czwartek, 26 września 2013

Czym jest pozycjonowanie stron?

Czym jest pozycjonowanie stron?


Autor: Marlena Mendelewska


Codziennie miliony osób wpisują wyszukiwane hasła w wyszukiwarkę Google. Mimo tego słowo pozycjonowanie nadal nie jest rozumiane przez większość z tych osób.


Najbardziej niezrozumiałe jednak jest to, że nie każdy właściciel strony internetowej jest pewien, czym tak naprawdę jest pozycjonowanie i czy są to działania opłacalne dla jego firmy. Cóż – wystarczy spojrzeć na pierwszy z brzegu kurs pozycjonowania stron, by dowiedzieć się, że sukces firmy (w świecie wirtualnym) zależy w dużej mierze od pozycjonowania. Oczywiście – są także firmy, które radzą sobie w inny sposób (np. poprzez świetne akcje na portalach społecznościowych oraz płatną reklamę) jednak firmy te należy traktować bardziej jako wyjątek niż regułę.

Czym zatem owo pozycjonowanie stron jest? W wielkim skrócie można napisać, że jest to szereg różnego rodzaju czynności, które w efekcie mają przynieść jak najwyższe miejsce (najlepiej pierwsze) w wynikach wyszukiwania wybranej wyszukiwarki (w Polsce zdecydowanym monopolistą jest Google). Oczywiście – najbardziej cenne są wyniki dotyczące haseł, które są najczęściej wpisywane przez użytkowników internetu.

Jak zatem nietrudno się domyśleć – pozycjonowanie nie polega tylko i wyłącznie na robieniu ciągle jednej i tej samej rzeczy. Wpływ na pozycję w Google ma bardzo wiele czynników. Im więcej tych czynników uruchomimy – tym większe szanse na sukces.

Pamiętajmy jednak, że pozycjonowanie to nie jest czynność, którą można wykonać tylko raz. Sam fakt uzyskania cennego pierwszego miejsca nie gwarantuje nam utrzymania tej pozycji. Tutaj wszystko jest w ruchu i jeśli chcemy raz uzyskaną pozycję w Google utrzymać – musimy ciągle ją wzmacniać. Pozycjonowanie to zatem systematyczne działanie i reagowanie na to, co robią nasi konkurenci.

Biorąc pod uwagę, jak złożonym procesem może być wypozycjonowanie strony – nie dziwi fakt, że wiele firm korzysta z wyspecjalizowanej pomocy specjalistów w tej dziedzinie. Dzięki temu właściciel firmy może faktycznie zająć się tym, co robi najlepiej.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Zarabiasz online? To musisz wiedzieć!

Zarabiasz online? To musisz wiedzieć!


Autor: Marlena Mendelewska


Coraz więcej osób dostrzega korzyści płynące z budowania biznesu online. Nic dziwnego - nawet największe sklepy, które dotychczas funkcjonowały tylko stacjonarnie – rozszerzają swoją działalność o sprzedaż online. Trendy wskazują na to, że obecność firmy w internecie jest koniecznością bez względu na to, jak duża jest to firma.


Właśnie z tego powodu właściciele firm powoli przenoszą działalność firmy do strefy wirtualnej. Dla niektórych są to zupełnie nowe zagadnienia, a działalność online ma wyłącznie wspierać działania stacjonarne, niektórzy chcą sprzedaż online uczynić najważniejszym motorem rozwoju firmy.

Bez względu jednak na to, jakie są powody założenia strony firmowej i jak dobrze została ona stworzona – nie zarobi ona nic dla jej właściciela, jeśli ten nie zrozumie kilku najważniejszych spraw. Przede wszystkim – o stronie muszą dowiedzieć się potencjalni klienci. Można pracować wiele miesięcy nad stworzeniem witryny idealnej, jednak jeśli nikt o niej nie będzie wiedział – jej istnienie nie będzie miało większego sensu.

Oczywiście potencjalnych klientów można informować poprzez umieszczanie płatnej reklamy. Jednak najlepszą formą reklamy (i póki co najtańszą) jest bez wątpienia pozycjonowanie strony tak, aby pojawiała się ona w wynikach wyszukiwania na wysokich pozycjach. Bardzo dobrze jest, jeśli przedsiębiorca ma chociażby podstawową wiedzę z zakresu pozycjonowania.

Oczywiście nie oznacza to, że ma on samodzielnie zająć się pozycjonowaniem swojej strony. Warto jednak, aby zapoznał się on z najważniejszymi informacjami w tym zakresie, jakie może zagwarantować podstawowy kurs pozycjonowania. Tylko dzięki temu będzie mógł ocenić, czy faktycznie osoby zatrudnione do pozycjonowania działają zgodnie z interesem firmy.

Często tak się zdarza, że pozycjonerzy (ci mniej uczciwi) wykorzystują niewiedzę zleceniodawców. Z drugiej strony – często to właśnie właściciele firm poprzez swoją niewiedzę wymuszają mało rozsądne decyzje, które w przyszłości będą mogły zemścić się i mieć negatywny wpływ na rozwój firmy. Właśnie dlatego warto zrozumieć zawczasu sposób działania wyszukiwarek i to, jaki wpływ możemy mieć na wyniki naszej strony. To pozwoli nam podejmować racjonalne decyzje zarówno odnośnie tego, jak chcemy pozycjonować stronę firmową oraz z kim chcemy w tej materii współpracować.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

wtorek, 12 marca 2013

Podstawy pozycjonowania - optymalizacja cz. 1

Podstawy pozycjonowania- optymalizacja cz. 1

Autorem artykułu jest Jarosław Chmielecki


Pozycjonując swoją witrynę internetową musimy pamiętać, że na ostateczną pozycję naszej strony wpływ ma bardzo wiele czynników- pośrednio i bezpośrednio. Zaniedbanie któregokolwiek z nich daje pole manewru konkurencji.

Pozycjonując swoją witrynę internetową musimy pamiętać, że na ostateczną pozycję naszej strony wpływ ma bardzo wiele czynników- pośrednio i bezpośrednio. Zaniedbanie któregokolwiek z nich daje pole manewru konkurencji. Jeśli będziemy katalogować witrynę, ale zapomnimy o Presell Pages, to zdobędziemy mniej linków. Ale po kolei. Na początek podstawy pozycjonowania- optymalizacja kodu.

Podstawy pozycjonowania | Wybór domeny

Wybór domeny nie jest łatwą sprawą. Możemy promować markę, nazwę firmy, lub też wybrać domenę ze słowem kluczowym, którą łatwiej będzie zapamiętać użytkownikowi. Najlepiej jednak połączyć te dwa wymogi i wybrać domenę krótką i łatwą do zapamiętania.
Rynek domen (nie tylko w Polsce) jest mocno eksploatowany i coraz trudniej jest o bardzo dobrą domenę, dlatego też tej czynności powinniśmy poświęcić dużo czasu, aby efekty były widoczne.

Podstawy pozycjonowania | Meta- Tagi

Najważniejszymi meta tagami są na dzień dzisiejszy i .
Pierwszy ze znaczników ma dużą moc pozycjonerską i zawarcie słowa kluczowego w tytule witryny możne znacznie pomóc w osiągnięciu wysokich pozycji. Pole description jest przydatne, ponieważ jego zawartość najpewniej zostanie wyświetlona w wynikach wyszukiwania jako opis strony. Powinien więc zachęcić do dalszej lektury.

Podstawy pozycjonowania | Nagłówki

Tekst, który znajduje się na stronie, powinien zostać podzielony na podrozdziały. Tytuły podrozdziałów warto jest zawrzeć w znacznikach nagłówków . Zawarcie słów kluczowych w nagłówkach wpływa pozytywnie na jej klasyfikację przez wyszukiwarkę Google

Podstawy pozycjonowania | Linkowanie wewnętrzne

Aby witryna pojawiła się w wynikach wyszukiwania, musi zostać zaindeksowana (pobrana przez robota Google) przez wyszukiwarkę. Robot przemierza strony poprzez hiperłącza. Powinniśmy więc zadbać, aby z każdej części naszej witryny można było bezproblemowo trafić na inne jej podstrony.

Podstawy pozycjonowania | Opisywanie obrazów

Poprzez odpowiednie opisanie obrazów na stronie, mamy szansę uzyskać ruch pochodzący z wyszukiwarki obrazów. Pamiętajmy jednak, że wyszukiwarka Google widzi witryny tekstowo, pobiera kod. Warto więc w kodzie zawrzeć słowa kluczowe- w tym wypadku w znacznikach "alt" i "title".

Podstawy pozycjonowania | Budowa tekstu

Zostało wspomniane o stosowaniu nagłówków w tekście, ale pamiętajmy również o tym, że musimy "przekonać" wyszukiwarkę, że to właśnie nasza witryna powinna być wysoko w wynikach wyszukiwania na określony temat. Poprzez zawarcie słów kluczowych w tekście przekazujemy jasną informację, o czym jest witryna.

---

Weź link za darmo! Jarosław Chmielecki

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Podstawy pozycjonowania - nowa witryna

Podstawy pozycjonowania- nowa witryna

Autorem artykułu jest Jarosław Chmielecki


Każdy kiedyś musi jakoś zacząć. Można wertować książki, można czytać fora, a można również zerknąć na pracę magisterską posiąść wszystkie podstawowe informacje. logo_plain
Wstęp
Co do tego, że internet stał się jednym z najważniejszych, jak nie najważniejszym medium- nie trzeba nikogo przekonywać I moc oddziaływania na użytkownika i suma pieniędzy, jaka co roku przelewa się poprzez wirtualną sieć... to mówi samo za siebie.

O stronie
Podstawy pozycjonowania to witryna, na której umieszczona została praca magisterska pod tytułem "Promocja witryny internetowej w wyszukiwarce Google". Autor pracy postawił sobie za cel dokonać przeglądu najważniejszych metod pozycjonowania, optymalizacji witryny i narzędzi wspomagających pracę.

Rozdziały umieszczone na stronie
Prezentowana praca składa się z 6 głównych działów:
1. Wstęp- krótkie podsumowanie kondycji Polskiego internetu, ilości użytkowników. Przytoczone zostały dane statystyczne.
2. Optymalizacja kodu witryny- stosowanie nagłówków, znaczników meta, oznaczanie obrazów i inne.
3. Techniki pozycjonowanie- od katalogowania, poprzez Presell Pages (np. Jarek Chmielecki artykuły do nieetycznych form podnoszenia pozycji w wyszukiwarce Google.
4. Narzędzia- w tym rozdziale pokrótce opisane zostały narzędzia, które mogą być przydatne pozycjonerowi. Poczynając od Free Monitor For Google do sprawdzania pozycji witryny na wybrane słowa kluczowe, a kończąc na skrypcie sklepu, który warto mieć w swoim arsenale stron wspomagających.
5. Badanie skuteczności opisanych metod- ta część pracy nie mogła zostać udostępniona publicznie niestety.
6. Podsumowanie pracy.

Jak podnieść pozycję witryny?
W największym skrócie- trzeba zoptymalizować kod witryny. Słowa kluczowe powinny znaleźć się w znacznikach title, oraz nagłówkach, które powinny zostać zastosowane w tekstach.
Oprócz tego konieczne jest zdobycie linków prowadzących do serwisu. Można to uzyskać pisząc artykuły, katalogując, czy wymieniając się linkami/bannerami z innymi stronami.

I to tyle jeśli chodzi o największy skrót w historii SEO. Te powyższe 3 zdania najpewniej w żaden sposób Wam nie pomogą, ale mam nadzieję zachęcą do tego, aby zainteresować się tematyką pozycjonowania stron.

Wynajęcie firmy

Należy przecież pamiętać, że także wynajmując profesjonalną firmę, która zajmie się pozycjonowaniem naszej witryny, powinniśmy wiedzieć czym będzie się ona zajmować i jak. Dzięki temu będziemy mogli sprawować kontrolę nad jej poczynaniami.
---

Zapraszam!

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Audyt strony internetowej pod kątem pozycjonowania

Audyt strony internetowej pod kątem pozycjonowania

Autorem artykułu jest Jacek Biernacki


Przygotowanie i przeprowadzenie audytu strony umożliwia dokonanie analizy wartości naszych działań związanych z SEO. Daje możliwość wprowadzenia modyfikacji, które poprawią pozycję strony w wyszukiwarce.

Audyt strony internetowej to działanie, które umożliwia analizę strony pod kątem elementów istotnych przy pozycjonowaniu strony. Możemy przeprowadzić audyt w wąskim zakresie lub dokładnie przeanalizować czynniki wpływające na pozycjonowanie. W zależności od potrzeb możemy zbadać tylko optymalizację strony na określone słowa kluczowe lub dołożyć dodatkowe elementy. W skład rozszerzonego audytu mogłyby wchodzić

- optymalizacja strony na słowa kluczowe
- badanie linkowania strony
- badanie wskaźnika Page Rank
- pozycja w wyszukiwarce

Interesującym narzędziem, które umożliwia wykonanie takiego audytu jest zestaw aplikacji udostępniany przez Link Assistance. Aplikacje, które wchodzą w skład to, WebSite Auditor, LinkAssistance, SEO SpyGlass i Rank Tracker. Narzędzi tymi możemy zrobić audyt obejmujący powyższe zagadnienia (z wyłączeniem Page Rank). Pakiet jest dostępny w trzech wersjach w tym jednej bezpłatnej, która w zupełności wystarcza do naszych potrzeb.

Optymalizacja strony


Badanie stopnia optymalizacji strony możemy sprawdzić z wykorzystaniem WebSite Auditor. Analizuje ono optymalizację strony pod kątem wprowadzonych słów kluczowych. Wyniki prezentowane są w formie % wartości za ich użycie w poszczególnych znacznikach kodu HTML. Miarodajność tych wyników zależy od znajomości przez twórców aplikacji znaczenia poszczególnych znaczników, choć już sam fakt posiadania danych na temat rozmieszczenia słów jest wartościowy.

W raporcie otrzymujemy też porównanie optymalizacji naszej strony ze stronami z top 10 z wyszukiwarki Google. Takie zestawienie umożliwia ocenę jakościową strony ze stronami uznanymi za Google za wartościowe.

Linkowanie strony

Kolejnym elementem, który obejmuje audyt to linki prowadzące do strony z innych serwisów tzn. backlinks. To najważniejszy aspekt wpływający na pozycjonowanie strony. Linki sprawdzamy przy pomocy aplikacji SEO SpyGlass, analizuje ona linki prowadzące do strony wykorzystując domyślnie bazę Yahoo. Możemy też wybrać bazy popularnych wyszukiwarek.

Obliczanie wartości linków oparte jest o dwa kryteria, page oraz ilość linków wychodzących z tej strony. Sposób jest mocno uproszczony, gdyż dodatkowe zmienne, wpływające na wartość to, powiązanie tematyczne domeny oraz jej wiek. Dostajemy jednak taką informacje jako dodatkową wraz z kilkoma innymi (alexa rank, adres IP itp.)

Wykonana w ten sposób analiza pozwala nam sprawdzić sposób linkowania strony internetowej. Raport zawiera też wiele odpowiedzi na to z jakich powodów strona zajmuje tą a nie inną pozycję w wyszukiwarce. Linkowanie może odbywać się z niewłaściwych domen i błędnym anchorem.

Wskaźnik PageRank

Wskaźnik Page Rank to element, którego znaczenie w ostatnim czasie dla pozycjonowania jest marginalne, jednak ma on sporą wartość dla biznesu związanego z pozycjonowaniem. Wielu internautów kieruje się nim przy ocenie stron internetowych. Może być on też wykorzystywany w systemach wymiany linków (SWL).

Praktycznie każda strona z narzędziami SEO oferuje możliwość sprawdzenia tego wskaźnika. Ciekawą stroną jest DigPageRank, która pokazuje statystyki z wielu data center Google. Warto aby każda sub domena posiadała własny PR, poza podstronami, które powstały między okresem aktualizacji. Świadczy to o tym, że Gogle ocenia treści umieszczone na tych stronach jako wartościowe.

Pozycja w wynikach wyszukiwania

Pozycja jaką zajmuje strona internetowa w wyszukiwarce pokazuje skuteczność działań związanych z jej pozycjonowaniem. Warto pamiętać, że 90% kliknięć zbierają witryny umieszczone wśród pierwszych dziesięciu wyników wyszukiwania.

Darmowym i popularnym narzędziem, które bada pozycję strony jest Free Monitor for Google. Może ono analizować pozycję w kilkudziesięciu krajach w różnych wersjach językowych. Dodatkowo możemy określić dowolną liczbę sprawdzanych pozycji. Choć przekroczenie 300 wyników wyszukiwania poważnie obciąża pracę programu.

Podsumowanie


Audyt strony internetowej ma na celu sprawdzenie użyteczności strony pod kątem pozycjonowania. Warto sprawdzić następujące elementy.

- optymalizację strony
- linkowanie
- page rank
- pozycję w wyszukiwarce

W zasobach Internetu możemy znaleźć sporo aplikacji związanych z SEO. Badają one różne elementy strony, od metatagów użytych na stronie po dokładne rozmieszczenie słów kluczowych w treści witryny. Każdy znajdzie coś co odpowiada jego potrzebom, choć czasem trzeba za to zapłacić.

Badanie elementów odpowiadających za pozycjonowanie może poprawić jakość działań związanych z SEO. To z kolei wpływa na pozycję strony w wyszukiwarce, co zwiększa jej oglądalność.

---

Autor: Jacek Biernacki prowadzi firmę Cognitive it oraz Blog SEO - Pozycjonowanie stron

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl