wtorek, 12 marca 2013

Optymalizacja strony internetowej pod kątem jej pozycjonowania

Optymalizacja strony internetowej pod kątem jej pozycjonowania

Autorem artykułu jest Jacek Biernacki


Optymalizacja strony to jeden z ważniejszych elementów pozycjonowania. Odpowiednie wykorzystanie słów kluczowych i ich rozmieszczenie pomaga promować stronę w wyszukiwarce. Zobacz gdzie warto użyć słów kluczowych i w jaki sposób to zrobić.

Jednym z czynników wpływających na pozycję strony w wyszukiwarce, jest sposób prezentowania treści. Nie chodzi o graficzną strukturę strony, ale o to co jest dostępne robotom wyszukiwarek, czyli użycie odpowiednich atrybutów. To one decydują o tym jakie treści są spostrzegane przez boty jako istotne. Ma to istotny wpływ jakie słowa kluczowe będą pojawiały się w wynikach wyszukiwania.

Tytuł strony
Jeden z kluczowych elementów optymalizacji strony. Słowa użyte w tytule decydują o tym jakie frazy będą pozycjonowane. Właściwie nie ma możliwości pozycjonowania słowa (chyba, że jest niszowe), którego nie umieścimy pomiędzy znacznikami .... Kolejność ich użycia w tytule również ma znaczenie. Słowo umieszczone na początku będą najważniejsze a te z końca będą w najmniejszym stopniu brane pod uwagę przez robota. Warto zastanowić się jakich słów chcemy użyć w tytule, gdyż ilość znaków jest ograniczona do około 65 wliczając w to spacje.

Opis strony
Jest to tekst, który pojawia się pod adresem strony na liście wyników wyszukiwania a umieszczamy je w . Z punktu widzenia optymalizacji nie ma on istotnego znaczenia, choć użyte w nim treści mogą zachęcić kogoś do odwiedzenia strony. Google wyróżnia słowa kluczowe zawarte w opisie strony, które są zgodne z wyszukiwanym słowem. W przypadku kiedy nie przygotujemy własnego opisu, zostanie on dobrany przez wyszukiwarkę spośród treści umieszczonych na stronie. Może mieć długość do około 160 znaków.

Meta słowa kluczowe
Argument, który miał swojego czasu najważniejsze znaczenie przy pozycjonowaniu stron. Są to wszystkie treści użyte w . Od czasu kiedy został wykorzystany do spamowania słowami kluczowymi (użyte słowa nie miały związku z witryną) jego znaczenie jest marginalne przy zyskiwaniu pozycji w wyszukiwarce. Można natomiast za jego niezgodne użycie dostać bana. Jak widać korzyści niewiele, ale nieprawidłowe wykorzystanie może przynieść niepożądane efekty.

Nagłówki
Wszystkie wyrażanie zawarte pomiędzy znacznikami h1 - h6. Istotne w kolejności od 1 do 6. Znacznik powinien być użyty tylko jeden raz w treści strony. Pozostałe możemy używać wielokrotnie, ale warto ich nie nadużywać. Najlepiej jeżeli ich pojawienie było zgodne ze strukturą strony. Jeden znacznik h1 na początku strony jako jej główny punkt, a pozostałe do kolejnych podpunktów strony.

Wyróżnienia
Wszelkie formy eksponowania tekstu z pomocą pogrubienia , kursywy czy podkreślenia . Takie działania pozwalają botom wyszukiwarek odnaleźć w tekście interesujące nas słowa kluczowe. Jest to kolejna forma prezentowania słów kluczowych w treści strony, dodatkowo wyróżnione słowa przyciągają uwagę czytelników.

Atrybuty obrazków
Atrybuty alt i title użyte do opisywania obrazków mają dwie funkcje. Z jednej strony służą prawidłowemu wykonaniu strony pod względem technicznym (atrybut alt jest wymagany przez W3C). Z drugiej strony tytuły obrazków pozwalają na ich wyświetlanie w wynikach wyszukiwania grafiki w Google. Prawidłowy opis obrazka i jego interesujący wygląd może spowodować dodatkowe wejścia na naszą stronę.

Zgodność kodu ze standardami W3C
Po przygotowaniu strony, warto sprawdzić zgodność użycia kodu html i css ze standardami W3C. Oczywiście strona, która zawiera błędy może być pozycjonowana i w kontekście innych istotnych elementów tych działań nie jest to tak istotne. Warto jednak dbać o to by strona prezentowała się poprawnie zarówno pod względem graficznym jak i techniczny. Takie podejście ułatwia jej przeglądanie jej użytkownikom różnych przeglądarek.

Treści na stronie
Na koniec zostawiłem element, bez którego wszystkie działania związane z pozycjonowaniem tracą uzasadnienie. Elementem tym jest zawartość strony internetowej, czyli treści jakie na niej umieszczamy. Bez wartościowej treści, która zainteresuje internautów, pozycjonowanie może być jedynie sztuką dla sztuki. Nie twierdzę, że nie można się sprawdzić i w ramach testów sprawdzić działanie różnych czynników wpływających na pozycjonowanie. Lecz bez wartościowej zawartości strona po pewnym czasie odejdzie w zapomnienie.

---

Autor prowadzi blog SEO - Pozycjonowanie stron

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Zmiany w nofollow

Zmiany w nofollow

Autorem artykułu jest Katrina


W ostatnim czasie dowiedzieliśmy się od Matta Cuttsa o zmianach w traktowaniu przez Google linków z atrybutem nofollow. W ostatnim czasie dowiedzieliśmy się od Matta Cuttsa o zmianach w traktowaniu przez Google linków z atrybutem nofollow. Początkowo z doniesień osób związanych z branżą SEO wynikało, że zmiany te mają zostać dopiero wprowadzone, jednak pan Cutts zapewnił, że wprowadzono je już ponad rok temu. O co dokładnie chodzi?

Mianowicie, atrybut nofollow powstał po to, aby chronić się przed spamem w formie masowych komentarzy z linkami. Dotyczyło to więc wszystkich stron tworzonych przez wielu internautów bądź tych, na których mogli oni dodać komentarz. W większości były to więc fora i blogi z możliwością komentowania. Oznaczenie tego typu linków atrybutem nofollow oznaczało, że nie mamy zaufania i nie chcemy przekazywać tzw. "głosów" tym stronom. Z tego względu Google zupełnie pomijał te linki tak jakby był to zwykły tekst. Jak można się domyślić, linki nofollow nie wpływały na moc serwisu, jaką może on rozdysponować i właśnie to uległo zmianie.

Zespół Google doszedł do wniosku, że linki nofollow powinny wpływać na przekazywaną moc, jednak nie oznacza to, że linki nofollow zaczęły mieć wpływ na ranking w tej wyszukiwarce. Generalnie chodzi o to, aby linki bez nofollow przekazywały moc tak jak dotychczas, ale w przypadku ich występowania w sąsiedztwie linków z nofollow, moc była dzielona na je wszystkie. Mając 5 linków, w tym 1 z nofollow, każdy z linków bez nofollow otrzyma tylko 1/5 (a nie 1/4) wartości, a pozostała część... zniknie.

Jak to wpłynie na pozycjonowanie?

Jak tylko pojawiły się pierwsze doniesienia na temat omawianych zmian, rozpoczęto szukanie innego sposobu na oznaczenie linków, którym nie chce się przekazywać mocy. W końcu skoro nofollow sprawiają, że moc linków bez tego atrybutu ma być słabsza, na pewno przełoży się to na więcej "kombinatorstwa", które może się skończyć nawet na tym, że zamiast dodawać w artykułach linki naturalne, webmasterzy ograniczą się do podania adresu strony w formie tekstu. --- Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach z wykorzystaniem long tail

Pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach z wykorzystaniem long tail

Autorem artykułu jest Jacek Biernacki


Wykorzystanie techniki long tail umożliwia zmniejszenie kosztów pozycjonowania przy jednoczesnym poprawie stopnia konwersji. Zobacz jak korzystać z długiego ogona.

Długi ogon (ang. long tail) - koncepcja, którą sformułował Chris Anderson w 2004. Opisuje ona zjawisko, które występuje w momencie, kiedy posiadamy szeroki asortyment towarów lub usług a rzadko poszukiwane pozycje z tego asortymentu generują porównywalny dochód do masowo sprzedawanych towary lub usługi.

Zjawisko to występuje również w przypadku pozycjonowania stron i kampanii reklamowych z użyciem Adwords. Analizując statystyki niektórych stron internetowych można zauważyć, że większość odwiedzin pochodzi ze słów szczegółowych związanych tematycznie z ogólnymi słowami użytymi w kampanii lub pozycjonowaniu.

Zobrazujmy to na przykładzie. Jeżeli wykorzystujemy słowo ogólne - linki - przy pozycjonowaniu, to długim ogonem dla niego będą frazy, które spowodują wyświetlenie naszej strony na frazy pochodne od słowa linki np. linki sponsorowane, linki w Google, linki do strony itd.

Zastosowanie w pozycjonowaniu

Pomimo mniejszej liczby wyszukań konkretnego słowa z długiego ogona, generuje ono zazwyczaj bardziej wartościowe wejścia na stronę (dłuższy czas wizyty, więcej przejrzanych stron). Natomiast liczba wszystkich wyszukań związanych z frazami z long tail, może przewyższyć wyszukania związane ze słowem ogólnym.

Zaletą techniki długiego ogona jest stosunek zysków z pozycjonowania (reklamowania) do kosztów poniesionych na ich promocje. Oczywiście duża część tych kosztów jest już poniesiona na promowanie słów ogólnych. Warto rozważyć strategię wypełnienia niszy na rynku odpowiednio dobranymi frazami długiego ogona. Gwarantuje to niższy koszt pozyskania odbiorcy (szczególnie w przypadku adwords) a może dać dużo większy zysk niż słowa ogólne. Żeby dobrze realizować tą strategię trzeba dokonać oceny trudności słów kluczowych używanych do pozyjonowania strony.

Zasada Perato

Wykorzystywana w strategii marketingowej opierającej się na założeniu 80/20, że 20% klientów generuje 80% dochodów. Jednak pierowotnie ta koncepcja opisuje dysproporcje w rozkładzie dochodów, równie dobrze może przyjąć wartość 60/40 w zależności od badanego zjawiska.

Warto sprawdzić jaki rozkład przyjmują słowa użyte przez nas przy pozycjonowaniu. Może zamiast skupiać się na pozycjonowaniu słów ogólnych, trzeba skupić uwagę na pozycjonowaniu fraz szczegółowych. Wskaźnikiem, który powinien dawać do tego sygnał jest 1/1 czyli koszty pozycjonowania są równe przychodom, lub jego wychylenie w stronę wyższych przychodów np 10/15.

---

Autor: Jacek Biernacki prowadzi firmę Cognitive it oraz Blog SEO - Pozycjonowanie stron

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Presell page i jego zastosowanie

presell page i jego zastosowanie

Autorem artykułu jest Dawid Boho


Wiele osób zastanawia się nad przeznaczeniem presell page, a także nad tym co on daje ? Czy za jego pomocą można w łatwy sposób wypozycjonować swoją strone ? czy też nie?.

Swoją przygodę z tworzeniem zaplecz internetowych zaczęliśmy już około rok temu, dlatego też teraz chcielibyśmy podzielić się z Państwem zdobytą przez nas wiedzą na temat tworzenia zaplecz internetowych i reklamy swojej strony na presell page.
Otóż dzięki artykułowi, który jest napisany poprzez firmę lub agencję na temat twojej strony internetowej, w łatwy sposób może stać się też artykułem dzięki któremu zaczniesz pozycjonowanie swojej witryny. Dzięki takim artykułom twoja strona pnie się w górę i osiąga coraz to lepsze pozycje.
Tworzenie artykułów jest proste, jeśli chcesz zaoszczędzić pieniędzy, możesz zainwestować jedynie w słownik jezyka polskiego lub poszukać jakiegoś w internecie, by twoje artykuły nie raziły zbytnio błędami ortograficznymi. Pozycjonowanie stron jest w ten sposób bardzo efektywne, gdyż to ty wybierasz słowa kluczowe jakie użyjesz w tekscie i dzięki nim użyjesz hiperłącza do swojej strony internetowej. W dzisiejszych czasach w internecie można znaleźć wiele stron typu preseller page, są one tworzone przez polonistów w celach zarobkowych ale także i poprzez ludzi zajmujących się pozycjonowaniem stron. Bardzo często takie strony są stosowane jako zaplecza internetowe, na których umieszczane są linki pozycjonujące dzięki którym reklamowana strona ma szansę na zwiększenie swojego PR (page rank).
By założyć stronę presell page wystarczy zarejestrować się na wordpress.com czy też inne stronie oferującej darmowy hosting wordpress. Skrpyt do tworzenia takich stron może być różny, lecz największą popularność i efekty zdobywa wordpress.

---

Dalszą cześć artykułu poznacie Państwo na naszej stronie domowej : pozycjonowanie stron.

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Sprawdź czy zlecone Pozycjonowanie nie zaszkodzi Twojej stronie...

Sprawdź czy zlecone Pozycjonowanie nie zaszkodzi Twojej stronie...

Autorem artykułu jest Tomek Urban


Zleciłes komuś pozycjonowanie? sprawdź czy nie zaszkodzi ono Twojej stronie... Zgłosiła się do mnie jakiś czas temu pewna pani posiadajaca własny sklep internetowy.. zaobserwowała Ona spadek wskaźnika PR od momentu gdy zleciła pozycjonowanie jakiejś firmie... Po krótkim czasie przeglądania internetu okazało się, że linki do jej sklepu znajdują sie na różnych dziwnych stronach. W przypadku niektórych nie za bardzo wiedziałem o czym one były, bo nie były nawet w języku polskim...

Zasugerowałem jej powolne rezygnowanie z usług pozycjonowania w tej firmie... z sugestią by napisała do nich, aby powoli usuwali te dziwne linki, które zdaje się tylko szkodzą stronie... I zaczęła powoli pozycjonować swoją stronę we własnym zakresie jeżeli dysponuje odpowiednią ilościa czasu, przekonując ją, że pozycjonowanie nie ma nic wspólnego z czarną magią... Większość wiedzy na temat pozycjonowania można znaleźć w dostępnej literaturze (zarekomendowałem m. in. tą książkę), a pozycjonując stronę samemu, ewentualnie zlecając komuś budowanie zaplecza, czy też tworzenie artykułów może być pewna, że nie szkodzi swojej stronie. I wszystko ma pod kontrolą.

Czy można zaszkodzić stronie ją pozycjonąc?

Od jakiegoś już czasu możemy obserwować różne działania twórców najpopularniejszej wyszukiwarki google, skierowane przeciwko manipulacyjnym technikom wpływającym na wyniki wyszukiwania. Na stronach google, zawierających wskazówki dla webmasterów można znaleźć oficjalne wzmianki o konsekwencjach, sankcjach dla stron korzystających z manipulacyjnych praktyk, łącznie z wyłączeniem z wyników wyszukiwania.

Jeszcze nie dawno wzmianki o sankcjach wobec stron były tylko domysłami pozycjonerów... Od tego jednak czasum, prawdopodobnie każdy interesujący się tematem był świadkiem działania tzw. banów, filtrów i paragrafów w praktyce...

Odpowiedź zatem na pytanie czy danej stronie internetowej można zaszkodzić źle ją pozycjonując, brzmi „TAK”.

Jak sprawdzić czy stosowane pozycjonowanie może zaszkodzić?

Aby to zrobić w pierwszej kolejności musisz sprawdzić jakie strony linkują do Twojej strony, możesz to zrobić na kilka sposobów:

- Wpisz w google polecenie „link:url_twojej_strony”, ukaże Ci się lista stron na których znajdują się linki do Twojej strony.

- Jeżeli to nie pomoże spróbuj wpisywać w google i innych wyszukiwarkach sam adres swojej strony.

- Zarejestruj stronę w google webmaster tools, jest tam narzędzie pokazujące linki zewnętrzne do Twojej strony – narzędzie to pokaże znacznie więcej linków niż poprzedni sposób.



Teraz jak już znasz strony linkujące do Twojej strony, możesz ocenić ich jakość i zasadność zaistnienia Twojego linka na nich. Weź także pod uwagę wskazówki google dla Webmasterów, oceniając znalezione strony.

Jeśli coś na znalezionych stronach jest nie tak, żądaj wyjaśnień od firmy pozycjonującej i pamiętaj, takie działania prędzej czy później mogą zaszkodzić Twojej stronie. Jeśli więc nie masz zamiaru być kolejnym narzekającym na jakimś forum... lepiej zapobiegać... A jeśli dysponujesz wolnym czasem, naprawde polecam zabrać się za pozycjonowanie we własnym zakresie, to naprawdę nie jest trudne, zwłaszcza, ze dostepna jest doskonała tematyczna literatura, taka jak choćby rekomendowana przeze mnie książka Pierwsze miejsce w wyszukiwarkach - Arkadiusza Podlaskiego. ---

Sklepy internetowe - prowadzenie i promowanie.

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl