czwartek, 13 grudnia 2012

Co z tym pozycjonowaniem?

Co z tym pozycjonowaniem?

Autorem artykułu jest Martyna Wasiak


Odkąd obecność stron firmowych w Internecie stała się marketingowym kluczem osiągania sukcesu wiele firm zdecydowało się skorzystać z usług webmasterów. Aktualnie posiadanie strony WWW to już jednak za mało.

Na pierwszy plan wysunęły się działania związane z pozycjonowaniem strony WWW. Istnieje kilka podstawowych zasad, którym należy się podporządkować. Wiele firm powierza zewnętrznym specjalistom opiekę nad serwisem w kontekście pozycjonowania lub zatrudnia SEO specjalistów w swoich firmach. Trzeba przyznać jednak, że na wysoką pozycję w wyszukiwarce składa się wiele czynników i trudno jednoznacznie określić, dlaczego dana firma znajduje się tak wysoko.

Głównym działaniem pozycjonerów jest zdobywanie linków. Im więcej wartościowych linków prowadzi do naszej witryny internetowej, tym silniej wpływa to na pozycje serwisu. Wartościowy link oznacza, że znajduje się on na stronie, która jest kontekstowo związana z naszą witryną oraz posiada stosunkowo wysoki Page Rank. Kilkanaście linków prowadzących z tego typu miejsc wpływa na podwyższenie pozycji znacznie bardziej niż kilkaset linków umieszczonych na przypadkowych i słabych merytorycznie stron. Najlepiej starać się o umieszczenie hiperłączy ze for, katalogów i serwisów tematycznie powiązanych z nasza działalnością.

Wartość linkowania rośnie w czasie. Jeśli codziennie dodajemy po kilka linków i trwa to co najmniej kilka miesięcy to możemy zauważać pierwsze efekty naszych starań. Pamiętajmy, że dodawane linki i frazy powinny się zmieniać. Nie możemy linkować cały czas tej samej podstrony na tę samą frazę, gdyż może to zaszkodzić naszej witrynie (pojawi się filtr na określone słowo kluczowe).

Ogromną rolę odgrywa właściwy dobór słów kluczowych. Powinniśmy wiedzieć, że pozycjonowanie na ogólne frazy typu: „strony internetowe” lepiej zastąpić frazą: tworzenie stron internetowych Wrocław. Ogólna fraza dociera do bardzo szerokiego grona odbiorców (o ile uda się przedrzeć przez działania SEO innych firm, które również wybrały tę ogólną frazę) i niekoniecznie znajdziemy chętnych, którzy będą zainteresowani skorzystać z usług przedstawionych w naszym serwisie. Należy zwracać uwagę na wartość danej frazy, czyli różnicy, jaka występuje pomiędzy ceną danego słowa, a przychodem, jaki generuje.

Istnieje wiele darmowych i płatnych narzędzi, które pozwalają na ocenę słów kluczowych pod względem częstotliwości i konkurencyjności: Google Trends, Google Keyword External Tool.

Najważniejsze, aby na bieżąco śledzić nowinki z dziedziny pozycjonowania, obserwować konkurencyjne strony internetowe oraz korzystać z dostępnych narzędzi. Wtedy mamy szansę znaleźć się na pierwszej stronie w wynikach wyszukiwania na najważniejsze dla nas frazy.

---

Oferteo.pl - Otrzymaj Za Darmo Oferty Od Firm Z Każdej Branży!

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz