poniedziałek, 4 lutego 2013

Link linkowi nie równy

Link linkowi nie równy

Autorem artykułu jest Kamil Sobczak


Każdy twórca serwisu pragnie, aby jego strona znalazła się w 1-wszej dziesiątce wyszukiwania w Google dla wybranej frazy. Wielu autorów stron twierdzi, że kluczem do sukcesu jest ogromna ilość linków. Czy aby na pewno ? Jest w tym pewna prawda, jednak należy pamiętać o podstawowej zasadzie, o której głośno wspomina się na forum „Pozycjonowanie i optymalizacja” – link linkowi nie jest równy. Zatem reasumując - link ze strony tematycznej, który uzyskał aprobatę innych serwisów z tej samej kategorii tematycznej jest dużo silniejszy od linków pozyskanych z katalogów stron lub też innych witryn o odrębnej tematyce. Niestety w Polsce właściciele stron niechętnie linkują do innych serwisów, bez zachęty finansowej. W takiej sytuacji należy samemu zbudować tematyczne zaplecze, które nie koniecznie będzie linkowane w sposób zgodny z wytycznymi Google. Najczęściej wybieranymi formami dolinkowywania zaplecza pozycjonerskiego są :

1. Katalogi stron – jest to najprostsza forma zdobywania linków. W przypadku kilku serwisów tematycznych katalogowanie to może się odbywać ręcznie. Jednak problem pojawia się w sytuacji gdy stron pod zaplecze mamy kilkadziesiąt. W takich momentach nie jesteśmy w stanie zapanować nad równomiernym katalogowaniem i chcąc nie chcąc zmuszeni jesteśmy do użycia dodawarek ,

2. Systemy SWL (Systemy Wymiany Linków). To prosta i bardzo wygodna forma zdobywania linków, niestety bardzo niemile widziana przez Google. Dlatego należy wybierać te systemy, do których mamy zaufanie i jesteśmy przekonani, że linkowanie z SWLa nie przyniesie więcej strat niż pożytku. Osobiście polecam tu tylko te SWLe, które mają możliwość rozłożenia publikacji linków w czasie. Takim systemem jest EliteLink, który co prawda nie ma najdłuższego stażu w Internecie, ale opiera się na sprawdzonym silniku największego systemu wymiany linków stałych LinkMe. W opinii wielu pozycjonerów najlepsze efekty uzyskuje się poprzez połączenie linkowania z systemów linków stałych i linków rotacyjnych. Elementy te łączy w sobie wspomniany EliteLink, w którym dodatkowo istnieje możliwość otaczania linków tekstem, co sprawia że wyglądają one bardziej naturalnie (przynajmniej dla wyszukiwarek).

Stosowanie powyżej wymienionych technik, prawdopodobnie nie przyniesie stronom zapleczowym najwyższych pozycji, ale sprawi że zostaną one dołączone do indeksu wyszukiwarki Google. Zaplecze tematyczne jest obecnie najskuteczniejszą formą pozycjonowania, lecz też najbardziej pracochłonną. Tworząc strony zapleczowe musimy je wyposażyć w ciekawą treść, aby serwis nie budził podejrzeń moderatorów wyszukiwarki, że jest on Tworzony tylko i wyłącznie po to, by manipulować wynikami wyszukiwania.

Zaplecza tematyczne nie są pozbawione też innych wad. W trakcie ich stawiania, odczujemy jak potrafią one mocno uderzyć po kieszeni. Aby zaplecza były efektywne, muszą spełniać kilka kryteriów :

1. Ulokowane na serwerach o różnych adresach IP ,

2. Każda strona posiada własną domenę. Stawianie zaplecza w obrębie tej samej domeny (subdomeny) jest nieefektywne ;

3. Treść tematyczna musi być unikatowa. Jeśli nie mamy wystarczająco dużo czasu na jej napisanie, należy zlecić wykonanie artykułów innym osobom ;

4. Zdobywanie punktów w systemach SWL dla zaplecza odbywa się na dwóch płaszczyznach :
a) Zakup punktów od innych użytkowników systemu lub patrz punkt b,
b) Budowa własnych stron po SWL = zakup kolejnych domen + serwer.

Jak więc widać pozycjonowanie stron jest kosztownym zajęciem, dlatego w poszczególnych przypadkach musimy rozważyć czy nie lepiej jest promować stronę pod mniej popularnymi frazami (niszowymi) i uzupełnić kampanię płatnymi reklamami w wyszukiwarkach.
---

EliteLink - prawdopodobnie najlepszy system wymiany linków. GotLink - wartościowy system linków rotacyjnych.

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Co znaczy skrót SERP?

Co znaczy skrót SERP?

Autorem artykułu jest Dominik Szmaj


Brzmi jak nazwa grupy walczącej o wolność ;) albo nazwa nowej kapeli rockowej. Jeśli masz na uwadze internet, znaczy to zupełnie co innego... Zainteresuj się zagadnieniem SEO (Search Engine Optimization) dla swojej strony, a jestem pewny, że w różnej formie spotkasz się wiele razy z tym skrótem. Skrót ten jest jednym z najbardziej istotnych części biznesu zajmującego się optymalizacją stron pod wyszukiwarki i jednocześnie jednym z najważniejszych zagadnień dla Ciebie!

SERP (Search Engine Result Page) jest stroną, którą widzisz codziennie wiele razy. Tak, to strona rezultatów wyszukiwania Google. Widzisz ją zawsze kiedy czegoś szukasz w jakiejś wyszukiwarce, niekoniecznie tylko tego potentata. Najważniejszym i najtrudniejszym zadaniem jest utrzymywać się jak najbliżej samej góry dla podanej frazy. Dla przykładu wpisz w Google słowo “biznes“, a wyskoczy Ci propozycja strony http://www.biznes-firma.pl/, a to znaczy, że w rankingu SERP jest na pierwszym miejscu i ma potencjalnie najlepszą pozycję w pozyskiwaniu nowych klientów.

Jest kilka sposobów, aby podnieść się w tym rankingu:

* gęstość słów kluczowych
* one-way links, czyli ilość jednostronnych linków do Twojej strony
* pogrubienia w tekście
* pozycja słów kluczowych na stronie
* i wiele innych

Możesz, a nawet powinieneś skupić się na każdym z nich aby zwiększyć swoją szansę bycia zauważonym w sieci.

Wyszukiwarki kochają świeżą zawartość

Bądź pewny, że im więcej będziesz publikował tym wyżej będziesz na stronie SERP. Musisz przy tym pamiętać, żeby nie podawać wszystkiego co wiesz naraz, a później głowić się, jaki następny temat wybrać. Lepiej będzie jeśli szeroki temat podzielisz na kilka części i będziesz je podawał systematycznie. Zyskasz dzięki temu podwójnie: wiernych czytelników i wyższy ranking.

Pisz blogi

Jeśli kiedykolwiek pisałeś bloga to wiesz pewnie, że są one bardzo przyjazne dla wyszukiwarek. Blogi zapewniają doskonałą strukturę wiadomości, a to sprawia, że pająki je kochają. Wykorzystaj to i pisz bloga na temat, w którym chcesz coś sprzedać, a z pewnością zwiększy to Twój dochód.

Google SiteMap

KAŻDA Twoja strona powinna być zgłoszona do google razem ze swoją mapą. Ułatwia to pająkom poruszanie się po stronie i blogu, oraz jednocześnie skutkuje w szybszym jej indeksowaniu. Google udostępnia darmowe narzędzia do budowania mapy strony jednak ja się przyzwyczaiłem do tej strony, szybko i sprawnie: http://www.xml-sitemaps.com/

Zapamiętaj

Ściśle stosuj się do zaleceń google co do zawartości strony, a uwierz mi, będziesz wysoko. Google tak często zmienia algorytmy i ulepsza wyszukiwarkę, że naprawdę trudno jest nadążyć z wprowadzaniem nowych strategii. Stosuj się do ich zaleceń, a na pewno nie będziesz miał z nimi problemu. Gorąco zachęcam do czytania zaleceń ze strony google: http://www.google.com/support/ ---

Aby dowiedzieć się więcej na ten temat odwiedź bank wiedzy o e-biznesie i koniecznie zapisz się na listę adresową.

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Dlaczego firmy decydują się zainwestować w pozycjonowanie

Dlaczego firmy decydują się zainwestować w pozycjonowanie

Autorem artykułu jest Ola Kowalska


Chcesz zainwestować w pozycjonowanie? Jeśli tak, to ten artykuł jest dla Ciebie! Pozycjonowanie staje się coraz bardziej popularne. Firmy wybierają tą metodę marketingu z kilku przyczyn.
Z rozmów z moimi klientami wynika, że najczęściej tak się dzieje, ponieważ pozycjonowanie: "jest tanie", "bo inni też w to inwestują", "bo chcę być na pierwszym miejscu". W tym miejscu chcę ustosunkować się do tych wypowiedzi. Otóż firmy pozycjonerskie, wcale nie są "tanie". Owszem jest to usługa relatywnie tania, tzn, że stosunek nakładu finansowego do osiąganych zysków, może być bardzo duży, lecz w żadnym wypadku nie myślcie, że na marketing w wyszukiwarkach wydacie przysłowiową złotówkę. Jednak większość klientów na szczęście jest świadoma kosztów pozycjonowania i nie trzeba im robić wykładu na temat tego, ile czasu i pieniędzy kosztuje zdobycie wiedzy z zakresu SEO. Dodam tylko, że tygodniowy kurs pozycjonowania pod okiem Aarona Wall'a
(guru pozycjonowania), może kosztować nawet 40tys. dolarów! Także sam proces pozycjonowania jest czasochłonny i kosztowny dla pozycjonera (min. zakup licencji na rożnego rodzaju programy itd.)
"bo inni też w to inwestują" - to kolejna przyczyna, która klienci się kierują przy wyborze pozycjonowania jako formy
marketingu internetowego. Jednak należy sobie zdawać sprawę, że nie zawsze SEO jest opłacalne. Są firmy, których rodzaj
działalności, czy też rynek na którym prosperują jest nieopłacalny pod kątem pozycjonowania.
No i na końcu powiem kilka zdań o podejściu w stylu "bo chcę być na pierwszym miejscu". Często klienci chcą wycenę pozycjonowania pod kątem każdej frazy z osobna i w zależności od miejsca które zajmie. Nie jest to moim zdaniem poprawne, raczej wymagałbym od firmy SEO efektów, bo chyba najważniejsze jest pozyskanie klienta i wzrost zysków firmy, a nie pozycja jaką zajmuje na kilka fraz. Profesjonalne pozycjonowanie polega owszem na zdobyciu jak najwyższych pozycji, lecz wg. oficjalnego stanowiska Google, firma pozycjonerska nie jest w stanie zagwarantować danej pozycji w wynikach wyszukiwania, bo o tym decyduje algorytm wyszukiwarki... ---

blog o pozycjonowaniu

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Optymalizacja treści strony www - copywriting

Optymalizacja treści strony www - copywriting

Autorem artykułu jest kornpp


Optymalizacja strony www pod kątem pozycjonowania jest procesem złożonym i bardzo delikatnym. Z definicji optymalizacja strony www składa się z dwóch zasadniczych części: dokonania poprawek redakcyjnych tekstów umieszczonych na stronie oraz zoptymalizowania struktury serwisu.

Spróbujmy zagłębić się w pierwsze z tych zagadnień, a więc optymalizacją przez copywriting.

Optymalizacja treści strony www sprowadza się nie tylko (jak myśli większość osób) do nasycenia treści witryny takimi czy innymi słowami kluczowymi. Profesjonalny copywriter dokonując poprawek redakcyjnych lub pisząc nowe teksty na stronę www musi wziąć pod uwagę również aspekty pozycjonowania typu long tail. Taki wymóg narzucają obecne trendy użytkowników korzystających z wyszukiwarek internetowych, którzy coraz rzadziej wyszukują pojedyncze, bardzo ogólne słowa czy frazy. Coraz częściej precyzują bardzo mocno zapytania kierowane do wyszukiwarek. Stąd też dobry pozycjoner (copywriter) formułując zdania zwraca uwagę nie tylko na użycie pojedynczych wyrazów w zdaniach, ale stara się je wplatać w dłuższe frazy, które mogą być poszukiwane przez internautów. Tego typu działania wymagają ogromnej intuicji. Im wieksze wyczucie osoby odpowiedzialnej za pozycjonowanie w tej kwestii tym naturalne pozycjonowanie witryny będzie przynosiło bardziej wymierne korzyści.

To jednak w dalszym ciągu nie jest wszystko. Nie można zapomnieć, że teksty umieszczone na łamach każdej strony www są przeznaczone dla użytkowników, a nie robotów. Content strony nie może stać się nieczytelny i niejasny z powodu stosowania zabiegów mających na celu osiągnięcie w/w efektów. Nasycając nadmiernie słowami i frazami kluczowymi tekst można doprowadzić do tego, iż użytkownik zmęczy się jego czytaniem lub nie zrozumie merytorycznego sensu zawartego w tekście po mimo jego prostoty.

Napisanie tekstu, który będzie przejrzysty i jasny w odbiorze dla użytkownika witryny, a przy tym będzie zawierał najistotniejsze słowa kluczowe oraz dłuższe, bardziej precyzyjne frazy generujące wejścia na stronę z wyszukiwarek internetowych to nielada sztuka.

Stąd też nie zawsze osoba zajmująca się optymalizacją strony www, jest odpowiedzialna również za modyfikacje i tworzenie nowych treści. Umiejętność pisania efektywnych tekstów, które będą pozytywnie odbierane zarówno przez użytkowników jak i roboty wyszukiwarek jest zagadnieniem bardzo szerokim i wymagającym, dużego poświęcenia oraz sporej dawki cierpliwości. Z tego też powodu obserwuje się obecnie bardzo dynamiczny rozwój dość młodej branży marketingu internetowego związanej nierozerwalnie z pozycjonowaniem, a mianowicie Copywriting'u. W odniesieniu wyłącznie do pozycjonowania można również użyć zwrotu SEO-copywriting. ---

Pozycjonowanie SEO

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Czego nie powie specjalista pozycjonowania stron swojemu klientowi

Czego nie powie specjalista pozycjonowania stron swojemu klientowi

Autorem artykułu jest Aleksander


Branża SEO ciągle kojarzy mi się z dzikim zachodem. Brak standardów, niejasne zasady, ciągle zmieniające się reguły pozycjonowania sprawiają, że klienci oczekujący optymalizacji swojej pozycji w wyszukiwarkach zdani są na łaskę "specjalistów" niczym bezradny pacjent na korzystający z usług szarlatanów. Branża SEO ciągle kojarzy mi się z dzikim zachodem. Brak standardów, niejasne zasady, ciągle zmieniające się reguły pozycjonowania sprawiają, że klienci oczekujący optymalizacji swojej pozycji w wyszukiwarkach zdani są na łaskę "specjalistów" niczym bezradny pacjent na korzystający z usług szarlatanów.

Nie ma co ukrywać, że działania na tym polu, które przynoszą dobre rezultaty nie są już banalnie proste (kiedyś wystarczyło wiedzieć), ale wymagają dodatkowych działań i inwestycji, które sprawiają, że pozycjonowanie przestało być produktem, który można sobie wziąć z półki. Specjaliści(?) SEO dobrze wiedzą, ale nie powiedzą Ci następujących rzeczy (pierwsze 10, który przyszło mi do głowy):

1. Na satysfakcjonujące rezultaty w bardzo konkurencyjnej branży możesz poczekać bardzo długo i jeszcze dłużej i nie jestem przekonany drogi kliencie, czy będziesz chciał płacić tak długo za brak rezultatów.

2. Satysfakcjonujące rezultaty są możliwe bardzo szybko. Jednak Twoje zadowolenie minie tak szybko jak szybko zrezygnujesz z płacenia za utrzymanie wysokiej pozycji.

3. W 99% przypadków Twoja witryna wymaga fundamentalnej przebudowy biorąc pod uwagę strategiczne ujęcie procesu optymalizacji.

4. Specjalista SEO weźmie od Ciebie pieniądze i przestanie traktować Cię poważnie drogi kliencie gdy będziesz się upierać, że witryna w wersji FLASH będzie jedyną wersją i będziesz się upierać, żeby ją pozycjonować.

5. Linki do Twojej strony będą wymieszane z wibratorami, dzwonkami do komórek i meblami kuchennymi.

6. Prawdopodobnie Twoja strona w pewnym momencie z bardzo wysokiej pozycji wyląduje w Googlowym niebycie i nie do końca będzie wiadomo dlaczego i na jak długo.

7. Celem każdego gracza SEO jest pozycjonowanie własnego zaplecza. Twoja witryna korzysta z niego tak długo jak za to płacisz.

8. Tak naprawdę Twoja firma powinna utworzyć osobne stanowisko/dział, który będzie zajmował się kompleksową promocją w sieci i generował stosowne treści i zaplecze jako kapitał własny firmy.

9. Spozycjonowanie Twojej witryny będzie o wiele trudniejsze niż tych, które gracz SEO ma już w swoim portfolio.

10. Kupowanie linków AdWords to nie pozycjonowanie.
---

Marketing w internecie

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl