sobota, 18 lutego 2012

Pozycjonowanie: 3 fałszywe porady „speców” od Google

Pozycjonowanie: 3 fałszywe porady „speców” od Google

Autorem artykułu jest Mirek Szmajda



Najlepsi specjaliści branży pozycjonowania (SEO) zajmują się optymalizacją stron. Wielu bierze się też za manipulacje wynikami wyszukiwania w Google. Bardzo dobrze, że zajmują się tym pierwszym. Gorzej kiedy biorą się za to drugie i dają wtedy nieprawdziwe porady.

Fałszywa porada nr 1: Zawsze musisz korzystać z pozycjonowania.

Przede wszystkim powinieneś wiedzieć, że pozycjonowanie to przede wszystkim dostosowanie witryny do potrzeb robotów wyszukiwarek. Warto więc zoptymalizować witrynę pod tym kątem. Nic więcej ponadto, co jest opisane we wskazówkach Google dla webmasterów nie musisz robić.

W większości przypadków możesz to zrobić samodzielnie. W zasadzie to o optymalizacji pod kątem Google powinna pamiętać firma, która przygotowuje dla ciebie serwis. W przypadku gotowego oprogramowania jakim jest na przykład WordPress, to właściwie niewiele musisz robić.

Choć czasami trzeba tutaj uważać z niektórymi motywami graficznymi. Mogą się zdarzyć motywy niezoptymalizowane pod kątem Google. Warto też wprowadzić parę ustawień korzystnych dla wyników wyszukiwania, choćby przyjazne linki. W WordPress aby to uzyskać wystarczy tylko jedno kliknięcie.

Pomoc specjalisty jest przydatna co najwyżej do wprowadzenia niektórych technicznych zaleceń w stronach witryny lub w oprogramowaniu, które wykorzystujesz do jej prowadzenia. W tym drugim przypadku to zazwyczaj tylko kwestia kilku kliknięć w odpowiednich opcjach.

Dodam jeszcze, że to wszystko nie oznacza, że nigdy nie należy korzystać z pozycjonowania. Warto to robić w przypadku stron, które z założenia nie mają zbyt dużo treści.

Na przykład warto zlecić pozycjonowanie sklepów internetowych, aby ją zoptymalizować pod kątem robotów Google. Dlatego pierwszą rzeczą o jaką powinieneś poprosić firmę zajmującą się pozycjonowanie to właśnie ocena optymalizacji. Jeśli coś takiego otrzymasz i to w dodatku za darmo, to świadczy że firma jest godna uwagi. Zanim jednak podejmiesz współpracę upewnij się jeszcze, czy nie stosują tzw. black SEO, czyli zakazanych form pozycjonowania.

Znam przypadki, gdzie w ten sposób było więcej szkody niż pożytku. Na przykład wykorzystywane były małe literki albo biała czcionka na białym tle. Witryna faktycznie pojawiała się wysoko w wynikach wyszukiwania. Ale do czasu. Kiedy Google to wykrył cała witryna została całkowicie wykasowana z Google i nie było już żadnego wejścia z wyszukiwarki.

Fałszywa porada nr 2: Musisz mieć dużo linków z innych stron prowadzących do twojej witryny.

Warto je mieć, ale wcale nie są konieczne. Google ceni sobie bardzo strony, do których prowadzi wiele odnośników i traktuje to jako strony godne uwagi. Nie oznacza to jednak, że strona do której nie prowadzą odnośniki nie może znaleźć się wysoko w wynikach wyszukiwania.

Wiele zależy tutaj od jakości konkurencji jaka pojawia się na dane słowo. Jednak tak naprawdę kluczową rolę w wypozycjonowaniu stron odgrywa treść. Jeśli będzie ona wartościowa, to strona będzie z chęcią przez Google promowana. Nawet jeżeli do strony nie prowadzi dużo linków.

Znalazłem niedawno na Artelis artykuł, w którym autor wypowiadał się na temat tego co zrobić aby witryna pojawiła się w Google. Podaje jedynie sposoby na to, aby do strony prowadziło wiele linków. Ani słowem nie wspomina o tym, że pierwszą i podstawową rzeczą jaką należy zrobić, to dodanie adresu witryny do Google. Robi się to za pomocą strony http://www.google.pl/addurl.html. Nic więcej nie trzeba robić. Google i tak zindeksuje twoją stronę.

Fałszywa porada nr 3: Musisz używać metatagów opisujących stronę i zawierających słowa kluczowe.

Kiedyś miało to znaczenie. Jednak jest to treść ukryta przed okiem internauty i łatwo było tym manipulować. Dlatego dziś wyszukiwarki zwracają uwagę raczej na to, co widzi użytkownik internetu, czyli na treść. Opis strony (metatag „description”) wykorzystywany jest przy wyświetlaniu wyników wyszukiwania. Warto więc go wprowadzać. Jednak dla pozycjonowania nie ma ona większego znaczenia. Liczy się to co widać na stronie, czyli tekst strony.

Tak samo ze słowami kluczowymi (metatag „keywords”) – tu były jeszcze większe nadużycia. Pamiętam jak kiedyś wszyscy wpisywali tyle słów kluczowych ile popadnie. W efekcie strona niczym się nie wyróżniała i tym samym była podobna do wielu innych z punktu widzenia tematyki opisanej słowami kluczowymi. Dziś słowa kluczowe strony mają marginalne znaczenie. Jeśli masz dużo czasu, to możesz się tym bawić. Jeśli masz dużo pieniędzy możesz te opisy zlecić firmie zajmującej się SEO. Ale jeśli nie masz jednego i drugiego, to daj sobie spokój ze słowami kluczowymi.

Z tą poradą łączą się też zalecenia niektórych ekspertów od WordPress, aby zawsze korzystać z wtyczki All in One SEO Pack. Nigdy z niej nie korzystałem i nie zawracałem sobie nią głowy. To tylko dodatkowa robota, która wcale nie gwarantuje lepszej pozycji strony w Google. Dla Google i tak najbardziej liczy się treść.

Jeśli ktoś nie ma co umieszczać na stronach, to wtedy taka wtyczka i opisywanie każdej strony za jej pomocą i tak mu w niczym nie pomoże. Zamiast tego lepiej skup się na zdobywaniu umiejętności i doświadczenia w swojej branży i tą wartościową wiedzą dziel się na swoich stronach. Gwarantuję ci, że w ten sposób o wiele skuteczniej zyskasz przychylność Google. Czasem to musi trochę potrwać. Ale jeżeli będziesz systematyczny i konsekwentny, to zapewniam cię, że Google to doceni.

Fałszywe porady niektórych pozycjonerów, które tutaj obalam wynikają z mojego osobistego doświadczenia. Od kilku lat prowadzę bloga i nigdy nie stosowałem do niego pozycjonowania. Używam oprogramowania WordPress, które świetnie umie poradzić sobie z Google. Najważniejsze tylko aby dbać o stałe zwiększanie wartościowej treści na blogu, o stosowanie odpowiednich tytułów wpisów, pisanie do określonej grupy docelowej i aktywne udzielanie się na swojej witrynie.

Google tak naprawdę chce doceniać strony, które tworzone są przez ludzi dla ludzi. Nie zawsze mu się to udaje i niektórzy próbują to wykorzystać manipulując wynikami wyszukiwania. Takie działania nigdy nie są jednak pewne na dłuższą metę.

Jeśli będziesz dbać o treść i myśleć przede wszystkim o czytelniku, a nie o robotach Google, to gwarantuję ci, że to zawsze ci się opłaci. Nawet jeżeli miałbyś mieć mniej wejść z wyszukiwarki, to i tak w ten sposób będziesz mieć więcej aktywnych czytelników, bardziej wartościowych potencjalnych klientów i w konsekwencji lepszą konwersję na klientów, którzy z chęcią będą od ciebie kupować. Bo przecież o to właśnie w biznesie chodzi, a nie tylko o wysoką pozycję w Google.

---

Jeśli chcesz dowiedzieć się jak przyciągnąć więcej klientów z internetu w dobie coraz większej konkurencji kliknij na stronę http://MarketingRelacyjny.pl, gdzie w niezwykle przystępny sposób Mirek Szmajda krok po kroku wyjaśni ci jak to zrobić.


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Jak pozycjonować strony internetowe?

Jak pozycjonować strony internetowe?

Autorem artykułu jest marooo



Codziennie miliony internautów szuka różnego rodzaju informacji oraz ofert w wyszukiwarkach internetowych. To właśnie z nich pochodzi najłatwiejszy w zdobyciu i najbardziej wartościowy ruch na stronach. Jak spowodować obecność naszego portalu wśród pierwszych wyników w rankingu?

Wpisując określoną frazę, w wynikach wyszukiwania pojawia się tysiące linków. Aby naszą stronę oglądać na wysokich miejscach w rankingach wyszukiwarek należy poddać ją procesowi pozycjonowania. Nauka pozycjonowania nie jest tak trudna jak przekonują specjaliści SEO. Samo pozycjonowanie można opisać w 3 krokach.

Po pierwsze należy dobrać słowa kluczowe w taki sposób by trafnie opisywały stronę. Krok drugi to optymalizacja strony pod wyszukiwarkę (dobór tematycznych treści, odpowiednich meta tagów itp.). I ostatnia czynność, najbardziej czasochłonna, to zdobycie jak największej ilości odnośników prowadzących do witryny.

Wyszukiwarki odczytują dużą liczbę linków jako fakt, że strona jest wartościowa i internauci polecają ją innym. Odnośniki kierujące do naszej strony powinny być tekstowe. Ważne jest także, aby znajdowały się na wartościowych stronach i były otoczone jak największą ilością tekstu zbieżnego z tematyką linkowanej strony. W tym celu zostały stworzone katalogi - magazyny linków. Strony w katalogach można umieszczać ręcznie lub przy pomocy automatycznych i półautomatycznych programów do katalogowania (dodawarek). Pierwsza metoda pozwala na pełną kontrolę nad jakością i ilością dodawanych wpisów, choć jest bardzo mozolna. Metoda druga łączy w sobie zalety tej pierwszej, jednocześnie pozwalając na ułatwienie i przyspieszenie dodawania. Dobrze skonfigurowany i używany program do katalogowania jest wysoce funkcjonalny i przyjazny w obsłudze. Inwestycja w odpowiednie oprogramowanie do pozycjonowania przynosi wymierne korzyści, pozwalając oszczędzić czas potrzebny na pozycjonowanie i przebicie konkurencji.

---

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Sprawdzanie pozycji w wyszukiwarkach przy analizie efektów pozycjonowania

Sprawdzanie pozycji w wyszukiwarkach przy analizie efektów pozycjonowania

Autorem artykułu jest Marta Gryszko



Jeszcze kilka lat temu głównym celem pozycjonowania było osiągnięcie 1 pozycji dla wybranych, nie zawsze najbardziej efektywnych słów kluczowych. Zarówno pozycjoner, jak i jego klient, byli zadowoleni z zajmowania przez stronę wysokich pozycji.

Dopiero z czasem zaczęto zwracać uwagę na tak istotne elementy jak sprawdzenie, czy pozycja ta przekłada się na wzrost ruchu na stronie, a nawet na konwersję, np. w postaci założenia konta lub dokonania zamówienia w sklepie. Do skutecznych działań niezbędne będą nam zatem 2 narzędzia dla webmasterów, jakimi są:

- narzędzie umożliwiające sprawdzanie pozycji w wyszukiwarkach;

- system statystyk, np. Google Analytics.

W jaki sposób podejść do tematu analizy efektów i dostosowywać do nich swoje działania? Przyjrzyjmy się temu na przykładzie jednej ze stron, istniejącej już od kilku lat i zajmującej stabilne pozycje dla większości fraz. Zarówno dzięki optymalizacji, jak wzmocnieniu strony linkami przychodzącymi, stronę można znaleźć w top 5 m.in. po wyszukaniu następujących fraz:

astronomia;

astronomia-pozycje

galaktyki;

galaktyki-pozycje

podział galaktyk.

podzial-galaktyk-pozycje

Czy jednak wysokie pozycje dla tych zapytań generują wejścia z wyszukiwarek? Poniższe dane prezentują miesięczną ilość wejść organicznych (głównie z Google) dla wymienionych fraz (dane na podstawie Google Analytics):

astronomia – 1032 odwiedziny;

galaktyki – 153 odwiedziny;

podział galaktyk – 4 odwiedziny.

Widać tu ogromną różnicę w tym, jak wysoka pozycja dla analizowanych słów kluczowych odbija się na wzroście ruchu na stronie. Jak więc zareagować na takie statystyki? Pierwsza z fraz przynosi oczekiwane korzyści, tzn. wysoka pozycja = spory ruch na stronie, dlatego też dalsze działania w kierunku pozycjonowania tej strony powinny się skupić m.in. na słowie „astronomia”.

Jednak frazy związane z galaktykami zdecydowanie wymagają naniesienia zmian. Mimo że ilość odwiedzin dla słowa „galaktyki” nie jest imponująca, to jednak poprawa pozycji z obecnej 5-6 o kilka oczek w górę powinna zwiększyć w niewielkim stopniu ilość wejść na stronę. Skoro więc topowe pozycje strony dla frazy „podział galaktyk” nie dały praktycznie żadnych korzyści, pora usunąć ją z monitora pozycji i poszukać jej innego odpowiednika, np. na podstawie danych z narzędzia propozycji słów kluczowych Google AdWords, albo w większym stopniu skupić się na słowie „galaktyki”.

nowe-keywordy

Tym samym eliminujemy bezskuteczną frazę i możemy przejść do ponownej optymalizacji strony, tym razem pod kątem słów kluczowych generujących – co prawda niewielki, ale jednak – ruch. Po uzyskaniu wysokich pozycji dla nowych fraz, wykonajmy analizę ponownie i upewnijmy się co do tego, że tym razem strona została zoptymalizowana pod kątem odpowiednich słów kluczowych. W szczególności warto wzmocnić zdobywanie linków z anchorami, które pomogą w podniesieniu pozycji już w obrębie top 10, ponieważ widać znaczną różnicę pomiędzy skokiem np. o 3 pozycje z 20 na 17-tą a tym, kiedy pozycja zmienia się z 10 na 7-mą, albo jeszcze lepiej – z 3 na 1-szą.

Taka analiza powinna być prowadzona systematycznie, w szczególności dla nowo dodanych fraz oraz takich, które w ostatnim czasie wskoczyły na topowe pozycje, czyli wtedy gdy ich wpływ na ruch będzie najbardziej widoczny. Nie zapominajmy więc o głównym celu pozycjonowania, jakim nie są wysokie pozycje dla dowolnych fraz tylko takie, które wpłyną na wzrost ruchu z wyszukiwarek i w rezultacie zwiększą szanse na konwersję.

---

Pozycjonowanie i optymalizacja


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Zwiększ bezpieczeństwo pozycjonowania

Zwiększ bezpieczeństwo pozycjonowania.

Autorem artykułu jest Robert Wąsik



Pośród wielu osób pozycjonujących strony www zdarzają się i tacy, niestety, którzy stosują nieetyczne lub ryzykone metody pozycjonowania, albo też, co gorsza, żerują na niewiedzy i nieświadomości swoich klientów. Piszemy o audycie www- metodzie na kontrolę pozycjonowania.

Audyt strony www.

Czym jest audyt? W maksymalnym uproszczeniu jest to cały szereg operacji, jakie można wykonać, aby korzystając z różnych narzędzi, otrzymać komplet informacji na temat statusu witryny internetowej. W zależności od konfiguracji i celu przeprowadzania audytu można sprawdzić stopień zoptymalizowania kodu źródłowego do współpracy z wyszukiwarkami, aktualne dane rankingowe witryny, albo też dane archiwalne. Można także w różny sposób śledzić powstające zaplecze pozycjonerskie ukierunkowane właśnie na daną stronę.

Jak wybrać wykonawcę audytu?

Wykonanie audytu, jeśli ma się wiedzę na jego temat, nie jest skrajnie trudne, ale wymaga sporo czasu i pracy. Jest to usługa dość powszechna i choćby po wpisaniu w wyszukiwarkę słów audyt kraków i otrzymamy całkiem sporą listę wyników. Sęk w tym jednak, że większość pozycji na niej będą to ogłoszenia amatorów i osób, które o audycie wiedzą niewiele. Warto omówić szczegóły takiego zlecenia na spotkaniu osobistym, ponieważ w ten sposób najłatwiej porozumieć się z potencjalnym wykonawcą co do szczegółów i opracowania wyników audytu. To także doskonała okazja do wyjaśnienia wszelkich wątpliwości, jakie powstają w związku z samym audytem czy tez pozycjonowaniem w ogóle.

Ile kosztuje audyt?

Koszt przeprowadzenia audytu to kwestia bardzo indywidualna, uzależniona od wybranych opcji do sprawdzenia, wielkości witryny oraz jej wcześniejszej historii. Najtańszy audyt to koszt trzydziestu do pięćdziesięciu złotych, jednak zazwyczaj potrzeba około dwa- trzy razy tyle. Ogłoszenia z podejrzanie niską ceną powinny obudzić naszą czujność- wykonanie audytu kosztuje, ponieważ pochłania sporo czasu już na etapie zebrania danych, nie wspominając o tym, że należy je umieć statystycznie przeanalizować i opisać możliwe konsekwencje oraz przyczyny poszczególnych wyników.

Ile czasu trwa wykonanie audytu?

Z natury rzecz audyt jest pewną forma opracowania statystycznego, więc nawet określenie pozycji w wyszukiwarce nie powinno opierać się na jednorazowej kontroli. Możliwe jest oczywiście przyspieszenie audytu w pewnych granicach, jednak im krótszy czas przeprowadzania badania, tym mniej dokładne i mniej wiarygodne wyniki. Optymalny czas audytu to 10- 14 dni zbierania danych. Wprawny statystyk opracuje dane w dzień, góra dwa. Jeśli ktoś proponuje audyt w trzy dni, a nam nie pali się grunt pod nogami, to rozsądniej jest poszukać oferty, która da wyniki o poważnej wartości statystycznej. Sami oceńcie, czy obliczenie średniej pozycji w wyszukiwarce z dwóch albo trzech dni to wynik wiarygodny.

Na koniec jeszcze uwaga!

Nie każda witryna, która znajduje się w wyszukiwarce pod hasłem audyt kraków, jest rzeczywiście lokalna- pamiętajmy, że w przypadku audytu nieocenione są spotkania w cztery oczy, warto wiec wybierać profesjonalistów z własnego miasta.

---

Robert Wąsik, PozycjaPlus, czyli prawdziwie skuteczne pozycjonowanie Kraków


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Badania słów kluczowych

Badania słów kluczowych

Autorem artykułu jest Jarosław Wawer



Wysoka pozycja w wyszukiwarkach internetowych często kojarzona jest z czarnymi zagrywkami pozycjonerów. W rzeczywistości wygląda to nieco inaczej. W momencie powstawania wyszukiwarki Google, składała się ona z około 200 algorytmów, decydujących, gdzie Twoja strona będzie się znajdować w wynikach wyszukiwania.

Na szczęście, istnieje wiele stron i narzędzi, tworzonych przez specjalistów na całym świecie, z których możemy określić najlepsze strategie pozycjonowania.

Wszystko to jednak pozostaje bez znaczenia, jeśli nie wiesz, jak zoptymalizować swoją witrynę. W tym miejscu zaczyna się nasza praca ze słowami kluczowymi, dzięki którym mają nas znaleźć docelowi klienci.

Etap 1 – Co robi Twoja konkurencja? Zacznij od przejrzenia stron swojej konkurencji i zobacz jak wyglądają ich witryny. Zapewne zauważysz, że posiadają dużo odnośników i metatagów. Do znalezienia optymalnych słów kluczowych może służyć narzędzie propozycji słów kluczowych Google Keyword Tool. Pomoże Ci ocenić, które zwroty mają najlepsze parametry.

Pamiętaj, że konkurentów nie może być za dużo. Dobrze jest użyć „burzy mózgów”. Poprosić również klientów o propozycje słów kluczowych. Pomocne w zobrazowaniu sobie i gromadzeniu istotnych informacji na temat słów kluczowych może być arkusz kalkulacyjny wykonany w programie Excel.

Przykład Arkusza kalkulacyjnego dla słów kluczowych

Sprawdź następnie każde ze słów kluczowych wpisanych do arkusza pod względem ruchu, a następnie wyniki wpisz w kolumnę 2. Arkusz kalkulacyjny daje nam również możliwość sortowania co niewątpliwie poprawia jakość pracy.

Mimo, że wielu z nas chciałoby się pojawiać na pierwszym miejscu wyników wyszukiwania dla najpopularniejszego słowa, to na początku swojej przygody z Internetem musimy być realistami.

Czasami lepiej jest być na 1 stronie dla słów o mniejszych współczynniku wyszukiwania niż na 10 stronie na najpopularniejsze słowo. Przypomnij sobie kiedy ostatnio przeglądałeś 2 stronę wyników wyszukiwania!
Nie chcę Ci mówić tutaj, że bycie tam jest złe lub niepotrzebne. Jednak na początku zależy nam na zbudowaniu swojej marki i pozyskaniu użytkowników.

Również ważna jest lokalizacja geograficzna jeśli Twój biznes jest ograniczony terytorialnie. Jednak jest to temat na zupełnie inny post. Można również rozważyć uzupełnienie naszych wyników z danymi zGoogle Insights, narzędzia, które pokazuje nam trendy wyszukiwania informacji, dzięki którym możemy zobaczyć sezonowość naszej oferty bądź firmy.

Etap 2 – Dodanie kolumny do arkusza kalkulacyjnego w której umieścimy wyniki z liczbą wyszukanych stron na dane słowo kluczowe.
Ogólnie rzecz biorąc, stosunki z mniej niż 1 mln wyszukiwania są wynikami łatwiejszymi do osiągnięcia 1 miejsca w rankingu w porównaniu do tych, w których ten poziom jest o wiele wyższy.

Możesz również dodać kolumnę z Twoją aktualną pozycją. Teraz nie pozostało już nic innego jak posortowanie sobie słów kluczowych w naszym arkuszu kalkulacyjnym. Pamiętaj, że każda podstrona jest również okazją do indeksowania. Klienci nie wchodzą tylko na stronę główną, więc zastanów się nad ruchem niszowym.

Etap 3 – Śledzenie statystyk strony. Kolejną kopalnią wiedzy i przydatnym narzędziem do optymalizacji i śledzenia rozwoju naszej strony jest Google Analitics. Jeśli jeszcze nie wykorzystujesz go na swojej stronie to wiele tracisz.

Zachęcam więc do zapoznania się z tym narzędziem i nie pozostaje mi nic innego jak pracować nad dalszymi wpisami na blogu. A wam czekanie na kolejne artykuły.

---

P.S. Dziękuje za pierwszy komentarz na blogu i zapraszam do następnych.

WawerBC.pl – Skuteczny e-biznes


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl