wtorek, 25 grudnia 2012

Pozycjonowanie - silnie narzędzie marketingowe

Pozycjonowanie - silnie narzędzie marketingowe

Autorem artykułu jest Rafał Kowalski


Pozycjonowanie stron - czym tak naprawdę jest? Banery, wyskakujące okienka - kto ich nie zna i kto ich nie blokuje? Mimo, że tego rodzaju reklama jest nadal bardzo powszechna - nie jest zbyt finezyjna i niejednokrotnie bardziej denerwuje potencjalnego klient... Pozycjonowanie stron - czym tak naprawdę jest?

Banery, wyskakujące okienka - kto ich nie zna i kto ich nie blokuje? Mimo, że tego rodzaju reklama jest nadal bardzo powszechna - nie jest zbyt finezyjna i niejednokrotnie bardziej denerwuje potencjalnego klienta niż reklamuje konkretny produkt.

Chcąc trafić do internauty - potrzebujemy czegoś naturalnego, coś co będzie reklamą, ale reklamą finezyjną - taką, która samym swoim istnieniem potwierdza tylko jakość produktu bądź usługi, tak jak Astron Martin jest reklamą marki samochodu samą dla siebie. Bo czy trzeba komuś przedstawiać ten samochód?

Informacja jest potęgą - w XXI wieku przekonujemy się o tym każdego dnia. W dobie wszechobecnego Internetu, który jest coraz lepiej dostępny dla mas, nawet w Polsce i to w postaci łącz szerokopasmowych, informacja zyskała na wartości.. Codziennie przekopujemy się przez gąszcz stron internetowych i linków do nich prowadzących - na szczęście nie musimy tego robić po omacku. Mamy wyszukiwarki, które są próbą zapanowania nad ogromem informacji, jakie znajdziemy w Globalnej Sieci.

Bądźmy szczerzy - Internet to jeden wielki śmietnik, ale wśród setek tysięcy nic nie wartych dokumentów html, możemy znaleźć także takie których szukamy - zawierające wartościowe informacje. W tym właśnie pomagają nam wyszukiwarki stron internetowych. Prym wiedzie tutaj Google, którego algorytmy nieustannie są doskonalone, aby zwracać jak najbardziej naturalne wyniki wyszukiwania. Przypadek Google to także znakomity dowód jak bardzo potężna i wartościowa może być informacji - popularne "G" jest jednym z większych przedsiębiorstw w branży IT, jest także wymieniane jak jeden z lepszych pracodawców w skali światowej.

Wyobraźmy sobie sytuacje kiedy mając sklep z meblami potencjalny klient wstukując w Google słowo "meble biurowe" czy np. ściany działowe znajduje stronę internetową naszej firmy w pierwszej dziesiątce wyników wyszukiwania. Przypominam, że są to tzw. wyniki organiczne, czyli zwracane naturalnie przez algorytm wyszukiwarki, a więc nie zapłaciliśmy nikomu z Google za tą, a nie inną pozycję w wynikach i klient ma tego świadomość (a przynajmniej powinien mieć).

Tym właśnie zajmuje się pozycjonowanie stron - zabiegami mającymi doprowadzić do wybicia naszej strony internetowej w rankingach wyszukiwarek na konkretne słowa kluczowe. Jeśli zlecimy to profesjonalistom, będziemy mieli pewność, że jest to realizowane w sposób dozwolony i nie zagrażający wyrzuceniem naszej strony z indeksu.

Pozycjonowanie to reklama nienachalna i jak najbardziej naturalna. Śmiem twierdzić, że jest to jeden z najdoskonalszych sposobów reklamy w Internecie. ---

Pozycjonowanie stron

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

1 komentarz:

  1. Oczywiście ja jestem przekonany, że samo pozycjonowanie jest jak najbardziej bardzo istotnym aspektem. Moim zdaniem ciekawie o samym pozycjonowaniu zostało napisane w http://www.benefix.com.pl/na-czym-polega-pozycjonowanie-strony-w-google-i-dlaczego-powinienes-to-robic/ i jestem przekonany, że przede mną jeszcze spora nauki.

    OdpowiedzUsuń