wtorek, 8 stycznia 2013

Czym są Presell Pages

Czym są Presell Pages

Autorem artykułu jest Marta Gryszko


Wyjaśnienie terminu Presell Pages i omówienie, dlaczego linki w tzw. preclach (których podstawą są linki w treści artykułu) mają większą wartość niż linki w katalogach

Po ostatnich zmianach w algorytmie Google, przestały powstawać nowe katalogi i zapleczem stały się strony umożliwiające wstawienie artykułu z linkiem/linkami w treści. Co prawda nie uważam, że katalogi zupełnie straciły swoją moc, jednak jest ona dużo mniejsza i już od dawna powinniśmy się starać o linki w treści. Presell pages to strony stworzone w celu umożliwiania innym wstawienia artykułów z linkami do ich stron. Zwykle są to artykuły reklamujące daną stronę, ale można pisać ogólnie na dany temat i przy okazji wstawić swoje linki. Oczywiście nie należy przesadzać z ich ilością i należy pamiętać o tym, co zrobić, aby nie doprowadzić do umieszczenia podstron precelka w wynikach uzupełniających, ale o tym innym razem.

Dlaczego link w treści jest lepszy od zwykłego?

Umiejscowienie linków na stronie nie jest bez znaczenia. Link znajdujący się w stopce wśród kilku(nastu) innych będzie miał niewielkie znaczenie, tym bardziej jeśli będzie się znajdował na stronie o innej tematyce. Najważniejsze więc, aby linki umieszczać na stronach powiązanych tematycznie. Ponieważ jednak link linkowi nie jest równy, najlepiej umieścić go w wyżej części strony, a nie na samym dole, gdzie będzie ledwo zauważalny.

Najbardziej naturalne linkowanie uzyskujemy, kiedy zamieścimy na naszej stronie ciekawy artykuł, a ktoś inny przytoczy go na swojej stronie i wstawi informację o źródle jego pochodzenia. Właśnie tego typu linkowanie staramy się użyć w precelkach, dodatkowo umieszczając link bądź kilka w treści artykułów. Dzięki temu link znajduje się w sąsiedztwie tekstu o tej samej tematyce i jego wartość jest największa. Ważne jest, aby tego samego wpisu nie umieszczać w wielu presellach, bo teksty te mają być unikalne. Niektórzy właściciele presell pages akceptują wyłącznie artykuły, które nie powtarzają się na innych stronach.

--- Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Jak znaleźć idealną domenę dla Twojego serwisu

Jak znaleźć idealną domenę dla Twojego serwisu

Autorem artykułu jest Marta Gryszko


Jak znaleźć idealną domenę dla Twojego serwisu? Pporady na temat wartości nowo zarejestrowanych i starych domen z długą historią i starymi mocnymi backlinkami.

Jak wiadomo nie od dzisiaj, aby wystartować z nowym serwisem należy zadbać o jak najlepszą domenę. Dobrze jest jeśli zawiera ona słowo kluczowe, na które mamy zamiar pozycjonować swoją stronę, chociaż nawet co do tego zdania są podzielone i wiele osób uważa, że nazwa domeny nie ma żadnego wpływu na pozycję strony w Google. Poza tym, w kwestii marketingu często lepsza okazuje się być zupełnie nowa, wymyślona nazwa, która z czasem będzie znaną marką.

W domenie nie powinno się stosować więcej niż dwóch myślników rozdzielających poszczególne słowa. Należy również pamiętać o tym, że między domenami www.slowokluczowe.pl i www.slowo-kluczowe.pl jest różnica, polegająca na tym, że myślnik działa jak spacja rozdzielając oba słowa. W przypadku gdy nazwa domeny składa się z kilku słów, najlepszym wyjściem jest zarejestrowanie obu z nich i ustawienie przekierowania 301 na docelową domenę.

Domena powinna być krótka i łatwa do zapamiętania, ale jak znaleźć domenę spełniającą te wszystkie wymagania? Do wyboru są 2 opcje - zarejestrować nową domenę albo zacząć poszukiwania na giełdzie domem i znaleźć taką, która była wcześniej wykorzystywana pod stronę o tematyce jak najbardziej zbliżonej do naszej, prowadzą do niej linki i ma wysoki PR, a przede wszystkim istnieje już długo w internecie - wiek domeny ma znaczenie w pozycjonowaniu i Google dzięki temu ma większe zaufanie do takiej strony.

Co prawda nie zawsze powinno się stawiać na występowanie słów kluczowych w domenie i często lepszym rozwiązaniem jest rejestracja nowej domeny z nazwą firmy. Wybór należy jednak do Ciebie.

---

Kurs pozycjonowania dla początkujących - mailowy kurs 2-miesięczny

Audyt SEO - darmowy poradnik

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Presell Page - czas na małe podsumowanie

Presell Page - czas na małe podsumowanie

Autorem artykułu jest Tomek Urban


Jakiś czas temu pisałem o stronach nazywanych Presell Page. Sam nawet założyłem coś na kształt tematycznej, moderowanej strony tego typu - kursy online. Czas dziś na małe podsumowanie. ... Jakiś czas temu pisałem o stronach nazywanych Presell Page. Sam nawet założyłem coś na kształt tematycznej, moderowanej strony tego typu - kursy online. Czas dziś na małe podsumowanie.

Od strony posiadającego katalog

Z założenia miał to być tematyczny i moderowany katalog - no i tak też jest. Jednakże, chyba tylko przypadek sprawia, że ktoś umieści tam wpis zgodny z tematyką.

Ostatnio dziennie pojawia się w nim od 3 do 5 nowych użytkowników (z czego może 1-2 dokonuje potwierdzenia rejestracji), a wraz z nimi kilka notek. Praktycznie żadna nie jest tematycznie związana ze stroną. Tak wiec nie za bardzo mam co moderować… usuwam sobie tylko. Doszło nawet do tego, że jak się pojawiło coś tematycznego to dopisałem słowa kluczowe i opis z radości ;)

Dodawarki

Mógłbym dojść do wniosku, że ludzie nie umieją czytać, lub dodając myślą, że przez przypadek zatwierdzę. Powód jest jednak zdaje się inny :) Przeglądając statystyki, natrafiłem na bardzo ciekawe linki referencyjne, prowadzące do skryptów automatycznie dodających teksty do katalogów Presell.

Nawet jeden kąsek mi się trafił, jednej z dodawarek ktoś nie zabezpieczył hasłem, bym mógł z niej skorzystać ;)

Pozostałe niestety witają mnie stroną logowania.

Z tego co sie zorientowałem skrypty do dodawania (np. adder, maxpress) można już kupić na aukcjach internetowych :)

Dodawarki = kolejne siedlisko spamu…

Niektórzy przestrzegają, że wraz z pojawieniem się skryptów automatycznie dodających wpisy, strony Presell Page - staną się powoli bezwartościowe. Nie do końca się jednak z nimi zgodzę.

Tak jak nadal, mimo dodawarek istnieją wartościowe zwyczajne katalogi, tak mogą pozostać nadal wartościowe strony Presell Page. W praktyce wystarczy, że ktoś je będzie moderował i pilnował przez zbyt dużą ilością duplicate content (co nie koniecznie oznacza usuwanie powielanych wpisów).

Skuteczna technika dodawania do Presell Page?

Jeszcze kilka miesięcy temu, obiecałem pewnej osobie, ze nie zdradzę, dziś już myślę można powiedzieć, bo jest ogólnie stosowana i przeczytałem o niej na pewnym forum. Jak i też zauważyłem coś takiego w tekstach dodawanych do mojego katalogu.

Dodanie unikalnego artykułu z linkami do Presell Page, nie jest trudne. I niestety samo w sobie, jeśli tylko katalog nie ma jakiejś większej wartości, niewiele znaczy, choć zawsze coś.

Jest jednak sposób, na znaczne podniesienie jego wartości. Wchodzimy do innego katalogu Presell Page i dodajemy kolejny artykuł, ale tu uwaga, nie linkujemy naszej strony, lecz linkujemy wpis w poprzednim katalogu! - znacznie tym samym podnosząc jego wartość.

Precelki dobre są - mniam - skonsumujemy

I jeszcze jedna rzecz, przed którą należy przestrzec, jeśli ktoś zdecyduje sie na tą metodę pozycjonowania.

Zakładamy sytuację:

Ktoś kupuje domenę, ale jeszcze nie ma pomysłu jak ja wykorzystać (lub nie ma skończonego serwisu). Jednakże mimo to, fajnie by było aby coś na tej stronie już było, by linki się do niej pojawiały w internecie.

W takiej sytuacji, tworzone są na szybko jakieś proste strony www, np. katalogi oparte na gotowych skryptach.


Tak stworzone strony, trzymane są do momentu, gdy na ichniejsze miejsce wejdzie docelowa strona.

Niestety w ten właśnie sposób, zapewne zaczną znikać co poniektóre katalogi Presell Page, z czym trzeba sie liczyć :) Nie jest to jednak nowością czy też specjalną niespodzianką, z normalnymi katalogami dzieje sie czasem podobnie :)

PS: zapraszam do działu pozycjonowanie na moim blogu. ---

Autor Tomek Urban, właściciel serwisów Programy partnerskie w praktyce oraz Gazetki Kreatywnej

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

10 wiodących czynników dla rankingu stron Google i Yahoo.

10 wiodących czynników dla rankingu stron Google i Yahoo.

Autorem artykułu jest Zofia Biegańska


10 istotnych czynników przy pozycjonowaniu stron www w wyszukiwarkach Google i Yahoo. 10 wiodących czynników dla rankingu stron Google i Yahoo.
Czy chcesz dostać się do pierwszej piątki w rankingu stron Google lub Yahoo? Wymienię 10 czynników, które odgrywają podstawową rolę.
Musisz dać ludziom znać, że posiadasz coś, co może ich zainteresować, lub im pomóc. Na nic nie przyda się posiadanie rewolucyjnego produktu, jeżeli nikt o nim nie będzie wiedział. Nie ma również mowy o zarobieniu jakichkolwiek pieniędzy na naszej wiedzy. Jednym z pewniejszych sposobów powiadomienia jak największej liczby potencjalnych zainteresowanych jest zdobycie miejsca w pierwszej dziesiątce linków. Wyszukiwarki Google i Yahoo dają 80% ogólnej liczby odwiedzin na stronach internetowych.

Czynnik 1: Zadbaj, aby strony z wysokim pr ( page rank ) dały Ci linki wchodzące. Powinny to być strony o page rank równym, lub wyższym niż 4. Kiedy szperacze widzą, że do Twojej strony prowadzi wiele dobrych linków, Twoja strona również zostaje uznana za dobrą i ważną.

Musimy pamiętać, że podstawowym celem internetu jest dostarczanie informacji, a więc musimy ułatwić osobom, które jej poszukują dotarcie do możliwie najszerszej bazy. Prowadzą do niej słowa kluczowe wspólne ze stronami pokrewnymi.
Czynnik 2: Ilość podstron, jaką posiadasz
Strona www, która ma mniej niż 50 podstron będzie miała duże trudności, aby wspiąć sie na szczyt, chyba że zrekompensują to liczniejsze niż u konkurencji, liczące się linki zwrotne.

Czynnik 3:Słowa kluczowe w tagach tytułu
Google iYahoo sprawdzają, czy tytuł i opis Twojej strony zawierają słowa kluczowe. Słowa kluczowe powinny również pojawić się w podtytule strony.

Czynnik 4: Słowa kluczowe w linkach.
Słowa kluczowe wyszczególnione /highlighted/ w linkach mają wieksze znaczenie, niż te, które nie są wyszczególnione..
Czynnik 5: Słowa kluczowe wytłuszczone
Słowa kluczowe, które są pogrubione liczą się bardziej niż te, które nie są.
Czynnik 6: Słowa kluczowe w URL
Przykład: jeżeli Twoim słowem kluczowym jest słowo „buty”, a drugim słowem jest nazwa własna, np.: Kowalscy, lepiej jest zastosować kolejność „buty Kowalscy”, niż „ Kowalscy buty”.

Czynnik 7: Największe znaczenie ma 25 pierwszych słów na stronie.
Postaraj się, aby Twoje słowa kluczowe znalazły sie na samym początku tekstu. Jednak jeśli spróbujesz po prostu powtórzyć 25 razy to samo słowo, zostaniesz ukarany.
Czynnik 8: Strona Główna powinna liczyć przynajmniej 300 słów.

Czynnik 9: Nasycenie słowami kluczowymi.
Porównaj nasycenie słowami kluczowymi strony konkurencji i zadbaj, aby Twoja strona nie miała ich mniej.
Czynnik 10: Page Rank
Zainstaluj Google Toolbar na swojej stronie i obserwuj swój Page Rank. Osiągnięcie miejsca w pierwszej dziesiątce zależy od wzięcia pod uwagę wszystkich wymienionych czynników i jest wyznacznikiem ich kombinacji.
Więcej na ten temat:
Tim McGaffin http://www.WealthyMarketerDirect.com
---

Eagleblogs- darmowa reklama i promocja dla firm. Pisz ciekawie i zainteresuj internautów - będziesz mógł zarabiać w Google Adwords. Skorzystaj z darmowych ogloszeń po polsku i angielsku

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Pozycjonowanie stron internetowych

pozycjonowanie stron internetowych

Autorem artykułu jest Michał Pruchniak


Pozycjonowanie jest procesem sztucznego podnoszenia twojej pozycji w wyszukiwarkach. Teoria nie jest nam potrzebna, więc od razu przejdziemy do praktyki.

Pozycjonowanie jest procesem sztucznego podnoszenia twojej pozycji w wyszukiwarkach. Teoria nie jest nam potrzebna, więc od razu przejdziemy do praktyki.

BUDOWA STRONY


Przy budowaniu strony zrezygnuj z tworzenia fleshowego menu, oraz ramek. Fakt, że ten sposób ułatwi ci modernizowanie strony, ale skutecznie zaniży twoją pozycję w wyszukiwarkach. Innym często spotykanym błędem jest wykorzystywanie tabel do pozycjonowania elementów na stronie. Skorzystaj z divów.

SŁOWA KLUCZOWE


Słowa kluczowe umieszczane w znaczniku meta nie są już tak ważne, jak kiedyś. Nie mniej dla starszych pajączków są nadal bardzo ważne. Po drugie twoja strona może nie zostać nawet dodana do katalogu, jeżeli nie ma zdefiniowanych słów kluczowych. Słowa kluczowe powinny występować także w tytule strojny (title). Pajączek google stawia twoją stronę nieco wyżej, niż gdybyś umieścił te słowa kluczowe w treści strony. Ważna jest także kolejność ułożenia słów. Pierwsze słowa użyte w znaczniku title są ważniejsze dla pajączka. Najważniejsze jednak jest umieszczenie słów kluczowych w treści strony. Staraj się pisać je kursywą, pogrubić, podkreślić, itp. Także jeżeli wstawiasz grafikę, powinieneś dodać jej opis w którym znajdą się słowa kluczowe (za pomocą alt). Pamiętaj jednak, że optymalna ilość słów kluczowych w tekście to 7%. Pamiętaj także, że najlepszym rozwiązaniem jest, jeżeli w adresie twojej strony pojawia się słowo kluczowe.

PAGE RANK


Obliczanie PR należy do najściślej chronionych tajemnic google. Wiadomo natomiast, że PR zależy od ilości odnośników na danej stronie. Jeżeli wymieniasz się linkami, wybierz strony w których PR wynosi minimum 3 i ilość linków na stronie jest mała.

Pozycjonowanie zależy jeszcze od innych czynników, czyli domeny, ewentualnej subdomeny, ilości stron, od słów kluczowych, itp. Nie ma fizycznej możliwości opisać wszystkich aspektów w krótkim artykule. Tutaj przedstawiłem najważniejsze metody pozycjonowania. Jeżeli będziesz stosował się do moich rad, na pewno twoja pozycja w google wzrośnie.

---

Szczęscie sprzyja odważnym

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl