% przypadków Twoja witryna wymaga fundamentalnej przebudowy biorąc pod uwagę strategiczne ujęcie procesu optymalizacji.

4. Specjalista SEO weźmie od Ciebie pieniądze i przestanie traktować Cię poważnie drogi kliencie gdy będziesz się upierać, że witryna w wersji FLASH będzie jedyną wersją i będziesz się upierać, żeby ją pozycjonować.

5. Linki do Twojej strony będą wymieszane z wibratorami, dzwonkami do komórek i meblami kuchennymi.

6. Prawdopodobnie Twoja strona w pewnym momencie z bardzo wysokiej pozycji wyląduje w Googlowym niebycie i nie do końca będzie wiadomo dlaczego i na jak długo.

7. Celem każdego gracza SEO jest pozycjonowanie własnego zaplecza. Twoja witryna korzysta z niego tak długo jak za to płacisz.

8. Tak naprawdę Twoja firma powinna utworzyć osobne stanowisko/dział, który będzie zajmował się kompleksową promocją w sieci i generował stosowne treści i zaplecze jako kapitał własny firmy.

9. Spozycjonowanie Twojej witryny będzie o wiele trudniejsze niż tych, które gracz SEO ma już w swoim portfolio.

10. Kupowanie linków AdWords to nie pozycjonowanie.
---

Marketing w internecie

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz