poniedziałek, 4 lutego 2013

Dlaczego firmy decydują się zainwestować w pozycjonowanie

Dlaczego firmy decydują się zainwestować w pozycjonowanie

Autorem artykułu jest Ola Kowalska


Chcesz zainwestować w pozycjonowanie? Jeśli tak, to ten artykuł jest dla Ciebie! Pozycjonowanie staje się coraz bardziej popularne. Firmy wybierają tą metodę marketingu z kilku przyczyn.
Z rozmów z moimi klientami wynika, że najczęściej tak się dzieje, ponieważ pozycjonowanie: "jest tanie", "bo inni też w to inwestują", "bo chcę być na pierwszym miejscu". W tym miejscu chcę ustosunkować się do tych wypowiedzi. Otóż firmy pozycjonerskie, wcale nie są "tanie". Owszem jest to usługa relatywnie tania, tzn, że stosunek nakładu finansowego do osiąganych zysków, może być bardzo duży, lecz w żadnym wypadku nie myślcie, że na marketing w wyszukiwarkach wydacie przysłowiową złotówkę. Jednak większość klientów na szczęście jest świadoma kosztów pozycjonowania i nie trzeba im robić wykładu na temat tego, ile czasu i pieniędzy kosztuje zdobycie wiedzy z zakresu SEO. Dodam tylko, że tygodniowy kurs pozycjonowania pod okiem Aarona Wall'a
(guru pozycjonowania), może kosztować nawet 40tys. dolarów! Także sam proces pozycjonowania jest czasochłonny i kosztowny dla pozycjonera (min. zakup licencji na rożnego rodzaju programy itd.)
"bo inni też w to inwestują" - to kolejna przyczyna, która klienci się kierują przy wyborze pozycjonowania jako formy
marketingu internetowego. Jednak należy sobie zdawać sprawę, że nie zawsze SEO jest opłacalne. Są firmy, których rodzaj
działalności, czy też rynek na którym prosperują jest nieopłacalny pod kątem pozycjonowania.
No i na końcu powiem kilka zdań o podejściu w stylu "bo chcę być na pierwszym miejscu". Często klienci chcą wycenę pozycjonowania pod kątem każdej frazy z osobna i w zależności od miejsca które zajmie. Nie jest to moim zdaniem poprawne, raczej wymagałbym od firmy SEO efektów, bo chyba najważniejsze jest pozyskanie klienta i wzrost zysków firmy, a nie pozycja jaką zajmuje na kilka fraz. Profesjonalne pozycjonowanie polega owszem na zdobyciu jak najwyższych pozycji, lecz wg. oficjalnego stanowiska Google, firma pozycjonerska nie jest w stanie zagwarantować danej pozycji w wynikach wyszukiwania, bo o tym decyduje algorytm wyszukiwarki... ---

blog o pozycjonowaniu

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

4 komentarze:

  1. Ja uważam, że pozycjonowanie stron to ogólnie dobre rozwiązanie pod warunkiem, że korzystamy z usług profesjonalnej firmy, która szanuje swoich klientów i wie jak im pomóc. Karola

    OdpowiedzUsuń
  2. Firmy się dzielą na te które inwestują w pozycjonowanie i te które zaczną, obecnie internet to najlepszy kanał reklamowy więc z czasem pozycja w wyszukiwarce stanie się czymś obowiązkowym dla każdej firmy.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja właśnie po przeczytaniu tego artykułu http://www.minergo.pl/kampania-sem-kluczem-do-wiekszej-sprzedazy/ i dowiedzeniu się co tak na prawde daje SEM w pozycjonowaniu i zwiększeniu sprzedaży zastanawiam się właśnie nad tym aby zacząć solidnie pozycjonować swój sklep. Sądzicie, że to będzie dobre rozwiązanie?

    OdpowiedzUsuń
  4. Moim zdaniem jeśli chodzi o reklame firmy warto jest przede wszystkim inwestować we współpracę ze sprawdzonymi i doświadczonymi firmami http://pytaniaiodpowiedzi.pl/dlaczego-kampanie-rtb-sa-tak-skutecznym-narzedziem-marketingu-wyjasniamy/. takie działania na pewno zagwarantują wam najlepsze efekty jakich możecie się spodziewać.

    OdpowiedzUsuń