czwartek, 26 września 2013

Czy pozycjonowanie jest nadal skuteczną formą reklamy?

Czy pozycjonowanie jest nadal skuteczną formą reklamy?


Autor: rhornik


Poniższy artykuł jest moją subiektywną próbą oceny pozycjonowania stron www jako jednej z podstawowych form reklamy.


Od samego początku istnienia sieć internet zyskała miano doskonałego medium dla wszelkiego typu działań związanych z szeroko pojętą reklamą i promocją. Firmy, organizacje i twórcy przystąpili do tworzenia własnych serwisów www, których zadaniem miało być poinformowanie jak największej ilość użytkowników o ich działalności lub twórczości. Z czasem konkurencja wśród wydawców niesłychanie wzrosła! Każdy Twórca zapragnął, by to właśnie jego strona była tą najbardziej popularną, zyskowną. Ludzie zainteresowani tematem zaczęli szukać sposobów na dotarcie do jak największej liczby odbiorców.

Tak, w dużym uproszczeniu, narodziła się nowa forma promocji zwana pozycjonowaniem, w skrócie SEO, czyli z języka angielskiego „search engine optimizer”, dzięki takiej oto procedurze strony miały szansę zaistnieć na czołowych pozycjach wyszukiwarek, a to przekładało się w prosty sposób na ilość odwiedzin, a zatem i zyski, jakie mogła generować promowana strona.

Administratorzy najpopularniejszej moim zdaniem wyszukiwarki w Polsce czyli Google, wkrótce spostrzegli, iż pokaźna część stron zajmuje wysokie miejsca pomimo tego, że nie oferuje treści interesujących z punku widzenia użytkownika. Przeanalizowano skrupulatnie wiele czynników mających wpływ na taki stan rzeczy i otrzymano wnioski, które przyczyniły się do wprowadzenia szeregu nowych algorytmów mających na celu zapobieganie nieetycznym metodom promocji stron.

Wyszukiwarka Google położyła nacisk na jakość, oryginalność i użyteczność treści oferowanej użytkownikom, zmniejszono natomiast znaczenie ilości linków jako głównego kryterium. Branża SEO mocno ucierpiała, ponieważ zajęcie to przestało być tak proste i przewidywalne jak przed zmianami, wiele stron ocenianych przez Google straciło swoje wysokie pozycje, inne znikły całkowicie. Po chwilowej panice branża seo zaadaptowała się do nowych warunków, zmianie uległo podejście pozycjonerów do tego zagadnienia. Przewartościowaniu uległy sposoby pozycjonowania, na przykład, straciło na znaczeniu automatyczne katalogowanie, które do niedawna było bardzo popularną formą SEO, gdyż przy niewielkim nakładzie pracy zapewniało niezliczoną ilość linków zwrotnych, wzrosło natomiast znacznie tak zwanego ręcznego pozycjonowania stron oraz wszelkiego typu działań związanych z optymalizacją treści zawartej na stronie oraz treści wpisów w katalogach stron czy Presell Page. W niewielkim stopniu wydłużył się czas oczekiwania na rezultaty. Obecnie nieco trudniej przewidzieć, kiedy strona uzyska oczekiwaną pozycję w wynikach, przez co trudniej jest oferować takie usługi, nie mogąc z czystym sumieniem zagwarantować czasu, jaki jest potrzebny do osiągnięcia wymaganych rezultatów.

Zawirowania wokół procedury pozycjonowania nie wyeliminowały jednak tej formy promocji. W dalszym ciągu wysiłek włożony w pozycjonowanie zwraca się z nawiązką. Strony pozycjonowane szybciej zdobywają popularność, są łatwiejsze do odnalezienia, wpisy umieszczane w katalogach lub publikowane w Presell Page same z siebie przyczyniają się do wzrostu ruchu na stronie. Na plus można zaliczyć również to, że programiści, projektanci stron sami zaczęli zwracać większą uwagę na poziom treści oferowanej odbiorcy. Podsumowując, wyrażę swoją opinię - pozycjonowanie jeszcze długo nie zniknie z rynku promocji stron www.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz