wtorek, 12 marca 2013

Zmiany w nofollow

Zmiany w nofollow

Autorem artykułu jest Katrina


W ostatnim czasie dowiedzieliśmy się od Matta Cuttsa o zmianach w traktowaniu przez Google linków z atrybutem nofollow. W ostatnim czasie dowiedzieliśmy się od Matta Cuttsa o zmianach w traktowaniu przez Google linków z atrybutem nofollow. Początkowo z doniesień osób związanych z branżą SEO wynikało, że zmiany te mają zostać dopiero wprowadzone, jednak pan Cutts zapewnił, że wprowadzono je już ponad rok temu. O co dokładnie chodzi?

Mianowicie, atrybut nofollow powstał po to, aby chronić się przed spamem w formie masowych komentarzy z linkami. Dotyczyło to więc wszystkich stron tworzonych przez wielu internautów bądź tych, na których mogli oni dodać komentarz. W większości były to więc fora i blogi z możliwością komentowania. Oznaczenie tego typu linków atrybutem nofollow oznaczało, że nie mamy zaufania i nie chcemy przekazywać tzw. "głosów" tym stronom. Z tego względu Google zupełnie pomijał te linki tak jakby był to zwykły tekst. Jak można się domyślić, linki nofollow nie wpływały na moc serwisu, jaką może on rozdysponować i właśnie to uległo zmianie.

Zespół Google doszedł do wniosku, że linki nofollow powinny wpływać na przekazywaną moc, jednak nie oznacza to, że linki nofollow zaczęły mieć wpływ na ranking w tej wyszukiwarce. Generalnie chodzi o to, aby linki bez nofollow przekazywały moc tak jak dotychczas, ale w przypadku ich występowania w sąsiedztwie linków z nofollow, moc była dzielona na je wszystkie. Mając 5 linków, w tym 1 z nofollow, każdy z linków bez nofollow otrzyma tylko 1/5 (a nie 1/4) wartości, a pozostała część... zniknie.

Jak to wpłynie na pozycjonowanie?

Jak tylko pojawiły się pierwsze doniesienia na temat omawianych zmian, rozpoczęto szukanie innego sposobu na oznaczenie linków, którym nie chce się przekazywać mocy. W końcu skoro nofollow sprawiają, że moc linków bez tego atrybutu ma być słabsza, na pewno przełoży się to na więcej "kombinatorstwa", które może się skończyć nawet na tym, że zamiast dodawać w artykułach linki naturalne, webmasterzy ograniczą się do podania adresu strony w formie tekstu. --- Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach z wykorzystaniem long tail

Pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach z wykorzystaniem long tail

Autorem artykułu jest Jacek Biernacki


Wykorzystanie techniki long tail umożliwia zmniejszenie kosztów pozycjonowania przy jednoczesnym poprawie stopnia konwersji. Zobacz jak korzystać z długiego ogona.

Długi ogon (ang. long tail) - koncepcja, którą sformułował Chris Anderson w 2004. Opisuje ona zjawisko, które występuje w momencie, kiedy posiadamy szeroki asortyment towarów lub usług a rzadko poszukiwane pozycje z tego asortymentu generują porównywalny dochód do masowo sprzedawanych towary lub usługi.

Zjawisko to występuje również w przypadku pozycjonowania stron i kampanii reklamowych z użyciem Adwords. Analizując statystyki niektórych stron internetowych można zauważyć, że większość odwiedzin pochodzi ze słów szczegółowych związanych tematycznie z ogólnymi słowami użytymi w kampanii lub pozycjonowaniu.

Zobrazujmy to na przykładzie. Jeżeli wykorzystujemy słowo ogólne - linki - przy pozycjonowaniu, to długim ogonem dla niego będą frazy, które spowodują wyświetlenie naszej strony na frazy pochodne od słowa linki np. linki sponsorowane, linki w Google, linki do strony itd.

Zastosowanie w pozycjonowaniu

Pomimo mniejszej liczby wyszukań konkretnego słowa z długiego ogona, generuje ono zazwyczaj bardziej wartościowe wejścia na stronę (dłuższy czas wizyty, więcej przejrzanych stron). Natomiast liczba wszystkich wyszukań związanych z frazami z long tail, może przewyższyć wyszukania związane ze słowem ogólnym.

Zaletą techniki długiego ogona jest stosunek zysków z pozycjonowania (reklamowania) do kosztów poniesionych na ich promocje. Oczywiście duża część tych kosztów jest już poniesiona na promowanie słów ogólnych. Warto rozważyć strategię wypełnienia niszy na rynku odpowiednio dobranymi frazami długiego ogona. Gwarantuje to niższy koszt pozyskania odbiorcy (szczególnie w przypadku adwords) a może dać dużo większy zysk niż słowa ogólne. Żeby dobrze realizować tą strategię trzeba dokonać oceny trudności słów kluczowych używanych do pozyjonowania strony.

Zasada Perato

Wykorzystywana w strategii marketingowej opierającej się na założeniu 80/20, że 20% klientów generuje 80% dochodów. Jednak pierowotnie ta koncepcja opisuje dysproporcje w rozkładzie dochodów, równie dobrze może przyjąć wartość 60/40 w zależności od badanego zjawiska.

Warto sprawdzić jaki rozkład przyjmują słowa użyte przez nas przy pozycjonowaniu. Może zamiast skupiać się na pozycjonowaniu słów ogólnych, trzeba skupić uwagę na pozycjonowaniu fraz szczegółowych. Wskaźnikiem, który powinien dawać do tego sygnał jest 1/1 czyli koszty pozycjonowania są równe przychodom, lub jego wychylenie w stronę wyższych przychodów np 10/15.

---

Autor: Jacek Biernacki prowadzi firmę Cognitive it oraz Blog SEO - Pozycjonowanie stron

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Presell page i jego zastosowanie

presell page i jego zastosowanie

Autorem artykułu jest Dawid Boho


Wiele osób zastanawia się nad przeznaczeniem presell page, a także nad tym co on daje ? Czy za jego pomocą można w łatwy sposób wypozycjonować swoją strone ? czy też nie?.

Swoją przygodę z tworzeniem zaplecz internetowych zaczęliśmy już około rok temu, dlatego też teraz chcielibyśmy podzielić się z Państwem zdobytą przez nas wiedzą na temat tworzenia zaplecz internetowych i reklamy swojej strony na presell page.
Otóż dzięki artykułowi, który jest napisany poprzez firmę lub agencję na temat twojej strony internetowej, w łatwy sposób może stać się też artykułem dzięki któremu zaczniesz pozycjonowanie swojej witryny. Dzięki takim artykułom twoja strona pnie się w górę i osiąga coraz to lepsze pozycje.
Tworzenie artykułów jest proste, jeśli chcesz zaoszczędzić pieniędzy, możesz zainwestować jedynie w słownik jezyka polskiego lub poszukać jakiegoś w internecie, by twoje artykuły nie raziły zbytnio błędami ortograficznymi. Pozycjonowanie stron jest w ten sposób bardzo efektywne, gdyż to ty wybierasz słowa kluczowe jakie użyjesz w tekscie i dzięki nim użyjesz hiperłącza do swojej strony internetowej. W dzisiejszych czasach w internecie można znaleźć wiele stron typu preseller page, są one tworzone przez polonistów w celach zarobkowych ale także i poprzez ludzi zajmujących się pozycjonowaniem stron. Bardzo często takie strony są stosowane jako zaplecza internetowe, na których umieszczane są linki pozycjonujące dzięki którym reklamowana strona ma szansę na zwiększenie swojego PR (page rank).
By założyć stronę presell page wystarczy zarejestrować się na wordpress.com czy też inne stronie oferującej darmowy hosting wordpress. Skrpyt do tworzenia takich stron może być różny, lecz największą popularność i efekty zdobywa wordpress.

---

Dalszą cześć artykułu poznacie Państwo na naszej stronie domowej : pozycjonowanie stron.

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Sprawdź czy zlecone Pozycjonowanie nie zaszkodzi Twojej stronie...

Sprawdź czy zlecone Pozycjonowanie nie zaszkodzi Twojej stronie...

Autorem artykułu jest Tomek Urban


Zleciłes komuś pozycjonowanie? sprawdź czy nie zaszkodzi ono Twojej stronie... Zgłosiła się do mnie jakiś czas temu pewna pani posiadajaca własny sklep internetowy.. zaobserwowała Ona spadek wskaźnika PR od momentu gdy zleciła pozycjonowanie jakiejś firmie... Po krótkim czasie przeglądania internetu okazało się, że linki do jej sklepu znajdują sie na różnych dziwnych stronach. W przypadku niektórych nie za bardzo wiedziałem o czym one były, bo nie były nawet w języku polskim...

Zasugerowałem jej powolne rezygnowanie z usług pozycjonowania w tej firmie... z sugestią by napisała do nich, aby powoli usuwali te dziwne linki, które zdaje się tylko szkodzą stronie... I zaczęła powoli pozycjonować swoją stronę we własnym zakresie jeżeli dysponuje odpowiednią ilościa czasu, przekonując ją, że pozycjonowanie nie ma nic wspólnego z czarną magią... Większość wiedzy na temat pozycjonowania można znaleźć w dostępnej literaturze (zarekomendowałem m. in. tą książkę), a pozycjonując stronę samemu, ewentualnie zlecając komuś budowanie zaplecza, czy też tworzenie artykułów może być pewna, że nie szkodzi swojej stronie. I wszystko ma pod kontrolą.

Czy można zaszkodzić stronie ją pozycjonąc?

Od jakiegoś już czasu możemy obserwować różne działania twórców najpopularniejszej wyszukiwarki google, skierowane przeciwko manipulacyjnym technikom wpływającym na wyniki wyszukiwania. Na stronach google, zawierających wskazówki dla webmasterów można znaleźć oficjalne wzmianki o konsekwencjach, sankcjach dla stron korzystających z manipulacyjnych praktyk, łącznie z wyłączeniem z wyników wyszukiwania.

Jeszcze nie dawno wzmianki o sankcjach wobec stron były tylko domysłami pozycjonerów... Od tego jednak czasum, prawdopodobnie każdy interesujący się tematem był świadkiem działania tzw. banów, filtrów i paragrafów w praktyce...

Odpowiedź zatem na pytanie czy danej stronie internetowej można zaszkodzić źle ją pozycjonując, brzmi „TAK”.

Jak sprawdzić czy stosowane pozycjonowanie może zaszkodzić?

Aby to zrobić w pierwszej kolejności musisz sprawdzić jakie strony linkują do Twojej strony, możesz to zrobić na kilka sposobów:

- Wpisz w google polecenie „link:url_twojej_strony”, ukaże Ci się lista stron na których znajdują się linki do Twojej strony.

- Jeżeli to nie pomoże spróbuj wpisywać w google i innych wyszukiwarkach sam adres swojej strony.

- Zarejestruj stronę w google webmaster tools, jest tam narzędzie pokazujące linki zewnętrzne do Twojej strony – narzędzie to pokaże znacznie więcej linków niż poprzedni sposób.



Teraz jak już znasz strony linkujące do Twojej strony, możesz ocenić ich jakość i zasadność zaistnienia Twojego linka na nich. Weź także pod uwagę wskazówki google dla Webmasterów, oceniając znalezione strony.

Jeśli coś na znalezionych stronach jest nie tak, żądaj wyjaśnień od firmy pozycjonującej i pamiętaj, takie działania prędzej czy później mogą zaszkodzić Twojej stronie. Jeśli więc nie masz zamiaru być kolejnym narzekającym na jakimś forum... lepiej zapobiegać... A jeśli dysponujesz wolnym czasem, naprawde polecam zabrać się za pozycjonowanie we własnym zakresie, to naprawdę nie jest trudne, zwłaszcza, ze dostepna jest doskonała tematyczna literatura, taka jak choćby rekomendowana przeze mnie książka Pierwsze miejsce w wyszukiwarkach - Arkadiusza Podlaskiego. ---

Sklepy internetowe - prowadzenie i promowanie.

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

środa, 27 lutego 2013

Jak wypromować stronę internetową (prawie) za darmo.

Jak wypromować stronę internetową (prawie) za darmo.

Autorem artykułu jest Paweł Danielewski


Tym razem zajmiemy się promocją naszej strony przy MINIMALNYCH nakładach finansowych.

Pisząc “minimalnych” mam na myśli do 250 zł miesięcznie, bez wynajmowania firm pozycjonerskich i promocji poprzez systemy typu PPC typu Google Adwords.

Jest to artykuł dla osób z minimalną wiedzą informatyczną zatem jeśli nie wiesz co oznaczają zwroty takie jak anchor, pagerank czy serp najlepiej przerwij czytanie i wróć gdy np. w wikipedii zapoznasz się z tymi terminami.

Zanim zaczniemy musisz znać podstawy.

Podstawowy ruch na Twojej stronie powinien być kierowany z wyszukiwarki Google. Odwiedziny możesz pozyskać na dwa sposoby. Wykupując reklamę Adwords lub pozycjonując swoją stronę.

Tak jak pisałem tym razem odpuszczamy kampanie PCC i zajmiemy się pozycjonowaniem.

Czym jest zatem pozycjonowanie ?
Wg. mojej definicji jest to zabieg polegający na zdobywaniu odnośników z popularnych stron na wybrane przez nas słowa kluczowe.

Pisząc krótko musimy wybrać słowa kluczowe a następnie wg. nich tworzyć odnośniki.
I w ten sposób przeszliśmy do pierwszej kwestii jaką jest “dobór słów kluczowych”

Zanim zaczniemy pozycjonowanie musimy zdecydować czy chcemy pozycjonować stronę “szeroko i płytko” czy “konkretnie i mocno”.

Różnica jest diametralna. Załóżmy, że chcemy osiągnąć ruch na poziomie 1000 odwiedzin unikalnych na dobę. Mamy stronę z ogłoszeniami nieruchomości.

Akurat nieruchomości są bardzo konkurencyjnym rynkiem (również jeśli chodzi o pozycjonowanie) zatem musimy wybrać czy chcemy aby nasz adres był widoczny na 3 -4 konkretne słowa kluczowe takie jak “nieruchomości”, “domy”, “mieszkania”, “działki” czy może na 15 mniej popularnych słów kluczowych co da podobny efekt.

ZAPAMIĘTAJ, aby sprawdzić popularność słów kluczowych jak i sugestie słów związanych zawsze korzystaj ze strony:

https://adwords.google.com/select/KeywordToolExternal

naszym polskim odpowiednikiem może być natomiast:

http://boksy.onet.pl/ranking.html?n=1

Wchodzimy zatem na pierwszą stronę i wprowadzamy kilka pierwszych fraz jakie byśmy wpisali w Googlach szukając strony jaką posiadamy.

Jeśli zatem mamy giełdę nieruchomości wpisujemy nieruchomości. Jeśli sprzedajemy telefony komórkowe wprowadzamy “telefony komórkowe”.

Myślę, że jest to oczywiste.

Klikamy i widzimy wyniki. Następnie sortujemy je wg. kolejności “Ogólna miesięczna liczba wyszukiwań“.

Wprowadziłęm “telefony komórkowe” zatem widzę, że w skali miesiąca ponad 200.000 szuka samej frazy “telefony komórkowe” w Googlach. Jest to jak się domyślasz ponad 6000 osób dziennie.

Wybieramy zatem pierwszą 20tkę i sprawdzamy w Google wprowadzając dane słowo kluczowe.

Przy wyborze słów kluczowych musimy mieć na uwadze dwa czynniki.
1. ilość wyników dla danego słowa
2. ilość poszukiwanych fraz w skali miesiąca

Cały sekret tkwi w tym aby wybrać takie słowo kluczowe które jest często odwiedzane w miesiącu a nie ma dużej konkurencyjności.

W zależności zatem od tematyki musisz podjąć decyzję czy masz na tyle doświadczenia aby przebić się przez wszystkich i dotrzeć do TOP10 na popularne i konkurencyjne słowa kluczowe czy wolisz wybrać 15-20 mniej popularnych słów.

Słowa kluczowe gdy już je wybierzesz musisz wprowadzić na swoją stronę i podstrony.

Istotne są tutaj tagi keywords oraz title.

Często w takich sytuacjach wykorzystuję darmowy program WebCEO który skutecznie raportuje stan naszej strony pod względem występowania słów kluczowych i wykazuje w formie listy nad czym powinniśmy popracować.

Załóżmy, że masz już słowa kluczowe jak i przygotowaną (zoptymalizowaną pod ich względem) stronę.

Przechodzimy zatem do właściwego punktu pozycjonowania.

Twoim zadaniem jest pozyskiwać linki w których znajdą się Twoje słowa kluczowe ze stron o wysokim PR.

Wiem o tym, iż występują opinie na temat fikcyjnej wartości PR w pozycjonowaniu. Ważnym z pewnością jest aby strona na której umieścisz link:

1. miała dużą ilość backlinków
2. miała wysoki PR
3. posiadała dużo unikalnej treści
4. posiadała niewiele linków wychodzących do innych stron
5. tematycznie była powiązana z Twoją (aby występowały w jej keywordach podobne słowa kluczowe do Twoich lub się nawet nakładały).

Linki dobrze jest umieszczać w treśći artykułów.
Jeśli obce są Ci słowa takie jak backlink, PR etc. przerwij czytanie i sprawdź np. w wikipedii o czym teraz dokładnie pisałem.

Powstają zatem konkretne pytania:

1. skąd brać takie linki ?
2. w jakich ilościach je dodawać ?

Zacznijmy od końca. Jak dodawać linki.

Google lubi “naturalność” czyli gdy ilość linków z innych stron prowadzących do Twojej bęzie progresywnie wzrastała.

Zazwyczaj pozycjonuję stronę w taki sposób aby przez pierwszy tydzień dodawać po 2 linki z innych portali dziennie.
Następny tydzień to 3 linki dziennie. Kolejny 4 dziennie itd.

Skąd zatem brać te linki ?

#1 własne zaplecze
Najlepszą metodą byłoby stworzenie własnego zaplecza na różnych numerach IP. Dobrze indeksowane są forabb i wordpressy. Ze swojej strony polecam jednak program do generowania zawartości unikalnej treści o nazwie Portaler.

Tworzymy na podstawie portalera 20 - 30 stron na różnych kontach hostingowych a następnie linkujemy do naszej strony.

Nie będę się jednak skupiał tutaj nad tworzeniem zaplecza. Jest to proces długotrwały i czasochłonny wymagający sporej wiedzy, środków na serwery dedykowane/konta hostingowe.


#2 katalogi stron
Uważam, że jest to podstawa w pozycjonowaniu strony. Nie mam tu na myśli katalogów typu qlWeb i podobnych lecz takie które mają wysoki PR.

Rekomenduję ze swojej strony:
1. www.dmoz.org (konieczność)
2. www.katalog.wp.pl
3. www.katalog.onet.pl
4. www.katalog.interia.pl
5. www.katalog.gery.pl
6. www.katalog.polska.pl
7. www.webwweb.pl

Ponadto wiele katalogów znajdziemy w Google wpisując frazę katalogi stron. Część z nich jest płatna. Uważam jednak, że warto dodać stronę za 5 czy 10 zł do katalogu o wysokim PageRanku.

PageRank stron możesz sprawdzać w locie pobierając toolbar google pod adresem:
http://www.google.com/tools/firefox/toolbar/FT5/intl/pl/index.html
#3 SWL

SWL czyli Systemy Wymiany Linków
Gdy nasza strona zostanie już zaindeksowana w Google i będziemy posiadali sporą ilość podstron możemy dodać nasz adres do SWL`i.

Polecam tutaj budować punktację bezpośrednio ze stron zaplecza a główny portal promować właśnie z tych punktów tak aby nie dodawać do naszego pozycjonowanego portalu dodatkowych linków.

Ze swojej strony polecam następujące SWL`e:
1. LinkMe.pl
2. LinkOrn.pl
3. Seo.Net.pl
4. LiveLink.pl
5. linkujpro.pl
6. GotLink.pl
7. Seodopalacz.pl

Polecam również dodać stronę do Addera (którego ponoć większość pozycjonerów nie docenia a z moich badań wynika, że dobrze skonfigurowany daje efekty)
Addera dostaniesz np. na www.gotoweportale.pl

#4 Artykuły do przedruku

Jeśli prowadzisz bloga powiązanego tematycznie ze stroną którą chcesz promować masz problem z głowy.
Cała bowiem “zabawa” polega na tym aby napisać kilka (4 - 5) artykułów z dużą ilością słów kluczowych które pozycjonujemy a następnie podlinkować dany tekst z naszą stroną.

Artykuły wgrywamy do takich portali jak:
1. www.artelis.pl
2. www.eioba.pl
3. www.albercik.pl
4. www.free-art.pl

Więcej na … Google:
http://www.google.pl/search?hl=pl&q=darmowe+artyku%C5%82y&btnG=Szukaj+w+Google&lr=&aq=f&oq=

Strony te udostępniają innym portalom Twój artykuł na zasadach partnerskich. Tzn. inni mogą kopiować go nie usuwając linków prowadzących do Twojej strony.
Tym samym Twoje linki znajdą się na wielu innych portalach zupełnie za darmo.

#5 Kanał RSS

W Polsce dopiero zaczyna doceniać się możliwości kanałów RSS i serwowanych na nich danych.

Polecam stworzenie dla Twojej strony własnego kanału a następnie wgranie adresu do poniższych katalogów RSS:
1.www.rss.gdzieszukac.pl
2. rssy.pl
3. rss.mrok.org
4. katalog.rssnewser.pl
5. rss2.pl

Cała lista: http://www.google.pl/search?hl=pl&q=katalog+rss&btnG=Szukaj+w+Google&lr=&aq=f&oq=

#6 Fora dyskusyjne

Działanie polega na tym aby założyć konta na 10 - 15 forach dyskusjnych i wkleić w stopce link do naszej strony (najlepiej mieszając słowa kluczowe).

Na każdym bierzemy udział w kilku dyskusjach lub prosimy o ocenę strony. Uwaga! jest to spam. Co prawda możemy liczyć na sporą ilość odwiedzin ale równie dobrze możemy narazić się na wiele przykrych komentarzy.

#7 Księgi gości, Komentarze WordPress

Zasada polega na tym aby wchodzić na księgi gości i dodawać wpisy z linkiem do naszej strony.
Podobnie sytuacja ma się w przypadku komentarzy w Wordpress. Zostawiamy komentarz na dany temat z linkiem do nas.

Uwaga. Jest to również spam i nie jest mile widziany.

#8 Linki na Allegro

Na Allegro.pl znajduje się dział link
Komputery -> Internet -> Linki

Możesz tu wykupić za niewielkie pieniądze linki o wysokim PR do Twojej strony.
Choć wielu pozycjonerów uważa, że jest to strata pieniędzy a masa linków tam oferowanych nie ma wartości uważam, że przeszukując odpowiednio aukcje możemy trafić na tanie i “mocne” odnośniki które będą skutecznie pozycjonowały naszą stronę.

#9 Presell Pages

Artykuł które napisałeś do przedruku możesz wykorzystać do stworzenia tzw. presell pages potocznie nazywanych preclami.

Budujesz kilka małych serwisów będących satelitami Twojej głównej witryny. 5 - 6 stron każda. Dużo treści z artykułów a w niej linki do Twojej strony.
Tak stworzone strony pozycjonujemy wg. wskazówek tu wymienionych.

#10 Marketing Wirusowy

Stwórz do swojej strony darmowy ebook. Ciekawy (może być kontrowersyjny) artykuł i opublikuj go.
Link wypuść na takie strony jak Wykop.pl czy Gwar.pl

W efekcie masa osób pobierze lub przeczyna daną treść i będzie przesyłała swoim znajomym.
Oczywiście w danym produkcie czy artykule musi znaleźć się link do Twojej strony. Nie jest to zabieg czysto pozycjonerski lecz marketingowy.

Dany gratis możesz oferować np. za zostawienie adresu email w Twojej liście mailingowej. Tym samym będziesz miał grupę odbiorców z którą będziesz w kontakcie.

#11 sitemaps

Stwórz mapę witryny w XML i dodają ją do Google Sitemaps. Testowałem różnice między pozycjonowaniem z podpiętym sitemapsem a bez. Efekt tego taki, że przy zasubmitowanym pliku xml strony pojawiały się w indeksie szybciej.

#12 kontakt z innymi portalami tematycznie powiązanymi

Gdy już będziesz posiadał zaindeksowane strony i nadany PR wyszukaj dla swoich słów kluczowych w Google strony które są powiązane tematycznie.

Przygotuj email z propozycją wymiany i roześlij do 30 - 40 witryn. Jeśli dana strona nie chce się z Tobą wymienić zawsze możesz zaproponować niewielką opłatę.

Tego typu linki są bardzo wartościowe dla Twojej strony. Pamiętaj o tym.

#13 Pamiętaj o treści.

Jeśli zależy Ci na dużej ilości odwiedzin dobrze byłoby utworzyć na Twojej stronie dział artykuły.

Wg. badań które przeprowadzałem strony posiadające własny dział z unikalną treścią będą “ściągały” z google bardzo duży ruch.

#14 Promocja na Youtube, Wrzuta itp.

Wpisz swoje słowa kluczowe w Youtube i sprawdź jakie filmy są na pierwszych pozycjach.
Postaram się nagrać podobne filmy. Może to być nawet pusta plansza z Twoim (ciekawym) komentarzem.

Pamiętaj aby dodać swój link do strony w video lub komentarzu do filmu.
#15 social advertising

Prawdopodobnie najbardziej znienawidzony sposób promowania strony.

Tworzysz profil np. kobiety na Gronie, Facebooku i Naszej Klasie.

Zdjęcia modelki np. z istockphoto.com lub profil z zawartością śmiesznych zdjęć. Ew. fikcyjny profil znanej osoby.(choćby jasia fasoli)

Zapraszasz duże ilości osób. Mam tu na myśli doprowadzenie do sytuacji kiedy będziesz miał na listach znajomych minimum 2000 osób.

Następnie raz na jakiś czas zmieniasz status profilu a w nim link. Tym sposobem w ciągu kilku dni docierasz do b. dużej grupy odbiorców ze swoim adresem.
#16. Jeśli nie masz czasu na te wszystkie operacje, ich powtarzanie i kontrolowanie ilości linków skorzystaj ze “zleceń”.

Zlecenia.przez.net możesz znaleźć dobrego pozycjonera który weźmie połowę kwoty proponowanej przez firmę pozycjonerską.

Często są to osoby któe pracują w takich firmach i chcą sobie dorobić.

Ty nie płacisz marży firmowej a otrzymujesz usługę na podobnym poziomie.
#17. Własny program partnerski

Jeśli sprzedajesz usługi lub produkty stwórz własny program partnerski.

Osoby które będą uczestniczyły i sprzedawały Twoje produkty wykonają świetną robotę w kwestiach pozycjonowania strony poprzez rozsyłanie linków do Twoich stron na swoich portalach czy forach.

Nie dość, że wypromują stronę to na tym zarobią. Mamy więc sytuację gdzie każda ze stron jest zadowolona.

Myślę, że to wszystkie na chwile obecną sposoby zwiększenia popularności strony które udało się mi przypomnieć.
Są to metody które polecam. Jakich jednak nie polecam ?

1. nie polecam dodania zbyt dużej ilości linków z krótkim czasie. Skończy się to założeniem filtra na Twój adres lub całkowitym banem.

2. nie polecam pozycjonowania z Allegro za 10 zł. Powiedźmy sobie szczerze. Takie rzeczy nie istnieją.

---

Gotowe Portale

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl