środa, 27 lutego 2013

Pozycjonowanie + linki sponsorowane = promocja w wyszukiwarce

Pozycjonowanie + linki sponsorowane = promocja w wyszukiwarce

Autorem artykułu jest Olek Czech


Artykuł prezentuje kilka praktycznych przypadków, w których kampanie linków sponsorowanych doskonale wspomagają działania pozycjonerskie. Często wykorzystanie obu sposobów jednocześnie może bardzo wyraźnie zwiększyć widoczność serwisu w wyszukiwarce. Kiedy napisałem artykuł „Pozycjonowanie, a linki sponsorowane”, który pokazywał najważniejsze różnice pomiędzy tymi dwoma podejściami do promocji w wyszukiwarkach otrzymałem kilka maili od czytelników. W jednym zdaniu ich treść można by skrócić do następującego stwierdzenia: wszystko pięknie, ale w którą z metod mam zainwestować swój czas i pieniądze? Gdybym treść tego artykułu miał zamknąć w jednym zdaniu zapewne brzmiałoby ono: wszystko zależy od celów, jakie stawiamy przed stroną internetową, ale w 95% przypadków w obie.

Dla przypomnienia. Pozycjonowanie, są to wszystkie czynności, które służą umieszczeniu strony internetowej w czołówce naturalnych wyników wyszukiwania, czyli listy linków znajdujących się w centralnej części strony wyszukiwarki. Wysokie pozycje osiąga się miedzy innymi za pomocą takich czynności, jak optymalizacja strony, czy pozyskiwanie linków. Hiperłącze do strony pojawia się po wpisaniu przez internautę słów kluczowych, opisujących zawartość serwisu.

Pierwsze miejsce w wyszukiwarce ma same zalety, ale jego osiągnięcie jest niezwykle trudne. Po części z tego powodu, że musimy dysponować sporą wiedzą chcąc walczyć o miejsce w wyszukiwarce, ale najważniejszą przeszkodą jest duża konkurencja w dostępie do wysokich pozycji. Wiedząc, że zdecydowana większość internautów korzysta z wyszukiwarek szybko zrozumiemy, że serwisy, które wyświetlają się w niej wysoko zyskują pierwszeństwo, a czasem wyłączność w dostępie do klientów w sieci.

Zatem chcąc myśleć o wysokich pozycjach musimy liczyć się z dużym nakładem czasu i pracy. Nawet kiedy już zadbamy o to, aby nasz serwis był przyjazny dla wyszukiwarki, na efekty naszej pracy będziemy musieli czekać od kilku miesięcy do nawet roku czasu. Pozycjonowanie nie musi też być tanie. Profesjonalne serwisy nastawione na dochód najczęściej decydują się na skorzystanie z usług profesjonalnych firm pozycjonerskich, które dysponują środkami i zapleczem technicznym potrzebnym do podołania temu niełatwemu zadaniu.

Natomiast linki sponsorowane, które pojawiają się po prawej stronie naturalnych wyników wyszukiwania, to forma płatnej reklamy oferowanej przez wyszukiwarki, takie jak Google. Link sponsorowany także pojawia się po wpisaniu odpowiednich słów kluczowych, wybranych przez reklamodawców. Pozycja, na której wyświetli się link zależy głównie od sumy, jaką wylicytujemy za reklamę oraz stosunku wyświetleń linku do ilości wejść na stronę, za jego pośrednictwem (CTR).

Zaprezentowany w takim skrócie system linków sponsorowanych Google AdWords może wydawać się skomplikowany, ale jedną z jego głównych zalet jest to, że do założenia i skonfigurowania konta wystarczy już nieco ponad godzina. Do innych najważniejszych zalet tego rozwiązania należy zaliczyć szybko osiąganą widoczność w wyszukiwarce, precyzyjne monitorowanie efektów kampanii, a nade wszystko opłaty jedynie za klikniecie w reklamę, stąd nazwa PPC (pay per click).

Linki sponsorowane należą także do tych najbardziej dynamicznie rozwijających się metod promocji w wyszukiwarce. Google wciąż poszerza swoją ofertę, jedną z nowatorskich usług jest reklama video. Z kolei Reklamy Google typu "kliknij, aby odtworzyć" mogą być znakomitym sposobem na przyciągnięcie uwagi użytkowników i promowanie produktów lub usług.

System linków sponsorowanych nie jest jednak pozbawiony wad. Nieumiejętnie prowadzona kampania może być kosztowna i krótkotrwała. Często pozycje, jakie zajmuje link nie odzwierciedlają sum, jakie licytowaliśmy. Kolejną wadą jest fakt, ze internauci preferują naturalne wyniki wyszukiwania uważając (słusznie) linki sponsorowane za reklamę. doskonały.


Razem, czy osobno.


Znając mocne i słabsze punkty obu sposobów możemy zobaczyć, że w zależności od potrzeb obie metody mogą doskonale się uzupełniać. Gdybym miał użyć porównania pozycjonowanie nazwałbym „maratończykiem”, natomiast kampanie PPC, wykorzystującą linki sponsorowane nazwałbym „sprinterem”.

Pozycjonowanie to maraton, ponieważ zdobycie wysokiej pozycji będzie wymagać nie tylko ciężkiej pracy, ale także czasu. Nawet, kiedy uda nam się znaleźć wysoko praca nad serwisem nie ustaje. Jednakże korzyści z wysokiej pozycji rekompensują zainwestowany czas i środki z nawiązką.


Linki sponsorowane to sprint, ponieważ efekty są widoczne bardzo szybko i jeśli nie dysponujemy sporym budżetem mogą tak samo szybko zniknąć. Biegi sprinterskie mają też to do siebie, że możemy wykonać ich kilka w krótkim czasie, nie ryzykując, że wyczerpiemy nasze siły od razu.


Co konkretnie.


Oto kilka sytuacji, w których najczęściej sięga się po oba sposoby.


Nowa strona. Jednym z najczęstszych powodów rozczarowań dla właścicieli nowych serwisów internetowych jest brak wystarczającej ilości odwiedzających, która pozwoliła by na choć częściowe złagodzenie skutków poniesionych inwestycji. Nawet jeśli nowo powstały serwis został całkowicie stworzony pod kontem wyszukiwarki zajęcie wysokiej pozycji zajmie sporo czasu.


Nowy serwis nie musi jednak oznaczać bezczynnego czekania na pierwszych odwiedzających. Doskonałym sposobem na dotarcie do internautów, w tym początkowym, newralgicznym okresie mogą być właśnie linki sponsorowane, w systemie Google AdWords. Dzięki nim serwis może zyskać natychmiastową widoczność w wyszukiwarce i dostęp do klientów.


Obecność w wyszukiwarce, to nie jedyna zaleta korzystania z linków sponsorowanych. Mogąc od razu monitorować skuteczność naszej kampanii możemy bez ryzyka wysokich kosztów testować skuteczność wybranych przez nas słów kluczowych lub sprawdzać zupełnie nowe. Wiedza ta jest bezcenna, jeśli zrozumiemy, że dobrze dobrane słowa kluczowe są podstawą dochodowych serwisów.


Mam już serwis. Nawet jeśli strona internetowa już funkcjonuje i zajmuje całkiem przyzwoite pozycje nie oznacza to, że warto lekceważyć możliwości, jakie oferują linki sponsorowane.


Powiedzmy, że Twój serwis znajduje się wysoko pod niektórymi frazami kluczowymi. To doskonale, ale niektóre frazy, to czasem trochę za mało. Aby strona nie była przeładowana słowami kluczowymi najczęściej wybiera się do pozycjonowania kilka dających największe nadzieje na sukces. Jednak żadna, najdłuższa nawet lista słów nie zamyka wszystkich zapytań, za pomocą których internauci mogliby dotrzeć do serwisu.


Tu z pomocą przychodzi AdWords, w ramach którego można promować i testować najbardziej nawet niszowe słowa kluczowe. Jeśli metodą prób i błędów trafimy na słowo kluczowe, o którym nie pomyślały inne firmy, a które jest chętnie używane przez internautów rezultaty mogą przekroczyć nasze najśmielsze oczekiwania.


Kolejną korzyścią z używania stale lub czasowo obu metod jest fakt, że nawet jeśli któreś ze słów spadnie w rankingu, to pozostałe słowa pozwolą serwisowi być widocznym dla internautów w wyszukiwarce.


Najbardziej radykalnym rozwiązaniem służącym promocji w wyszukiwarce, jest tak zwany „efekt surround”. Otóż statystyki pokazują, że pojawianie się wysoko pod tymi samymi słowami kluczowymi, zarówno w naturalnych wynikach, jak i w przestrzeni przeznaczonej na linki sponsorowane podnosi zdecydowanie skuteczność obu form reklamy. Zdominowanie wyników wyszukiwania pozwala nam również dotrzeć do różnych grup odbiorców oraz zdecydowanie wpływa pozytywnie na rozpoznawalność marki w sieci.


Generalnie linki sponsorowane są idealnym narzędziem, kiedy nie możemy zbyt długo czekać na efekty. Jeśli na przykład nasza firma prowadzi szczególnie intensywną działalność tylko w pewnych okresach roku np. okresie świątecznym najlepszym rozwiązaniem może okazać się kampania typu PPC, którą zakończymy zaraz po okresie największej gorączki. Pozwoli nam to uniknąć podporządkowania treści serwisu produktom, które sprzedajemy tylko raz w roku, o mniejszych kosztach promocji nie wspominając.


Innym obszarem działalności serwisu internetowego, który doskonale wspomagają kampanie Google AdWords są wszelkiego typu nowości w ofercie. Jeśli zależy Ci na szybkiej promocji nowego produktu lub usługi linki sponsorowane mogą być odpowiedzią, której szukasz. Dzięki Google AdWords Twój produkt będzie widoczny w wyszukiwarce, a Ty zyskasz narzędzie, które podpowie Ci pod jakimi słowami kluczowymi rozpocząć pozycjonowanie nowej oferty. Na potrzeby nowości ofertowych najlepiej stworzyć osobną podstronę, dzięki czemu łatwiej nam będzie monitorować efekty kampanii PPC.


Ta krótka lista nie zamyka wszystkich możliwości, jakie stwarza użycie obu metod. Warto uzmysłowić sobie różnice miedzy pozycjonowaniem, a linkami sponsorowanymi, tak aby móc wykorzystywać je w jeszcze bardziej efektywny sposób. ---

Wyszukane rozwiązania Pierwszy wiedzowy SuperMarket

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Bardzo krótko o długim ogonie

Bardzo krótko o długim ogonie.

Autorem artykułu jest Olek Czech


Artykuł prezentuje nieco inne podejście do zdobywania wysokich pozycji w wyszukiwarce. Zamiast skupiać wszystkie działania na stronie głównej i kilku słowach kluczowych. Pozycjonowaniem objęta jest każda podstrona serwisu. Jeszcze nie wszyscy przedsiębiorcy korzystający z sieci w pełni uświadomili sobie potrzebę promocji w wyszukiwarkach, a już walka o wysokie pozycje osiągnęła kolejny poziom. Obecnie wysokie pozycje pod ogólnymi wyrażeniami, takimi jak „artykuły agd”, czy „ubezpieczenia” są prawie w całości zarezerwowane dla największych firm, dysponujących ogromnym budżetem i zapleczem technicznym. Miedzy innymi z tego powodu pozycjonerzy szukają nowych rozwiązań dla swoich klientów. Jednym z najbardziej obiecujących jest tak zwany „długi ogon”.

Technika ta jest bardzo skuteczna i opiera się na prostych i logicznych zasadach. Jej główne założenia można zaprezentować w następujący sposób: skoro wypozycjonowanie kilku ogólnych wyrażeń kluczowych może być bardzo trudne lub niemożliwe, to może lepiej pozycjonować słowa mniej popularne za to w ilości hurtowej. Po zastosowaniu tego sposobu w praktyce okazało się, że chociaż ogólne słowa kluczowe należały do najczęściej wpisywanych przez internautów w wyszukiwarkę, to właśnie słowa niszowe, za to w większej liczbie zapewniły najwięcej odwiedzin na stronie.

Strategia oparta na pozycjonowaniu dużej ilości słów mniej popularnych może generować do 80% ruchu na stronie. Bardziej szczegółowych słów kluczowych zwykle używają internauci zainteresowani konkretną informacja lub ofertą, dzięki czemu stronę odwiedzają osoby, które z dużym prawdopodobieństwem skorzystają z znajdującej się na stronie oferty. Dodatkowo bardziej niszowe słowa kluczowe są łatwiejsze i tańsze do wypozycjonowania. Najważniejszą chyba korzyścią z pozycjonowania „długiego ogona” jest fakt, że nawet w przypadku, kiedy kilka słów nie wejdzie do czołówki wyników, to i tak serwis pozostanie widoczny dla internautów, ze względu na wysokie pozycje pozostałych słów.

Niszowe, czyli jakie?

Wyrażenia ogólne nie zmonopolizowały wyszukiwarek. Internauci docierają do stron za pośrednictwem zapytań, które nigdy nie przyszłyby nam do głowy. Dzieje się tak głownie z dwóch powodów. Pierwszy jest taki, ze internauci w coraz bardziej świadomy sposób korzystają z wyszukiwarek. Wpisując bardziej szczegółowe zapytania, bardziej precyzyjnie określają obszar poszukiwań. Drugi powód, ważniejszy jest taki, ze wyobraźnia internautów nie zna granic.Właśnie dlatego „długi ogon” wymaga określonego rodzaju słów. kluczowych. Główną cechą słów z długiego ogona jest to, że bardzo precyzyjnie opisują poszukiwaną przez internautów treść.

Ciężko za precyzyjne uznać słowo kluczowe „samochody”. W odpowiedzi na takie zapytanie wyświetlą się adresy wielu setek tysięcy stron, na których choćby przypadkiem wspomniano o samochodach. Z tego powodu internauci najczęściej tworzą takie zapytania, które dodatkowo opisują o jaki samochód chodzi, np. „samochody używane Szczecin”.

Internautę, który wpisuje takie zapytanie nie interesują wszystkie samochody, chodzi o konkretne oczekiwania: samochód ma być używany i ma znajdować się na terenie Szczecina lub jego okolic. Takie kryteria będzie spełniać znacznie mniejsza ilość stron internetowych, dlatego zdobycie wysokiej pozycji pod takim słowem jest o wiele łatwiejsze, a im więcej takich słów wypozycjonujemy, tym większą szansę mamy, ze internauta wpisze któreś z nich w wyszukiwarkę.

Jak tworzyć takie słowa?

Jak zwykle niezastąpiona wydaje się metoda prób i błędów. Jednym ze sposobów może być wpisywanie propozycji w wyszukiwarkę. Niski przedział popularności wyrażenia może być dobrą wskazówką, że mamy do czynienia z odpowiednim słowem dla naszego „długiego ogona”.

Innym sposobem może być stopniowe precyzowanie słowa kluczowego.


Branża: sklepy zoologiczne

Oczywiste słowo kluczowe: artykuły zoologiczne

Słowo niszowe: artykuły zoologiczne Szczecin, pokarm dla rybek Szczecin itd.

Generalnie im więcej słów tym lepiej, należy jednak pamiętać, że zawartość strony musi odpowiadać pozycjonowanym wyrażeniom. Szukając najlepszych słów kluczowych najlepiej próbować wejść w skórę internautów i zastanowić się, jakich oni użyliby wyrażeń, gdyby szukali naszej oferty.

Jak to działa?

Duża ilość niszowych słów kluczowych to nie wszystko. Pozycjonowanie „długiego ogona” wymaga specyficznego podejścia i określonych serwowi. Pozycjonowanie „długiego ogona” najlepiej sprawdza się w przypadku rozbudowanych serwisów, które posiadają wiele podstron. Zawartość każdej podstrony pozycjonuje się osobno używając w tym celu najlepiej dwóch słów niszowych. Pozycjonowane wyrażenia umieszcza się w treści podstrony oraz w nagłówkach title oraz description. Jest to bardzo pracochłonne, ale korzyści wynikające z tej metody rekompensują poniesiony nakład pracy.

Dobrze tą metodę ilustruje przykład serwisu, który redaguje na co dzień. Otóż strona, którą się zajmuje ma charakter informacyjno-wiedzowy i porusza tematy związane z prowadzeniem działalności biznesowej w sieci. Dlatego oczywistymi słowami kluczowymi dla naszego serwisu są takie wyrażenia, jak „praktyczny e-biznes”, „marketing internetowy” i tym podobne.

Jednakże internauci trafiają na naszą stronę głównie szukając konkretnych informacji, np. na temat pozycjonowania „długiego ogona”, dlatego ta konkretna podstrona pozycjonowana jest pod słowami takimi jak „długi ogon artykuł”, czy „pozycjonowanie długiego ogona”. Każda podstrona pozycjonowana jest pod kontem jej zawartości, strona główna pod wyrażeniami ogólnymi, podstrony pod słowami niszowymi.



Posługując się jeszcze jednym przykładem. Stronę główna sklepu z artykułami biurowymi pozycjonujemy pod ogólną fraza typu „artykuły biurowe”, ale podstronę z długopisami pozycjonujemy pod wyrażeniami szczegółowymi, takimi jak „tanie długopisy”, „długopisy Szczecin”. Podobnie czynimy z każdą podstrona pamiętając, żeby użyte słowa kluczowe odpowiadały zawartości podstrony.



Pozycjonowanie „długiego ogona” wydaje się mieć duży potencjał i coraz więcej serwisów będzie pozycjonowanych w ten sposób. ---

Eactive SuperMarketing.pl

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Jak zdobyć darmowe linki pozycjonujące?

Jak zdobyć darmowe linki pozycjonujące?

Autorem artykułu jest Serhij Petryczenko


Można zdobyć darmowe linki pozycjonujące, udostępniając szablony darmowe stron www lub artykuły do przedruku zgodnie z licencją Creative Commons. Licencja Creative Commons pozwala na korzystanie i przetwarzanie utworów, udostępnionych przez twórców.

Można zdobyć darmowe linki pozycjonujące, udostępniając szablony darmowe stron www lub artykuły do przedruku zgodnie z licencją Creative Commons.
Licencja Creative Commons pozwala na korzystanie i przetwarzanie utworów, udostępnionych przez twórców.

Wikipedia podaje cztery warunki udostępniania utworów:
"Uznanie Autorstwa (ang. Attribution (BY))
zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o twórcy.

Użycie Niekomercyjne (ang. Noncommercial (NC))
zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych tylko w celach niekomercyjnych.

Bez Utworów Zależnych (ang. No Derivative Works (ND))
zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie tylko dokładnych (dosłownych) kopii dzieła, niedozwolone jest jego zmienianie i tworzenie na jego bazie pochodnych.

Na Tych Samych Warunkach (ang. Share Alike (SA))
zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie pochodnych dzieł, pod warunkiem że będą one opublikowane na takiej samej licencji."


Z wszystkich czterech warunków jedynie uznanie autorstwa jest zawsze bezwzględnie wymagane. Możliwe są kombinacje.

Na przykład artykuły do przedruku udostępnia się na zasadzie: Uznanie Autorstwa - Bez Utworów Zależnych. Oznacza to, że artykuły można publikować bez prawa ingerencji w treść, podając linki do strony www autora i serwisu, udostępniającego artykuł.

W przypadku rozpowszechniania szablonów stron www licencja creative commons może przewidywać jedynie Uznanie Autorstwa. Dozwolona jest ingerencję w treść - dostosowanie szablonu do indywidualnych potrzeb użytkownika.

Szablony można kopiować, edytować i rozpowszechniać, pozostawiając link do strony www autora w stopce na dole szablonu.
Linki do strony autora szablonu, rozsiane po internecie w setkach stron internetowych, działają jako darmowe linki pozycjonujące.

---

Serhij Petryczenko Szablony darmowe

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Polak potrafi - Czyli jak wyszukują Polacy? i nie tylko - Wskazówki dla pozycjonerów

Polak potrafi-Czyli jak wyszukują Polacy? i nie tylko -Wskazówki dla pozycjonerów

Autorem artykułu jest Mateusz Jaworowicz


Ta wiedza pozwoli tobie podnieść wejścia z wyszukiwarek internetowych.

Plak Potrafi to już drugi artykuł który pojawił się na stronie http://cnnb.iq24.pl/ o pozycjonowaniu :-)

Każdy chce posiadać wiedzę dającą mu dużą skuteczność w dotarciu do nowych użytkowników.

Użytkownicy internetu najczęściej korzystają z wyszukiwarki Google(Czym jest Google?), ale aby weszli na Twoją stronę musisz ją wypromować w tej popularnej wyszukiwarce.

Jak Polacy wyszukują?
Młodzi internauci, ale nie tylko ostatnio wyszukują dosłownie pytając Google a konkretny termin.

Przykłady zapytań:
Czym jest Google?
Kim jest Piotr Majewski?
Jak szukać pracy?
Jak sprzedawać więcej?

itp.
Dlatego jako wytłuszczone tytuły powinniśmy podawać konkretne pytania.
Na forach jest to bardzo pomocne, gdyż dodatkowo można dodać opis.

Moje forum ma dopiero PG 3 (Page Ranking), a na zapytania związane z pytaniami znajduje się nawet na 3 miejscu...

Drugi trend wśród użytkowników to wyszukiwanie nazw ogólnych, nazw kojarzących się z konkretną działalnością.

Np.
Masaż Bydgoszcz, czy Gabinet masażu w Bydgoszczy lub jeszcze inaczej tani i skuteczny masaż w Bydgoszczy

Ten trend wykorzystywany jest przez osoby wykupujące reklamy kontekstowe, gdy wykonywałem taką kampanię dla firmy na hasło Komputery Inowrocław dla firmy OPKOM PLUS z Inowrocławia, skuteczność za wysoka nie była...
Lecz gdy wprowadziłem reklamy kontekstowe które w zależności od zapytania wyświetlały dwie reklamy tego samego serwisu:
Drukarki Inowrocław oraz Tonery Inowrocław
Komputery Inowrocław oraz Serwery Inowrocław

Skuteczność wynosiła ponad 40% dla zapytań ze słowem "Inowrocław" oraz 20% dla zapytań użytkownika z frazą "Kujawsko-Pomorskie".

Aby dobrze się pozycjonować trzeba posiadać wiedzę zawartą na darmowym forum http://cnnb.iq24.pl/ w moich artykułach oraz w publikacji Pozycjonowanie dla początkujących, dzięki której podniosłem Page Ranking w ciągu 7 dni o 3 punkty (z 0 na 3), więcej znajdziesz na Forum o e-biznesie i programach partnerskich.

Z poważaniem Mateusz Jaworowicz
SuperAdmin --> http://cnnb.iq24.pl/

---

Dobre pozycjonowanie to doskonała wiedza którą trzeba posiadać. Poznaj co każdy początkujący i zaawansowany pozycjoner wiedzieć powinien, już teraz - KLIKNIJ TUTAJ

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Czy pozycjonowanie jest najlepszą strategią na czas kryzysu?

Czy pozycjonowanie jest najlepszą strategią na czas kryzysu?

Autorem artykułu jest Olek Czech


Artykuł stara się odpowiedzieć na pytanie, czy promocja w wyszukiwarce może być odpowiedzią na pogarszającą się sytuacje na rynku produktów i usług. Wydaje się, że promocja w wyszukiwarce spełnia wszystkie wymogi strategii kryzysowej. Pomimo że(odpukać) prawdziwy kryzys szaleje poza granicami naszego kraju, to nie sposób nie zauważyć docierających do nas symptomów pogorszenia sytuacji gospodarczej. Będąc jak najdalszym od siania paniki uważam, że warto pilniej przyjrzeć się wydawanym sumom, zwłaszcza tym przeznaczonym na reklamę i promocje. Sztuka radzenia sobie w trudnej sytuacji polega nie tylko na szukaniu oszczędności, ale także na przeznaczaniu wydatków na te obszary działalności marketingowej firmy, które nawet w trudnej sytuacji mogą przynosić korzyści i dochód, jednym z nich może być pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach internetowych.

W trudnych czasach przed menadżerami ds marketingu firmy stawiają większe wymagania, przy mniejszym budżecie, oczekując nowych kreatywnych rozwiązań. Niestety rozwiązania, po które sięga wielu z nich nie są ani nowe, ani kreatywne.

Najczęściej, to na czym znają się najlepiej, to reklama i promocja w środkach masowego przekazu. Nawet jeśli próbują eksperymentować z Internetem, to najczęściej przenoszą do sieci mechanizmy zaczerpnięte z tradycyjnie pojętej reklamy, na przykład banery reklamowe, ewentualnie promocję wykorzystującą e-maile.

Oczywiście nie ma nic złego w promocji w środkach masowego przekazu, ale wydaje się, że te kanały promocji zarezerwowane są dla czasów doskonałej koniunktury i wyśmienitych nastrojów. Dlaczego? Jak sama nazwa wskazuje media masowe skierowane są do dużej liczby odbiorców o zróżnicowanych cechach i potrzebach. Kiedy wszystko idzie dobrze ludzie kupują nie tylko to, czego potrzebują, ale też to co im się podoba. Biorą pod uwagę wiele różnych kryteriów, takich jak nowość, moda. Tu środki masowego przekazu są nieocenione, ponieważ generują potrzeby, z których często nawet nie zdajemy sobie sprawy, a my chętnie im ulegamy, ponieważ stać nas na to.

Sytuacja wygląda zgoła inaczej kiedy powodzi nam się gorzej. Priorytet mają te rzeczy, których najbardziej potrzebujemy. Zanim coś kupimy zastanawiamy się po kilka razy i pilnujemy się przy tym, aby nie wydać ani jednej zbędnej złotówki. W tej sytuacji środki masowego przekazu, takie jak telewizja, czy prasa zawodzą ponieważ są skierowane do wszystkich i oferują wszystko, najczęściej dokładnie to, co nas w tej konkretnej chwili nie interesuje. W sytuacji, w której należy ciąć wydatki marketingowe inwestowanie w tego typu reklamę wydaje się ogromnym ryzykiem.

Najważniejsze pytania więc brzmią: czy istnieje skuteczny sposób, aby dotrzeć tylko do tych osób, które naprawdę chcą kupić to co oferuje firma, ponieważ w tej sytuacji tylko tacy klienci pozwolą przetrwać trudny okres i czy stać mnie na to?

Wydaje się, że tylko pozycjonowanie stron internetowych w wyszukiwarkach daje twierdzące odpowiedzi na oba pytania. Jeśli jest jakaś metoda promocji, która zasługuje na miano „kryzysowej”, to z pewnością jest nią pozycjonowanie stron w wyszukiwarce.

Dla niewtajemniczonych, pozycjonowanie są to czynności, dzięki którym strona internetowa po wpisaniu konkretnych słów kluczowych, określających zawartość serwisu ląduje jak najwyżej w rankingu wyszukiwania wyszukiwarki, najlepiej na pierwszym miejscu.

Co daje wysoka pozycja? Najprościej rzecz ujmując jest ona spełnieniem marzeń każdego właściciela strony internetowej, która ma zarabiać. Dlaczego? To proste, internauci mają to do siebie, że szukając produktów lub usług odwiedzają jedynie pierwszych kilka serwisów wyświetlanych przez wyszukiwarkę najwyżej, W teorii góra trzydzieści, w praktyce pierwsze 10. Te usytuowane najwyżej uważane są przez wyszukiwarki za najbardziej wartościowe, a więc także przez internautów, którzy ufają programom, takim jak Google.

Pierwsza pozycja to 100% pewność, że strona będzie regularnie odwiedzana, ale to nie wszystko. Najlepsze w pozycjonowaniu jest to, że stronę odwiedzają nie „jacyś” internauci. Odwiedzające serwis osoby, to ludzie którzy wpisując w wyszukiwarkę zapytania szukają dokładnie tego, co znajduje się na stronie. Jeśli to znajdą szansa jest większa niż duża, że skorzystają z oferty.

Co do kosztów, to cena zależy od trudności słowa kluczowego(zapytania) pod którym ma być pozycjonowana strona. Trudność zależy od tego, jak wiele stron pozycjonuje się pod tym samym słowem, dlatego warto być pomysłowym przy wyborze zapytań, jakich spodziewamy się, że użyją internauci. Firmy zajmujące się pozycjonowaniem upomną się o swoje pieniądze dopiero w momencie, kiedy serwis znajdzie się czołówce wyników wyszukiwania. Będzie to ten sam moment, w którym firma zacznie odczuwać korzyści płynące z pozycjonowania.

Jakie cechy czynią pozycjonowanie marketingiem „kryzysowym”. Jest to przede wszystkim fakt, że dzięki niemu trafiamy do precyzyjnie wyselekcjonowanej grupy docelowej oraz, to że możemy bardzo dokładne określić koszt i skuteczność takiej kampanii. Są to dokładnie te cechy, których brakuje tradycyjnej reklamie, czy to w radio, telewizji, czy na bilbordach.

Nie bez znaczenia dla borykających się z problemami firm jest fakt, że wysoka pozycja w wyszukiwarce co prawda wymaga ustawicznej pracy, ale serwis internetowy, któremu uda się wdrapać do czołówki wyników ma szansę pozostać tam na długo. ---

http://www.supermarketing.pl

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl