wtorek, 12 marca 2013

Dlaczego nazwa domeny ma znaczenie w pozycjonowaniu?

Dlaczego nazwa domeny ma znaczenie w pozycjonowaniu?

Autorem artykułu jest Tomek Urban


O rozważaniach nad tym czy nazwa domeny ma znaczenie w pozycjonowaniu.. przeczytałem już niejednokrotnie. Jedni piszą że tak, inni że nie. Ja też chcę swoje kilka słów wtrącić :) O rozważaniach nad tym czy nazwa domeny ma znaczenie w pozycjonowaniu.. przeczytałem już niejednokrotnie. Jedni piszą że tak, inni że nie. A to sprawdzali nie widząc różnicy... a to zaobserwowali, na przykładach że na pierwszych miejscach w wynikach wyszukiwania pod danym słowem nie było wcale domen zawierających to słowo w nazwie itd. Inni zaś stwierdzili, że skoro google podkreśla w wynikach wyszukiwania szukaną frazę, musi też ją brać pod uwagę w algorytmach...

W każdym razie, jakby nie było co do powyższych rozważań nie mam zdania... Przemawia zaś do mnie zupełnie co innego! Budując stronę internetową, chciałoby się rzecz jasna zdobyć jak najwięcej linków naturalnych, a więc takich które nie służą jedynie pozycjonowaniu, a mają za zadanie przekierowywanie użytkownika internetu na daną stronę.

Linki takie rzadko jednak mają ustawiony anchor na nasze wymarzone słowo kluczowe... i tu pojawia się problem tego pozycjonowania. Rozwiązaniem może być właśnie to słowo kluczowe umieszczone w nazwie domeny (lub w innym miejscu adresu url). Dzięki temu część naturalnych linków będzie zawierała nasz wymarzony anchor. A dzieje się to dlatego, że linki naturalne czasem zwyczajnie nie posiadają w ogóle anchoru i wyświetlają się użytkownikowi jako aktywny adres url.

I tak będzie różnica w pozycjonowaniu, gdy ktoś umieści taki link konto-bankowe.cos czy też taki link ghhjguygnby.cos. Za pierwszym razem wyszukiwarka otrzyma trzy słowa klucze „konto”, „bankowe” i „cos”, za drugim razem otrzyma dwa „ghhjguygnby” i „cos”. Rzecz mam nadzieje logiczna ta pierwsza opcja jest lepsza, znacznie lepsza pod względem pozycjonowania.

Tak więc, podsumowując jeśli masz zamiar liczyć na naturalne linki do swojej strony, pomyśl chwilę nad nazwą domeny! ---

Tomek Urban - zapraszam na moją stronę Jak reklamować sklep? oraz do mojego katalogu stron internetowych

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Jak promować strony www?

Jak promować strony www?

Autorem artykułu jest Robert Bezulski


Sposoby promocji stron internetowych. Od czego zacząć aby dobrze pozycjonować stronę www. Jakie błędy przy pozycjonowaniu mogą się pojawić oraz jak ich uniknąć. Wyjaśnienie podstawowych zagadnień związanych z pozycjonowaniem.

Chciałbyś lub chciałabyś pozycjonować stronę, na której Ci zależy. Nie wiesz jak to zrobić? Trafne pytanie. Uchylę Tobie rąbka tajemnicy i pokaże Ci, w jaki sposób możesz to zrobić prawidłowo i dobrze, a także jak uniknąć niepowołanych błędów.
Otóż, każda strona, którą chcesz pozycjonować musi przejść swoją drogę, bo wszystko trzeba robić z głową i pomysłem. Od czego zacząć pytasz? Ano podstawą jest to, aby używać tylko metod dozwolonych, a wiadomo, że każdy chciałby sprawić, aby jego strona od razu była w pierwszej dziesiątce wyników google. Ale pakowanie się w niedozwolone techniki wykraczające, poza SEO niestety nie wróżą nic dobrego na przyszłość. Lepiej przecież iść inną poprawną drogą. A jeżeli przy tym pomyślimy o tym, że nasza strona zostanie wykreślona z indeksu wyszukiwarki google, to przecież jest zachęta dla nas i dobry poważny argument, żeby iść tą poprawną jednak drogą. No i jeszcze jeden drobiazg, który może nas przekonać do tego, aby poprawnie postępować. A mianowicie potrzeba kupienia nowej domeny, bo trzeba będzie ją kupić, gdy będziemy postępować na skróty. Należy również pamiętać o dobrej optymalizacji swojej strony, bo przecież w taki sposób szybciej, a przede wszystkim łatwiej można zdobyć wyższe pozycje. I tutaj dzięki grupie wyrazów, które wyszukuje się wpisując do wyszukiwarki można wyżej wypozycjonować stronę.
Kiedy wkracza się w świat pozycjonowania i jeszcze wiele trzeba się nauczyć, proponuje użycie katalogów do których można dodać swoją stronę. I tu taka ciekawostka, bo stronę można dodać i zupełnie nic za to nie zapłacić. Tym fajniej, lepiej i korzystniej dla pozycjonującego, ponieważ takich katalogów, do których można się dopisać gratisowo jest dość dużo, i co może ucieszyć starcza ich nawet na wiele tygodni, a nawet kilka miesięcy.
Jeżeli są to Twoje początki w temacie pozycjonowanie, to musisz wiedzieć, że dla nowej strony najkorzystniej jest używać pięciu katalogów dziennie, ale można użyć od pięciu aż do piętnastu w ciągu dnia. Najlepiej jest oczywiście systematycznie dodawać swoje katalogi. Bardzo niekorzystnie byłoby dodać większą ilość katalogów dziennie, a następnie przez dłuższy czas nic nie dodawać. Dlaczego? To proste, ponieważ wtedy wyszukiwarka google nałożyłaby tak zwany filtr, który spowodowałby, że dla danego słowa lub frazy nasza strona nie pojawiałaby się w wynikach wyszukiwania. A niestety tak by się stało, gdy jakieś słowo lub fraza byłoby nachalnie powtarzane na stronie internetowej.
Na tym etapie i z tą wiedzą na temat promocja stron w internecie, jaką już posiadasz w teorii, a przede wszystkim w praktyce możesz zacząć używać tak zwanego automatu dopisującego do katalogów, który bardzo ułatwi i trochę wynagrodzi Twoją ciężką pracę. Automat ten, to nic innego jak tylko taki program do pozycjonowania, który pomaga cieszyć się większym czasem dla siebie, ponieważ on sam potrafi, bez naszej ingerencji pozycjonować. Super, prawda? Takim właśnie automatem można katalogować strony tworzone pod pozycjonowanie, czyli takie strony na innych serwerach, na których są umieszczane linki do strony pozycjonowanej. Programem tym, można także katalogować swoje własne strony lub takie, które są pozycjonowane.
I jeszcze jedno, warto jest używać różnych słów lub fraz w linku, kiedy chcemy, żeby nasze słowo kluczowe poszukała wyszukiwarka. Można w zamian tutaj użyć adresu domeny lub nazwy strony oraz jak już wyżej wspomniałem posłużyć się różnymi frazami.
Myślę, że takie krótkie wyjaśnienie, pomoże nowo wchodzącym w świat pozycjonowania zorientować się w tym temacie. Pozostaje mi tylko życzyć aby promocja w Internecie owocowała pierwszym miejscem Twojej strony w wynikach google.

---

Doładowania na telefon.

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Optymalizacja strony internetowej pod kątem jej pozycjonowania

Optymalizacja strony internetowej pod kątem jej pozycjonowania

Autorem artykułu jest Jacek Biernacki


Optymalizacja strony to jeden z ważniejszych elementów pozycjonowania. Odpowiednie wykorzystanie słów kluczowych i ich rozmieszczenie pomaga promować stronę w wyszukiwarce. Zobacz gdzie warto użyć słów kluczowych i w jaki sposób to zrobić.

Jednym z czynników wpływających na pozycję strony w wyszukiwarce, jest sposób prezentowania treści. Nie chodzi o graficzną strukturę strony, ale o to co jest dostępne robotom wyszukiwarek, czyli użycie odpowiednich atrybutów. To one decydują o tym jakie treści są spostrzegane przez boty jako istotne. Ma to istotny wpływ jakie słowa kluczowe będą pojawiały się w wynikach wyszukiwania.

Tytuł strony
Jeden z kluczowych elementów optymalizacji strony. Słowa użyte w tytule decydują o tym jakie frazy będą pozycjonowane. Właściwie nie ma możliwości pozycjonowania słowa (chyba, że jest niszowe), którego nie umieścimy pomiędzy znacznikami .... Kolejność ich użycia w tytule również ma znaczenie. Słowo umieszczone na początku będą najważniejsze a te z końca będą w najmniejszym stopniu brane pod uwagę przez robota. Warto zastanowić się jakich słów chcemy użyć w tytule, gdyż ilość znaków jest ograniczona do około 65 wliczając w to spacje.

Opis strony
Jest to tekst, który pojawia się pod adresem strony na liście wyników wyszukiwania a umieszczamy je w . Z punktu widzenia optymalizacji nie ma on istotnego znaczenia, choć użyte w nim treści mogą zachęcić kogoś do odwiedzenia strony. Google wyróżnia słowa kluczowe zawarte w opisie strony, które są zgodne z wyszukiwanym słowem. W przypadku kiedy nie przygotujemy własnego opisu, zostanie on dobrany przez wyszukiwarkę spośród treści umieszczonych na stronie. Może mieć długość do około 160 znaków.

Meta słowa kluczowe
Argument, który miał swojego czasu najważniejsze znaczenie przy pozycjonowaniu stron. Są to wszystkie treści użyte w . Od czasu kiedy został wykorzystany do spamowania słowami kluczowymi (użyte słowa nie miały związku z witryną) jego znaczenie jest marginalne przy zyskiwaniu pozycji w wyszukiwarce. Można natomiast za jego niezgodne użycie dostać bana. Jak widać korzyści niewiele, ale nieprawidłowe wykorzystanie może przynieść niepożądane efekty.

Nagłówki
Wszystkie wyrażanie zawarte pomiędzy znacznikami h1 - h6. Istotne w kolejności od 1 do 6. Znacznik powinien być użyty tylko jeden raz w treści strony. Pozostałe możemy używać wielokrotnie, ale warto ich nie nadużywać. Najlepiej jeżeli ich pojawienie było zgodne ze strukturą strony. Jeden znacznik h1 na początku strony jako jej główny punkt, a pozostałe do kolejnych podpunktów strony.

Wyróżnienia
Wszelkie formy eksponowania tekstu z pomocą pogrubienia , kursywy czy podkreślenia . Takie działania pozwalają botom wyszukiwarek odnaleźć w tekście interesujące nas słowa kluczowe. Jest to kolejna forma prezentowania słów kluczowych w treści strony, dodatkowo wyróżnione słowa przyciągają uwagę czytelników.

Atrybuty obrazków
Atrybuty alt i title użyte do opisywania obrazków mają dwie funkcje. Z jednej strony służą prawidłowemu wykonaniu strony pod względem technicznym (atrybut alt jest wymagany przez W3C). Z drugiej strony tytuły obrazków pozwalają na ich wyświetlanie w wynikach wyszukiwania grafiki w Google. Prawidłowy opis obrazka i jego interesujący wygląd może spowodować dodatkowe wejścia na naszą stronę.

Zgodność kodu ze standardami W3C
Po przygotowaniu strony, warto sprawdzić zgodność użycia kodu html i css ze standardami W3C. Oczywiście strona, która zawiera błędy może być pozycjonowana i w kontekście innych istotnych elementów tych działań nie jest to tak istotne. Warto jednak dbać o to by strona prezentowała się poprawnie zarówno pod względem graficznym jak i techniczny. Takie podejście ułatwia jej przeglądanie jej użytkownikom różnych przeglądarek.

Treści na stronie
Na koniec zostawiłem element, bez którego wszystkie działania związane z pozycjonowaniem tracą uzasadnienie. Elementem tym jest zawartość strony internetowej, czyli treści jakie na niej umieszczamy. Bez wartościowej treści, która zainteresuje internautów, pozycjonowanie może być jedynie sztuką dla sztuki. Nie twierdzę, że nie można się sprawdzić i w ramach testów sprawdzić działanie różnych czynników wpływających na pozycjonowanie. Lecz bez wartościowej zawartości strona po pewnym czasie odejdzie w zapomnienie.

---

Autor prowadzi blog SEO - Pozycjonowanie stron

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Zmiany w nofollow

Zmiany w nofollow

Autorem artykułu jest Katrina


W ostatnim czasie dowiedzieliśmy się od Matta Cuttsa o zmianach w traktowaniu przez Google linków z atrybutem nofollow. W ostatnim czasie dowiedzieliśmy się od Matta Cuttsa o zmianach w traktowaniu przez Google linków z atrybutem nofollow. Początkowo z doniesień osób związanych z branżą SEO wynikało, że zmiany te mają zostać dopiero wprowadzone, jednak pan Cutts zapewnił, że wprowadzono je już ponad rok temu. O co dokładnie chodzi?

Mianowicie, atrybut nofollow powstał po to, aby chronić się przed spamem w formie masowych komentarzy z linkami. Dotyczyło to więc wszystkich stron tworzonych przez wielu internautów bądź tych, na których mogli oni dodać komentarz. W większości były to więc fora i blogi z możliwością komentowania. Oznaczenie tego typu linków atrybutem nofollow oznaczało, że nie mamy zaufania i nie chcemy przekazywać tzw. "głosów" tym stronom. Z tego względu Google zupełnie pomijał te linki tak jakby był to zwykły tekst. Jak można się domyślić, linki nofollow nie wpływały na moc serwisu, jaką może on rozdysponować i właśnie to uległo zmianie.

Zespół Google doszedł do wniosku, że linki nofollow powinny wpływać na przekazywaną moc, jednak nie oznacza to, że linki nofollow zaczęły mieć wpływ na ranking w tej wyszukiwarce. Generalnie chodzi o to, aby linki bez nofollow przekazywały moc tak jak dotychczas, ale w przypadku ich występowania w sąsiedztwie linków z nofollow, moc była dzielona na je wszystkie. Mając 5 linków, w tym 1 z nofollow, każdy z linków bez nofollow otrzyma tylko 1/5 (a nie 1/4) wartości, a pozostała część... zniknie.

Jak to wpłynie na pozycjonowanie?

Jak tylko pojawiły się pierwsze doniesienia na temat omawianych zmian, rozpoczęto szukanie innego sposobu na oznaczenie linków, którym nie chce się przekazywać mocy. W końcu skoro nofollow sprawiają, że moc linków bez tego atrybutu ma być słabsza, na pewno przełoży się to na więcej "kombinatorstwa", które może się skończyć nawet na tym, że zamiast dodawać w artykułach linki naturalne, webmasterzy ograniczą się do podania adresu strony w formie tekstu. --- Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach z wykorzystaniem long tail

Pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach z wykorzystaniem long tail

Autorem artykułu jest Jacek Biernacki


Wykorzystanie techniki long tail umożliwia zmniejszenie kosztów pozycjonowania przy jednoczesnym poprawie stopnia konwersji. Zobacz jak korzystać z długiego ogona.

Długi ogon (ang. long tail) - koncepcja, którą sformułował Chris Anderson w 2004. Opisuje ona zjawisko, które występuje w momencie, kiedy posiadamy szeroki asortyment towarów lub usług a rzadko poszukiwane pozycje z tego asortymentu generują porównywalny dochód do masowo sprzedawanych towary lub usługi.

Zjawisko to występuje również w przypadku pozycjonowania stron i kampanii reklamowych z użyciem Adwords. Analizując statystyki niektórych stron internetowych można zauważyć, że większość odwiedzin pochodzi ze słów szczegółowych związanych tematycznie z ogólnymi słowami użytymi w kampanii lub pozycjonowaniu.

Zobrazujmy to na przykładzie. Jeżeli wykorzystujemy słowo ogólne - linki - przy pozycjonowaniu, to długim ogonem dla niego będą frazy, które spowodują wyświetlenie naszej strony na frazy pochodne od słowa linki np. linki sponsorowane, linki w Google, linki do strony itd.

Zastosowanie w pozycjonowaniu

Pomimo mniejszej liczby wyszukań konkretnego słowa z długiego ogona, generuje ono zazwyczaj bardziej wartościowe wejścia na stronę (dłuższy czas wizyty, więcej przejrzanych stron). Natomiast liczba wszystkich wyszukań związanych z frazami z long tail, może przewyższyć wyszukania związane ze słowem ogólnym.

Zaletą techniki długiego ogona jest stosunek zysków z pozycjonowania (reklamowania) do kosztów poniesionych na ich promocje. Oczywiście duża część tych kosztów jest już poniesiona na promowanie słów ogólnych. Warto rozważyć strategię wypełnienia niszy na rynku odpowiednio dobranymi frazami długiego ogona. Gwarantuje to niższy koszt pozyskania odbiorcy (szczególnie w przypadku adwords) a może dać dużo większy zysk niż słowa ogólne. Żeby dobrze realizować tą strategię trzeba dokonać oceny trudności słów kluczowych używanych do pozyjonowania strony.

Zasada Perato

Wykorzystywana w strategii marketingowej opierającej się na założeniu 80/20, że 20% klientów generuje 80% dochodów. Jednak pierowotnie ta koncepcja opisuje dysproporcje w rozkładzie dochodów, równie dobrze może przyjąć wartość 60/40 w zależności od badanego zjawiska.

Warto sprawdzić jaki rozkład przyjmują słowa użyte przez nas przy pozycjonowaniu. Może zamiast skupiać się na pozycjonowaniu słów ogólnych, trzeba skupić uwagę na pozycjonowaniu fraz szczegółowych. Wskaźnikiem, który powinien dawać do tego sygnał jest 1/1 czyli koszty pozycjonowania są równe przychodom, lub jego wychylenie w stronę wyższych przychodów np 10/15.

---

Autor: Jacek Biernacki prowadzi firmę Cognitive it oraz Blog SEO - Pozycjonowanie stron

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl