wtorek, 25 grudnia 2012

Kontroluj pozycje Twojej strony w google

Kontroluj pozycje Twojej strony w google

Autorem artykułu jest Grzegorz Snarski


Masz własny serwis internetowy? Jak postępuje pozycjonowanie? Dzisiaj chciałbym pokazać darmowy program do kontrolowania pozycji Twojej strony w google. Masz własny serwis internetowy?

Jak postępuje pozycjonowanie?

Dzisiaj chciałbym pokazać darmowy program do kontrolowania pozycji Twojej strony w google.

Pobierz go klikając w link:

googlemon.exe
Kliknij pobierz plik w prawym górnym rogu.


1. Najpierw musisz go zainstalować.

2. Przyciskiem Add url dodajesz adres Twojej strony włączając na początku http://

3. Następnie dodajesz słowa kluczowe dla których serwis ma być sprawdzany.

4. Klikasz search i program sprawdza wyniki.

(ważne by wejść w opcje i zmienić ilość przeszukiwanych wyników z 10 na więcej, jeśli jesteś na 20 miejscu a nie zmienisz tego, to program nie przedstawi Ci pozycji strony).

Gdy nie pokaże pozycji, znaczy że nie jesteś jeszcze w google, albo jesteś na bardzo dalekim miejscu.

Kontroluj to wszystko.

Sprawdzaj co pare dni czy spadasz czy wybijasz się w górę.

Zaznaczając któreś z wyszukanych słów po prawej stronie dostajesz listę pierwszych 10 pozycji.

Nie martw się jeśli Cię tam jeszcze nie ma,wszystko przed Tobą.

Grzegorz Snarski --- Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Zwiekszamy ruch na Twojej stronie www

Zwiększamy ruch na Twojej stronie www

Autorem artykułu jest Grzegorz Snarski


Masz swoja stronę lub bloga,masz temat w którym chcesz się specjalizować i "na bank" zastanawiasz się, jak powiedzieć o nim ludziom.Najważniejsze jest, by być "ekspertem" w swoim temacie. Jeśli masz bloga o samochodach, wypadało by wyszukiwać i umieszczać tam jakieś nowinki, jeśli o pieniądzach - p... Masz swoja stronę lub bloga,masz temat w którym chcesz się specjalizować i "na bank" zastanawiasz się, jak powiedzieć o nim ludziom.Najważniejsze jest, by być "ekspertem" w swoim temacie. Jeśli masz bloga o samochodach, wypadało by wyszukiwać i umieszczać tam jakieś nowinki, jeśli o pieniądzach - pokaż jak oszczędzać, zarabiać itp... Znaczące jest by Twój blog był często aktualizowany. Wartościowe strony są zawsze dużo lepiej postrzegane, nie tylko przez odwiedzających, ale również przez reklamodawców, wyszukiwarki itp...

KOMENTARZE
Gdy będziesz dodawać komentarze to zawsze napisz coś od siebie, choćby kilka słów. Wtedy komentarz na pewno zostanie umieszczony na stronie, a właściciel będzie zadowolony.
Wpisz np. w google.com

"Twoje słowo" komentarz
"Twoje słowo" "add comment"
"Twoje słowo" "post a comment"
"twoje słowo" blogspot
"Twoje słowo" worpress
itp...
Podpisz się pod swoją wypowiedzią i dodaj adres swojej strony np:

Grzegorz
Profesjonalne szablony stron www

FORA INTERNETOWE
Właściwie zasady są podobne z tą różnicą, że swój link możesz prawie zawsze dodać w swoim profilu i będzie on automatycznie dodawany pod Twoją wypowiedzią.
Podpis dodajesz w rubryce "signature" w takiej formie:
Twoje słowo
lub
http://szablonystronwww.prv.pl/twojadres

MAILING
Jeśli sporo korespondujesz drogą e-mailową to dodaj adres swojej strony do podpisu czy też stopki w e-mailu. Zawsze to kilka wejść więcej.

WYMIANA LINKAMI
Efektowna kampania wymiany linków jest jedną z najlepszych metod zebrania wysokiej jakości linków w krótkim czasie.Wymiana linków następuje gdy dwóch webmasterów decyduje się na umieszczanie linków wzajemnych do własnych stron. Jeśli wybierzesz swoich partnerów uważnie, uzyskasz mnóstwo wejść i podwyższysz swoją pozycję w wyszukiwarce.Umieść u siebie na stronie informację o możliwości dodania linku w zamian za Twój.Możesz pisać do administratorów innych stron,możliwości jest wiele.
Dodaj link do każdej strony którą napotkasz,a jest na niej możliwość dodania linku. Najlepiej dodawać linki do stron o podobnej tematyce, dosyć,że uzyskasz lepszą pozycję w wyszukiwarkach to do tego nowych zainteresowanych klientów.Prosty sposób na znalezienie takich stron?w google wpisz: add URL,Dodaj stronę,dodaj link,itp.

OGŁOSZENIA
Pamiętaj, że możesz umieszczać swoje reklamy na stronach z ogłoszeniami. Na przykład w dziale zarabianie w internecie.Opisz swoją stronę, na jakiej zasadzie wszystko działa i że można na tym zarobić.Na pewno znajdziesz sporo współpracowników.

WYSZUKIWARKI
Wejdź na stronę http://www.google.com/addurl/?continue=/addurl .Podaj adres swojej strony włączając http://www....Wpisz opis strony pasujący do słów kluczowych.Przepisz słowo z obrazka i potwierdź.
Jeszcze nie jesteś w wyszukiwarce.Musi ona Cię najpierw dodać, często trwa to tygodniami, ale jest lepszy sposób.Pierwszym krokiem w kampanii budowania bazy linków jest dodanie do katalogu DMOZ.http://www.dmoz.org(wejdź w interesującą Cię kategorię i kliknij submit site, następnie wypełnij puste pola)Ten doskonały katalog jest ręcznie sprawdzany więc linki w nim mają ogromna znaczenie dla Google.
Dlaczego to jest ważne?Google jest najbardziej znaną i najważniejszą wyszukiwarką na świecie.Zazwyczaj z niej jest więcej wejść na stronę, niż z wszystkich innych razem wziętych.Jednak że dodawanie do google zwykłą drogą trwa czasami bardzo długo.Jest sposób aby znaleźć się w google w ciągu kilku dni nie dodając strony przez formularz.Po prostu dodaj link do kilku stron zaindeksowanych w google. Robot wyszukiwarki dowie się, że Twój link jest na stałe na innej stronie i automatycznie doda Cię do wyszukiwarki.Dodanie do DMOZ jest świetnym sposobem na google.

KATALOGI
Jest to pierwszy krok w pozycjonowaniu Twojej strony w wyszukiwarkach.Pamiętaj, przy dodawaniu zawsze podawaj swoje słowa kluczowe, opis z tytułu i opis strony jeśli jest to niezbędne.Używaj takich słów jakie zastosowałeś na swojej stronie w sekcji początkowej METATAG.Wpisz np. w google:

dodaj stronę do katalogu
katalogi stron
katalogowanie
Wejdź do katalogu,wybierz odpowiednia kategorie,podaj adres swojej strony i jej opis i gotowe.Pamiętaj im w większej ilości katalogów strona się będzie znajdować tym lepiej. ---

...MLM... Programy partnerskie

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Meta Tag Analyzer - pomocne narzędzie do sprawdzania poprawności stron internetowych pod kątem wyszukiwarek.

Meta Tag Analyzer - pomocne narzędzie do sprawdzania poprawności stron internetowych pod kątem wyszukiwarek.

Autorem artykułu jest Serhij Petryczenko


Pozycja strony internetowej w wyszukiwarkach zależy w dużym stopniu od tego, czy poprawnie zredagujesz meta tagi: title (tytuł), description (opis) i keywords (słowa kluczowe). Poprawność meta tagów można łatwo sprawdzić za pomocą Meta Tag Analyzera – darmowego narzędzia, dostępnego w internecie.

Pozycja strony internetowej w wyszukiwarkach zależy w dużym stopniu od tego, czy poprawnie zredagujesz meta tagi: title (tytuł), description (opis) i keywords (słowa kluczowe). Poprawność meta tagów można łatwo sprawdzić za pomocą Meta Tag Analyzera – darmowego narzędzia, dostępnego w internecie.

Na tej stronie kliknij na Remoteli, potem na Meta Tag Analyzer. Wpisz adres strony, którą chcesz przeanalizować, wpisz kod cyfrowy i kliknij Submit.

Program zbada Twoją stronę i wyświetli dokładny raport, gdzie kolorem zielonym będą zaznaczone informacje o zgodności z wymaganiami wyszukiwarek, pomarańczowym – ostrzeżenia, a czerwonym - błędy w meta tagach.

Jako błąd wyszukiwarki traktują zbyt dużą liczbę znaków lub słów. Na przykład, słów kluczowych nie może być więcej niż 20, a ilość znaków w tagu „title” nie może być większa niż 80.

Program zliczy wszystkie słowa na stronie, podając, ile razy każde słowo występuje w tekście i jaki stanowi procent od całości. Dzięki temu możesz przeredagować tekst, dodając słowa kluczowe, żeby poprawić ich stosunek do zawartości strony. Uważaj jednak, aby nie przesadzić – program wykryje nadmiar słów kluczowych i uzna, że próbujesz spamować. Zaznaczy te słowa na czerwono!

Meta Tag Analyzer zmierzy rozmiar i czas ładowania się Twojej strony. Być może masz za dużo grafiki na stronie, jest ona zbyt "ciężka" i wolno się otwiera. Długie oczekiwanie może skutecznie zniechęcić do niej odwiedzającego.

Optymalizacja strony pod względem wyszukiwarek będzie wymagała od Ciebie trochę czasu i pracy, ale wysiłek z pewnością się opłaci – zwiększą się Twoje szanse na osiągnięcie wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania.

Następnym krokiem do wypozycjonowania strony będzie dodanie jej do jak największej liczby katalogów. Można dodawać ręcznie, ale lepiej zlecić tę sprawie komuś, kto się w tym specjalizuje.

---

Serhij Petryczenko Programy Patrnerskie

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Czy nienaturalne linki odejdą do przeszłości?

Czy nienaturalne linki odejdą do przeszłości?

Autorem artykułu jest Bartłomiej Dymecki


Czy Google naprawdę ukróci korzystanie z nienaturalnych linków? Czy jest w stanie to zrobić wymuszając na webmasterach stosowanie się do wytycznych podobnych swoim regulaminie? Na pewno szefowie Google sobie tego życzą. Można jednak mieć wątpliwości czy jest to realne.

Ostatnio na blogu Google pojawił się wpis na temat linków, po polsku. Nie miałem do tej pory czasu o tym pisać, ale teraz chciałbym to nadrobić. Stwierdzenia tam zawarte są interesujące. Są na tyle interesujące, że niektórzy gromko okrzyknęli zmianę podejścia i rewolucję wśród pozycjonerów. Proszę o jedno - miejcie trochę więcej sceptycyzmu wobec tego, co firmy piszą na temat swoich własnych produktów :-)

Google skrytykowało linkowanie ze sobą stron niezwiązanych tematycznie, systemy wymiany linków oraz kupowanie linków. Google ma prawo krytykować co tylko ze chce, ale od krytyki do praktyki wiedzie nie mała droga…

Moje linki są naprawdę moje

Po pierwsze: moje linki są moją własnością. To truizm, ale warto to podkreślić, aby uniknąć nieporozumień. Nie zmuszam robotów Google do ich indeksowania, niech Google robi sobie co chce. Nie ja wymyśliłem taki sposób działania wyszukiwarki. Nie ma jednak prawa decydować o tym co w Sieci wolno, a czego nie wolno. Ja mogę polecać innym moje strony, mogę reklamować stronę kolegi, mogę komuś sprzedać reklamę… A to, że sprzedaję komuś link, wcale nie musi oznaczać, że jest to robione w celu oszukania Google.

Wytyczne dla webmasterów, regulaminy… to wszystko tylko mówi o tym, jak Sieć powinna wyglądać według życzeń Google. To nie oznacza, że ktokolwiek ma obowiązek się do tego stosować, ani nie oznacza, że samo Google będzie to wszystko egzekwować. Oczywiście wiedząc, że jakaś strona jest niezgodna z regulaminem Google nikt nie powinien się obrażać na jej wyrzucenie z indeksu, to chyba oczywiste.

Jak tego dokonać?

Po drugie: Google według mnie nie ma możliwości kontrolowania wszystkich linków. Odróżnienie linku naturalnego od sztucznego jest diablo trudne. Właściwie niemożliwe dla jakiegokolwiek algorytmu.

Popatrzcie na sytuację z takimi technikami, jak ukryty tekst. Roboty Google tego nie wykrywają, chociaż wystarczy całkiem prosta analiza kodu strony. Dlaczego tego nie robią? Według mnie nawet Google nie ma odpowiedniej mocy obliczeniowej. Skąd więc wzięłaby się ona na tak głębokie porównywanie wszystkich linków, określanie ich podobieństwa… nie, tak się na pewno nie stanie, nie uwierzę w to tylko na podstawie tekstu na blogu.

Podejrzewam, że sytuacja będzie podobna, jak z innymi technikami, których Google nie pochwala. Na codzień będą ignorowane, a coś się zdarzy dopiero wtedy, gdy pozycjonera podkabluje konkurencja.

Oby tylko nie przesadzić…

I sprawa trzecia: Google wie, że w egzekwowaniu tych wszystkich teoretycznych nakazów nie może przesadzić. Jeśli właściciele stron zaczną się odsuwać od tej wyszukiwarki, to wypromują w jej miejsce inne. Oni mają największą siłę przebicia i możliwość dotarcia do umysłów internautów. Każdy gigant może upaść. Szczególnie w internecie.

---

Autorem artykułu jest Bartłomiej Dymecki, prowadzi blog na którym pisze na temat systemu statystyk Google Analytics. W wolnych chwilach rozwija także serwis dotyczący usability.

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Co to jest pozycjonowanie stron?

Co to jest pozycjonowanie stron?

Autorem artykułu jest Tomek Urban


Co to jest to pozycjonowanie? - takie pytanie dostałem od jednego z partnerów ProPartnera, odpowiadam więc. Skąd się wzięło Pozycjonowanie Stron? Pozycjonowanie powstało wraz z pojawieniem się wyszukiwarek takich jak google.pl. T...

Co to jest to pozycjonowanie? - takie pytanie dostałem od jednego z partnerów ProPartnera, odpowiadam więc.


Skąd się wzięło Pozycjonowanie Stron?

Pozycjonowanie powstało wraz z pojawieniem się wyszukiwarek takich jak google.pl. Termin jest ściśle związany właśnie z nimi i głęboko powiązany z ich działaniem - bez wyszukiwarek nie byłoby pozycjonowania.

Aby zrozumieć pozycjonowanie, trzeba wiedzieć jak działają wyszukiwarki. A wyszukiwarki to nic innego jak wielkie bazy danych zawartości internetu (kopiują i przechowują zawartość stron www).


Dodajemy stronę do bazy wyszukiwarki:

Tak więc, pierwszym zadaniem po postawieniu nowej strony, jest oczywiście dodanie jej do tej bazy wyszukiwarek. Musimy sprawić by ją wyszukiwarki zaindeksowały (dowiedziały się o niej).

Można to robić na kilka sposobów, weźmy przykład google.
1. Możemy skorzystać z formularza do zgłaszania witryn:
http://www.google.com/addurl/?continue=/addurl
2. Możemy dodać mapę strony:
http://www.google.com/webmasters/sitemaps/
3. Możemy sprawić, by wyszukiwarka samoczynnie znalazła naszą stronę. W tym celu trzeba dodać link do naszej strony na innych już zaindeksowanych stronach www. Wyszukiwarka pobierając ponownie takie strony, zauważy link do naszej strony, wejdzie na nią i ją zaindeksuje.


Wyświetlanie wyników wyszukiwania.

Jeżeli użytkownik wpisze jakieś interesujące go hasło, wyszukiwarka pokaże strony związane tematycznie z tym hasłem, jakie znalazła w swojej bazie. Wpiszmy np. ebiznes, pojawiło nam się coś takiego.

Jak widać google pokazało nam, że znalazło ponad 700,000 stron zawierających hasło “ebiznes”. Rzeczą oczywistą jest, że nikt przy zdrowych zmysłach nie będzie ich wszystkich przeglądał. Dlatego też wyszukiwarka musi mieć jakiś sposób na posortowanie tych wyników, od tych teoretycznie najbardziej trafnych, do tych mniej związanych z tematem.

Ustalając która z danych stron jest najbardziej trafna z danym tematem, wyszukiwarka przypisuje tej stronie odpowiednią pozycję. Strony teoretycznie najbardziej trafne z tematem, będą wyświetlane wyżej od innych w wynikach wyszukiwania.


Czym jest w końcu to pozycjonowanie?

Pozycjonowanie to nic innego jak uczenie wyszukiwarki, że dana pozycjonowana strona jest bardzo związana z danym, określonym tematem. Pozycjonując stronę na dane hasło (przykład “ebiznes”) chcemy by była ona na jak największej pozycji w wynikach wyszukiwania, by jak najwięcej zainteresowanych osób trafiało właśnie na naszą, a nie inną stronę.

W praktyce pozycjonowanie polega na odgadnięciu, znalezieniu zasady na jakiej wyszukiwarka określa pozycje w wynikach wyszukiwania, a następnie działanie w ten sposób, by ta zasada (tzw. algorytm) działała na naszą korzyść.

Trzeba tu także pamiętać, że z jednej strony właściciele wyszukiwarek dbają o to, aby wyniki wyszukiwania były jak najbardziej zgodne ze stanem faktycznym, naturalne, bez sztucznego manipulowania pozycją (bez pozycjonowania) - nie ujawniają więc sposobu wg którego sortują wyniki wyszukiwania. Z drugiej natomiast strony wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania, wiąże się z wysoką odwiedzalnością serwisu, więc pokusa manipulowania wynikami wyszukiwania jest bardzo duża.

W jaki sposób google ustala pozycje w wynikach wyszukiwania?
Jak już wspomniałem, na 100% pewien wiedzy na temat tego, na jakich zasadach google przyznaje pozycję w wynikach wyszukiwania mogą być tylko autorzy algorytmu google. My możemy się tylko domyślać.



Pozycjonowanie to głosowanie

Głosowanie na strony przy pomocy linków - przyjęło się sądzić, że im więcej linków do danej strony z innych stron, tym wyższa pozycja w wynikach. Coś jakby internet głosował na dane strony www i im więcej tych głosów w postaci linków do danej strony tym wyższa pozycja w wynikach na dane hasło. Sprawa niby jasna - trzeba zebrać jak największą ilość linków do danej strony, by mieć jak najwyższą pozycję.


No to głosujemy:

programy partnerskie

Przy pomocy powyższego linku, głosuję na to by strona propartner.pl, była wyświetlana na wyższej pozycji w wyszukiwarkach, gdy ktoś wpisze hasło programy partnerskie.


Przykładowe techniki pozycjonowania:

1. Masowe wpisy z linkami: Pisze się różne wpisy w księgach gości, na forach internetowych tylko po to by zyskać nowe linki. Gdyby jeszcze robiono to ręcznie… nie byłoby tego tyle, internet daje jednak możliwość zautomatyzowania pewnych czynności.
2. Strony i kopie stron: Powstają strony tylko i wyłącznie dla samych linków (np. masowo zakładane katalogi stron i ich kopie). Dla wiedzących jak, nie jest trudnością dodać stronę w krótkim czasie do kilku tysięcy katalogów, np. przy pomocy LinkiSeo
3. Spamerskie strony: Powstają także strony z losowo generowaną treścią i linkami, byle tego więcej.
4. Wiele linków: Zaczęto się masowo wymieniać linkami, sprzedawać linki itd. Powstają strony z dużą ilością linków (czasami na różnych stronach możesz zobaczyć w stopkach różne dziwne linki). Powstały nawet automatyczne systemy wymiany linków np. linkme.pl.
5. itd. - kilka technik zdobywania linków opisałem kiedyś dokładniej w artykule Linki, linki, linki… - jak zdobywać!.

Z czasem jednak, wiedza o tym, że stronę można pozycjonować, przez zwykłe proste głosowanie stała się namiętnie wykorzystywana przez ludzi pozycjonujących strony www.

Google musiało jakoś zareagować. Zaczęto więc oceniać wartość danych linków, link linkowi stał się nie równy. Zaczęto też stosować inne metody…


Przykładowa obrona google przed pozycjonowaniem:
1. Duża i szybka ilość linków: Jeśli do nowej strony nagle pojawi się w internecie duża ilość linków - google na jakiś czas może usunąć całkowicie stronę z listy wyników wyszukiwania, mi zdarzyło sie to kilka razy… na szczęście po kilku miesiącach strona wracała
2. Powiązania tematyczne: Wyżej oceniane są linki ze stron powiązanych tematycznie - uznając takie linki za bardziej naturalne.
3. Linki w treści, a spisy linków: Wyżej też ocenia się linki zawarte w jakiejś treści (np. link w środku artykułu), niż w przypadku np. spisu linków.
4. Ilość linków na stronie: Wyżej ocenia się linki ze stron, na których jest mniej linków.
5. Wartość strony: Google wprowadziło coś takiego jak PageRank - jest to coś w rodzaju wskaźnika wartości strony, linki ze stron z wyższym PageRank są bardziej wartościowe.
6. itd.


Gdzie szukać informacji o pozycjonowaniu?

O pozycjonowaniu w internecie, wiele można znaleźć, a informacje praktycznie z każdym miesiącem pojawiają się nowe. Taka ciągła nieustanna walka między autorami wyszukiwarek a pozycjonerami, jedni próbują wpłynąć na wynik, a drudzy próbują temu zapobiec.


Oto kilka miejsc wartych moim zdaniem uwagi:
1. Google Webmaster Central - według ranking.pl google to najpopularniejsza wyszukiwarka w naszym kraju, tak więc myślę warto się zapoznać z tym co mają do zaoferowania webmasterom, w szczególności polecam zajrzeć tutaj.
2.Optymalizacja.com - serwis wraz z forum to jedna wielka polska mekka pozycjonerów, praktycznie każdy w naszym kraju kto choć trochę wie o co chodzi, tam zaglądał.

Prywatne blogi pozycjonerów:
1. www.ittechnology.us - blog Mariusza Gąsiewskiego, poświęcony zagadnieniom reklamy w wyszukiwarkach. I jeszcze mały przewodnik tego samego autora.
2. SprawnyMarketing.pl - blog prowadzony przez kilka osób zajmujących się marketingiem w wyszukiwarkach, m.in przez Tomka Frontczaka, autora książki: Marketing internetowy
w wyszukiwarkach
.
3. SeoPortal.pl - blog Grzegorza Kordeczki, znajdziesz tam informowacje o nowościach w świecie wyszukiwarek internetowych, a także sposoby pozycjonowania stron.

---

Autor: Tomek Urban opiekun partnerów Pierwszej Polskiej Sieci Partnerskiej ProPartner.pl

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl