wtorek, 12 marca 2013

Podstawy pozycjonowania - optymalizacja cz. 1

Podstawy pozycjonowania- optymalizacja cz. 1

Autorem artykułu jest Jarosław Chmielecki


Pozycjonując swoją witrynę internetową musimy pamiętać, że na ostateczną pozycję naszej strony wpływ ma bardzo wiele czynników- pośrednio i bezpośrednio. Zaniedbanie któregokolwiek z nich daje pole manewru konkurencji.

Pozycjonując swoją witrynę internetową musimy pamiętać, że na ostateczną pozycję naszej strony wpływ ma bardzo wiele czynników- pośrednio i bezpośrednio. Zaniedbanie któregokolwiek z nich daje pole manewru konkurencji. Jeśli będziemy katalogować witrynę, ale zapomnimy o Presell Pages, to zdobędziemy mniej linków. Ale po kolei. Na początek podstawy pozycjonowania- optymalizacja kodu.

Podstawy pozycjonowania | Wybór domeny

Wybór domeny nie jest łatwą sprawą. Możemy promować markę, nazwę firmy, lub też wybrać domenę ze słowem kluczowym, którą łatwiej będzie zapamiętać użytkownikowi. Najlepiej jednak połączyć te dwa wymogi i wybrać domenę krótką i łatwą do zapamiętania.
Rynek domen (nie tylko w Polsce) jest mocno eksploatowany i coraz trudniej jest o bardzo dobrą domenę, dlatego też tej czynności powinniśmy poświęcić dużo czasu, aby efekty były widoczne.

Podstawy pozycjonowania | Meta- Tagi

Najważniejszymi meta tagami są na dzień dzisiejszy i .
Pierwszy ze znaczników ma dużą moc pozycjonerską i zawarcie słowa kluczowego w tytule witryny możne znacznie pomóc w osiągnięciu wysokich pozycji. Pole description jest przydatne, ponieważ jego zawartość najpewniej zostanie wyświetlona w wynikach wyszukiwania jako opis strony. Powinien więc zachęcić do dalszej lektury.

Podstawy pozycjonowania | Nagłówki

Tekst, który znajduje się na stronie, powinien zostać podzielony na podrozdziały. Tytuły podrozdziałów warto jest zawrzeć w znacznikach nagłówków . Zawarcie słów kluczowych w nagłówkach wpływa pozytywnie na jej klasyfikację przez wyszukiwarkę Google

Podstawy pozycjonowania | Linkowanie wewnętrzne

Aby witryna pojawiła się w wynikach wyszukiwania, musi zostać zaindeksowana (pobrana przez robota Google) przez wyszukiwarkę. Robot przemierza strony poprzez hiperłącza. Powinniśmy więc zadbać, aby z każdej części naszej witryny można było bezproblemowo trafić na inne jej podstrony.

Podstawy pozycjonowania | Opisywanie obrazów

Poprzez odpowiednie opisanie obrazów na stronie, mamy szansę uzyskać ruch pochodzący z wyszukiwarki obrazów. Pamiętajmy jednak, że wyszukiwarka Google widzi witryny tekstowo, pobiera kod. Warto więc w kodzie zawrzeć słowa kluczowe- w tym wypadku w znacznikach "alt" i "title".

Podstawy pozycjonowania | Budowa tekstu

Zostało wspomniane o stosowaniu nagłówków w tekście, ale pamiętajmy również o tym, że musimy "przekonać" wyszukiwarkę, że to właśnie nasza witryna powinna być wysoko w wynikach wyszukiwania na określony temat. Poprzez zawarcie słów kluczowych w tekście przekazujemy jasną informację, o czym jest witryna.

---

Weź link za darmo! Jarosław Chmielecki

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Podstawy pozycjonowania - nowa witryna

Podstawy pozycjonowania- nowa witryna

Autorem artykułu jest Jarosław Chmielecki


Każdy kiedyś musi jakoś zacząć. Można wertować książki, można czytać fora, a można również zerknąć na pracę magisterską posiąść wszystkie podstawowe informacje. logo_plain
Wstęp
Co do tego, że internet stał się jednym z najważniejszych, jak nie najważniejszym medium- nie trzeba nikogo przekonywać I moc oddziaływania na użytkownika i suma pieniędzy, jaka co roku przelewa się poprzez wirtualną sieć... to mówi samo za siebie.

O stronie
Podstawy pozycjonowania to witryna, na której umieszczona została praca magisterska pod tytułem "Promocja witryny internetowej w wyszukiwarce Google". Autor pracy postawił sobie za cel dokonać przeglądu najważniejszych metod pozycjonowania, optymalizacji witryny i narzędzi wspomagających pracę.

Rozdziały umieszczone na stronie
Prezentowana praca składa się z 6 głównych działów:
1. Wstęp- krótkie podsumowanie kondycji Polskiego internetu, ilości użytkowników. Przytoczone zostały dane statystyczne.
2. Optymalizacja kodu witryny- stosowanie nagłówków, znaczników meta, oznaczanie obrazów i inne.
3. Techniki pozycjonowanie- od katalogowania, poprzez Presell Pages (np. Jarek Chmielecki artykuły do nieetycznych form podnoszenia pozycji w wyszukiwarce Google.
4. Narzędzia- w tym rozdziale pokrótce opisane zostały narzędzia, które mogą być przydatne pozycjonerowi. Poczynając od Free Monitor For Google do sprawdzania pozycji witryny na wybrane słowa kluczowe, a kończąc na skrypcie sklepu, który warto mieć w swoim arsenale stron wspomagających.
5. Badanie skuteczności opisanych metod- ta część pracy nie mogła zostać udostępniona publicznie niestety.
6. Podsumowanie pracy.

Jak podnieść pozycję witryny?
W największym skrócie- trzeba zoptymalizować kod witryny. Słowa kluczowe powinny znaleźć się w znacznikach title, oraz nagłówkach, które powinny zostać zastosowane w tekstach.
Oprócz tego konieczne jest zdobycie linków prowadzących do serwisu. Można to uzyskać pisząc artykuły, katalogując, czy wymieniając się linkami/bannerami z innymi stronami.

I to tyle jeśli chodzi o największy skrót w historii SEO. Te powyższe 3 zdania najpewniej w żaden sposób Wam nie pomogą, ale mam nadzieję zachęcą do tego, aby zainteresować się tematyką pozycjonowania stron.

Wynajęcie firmy

Należy przecież pamiętać, że także wynajmując profesjonalną firmę, która zajmie się pozycjonowaniem naszej witryny, powinniśmy wiedzieć czym będzie się ona zajmować i jak. Dzięki temu będziemy mogli sprawować kontrolę nad jej poczynaniami.
---

Zapraszam!

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Audyt strony internetowej pod kątem pozycjonowania

Audyt strony internetowej pod kątem pozycjonowania

Autorem artykułu jest Jacek Biernacki


Przygotowanie i przeprowadzenie audytu strony umożliwia dokonanie analizy wartości naszych działań związanych z SEO. Daje możliwość wprowadzenia modyfikacji, które poprawią pozycję strony w wyszukiwarce.

Audyt strony internetowej to działanie, które umożliwia analizę strony pod kątem elementów istotnych przy pozycjonowaniu strony. Możemy przeprowadzić audyt w wąskim zakresie lub dokładnie przeanalizować czynniki wpływające na pozycjonowanie. W zależności od potrzeb możemy zbadać tylko optymalizację strony na określone słowa kluczowe lub dołożyć dodatkowe elementy. W skład rozszerzonego audytu mogłyby wchodzić

- optymalizacja strony na słowa kluczowe
- badanie linkowania strony
- badanie wskaźnika Page Rank
- pozycja w wyszukiwarce

Interesującym narzędziem, które umożliwia wykonanie takiego audytu jest zestaw aplikacji udostępniany przez Link Assistance. Aplikacje, które wchodzą w skład to, WebSite Auditor, LinkAssistance, SEO SpyGlass i Rank Tracker. Narzędzi tymi możemy zrobić audyt obejmujący powyższe zagadnienia (z wyłączeniem Page Rank). Pakiet jest dostępny w trzech wersjach w tym jednej bezpłatnej, która w zupełności wystarcza do naszych potrzeb.

Optymalizacja strony


Badanie stopnia optymalizacji strony możemy sprawdzić z wykorzystaniem WebSite Auditor. Analizuje ono optymalizację strony pod kątem wprowadzonych słów kluczowych. Wyniki prezentowane są w formie % wartości za ich użycie w poszczególnych znacznikach kodu HTML. Miarodajność tych wyników zależy od znajomości przez twórców aplikacji znaczenia poszczególnych znaczników, choć już sam fakt posiadania danych na temat rozmieszczenia słów jest wartościowy.

W raporcie otrzymujemy też porównanie optymalizacji naszej strony ze stronami z top 10 z wyszukiwarki Google. Takie zestawienie umożliwia ocenę jakościową strony ze stronami uznanymi za Google za wartościowe.

Linkowanie strony

Kolejnym elementem, który obejmuje audyt to linki prowadzące do strony z innych serwisów tzn. backlinks. To najważniejszy aspekt wpływający na pozycjonowanie strony. Linki sprawdzamy przy pomocy aplikacji SEO SpyGlass, analizuje ona linki prowadzące do strony wykorzystując domyślnie bazę Yahoo. Możemy też wybrać bazy popularnych wyszukiwarek.

Obliczanie wartości linków oparte jest o dwa kryteria, page oraz ilość linków wychodzących z tej strony. Sposób jest mocno uproszczony, gdyż dodatkowe zmienne, wpływające na wartość to, powiązanie tematyczne domeny oraz jej wiek. Dostajemy jednak taką informacje jako dodatkową wraz z kilkoma innymi (alexa rank, adres IP itp.)

Wykonana w ten sposób analiza pozwala nam sprawdzić sposób linkowania strony internetowej. Raport zawiera też wiele odpowiedzi na to z jakich powodów strona zajmuje tą a nie inną pozycję w wyszukiwarce. Linkowanie może odbywać się z niewłaściwych domen i błędnym anchorem.

Wskaźnik PageRank

Wskaźnik Page Rank to element, którego znaczenie w ostatnim czasie dla pozycjonowania jest marginalne, jednak ma on sporą wartość dla biznesu związanego z pozycjonowaniem. Wielu internautów kieruje się nim przy ocenie stron internetowych. Może być on też wykorzystywany w systemach wymiany linków (SWL).

Praktycznie każda strona z narzędziami SEO oferuje możliwość sprawdzenia tego wskaźnika. Ciekawą stroną jest DigPageRank, która pokazuje statystyki z wielu data center Google. Warto aby każda sub domena posiadała własny PR, poza podstronami, które powstały między okresem aktualizacji. Świadczy to o tym, że Gogle ocenia treści umieszczone na tych stronach jako wartościowe.

Pozycja w wynikach wyszukiwania

Pozycja jaką zajmuje strona internetowa w wyszukiwarce pokazuje skuteczność działań związanych z jej pozycjonowaniem. Warto pamiętać, że 90% kliknięć zbierają witryny umieszczone wśród pierwszych dziesięciu wyników wyszukiwania.

Darmowym i popularnym narzędziem, które bada pozycję strony jest Free Monitor for Google. Może ono analizować pozycję w kilkudziesięciu krajach w różnych wersjach językowych. Dodatkowo możemy określić dowolną liczbę sprawdzanych pozycji. Choć przekroczenie 300 wyników wyszukiwania poważnie obciąża pracę programu.

Podsumowanie


Audyt strony internetowej ma na celu sprawdzenie użyteczności strony pod kątem pozycjonowania. Warto sprawdzić następujące elementy.

- optymalizację strony
- linkowanie
- page rank
- pozycję w wyszukiwarce

W zasobach Internetu możemy znaleźć sporo aplikacji związanych z SEO. Badają one różne elementy strony, od metatagów użytych na stronie po dokładne rozmieszczenie słów kluczowych w treści witryny. Każdy znajdzie coś co odpowiada jego potrzebom, choć czasem trzeba za to zapłacić.

Badanie elementów odpowiadających za pozycjonowanie może poprawić jakość działań związanych z SEO. To z kolei wpływa na pozycję strony w wyszukiwarce, co zwiększa jej oglądalność.

---

Autor: Jacek Biernacki prowadzi firmę Cognitive it oraz Blog SEO - Pozycjonowanie stron

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Dlaczego nazwa domeny ma znaczenie w pozycjonowaniu?

Dlaczego nazwa domeny ma znaczenie w pozycjonowaniu?

Autorem artykułu jest Tomek Urban


O rozważaniach nad tym czy nazwa domeny ma znaczenie w pozycjonowaniu.. przeczytałem już niejednokrotnie. Jedni piszą że tak, inni że nie. Ja też chcę swoje kilka słów wtrącić :) O rozważaniach nad tym czy nazwa domeny ma znaczenie w pozycjonowaniu.. przeczytałem już niejednokrotnie. Jedni piszą że tak, inni że nie. A to sprawdzali nie widząc różnicy... a to zaobserwowali, na przykładach że na pierwszych miejscach w wynikach wyszukiwania pod danym słowem nie było wcale domen zawierających to słowo w nazwie itd. Inni zaś stwierdzili, że skoro google podkreśla w wynikach wyszukiwania szukaną frazę, musi też ją brać pod uwagę w algorytmach...

W każdym razie, jakby nie było co do powyższych rozważań nie mam zdania... Przemawia zaś do mnie zupełnie co innego! Budując stronę internetową, chciałoby się rzecz jasna zdobyć jak najwięcej linków naturalnych, a więc takich które nie służą jedynie pozycjonowaniu, a mają za zadanie przekierowywanie użytkownika internetu na daną stronę.

Linki takie rzadko jednak mają ustawiony anchor na nasze wymarzone słowo kluczowe... i tu pojawia się problem tego pozycjonowania. Rozwiązaniem może być właśnie to słowo kluczowe umieszczone w nazwie domeny (lub w innym miejscu adresu url). Dzięki temu część naturalnych linków będzie zawierała nasz wymarzony anchor. A dzieje się to dlatego, że linki naturalne czasem zwyczajnie nie posiadają w ogóle anchoru i wyświetlają się użytkownikowi jako aktywny adres url.

I tak będzie różnica w pozycjonowaniu, gdy ktoś umieści taki link konto-bankowe.cos czy też taki link ghhjguygnby.cos. Za pierwszym razem wyszukiwarka otrzyma trzy słowa klucze „konto”, „bankowe” i „cos”, za drugim razem otrzyma dwa „ghhjguygnby” i „cos”. Rzecz mam nadzieje logiczna ta pierwsza opcja jest lepsza, znacznie lepsza pod względem pozycjonowania.

Tak więc, podsumowując jeśli masz zamiar liczyć na naturalne linki do swojej strony, pomyśl chwilę nad nazwą domeny! ---

Tomek Urban - zapraszam na moją stronę Jak reklamować sklep? oraz do mojego katalogu stron internetowych

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Jak promować strony www?

Jak promować strony www?

Autorem artykułu jest Robert Bezulski


Sposoby promocji stron internetowych. Od czego zacząć aby dobrze pozycjonować stronę www. Jakie błędy przy pozycjonowaniu mogą się pojawić oraz jak ich uniknąć. Wyjaśnienie podstawowych zagadnień związanych z pozycjonowaniem.

Chciałbyś lub chciałabyś pozycjonować stronę, na której Ci zależy. Nie wiesz jak to zrobić? Trafne pytanie. Uchylę Tobie rąbka tajemnicy i pokaże Ci, w jaki sposób możesz to zrobić prawidłowo i dobrze, a także jak uniknąć niepowołanych błędów.
Otóż, każda strona, którą chcesz pozycjonować musi przejść swoją drogę, bo wszystko trzeba robić z głową i pomysłem. Od czego zacząć pytasz? Ano podstawą jest to, aby używać tylko metod dozwolonych, a wiadomo, że każdy chciałby sprawić, aby jego strona od razu była w pierwszej dziesiątce wyników google. Ale pakowanie się w niedozwolone techniki wykraczające, poza SEO niestety nie wróżą nic dobrego na przyszłość. Lepiej przecież iść inną poprawną drogą. A jeżeli przy tym pomyślimy o tym, że nasza strona zostanie wykreślona z indeksu wyszukiwarki google, to przecież jest zachęta dla nas i dobry poważny argument, żeby iść tą poprawną jednak drogą. No i jeszcze jeden drobiazg, który może nas przekonać do tego, aby poprawnie postępować. A mianowicie potrzeba kupienia nowej domeny, bo trzeba będzie ją kupić, gdy będziemy postępować na skróty. Należy również pamiętać o dobrej optymalizacji swojej strony, bo przecież w taki sposób szybciej, a przede wszystkim łatwiej można zdobyć wyższe pozycje. I tutaj dzięki grupie wyrazów, które wyszukuje się wpisując do wyszukiwarki można wyżej wypozycjonować stronę.
Kiedy wkracza się w świat pozycjonowania i jeszcze wiele trzeba się nauczyć, proponuje użycie katalogów do których można dodać swoją stronę. I tu taka ciekawostka, bo stronę można dodać i zupełnie nic za to nie zapłacić. Tym fajniej, lepiej i korzystniej dla pozycjonującego, ponieważ takich katalogów, do których można się dopisać gratisowo jest dość dużo, i co może ucieszyć starcza ich nawet na wiele tygodni, a nawet kilka miesięcy.
Jeżeli są to Twoje początki w temacie pozycjonowanie, to musisz wiedzieć, że dla nowej strony najkorzystniej jest używać pięciu katalogów dziennie, ale można użyć od pięciu aż do piętnastu w ciągu dnia. Najlepiej jest oczywiście systematycznie dodawać swoje katalogi. Bardzo niekorzystnie byłoby dodać większą ilość katalogów dziennie, a następnie przez dłuższy czas nic nie dodawać. Dlaczego? To proste, ponieważ wtedy wyszukiwarka google nałożyłaby tak zwany filtr, który spowodowałby, że dla danego słowa lub frazy nasza strona nie pojawiałaby się w wynikach wyszukiwania. A niestety tak by się stało, gdy jakieś słowo lub fraza byłoby nachalnie powtarzane na stronie internetowej.
Na tym etapie i z tą wiedzą na temat promocja stron w internecie, jaką już posiadasz w teorii, a przede wszystkim w praktyce możesz zacząć używać tak zwanego automatu dopisującego do katalogów, który bardzo ułatwi i trochę wynagrodzi Twoją ciężką pracę. Automat ten, to nic innego jak tylko taki program do pozycjonowania, który pomaga cieszyć się większym czasem dla siebie, ponieważ on sam potrafi, bez naszej ingerencji pozycjonować. Super, prawda? Takim właśnie automatem można katalogować strony tworzone pod pozycjonowanie, czyli takie strony na innych serwerach, na których są umieszczane linki do strony pozycjonowanej. Programem tym, można także katalogować swoje własne strony lub takie, które są pozycjonowane.
I jeszcze jedno, warto jest używać różnych słów lub fraz w linku, kiedy chcemy, żeby nasze słowo kluczowe poszukała wyszukiwarka. Można w zamian tutaj użyć adresu domeny lub nazwy strony oraz jak już wyżej wspomniałem posłużyć się różnymi frazami.
Myślę, że takie krótkie wyjaśnienie, pomoże nowo wchodzącym w świat pozycjonowania zorientować się w tym temacie. Pozostaje mi tylko życzyć aby promocja w Internecie owocowała pierwszym miejscem Twojej strony w wynikach google.

---

Doładowania na telefon.

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl