czwartek, 26 września 2013

Historia pozycjonowania stron WWW

Historia pozycjonowania stron WWW


Autor: Marcelina Krakowska


Dziś wszyscy jesteśmy zaznajomieni z terminem pozycjonowania stron WWW. Niemal każda firma pojawiająca się w sieci i prezentująca swoją własną witrynę inwestuje w odpowiednią jej optymalizację dla wyszukiwarek.


Skutkuje to nie czym innym, jak właśnie jej promocją, wywierającą znaczny wpływ na liczbę osób odwiedzających daną stronę i, co za tym idzie, generowanie zysków.

Niewiele osób zdaje sobie jednak sprawę z tego, jaki był początek pozycjonowania. Wszystko zaczęło się w Stanach Zjednoczonych na Uniwersytecie Stanforda, gdzie dwóch doktorantów gromadzących treści do swej pracy napotkało na drodze problem niemożliwości wyszukania potrzebnych fraz w Internecie. Doszli do wniosku, że znacznie ułatwiłoby to im zadanie, a także przydałoby się innym osobom borykającym się z podobnym problemem. Uznali, że przy coraz większej funkcjonalności sieci internetowej i taka funkcja stanie się niebawem niezwykle przydatna i z pewnością cieszyć się będzie sporym zainteresowaniem.

Aktualnie nikogo już nie dziwi fakt, że po wpisaniu odpowiedniego zapytania lub słowa kluczowego do wyszukiwarki, często pojawia się odpowiedź, której oczekiwaliśmy. Kiedyś jednak nie było to możliwe. Opcja ta weszła wraz z pojawieniem się najbardziej popularnej wyszukiwarki Google, i choć na początku nie obyło się bez problemów związanych z jej użytkowaniem, szybko stała się niezwykle pomocna i używana codziennie przez każdego internautę.

O tym, jak pożyteczna okazała się tego typu wyszukiwarka, przekonali się również niebawem webmasterzy, którzy zaczęli wykorzystywać ją do pierwszego pozycjonowania stron. Na początku kwestia ta była niezwykle prosta. Wyszukiwarka nie była zbyt dokładnie rozbudowana, przez co wystarczyło jedynie kilka słów kluczowych w nagłówku optymalizowanej witryny, aby wypozycjonować ją na pierwsze pozycje. Z czasem jednak Google ewoluował, co znacznie utrudniło pozycjonerom zadanie.

W dzisiejszych czasach pozycjonowanie strony WWW stało się dosyć czasochłonną i skomplikowaną kwestią, z którą nie poradzi sobie każdy właściciel witryny. Posiadając odpowiednią wiedzę i umiejętności możemy dokonać optymalizacji strony, należy jednak działać w zgodzie z wytycznymi wyszukiwarek, aby dana witryna nie została zablokowana, a w efekcie całkowicie wykluczona.

Wśród najbardziej popularnych technik pozycjonowania wymienić możemy między innymi używanie katalogów internetowych, dzielących się na moderowane i niemoderowane, a także branżowe oraz opcję skorzystania z systemu wymiany linków zwanym skrótowo SWL, polegającym na udostępnianiu miejsca na linki na własnej stronie, gwarantując sobie w zamian to samo na innych stronach.

Pozycjonowanie jest dziś jedną z najbardziej popularnych metod promowania własnej marki w sieci. Każdy przedsiębiorca zdaje sobie sprawę z tego, jak ważna jest to kwestia, i że nie należy jej zaniechać, dlatego też inwestycja w usługi profesjonalnej firmy zajmującej się optymalizacją stron WWW wydaje się dziś wręcz niezbędna do prawidłowego funkcjonowania firmy w Internecie.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

1 komentarz:

  1. Przyznam, że z historią pozycjonowania na blogu spotykam się po raz pierwszy. Świetnie napisane ;)

    OdpowiedzUsuń