poniedziałek, 4 lutego 2013

Dlaczego firmy decydują się zainwestować w pozycjonowanie

Dlaczego firmy decydują się zainwestować w pozycjonowanie

Autorem artykułu jest Ola Kowalska


Chcesz zainwestować w pozycjonowanie? Jeśli tak, to ten artykuł jest dla Ciebie! Pozycjonowanie staje się coraz bardziej popularne. Firmy wybierają tą metodę marketingu z kilku przyczyn.
Z rozmów z moimi klientami wynika, że najczęściej tak się dzieje, ponieważ pozycjonowanie: "jest tanie", "bo inni też w to inwestują", "bo chcę być na pierwszym miejscu". W tym miejscu chcę ustosunkować się do tych wypowiedzi. Otóż firmy pozycjonerskie, wcale nie są "tanie". Owszem jest to usługa relatywnie tania, tzn, że stosunek nakładu finansowego do osiąganych zysków, może być bardzo duży, lecz w żadnym wypadku nie myślcie, że na marketing w wyszukiwarkach wydacie przysłowiową złotówkę. Jednak większość klientów na szczęście jest świadoma kosztów pozycjonowania i nie trzeba im robić wykładu na temat tego, ile czasu i pieniędzy kosztuje zdobycie wiedzy z zakresu SEO. Dodam tylko, że tygodniowy kurs pozycjonowania pod okiem Aarona Wall'a
(guru pozycjonowania), może kosztować nawet 40tys. dolarów! Także sam proces pozycjonowania jest czasochłonny i kosztowny dla pozycjonera (min. zakup licencji na rożnego rodzaju programy itd.)
"bo inni też w to inwestują" - to kolejna przyczyna, która klienci się kierują przy wyborze pozycjonowania jako formy
marketingu internetowego. Jednak należy sobie zdawać sprawę, że nie zawsze SEO jest opłacalne. Są firmy, których rodzaj
działalności, czy też rynek na którym prosperują jest nieopłacalny pod kątem pozycjonowania.
No i na końcu powiem kilka zdań o podejściu w stylu "bo chcę być na pierwszym miejscu". Często klienci chcą wycenę pozycjonowania pod kątem każdej frazy z osobna i w zależności od miejsca które zajmie. Nie jest to moim zdaniem poprawne, raczej wymagałbym od firmy SEO efektów, bo chyba najważniejsze jest pozyskanie klienta i wzrost zysków firmy, a nie pozycja jaką zajmuje na kilka fraz. Profesjonalne pozycjonowanie polega owszem na zdobyciu jak najwyższych pozycji, lecz wg. oficjalnego stanowiska Google, firma pozycjonerska nie jest w stanie zagwarantować danej pozycji w wynikach wyszukiwania, bo o tym decyduje algorytm wyszukiwarki... ---

blog o pozycjonowaniu

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Optymalizacja treści strony www - copywriting

Optymalizacja treści strony www - copywriting

Autorem artykułu jest kornpp


Optymalizacja strony www pod kątem pozycjonowania jest procesem złożonym i bardzo delikatnym. Z definicji optymalizacja strony www składa się z dwóch zasadniczych części: dokonania poprawek redakcyjnych tekstów umieszczonych na stronie oraz zoptymalizowania struktury serwisu.

Spróbujmy zagłębić się w pierwsze z tych zagadnień, a więc optymalizacją przez copywriting.

Optymalizacja treści strony www sprowadza się nie tylko (jak myśli większość osób) do nasycenia treści witryny takimi czy innymi słowami kluczowymi. Profesjonalny copywriter dokonując poprawek redakcyjnych lub pisząc nowe teksty na stronę www musi wziąć pod uwagę również aspekty pozycjonowania typu long tail. Taki wymóg narzucają obecne trendy użytkowników korzystających z wyszukiwarek internetowych, którzy coraz rzadziej wyszukują pojedyncze, bardzo ogólne słowa czy frazy. Coraz częściej precyzują bardzo mocno zapytania kierowane do wyszukiwarek. Stąd też dobry pozycjoner (copywriter) formułując zdania zwraca uwagę nie tylko na użycie pojedynczych wyrazów w zdaniach, ale stara się je wplatać w dłuższe frazy, które mogą być poszukiwane przez internautów. Tego typu działania wymagają ogromnej intuicji. Im wieksze wyczucie osoby odpowiedzialnej za pozycjonowanie w tej kwestii tym naturalne pozycjonowanie witryny będzie przynosiło bardziej wymierne korzyści.

To jednak w dalszym ciągu nie jest wszystko. Nie można zapomnieć, że teksty umieszczone na łamach każdej strony www są przeznaczone dla użytkowników, a nie robotów. Content strony nie może stać się nieczytelny i niejasny z powodu stosowania zabiegów mających na celu osiągnięcie w/w efektów. Nasycając nadmiernie słowami i frazami kluczowymi tekst można doprowadzić do tego, iż użytkownik zmęczy się jego czytaniem lub nie zrozumie merytorycznego sensu zawartego w tekście po mimo jego prostoty.

Napisanie tekstu, który będzie przejrzysty i jasny w odbiorze dla użytkownika witryny, a przy tym będzie zawierał najistotniejsze słowa kluczowe oraz dłuższe, bardziej precyzyjne frazy generujące wejścia na stronę z wyszukiwarek internetowych to nielada sztuka.

Stąd też nie zawsze osoba zajmująca się optymalizacją strony www, jest odpowiedzialna również za modyfikacje i tworzenie nowych treści. Umiejętność pisania efektywnych tekstów, które będą pozytywnie odbierane zarówno przez użytkowników jak i roboty wyszukiwarek jest zagadnieniem bardzo szerokim i wymagającym, dużego poświęcenia oraz sporej dawki cierpliwości. Z tego też powodu obserwuje się obecnie bardzo dynamiczny rozwój dość młodej branży marketingu internetowego związanej nierozerwalnie z pozycjonowaniem, a mianowicie Copywriting'u. W odniesieniu wyłącznie do pozycjonowania można również użyć zwrotu SEO-copywriting. ---

Pozycjonowanie SEO

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Czego nie powie specjalista pozycjonowania stron swojemu klientowi

Czego nie powie specjalista pozycjonowania stron swojemu klientowi

Autorem artykułu jest Aleksander


Branża SEO ciągle kojarzy mi się z dzikim zachodem. Brak standardów, niejasne zasady, ciągle zmieniające się reguły pozycjonowania sprawiają, że klienci oczekujący optymalizacji swojej pozycji w wyszukiwarkach zdani są na łaskę "specjalistów" niczym bezradny pacjent na korzystający z usług szarlatanów. Branża SEO ciągle kojarzy mi się z dzikim zachodem. Brak standardów, niejasne zasady, ciągle zmieniające się reguły pozycjonowania sprawiają, że klienci oczekujący optymalizacji swojej pozycji w wyszukiwarkach zdani są na łaskę "specjalistów" niczym bezradny pacjent na korzystający z usług szarlatanów.

Nie ma co ukrywać, że działania na tym polu, które przynoszą dobre rezultaty nie są już banalnie proste (kiedyś wystarczyło wiedzieć), ale wymagają dodatkowych działań i inwestycji, które sprawiają, że pozycjonowanie przestało być produktem, który można sobie wziąć z półki. Specjaliści(?) SEO dobrze wiedzą, ale nie powiedzą Ci następujących rzeczy (pierwsze 10, który przyszło mi do głowy):

1. Na satysfakcjonujące rezultaty w bardzo konkurencyjnej branży możesz poczekać bardzo długo i jeszcze dłużej i nie jestem przekonany drogi kliencie, czy będziesz chciał płacić tak długo za brak rezultatów.

2. Satysfakcjonujące rezultaty są możliwe bardzo szybko. Jednak Twoje zadowolenie minie tak szybko jak szybko zrezygnujesz z płacenia za utrzymanie wysokiej pozycji.

3. W 99% przypadków Twoja witryna wymaga fundamentalnej przebudowy biorąc pod uwagę strategiczne ujęcie procesu optymalizacji.

4. Specjalista SEO weźmie od Ciebie pieniądze i przestanie traktować Cię poważnie drogi kliencie gdy będziesz się upierać, że witryna w wersji FLASH będzie jedyną wersją i będziesz się upierać, żeby ją pozycjonować.

5. Linki do Twojej strony będą wymieszane z wibratorami, dzwonkami do komórek i meblami kuchennymi.

6. Prawdopodobnie Twoja strona w pewnym momencie z bardzo wysokiej pozycji wyląduje w Googlowym niebycie i nie do końca będzie wiadomo dlaczego i na jak długo.

7. Celem każdego gracza SEO jest pozycjonowanie własnego zaplecza. Twoja witryna korzysta z niego tak długo jak za to płacisz.

8. Tak naprawdę Twoja firma powinna utworzyć osobne stanowisko/dział, który będzie zajmował się kompleksową promocją w sieci i generował stosowne treści i zaplecze jako kapitał własny firmy.

9. Spozycjonowanie Twojej witryny będzie o wiele trudniejsze niż tych, które gracz SEO ma już w swoim portfolio.

10. Kupowanie linków AdWords to nie pozycjonowanie.
---

Marketing w internecie

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Twórz, tłumacz – a przy tym pozycjonuj

Twórz, tłumacz – a przy tym pozycjonuj

Autorem artykułu jest Tomek Urban


Artykuł o tym jak wykorzystać umiejętność tworzenia szablonów, programowani czy też tłumaczenia do pozycjonowania swojej strony. Jeśli projektujesz strony internetowe, to zapewne znasz tą stronę: http://www.freecsstemplates.org. Jest to jedna z popularniejszych stron z darmowymi szablonami CSS. Tak sobie kiedyś usiadłem zastanawiając się nad sekretem jej popularności, znam przecież strony z dużo ładniejszymi darmowymi szablonami CSS, mimo to jak szukam jakiegoś szablonu zaglądam właśnie na tą. Dlaczego? Dlatego, że jest na wysokiej pozycji w wyszukiwarkach :)

Dlaczego jest na wysokiej pozycji? Sprawa prosta, używając szablonu wg licencji, trzeba pozostawić link do strony w stopce. Tym samym każda strona oparta na jednym z szablonów wpływa na pozycje tej strony. Wystarczy sprawdzić PR (page rank) tej strony, który wynosi 8 – tyle samo ma wikipedia.org i google.pl. Nieźle nie?

Zainteresowany tym tematem, przyjrzałem się bliżej różnym stronom z szablonami. Praktycznie każdy darmowy szablon ma jak nie jeden to kilka linków w stopce (płatne szablony rzecz jasna nie mają). A co ciekawe nie zawsze link ten prowadzi do strony z szablonami, np. znalazłem cała grupę szablonów pozycjonujących pewną stronę turystyczną.

Zapewne nie jest to żadne odkrycie... Sam jednak do tej pory nie zrobiłem szablonu by pozycjonować swoje strony. Z prostego w względu, w css nie orientuję się najlepiej więc mi to, do głowy nawet nie przyszło.

Tym razem jednak pomyślałem nad tym dłużej i postanowiłem zrobić coś co pozwoli uzyskać podobny efekt. Tworzenie szablonów na dana chwilę odpada - w przyszłości kto wie, w każdym razie od dziś postaram się robić przynajmniej dla siebie szablony, tak w ramach nauki. Można też pisać skrypty, tu już można się coś bawić, choć przyznam szczerzę, że to zapewne więcej pracy niż tworzenie szablonów. Na myśl przyszło mi też przetłumaczenie jakiegoś anglojęzycznego skryptu w porozumieniu z twórcą.

Ja wybrałem tą środkową opcję, posiedziałem jeden dzień poczytałem co nieco o XML i stworzyłem coś takiego: Jak wykorzystać XML. Może nie będzie z tego wielu linków, ale zawsze kilka. W każdym razie pomysł na zdobywanie linków dosyć prosty, a jak widać działa :) ---

Tomek Urban - twórca Gazetki Kreatywnej, autor PP w Praktyce, menadżer ProPartnera

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Hooop do góry - w wyszukiwarkach!

Hooop do góry - w wyszukiwarkach!

Autorem artykułu jest Darek Malinowski


Wiesz pewnie, że aby promować swoją stronę www w wyszukiwarkach potrzebujesz linków. Linków z innych stron, które kierowałyby roboty wyszukiwarek (i/lub użytkowników) do Twojej strony. Wydaje się to takie proste. Wiesz pewnie, że aby promować swoją stronę internetową w wyszukiwarkach potrzebujesz linków. Linków z innych stron, które kierowałyby roboty wyszukiwarek (i/lub użytkowników) do Twojej strony. Wydaje się to takie proste. Najlepiej jednak, by linki te pochodziły ze stron o tematyce zbliżonej do Twojej strony. Takie linki są dla wyszukiwarek (a tym samym dla Ciebie) o wiele, wiele bardziej cenne, gdyż windują Twoją ukochaną stronę w górę i w górę w wynikach wyszukiwania. Co zrobić, by zdobyć takie linki? No... hmmm.... zastanawiasz się zapewne, jak to osiągnąć.

Oto kilka metod na zdobywanie linków:

1. Wymiana linkami ze stronami o podobnej tematyce - jakie to proste! Pod warunkiem, że prowadzisz niekomercyjny serwis internetowy i znajdziesz odpowiednią liczbę ciekawych stron. Niestety w innych przypadkach taka wymiana u konkurencji raczej nie znajdzie zrozumienia.
2. Katalogi stron - stara jak świat metoda na zdobywanie linków, polegająca na dodawaniu swojej strony do jak największej liczby katalogów www. Hmmm... proste, w miarę skuteczne i bardzo, bardzo pracochłonne, no i niestety coraz więcej wartościowych katalogów wymaga opłat za dodanie strony.
3. Serwisy z darmowymi artykułami - bardzo popularna na świecie, a coraz bardziej popularna także w Polsce, metoda na zdobywanie wartościowych linków, to zamieszczanie darmowych artykułów. Jakie są zalety tego typu promocji? Przede wszystkim duża naturalność i wartość linków, a także duże możliwości promowania swojej strony.

O pierwszych 2 sposobach nie będę tutaj pisał. Skupię się właśnie nad Serwisami z darmowymi artykułami.

Co to takiego jest?

Serwis taki to nic innego, jak miejsce, gdzie internauci mogą przeczytać, a co chyba najciekawsze także wykorzystać na własnych stronach, ciekawe artykuły. Wygląda to tak świetnie, że aż zbyt różowo. Ludzie wchodzą, za darmo czytają, za darmo wykorzystują na swoich stronach, hmmm... a gdzie tu jest przysłowiowy haczyk? Właśnie, haczyk jest... taki, że pobierając z takiego serwisu artykuł nie można dokonywać w nim żadnych zmian oraz koniecznie należy zamieścić autora oraz stopkę redakcyjną. Niby nic, ale... właśnie ta stopka zawiera przeważnie kilka słów o autorze oraz link do jego strony www, a więc... jak już pewnie uważny czytelniku zauważyłeś, każdy artykuł w serwisie z darmowymi artykułami można podpisać linkiem do własnej strony. Taki artykuł może pobrać kilka, czasami kilkanaście, a nawet kilkadziesiąt osób, którym się on spodobał i zamieścić go na swojej stronie czy blogu. Twój link więc drogi Autorze trafia całkowicie za darmochę na wiele stron. A co najważniejsze - trafia na strony, zbliżone tematycznie do Twojej strony, zakładając oczywiście, że artykuł jest związany tematycznie ze stroną, którą reklamuje. Czyż to nie piękne: dodajemy artykuł na stronie z darmowymi artykułami i zyskujemy jakże wartościowe linki do naszego serwisu.

Nasuwa się więc pytanie:

Co zrobić, by Twój artykuł był często pobierany na inne strony?

Zgodnie z zasadą... dziś pytanie, dziś odpowiedź już spieszę wyjawić Ci tę tajemnicę: Napisz ciekawy artykuł!

Ale jak to zrobić? Hmmm... no właśnie, zacznij od planu, a właściwie to znajdź dobrą tematykę - na początek napisz więc o tym, o czym masz najwięcej wiedzy. Skoro artykuł ma w jakimś stopniu reklamować Twoją stronę, musi tematycznie być z nią związany. W końcu powinien trafić na strony podobne do Twojej, by linki miały większą moc. Zauważ, że posiadając stronę, która sprzedaje rękawiczki nieporozumieniem byłoby napisanie artykułu na temat wpływu cholesterolu zawartego w maśle na szare komórki homo sapiens. Przecież jak sprzedajesz rękawiczki to się na nich znasz. Można by powiedzieć, że jesteś mistrzem w kwestii rękawiczek. Znasz najnowsze trendy mody. Wiesz, które modele najlepiej się sprzedają. Nic dodać nic ująć jesteś rękawiczkowym Guru i oto właśnie chodzi... napisz więc artykuł o rękawiczkach. Napisz go dowcipnie, jednak tak, żeby było widać, że znasz się na temacie. Napisz go dla ludzi. Dla zwykłych, najzwyklejszych ludzi. Tak, by mógł go przeczytać każdy, a wtedy... a wtedy wszyscy fascynaci mody na swoich blogach i w swoich serwisach informacyjnych zamieszczą Twój arcyciekawy artykuł, oczywiście z milutkim linkiem do Twojej strony.

Oj... rozpędziłem się trochę, a mieliśmy przecież zacząć od planu. Oto plan jak zrobić plan:

1. Zapisz sobie temat artykułu.
2. Przemyśl i zapisz w punktach główne myśli artykułu.
3. Wypisz wszystkie słowa kluczowe, które kojarzą Ci się z artykułem.
4. Napisz wstęp, albo przejdź do punktu 5.
5. Napisz treść główną artykułu używając słów kluczowych.
6. Napisz podsumowanie artykułu - wyciśnij z niego to co najważniejsze.
7. Jeśli nie napisałeś jeszcze wstępu - zrób to teraz i postaraj się by był ciekawy, niesamowity, niespotykany, po prostu taki... by nikt nie mógł się mu oprzeć, by nie przeczytać tego co masz dalej do powiedzenia ;).
8. Napisz, krótko o sobie najlepiej w formie podpisu: Autor powyższego tekstu to specjalista do spraw rękawiczek, który od wielu lat prowadzi profesjonalny sklep z rękawiczkami (i tu podajesz nazwę Twojej strony wraz z linkiem do niej).
9. Przeczytaj wszystko ponownie - popraw błędy.
10. Przeczytaj wszystko po raz drugi - popraw błędy.
11. Przeczytaj wszystko po raz trzeci, po dniu przerwy i... popraw błędy.
12. Zamieść artykuł w serwisach z darmowymi artykułami (najlepiej kilku).


aaa... byłbym zapomniał o najważniejszym:

NIE PISZ REKLAMY SWOJEJ STRONY!


Twój artykuł nie może reklamować Twojej strony! Twój artykuł ma być Twoją wypowiedzią na jakiś interesujący temat. Może być poradnikiem, może być informacją na ciekawy temat, może być polemiką, reportarzem, recenzją... ale pamiętaj nie może być reklamą Twojej strony, bo... bo po prostu wszystko o czym pisałem powyżej straci sens. Artykułu wprost reklamującego stronę nikt nie będzie chciał nawet czytać, a co dopiero skopiować na swoją stronę, a przecież o to głównie chodzi. Co więcej, jeśli napiszesz artykuł reklamowy, możesz nie znaleźć serwisu z darmowymi artykułami, którego moderatorzy zezwolą na zamieszczenie takiego artykułu.

No to do klawiatury. Rozgrzej swoją klawiaturę do czerwoności - napisz super artykuł i... zdobądź nowych użytkowników, czytelników Twojej strony, czy klientów. ---

Darek Malinowski - webmaster i twórca kilku popularnych serwisów www, w tym także serwisu z darmowymi artykułami na strony WWW http://albercik.pl.

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl