wtorek, 25 grudnia 2012

Pozycjonowanie to nie wszystko

Pozycjonowanie to nie wszystko

Autorem artykułu jest Ryszard Szymanowski


Pozycjonowanie stron nie jest panaceum na wszystkie problemy niewielkiego ruchu na witrynach internetowych. Dość często spotykam się z opinią, że pozycjonowanie stron może rozwiązać wiele problemów, z którymi borykają się serwisy prowadzące biznes w internecie. Mają one niewielką odwiedzalność, a niska sprzedaż skłania do likwidacji serwisu. Podobne problemy mają zresztą również inne witryny, niezbyt chętnie odwiedzane przez internautów.

Pozycjonowanie - słowa kluczowe


Wbrew obiegowym opiniom celem końcowym pozycjonowania stron w wyszukiwarkach internetowych nie jest uzyskanie wysokich pozycji na wybrane frazy (słowa kluczowe). Takie rozumienie pozycjonowania to świadoma rezygnacja z naprawdę dużych możliwości tkwiących w tej formie reklamy w internecie. Prowadząc sklep internetowy nie można ograniczyć pozycjonowania do kilku atrakcyjnych, ale najczęściej ogólnych słów kluczowych. Powinniśmy pozycjonować głęboko - podstrony z kategoriami produktów, a nawet podstrony z produktami. zwykle uważamy te dodatkowe pozycjonowanie za mało istotne, frazy traktujemy jako niszowe, a prawda jest taka, że te właśnie frazy dają zwykle lepszą konwersję (pożądane działanie klienta, czyli sfinalizowanie transakcji). Przykładem może być sklep z aparatami cyfrowymi pozycjonowany między innymi na frazę "aparaty cyfrowe", ale również na nazwy konkretnych produktów np "Canon 400d". Odwiedzalność z tej frazy jest oczywiście dużo niższa (nie zawsze tak jest), ale sprzedaż po wejściu z tej frazy jest większa. Oczywiście nie należy rezygnować z tych trudnych ogólnych fraz, ponieważ dzięki nim będzie łatwiej pozycjonować podstrony sklepu. W skrajnym przypadku możemy pozycjonować cały asortyment sklepu, każdy produkt na kilka słów kluczowych.

Wyszukiwarka - co widzi internauta


Załóżmy, że pozycjonowanie mamy zrobione dobrze i pojawiamy się na pierwszej stronie wyników. Istotne jest to co przeczyta internauta w opisie naszej strony. Zwykle są to znaczniki "title" i "description" naszej strony. Tak jak my to wpiszemy w kodzie strony, tak wyświetli to wyszukiwarka. Jaki z tego wniosek? To powinnny być dobrze przemyślane teksty, a w dodatku dla każdej podstrony inne, bo przecież każda podstrona naszego serwisu ma nieco inną tematykę. Zły opis wyświetlony przez wyszukiwarkę może skutecznie zniechęcić internautów do kliknięcia w link do naszej strony. Odpowiedzmy sobie sami na pytanie: czy pozycjonowanie takiej strony internetowej ma sen?

Hosting - wchodzimy na stronę

Internauta zachęcony opisem strony kliknął w nasz link z zamiarem wejścia na stronę. Niezależnie od tego, jakie ma łącze internetowe, internauta nie może czekać zbyt długo na wyświetlenie strony. Tutaj wart zwrócić uwagę na dwa aspekty: objętość kodu i jakość hostingu. Kod strony musi być lekki, a częstym grzechem jest "top" strony o wielkości 200kB, albo miniaturki produktów o podobnej wielkości. W takich przypadkach rośnie prawdopodobieństwo, że internauta opuści stronę, zanim ona załaduje się na jego komputerze. Z drugiej strony nie warto oszczędzać na hostingu, bo kiepskie łącze nawet dla "lekkiej" strony może być za słabe i koniec będzie podobny. Niski limit transferu może wyłączyć nam stronę w najmniej odpowiednim momencie. Częste awarie hostingu nie tylko irytują potencjalnych odwiedzających, ale mogą być również przyczyną kłopotów z indeksacją strony internetowej. Jeżeli wyszukiwarka zaindeksuje tylko niewielką część naszego serwisu, to znacznie zmniejszy się również jej odwiedzalność zwłaszcza na niszowe słowa kluczowe.

Jesteśmy na stronie

Internauta dostał się do naszego serwisu i to co tam zobaczy może go również zniechęcić do ponownych odwiedzin, albo skłonić do jej szybkiego opuszczenia. Zagmatwana nawigacja, długie ładowanie kolejnych podstron, niejasny regulamin sklepu, kiepskie opisy, fatalne zdjęcia - to wszystko co składa sie na funkcjonalność i użyteczność strony internetowej (świadomie używam obydwu pojęć) jest w zasadzie ostatnim elementem tej układanki, ale równie istotnym. Wartość naszej oferty produktowej również ma duży wpływa na powodzenie biznesu, ale temat na inny artykuł.

Zamiast podsumowania


Mam nadzieję, że ten krótki artykuł zasygnalizował pułapki, jakie czekają biznes internetowy. Pominięcie lub chociażby któregokolwiek wymienionego powyżej elementu może znacznie zmniejszyć nasze przychody. Warto wziąć to pod uwagę już na wczesnym etapie planowania biznesu.
---

Autor jest współpracownikiem firmy NVVI.com wykonującej pozycjonowanie stron internetowych oraz inne usługi w ramach marketingu w wyszukiwarkach

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Jakie katalogi warto wybierać przy pozycjonowaniu witryny ?

Jakie katalogi warto wybierać przy pozycjonowaniu witryny ?

Autorem artykułu jest Mariusz Gąsiewski


artykularnia_import



Na ten temat krąży wiele różnych, nieraz sprzecznych ze sobą opinii. Generalnie oceniając przydatność danego katalogu trzeba brać pod uwagę to, czy oferuje on nie tylko korzyści zwiane z tzw. „link popularity”, czyli pozycjonerskim dodawaniem linków do strony (więcej informacji na temat tego zagadnienia możesz przeczytać w artykule: Zdobywanie linków dla strony i Dodawanie linków do strony), ale również korzyści związane z zdobywaniem ruchu internetowego z tego katalogu.



Wgłębiając się w szczegóły za wartościowe katalogi można uznać:


katalogi, które mają duże znaczenie w określonej niszy tematycznej;
katalogi, do których prowadzi dużo linków zewnętrznych,
katalogi, które posiadają linki z wartościowych stron, witryn, które odgrywają dużą rolę w danej dziedzinie, domen .edu i .gov;
katalogi, które są wartościowe dla użytkowników,
katalogi, z których korzystają użytkownicy preferując ich korzystanie nad korzystanie z wyszukiwarek;
katalogi, które mają użyteczną dla użytkownika strukturę i budowę.



Katalogi, które można sobie darować przy zdobywaniu linków:


kolejne kopie DMOZ-a;
katalogi, które posiadają mało wartościowe, często się powtarzajace, śmieciowe wpisy (dziesiątki serwisów o dzwonkach, stronach typu Warez i itp);
katalog, które budują swoje pozycje jedynie na wymianach linków z innymi katalogami a nie poprzez budowanie użytecznej dla użytkownika treści i budowanie popularności wśród użytkowników;
katalogi, które posiadają wiele pustych i nic nie znaczących podstron;
katalogi, które są zaśmiecane reklamami (mp. reklamami AdSense);
katalogi, w przypadku których czas oczekiwania na załadowanie podstrony jest bardzo długi..





--- Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

5 rzeczy, które warto wiedzieć pozycjonując serwis internetowy

5 rzeczy, które warto wiedzieć pozycjonując serwis internetowy

Autorem artykułu jest Mariusz Gąsiewski


artykularnia_import



Pozycjonowanie to promocja serwisu internetowego w wynikach wyszukiwania wyszukiwarek internetowych dla ważnych dla na wyrażeń kluczowych.





Na pozór wydaje się to dość prostą rzeczą, warto jednak pamiętać fakt, że o pierwsze miejsca w wynikach wyszukiwania nieraz biją się dziesiątki podobnych do nas serwisów. Pamiętaj, aby przed przystąpieniem do pozycjonowania serwisu i zdobywania linków do strony na określone słowa kluczowe poważnie przemyśleć kwestię wyboru słów kluczowych. Osoby zainteresowane tym tematem mogą przeczytać: Co każdy powinien wiedzieć o szukaniu słów kluczowych?, Ocena konkurencyjności słów kluczowych.




Podstawowe zasady dodawania linków do strony




Jakość linków

W zdobywaniu linków do strony bardziej liczy się jakość tych linków niż ich ilość. 10 mocnych linków może dać dużo większy efekt niż 400 słabych linków z kiepskich stron. Coraz mniejsze znaczenie w pozycjonowaniu uzyskują najłatwiejsze do uzyskania linki z katalogów.



Wartość linków

Wartość linków dla celów pozycjonowania jest nie jest taka sama. Oczywiście zależy ona od wielu czynników, z których największe znaczenie mają: wartość serwisu i jego powiązanie tematyczne. Inną wartość będzie miał dla serwisu WWW link z witryny, która jest bardzo znana w określonej niszy tematycznej a inna z jakiegoś podrzędnego bloga. Jeżeli pozycjonujesz swój serwis na określone frazy staraj się zdobywać linki przede wszystkim z serwisów i katalogów, które są związane tematycznie z tematyką Twojej witryny.





Rozłożenie w czasie linkowania

Dodawane linków do strony powinno być rozłożone w czasie. Ważne jest, aby dodawanie linków było ciągłe; (powiedzmy 5 dziennie) i przez możliwe długi czas regularne ( przynajmniej z kilka miesięcy).



Tytuły linków

Błędem jest ciągłe dodawanie linków o tym samym tytule. Dodawanie akich samych linków (zwłaszcza jeżeli będzie szybkie dodawanie linków) przez długi czas i bez ich różnicowania może narazić stronę na karę ze strony wyszukiwarek.




Indeksowanie podstrony z linkiem


Zanim dodasz stronę do płatnego katalogu lub też kupisz link na jakimś serwisie, sprawdź, czy podstrona katalogu, na której ten link będzie się znajdował została zindeksowana przez wyszukiwarki. Jeżeli ta podstrona nie została zindeksowana przez wyszukiwarki, link na niej nie ma żadnej wartości. W takim wypadku spróbuj dodać ją do innej związanej z Twoim obszarem działalności kategorii katalogu lub też dodaj ją do innego katalogu.





--- Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Kilka słów o dodawaniu stron do katalogów

Kilka słów o dodawaniu stron do katalogów

Autorem artykułu jest Damian Daszkiewicz


Jednym ze sposobów na wypozycjonowanie strony to zdobycie dużej ilości linków z innych serwisów. Najpopularniejszy sposób to dodanie strony do kilkudziesięciu (albo kilkuset ;-) katalogów stron internetowych. W tym artykule chciałbym udzielić kilka porad związanych z dodawaniem stron do katalogów. Sam posiadam 2 katalogi stron internetowych, kilka swoich stron dodałem do kilkudziesięciu katalogów, więc chcę się podzielić z Tobą swoim doświadczeniem zarówno z pozycji dodawacza stron do katalogów jak również administratora katalogu. Jednym ze sposobów na wypozycjonowanie strony to zdobycie dużej ilości linków z innych serwisów. Najpopularniejszy sposób to dodanie strony do kilkudziesięciu (albo kilkuset ;-) katalogów stron internetowych. W tym artykule chciałbym udzielić kilka porad związanych z dodawaniem stron do katalogów. Sam posiadam 2 katalogi stron internetowych, kilka swoich stron dodałem do kilkudziesięciu katalogów, więc chcę się podzielić z Tobą swoim doświadczeniem zarówno z pozycji dodawacza stron do katalogów jak również administratora katalogu.

1. Zrób sobie listę katalogów do których dodajesz stronę. Możliwe, że za kilka miesięcy zdobędziesz jakąś obszerniejszą listę katalogów i wtedy ta lista się Tobie przyda, gdyż będziesz wiedział do którego katalogu już zgłosiłeś stronę. Pamiętaj - w wielu katalogach stronę można zgłosić tylko raz. Jeśli przez przypadek dodałbyś ponownie stronę do tego samego katalogu to możesz liczyć się z tym, że oba wpisy zostaną usunięte (stary i nowy) (ta porada jest troszkę nieaktualna, gdyż po pierwsze coraz więcej katalogów umożliwia dodawanie jednej strony w kilku kategoriach a po drugie istnieją narzędzia dodające automatycznie stronę do kilkuset katalogów)

2. Jeśli masz obszerną listę katalogów to nie dodawaj swojej strony od razu do wszystkich katalogów! Wiem, że na upartego można w 2 godziny dodać stronę do około 100 katalogów, ale wyszukiwarka google gdy zauważy nagły wzrost linków do Twojej strony może dać Tobie bana na około 3 miesiące (fachowo taki ban nazywa się sandbox). Najlepiej jest dodawać systematycznie stronę do katalogów np. po 5 dziennie (gdy strona jest popularna i ma już dużo linków przychodzących to możesz dodawać nawet do 10-15 katalogów dziennie)

3. Jak dodajesz stronę do katalogów to przygotuj kilka różnych opisów. Zazwyczaj w katalogach tytuł wpisu jest linkiem do strony. Dlatego warto używać kilka zestawów tytuł/opis. Chodzi o to, aby wszystkie linki nie miały tych samych słów kluczowych, gdyż za to również wyszukiwarka google może nałożyć bana na określone słowo kluczowe.

4. Czytaj regulaminy katalogów. Jeśli się Tobie dany regulamin nie podoba, to nie dodawaj do niego swojej strony. Jest wiele innych katalogów. Często katalogi są moderowane (tj. administrator co kilka dni przegląda nowo dodane wpisy które jeszcze się nie pokazują w katalogu i decyduje czy wpis ma zostać zaakceptowany czy skasowany) i gdy administrator zobaczy, że wpis nie spełnia regulaminu to po prostu go skasuje. Jak się Tobie to nie podoba, to zawsze możesz założyć własny katalog stron z bardziej przyjaznym regulaminem!

5. Poświęc kilka minut na zredagowanie treści opisu strony i tytułu. Nic bardziej nie denerwuje niż 3 błędy ortograficzne w 2 zdaniach (naprawdę zdarzają się takie wpisy!). Pisz również poprawną polszczyzną i stosuj znaki interpunkcyjne. Zaczynaj zdania od dużej litery. Jeśli jesteś dyslektykiem to poproś kogoś o przeredagowanie treści wpisu. Administrator katalogu zazwyczaj się nie pyta czy ktoś jest dyslektykiem, tylko kasuje taki wpis (jeśli ma dobry humor to możesz liczyć na to, że poprawi błędy ortograficzne, ale to nie jest zbyt prawdopodobne)

6. Nie pisz dużymi literami całych wyrazów(zdań) - takie wpisy brzydko wyglądają i zazwyczaj są usuwane

7. W tytule i treści opisu nie pisz samych słów kluczowych oddzielanych przecinkami. Taki wpisy brzydko wyglądają i są zazwyczaj usuwane. Oczywiście możesz inteligentnie używać słów kluczowych np. zamiast tytułu typu: narzędzia biurowe, zszywacze, dziurkacze, niszczarki można dać tytuł: Sprzedajemy narzędzia biurowe takie jak dziurkacze, niszczarki, zszywacze itp. Jak widzisz w tytule są słowa kluczowe na których Tobie zależy a i wpis wygląda w miarę naturalnie

8. Postaraj się aby opis był dłuższy niż tytuł wpisu. Jeśli np. tytuł wpisu składa się z 3 wyrazów i opis z tych samych 3 wyrazów to nie licz na akceptację wpisu. Również wpisy w których w polu tytuł jest więcej niż 10 wyrazów nie są chętnie akceptowane. Najlepiej tak zredagować wpis, aby opis był minimum 3 razy dłuższy od tytułu wpisu. Oczywiście nie należy popadać w paranoję i w treści wpisu dać opis na kilka strona A4. Nikt tego nie przeczyta a wpis pewnie zostanie odrzucon

9. Postaraj się wybrać odpowiednią kategorię. Jeśli zastanawiasz się, czy dana kategoria jest tą właściwą, to zobacz jakie wpisy są w tej kategorii. Ewentualnie zaproponuj administratorowi aby utworzył odpowiednią kategorię

Pamiętaj - nie każdy katalog jest restrykcyjny, ale warto przestrzegać tych zasad o których napisałem. Dzięki temu unikniesz irytacji gdy co drugi katalog usunie Twój wpis. ---

Damian Daszkiewicz prowadzi serwis SkutecznyPartner.pl poświęcony programom partnerskim

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Co to jest ten mod_rewrite i dlaczego o nim tyle słyszę?

Co to jest ten mod_rewrite i dlaczego o nim tyle słyszę?

Autorem artykułu jest Damian Daszkiewicz


Jednym z popularniejszych tematów na forach internetowych jest mod_rewrite. Często nawet gdy jakiś serwer nie obsługuje tego modułu, uważa się, że nie warto tam hostować swojej strony. Jeśli jednak nie jesteś w temacie, to pewnie nie wiesz, o co w tym wszystkim chodzi i dlaczego jest to taki popularny temat. W tym artykule chciałbym troszkę Tobie przybliżyć to zagadnienie. Jednym z popularniejszych tematów na forach internetowych jest mod_rewrite. Często nawet gdy jakiś serwer nie obsługuje tego modułu, uważa się, że nie warto tam hostować swojej strony. Jeśli jednak nie jesteś w temacie, to pewnie nie wiesz, o co w tym wszystkim chodzi i dlaczego jest to taki popularny temat. W tym artykule chciałbym troszkę Tobie przybliżyć to zagadnienie.

Często widuję strony na których jest podstrona o adresie www.costam.pl/ksiazka.php?jaka=1. Taki adres internetowy nie wygląda zbyt przyjźnie. Pewnie dużo ładniej by wyglądał taki adres: www.costam.pl/ksiazka_1.htm. Ten adres nie tylko łatwiej jest zapamiętać zwykłemu internaucie, ale również wyszukiwarki łatwiej go zaindeksują. W pierwszym wypadku jest wywoływany plik index.php z parametrem a w drugim przypadku jest to zwykły plik html. Pierwsze rozwiązanie ma tą zaletę, że plik index.php po otrzymaniu odpowieniego parametru (w tym przypadku 1) może odczytać z bazy danych odpowiednie dane z bazy danych i je wyświetlić. Jest to prostsze niż tworzenie wielu plików statycznych html (i łatwiejsze w zarządzaniu).

A teraz sobie pomyśl co by było, gdyby wmówić serwerowi, że posiadasz plik ksiazka_1.htm i gdy użytkownik wejdzie na tą stronę to tak naprawdę odpali plik index.php z parametrem jaka=1 (zamiast 1 mam na myśli dowolną liczbę, albo nawet ciąg znaków). W tym wypadku łapiesz dwie sroki za jeden ogon - zarówno tworzysz serwis przyjazny dla wyszukiwarek, jak również nie musisz tworzyć wiele plików html. Takie rozwiązanie jest możliwe i to jest ten cały mod_rewrite! Aby serwer wiedział, że chcesz korzystać z mod_rewrite musisz go jakoś o tym poinformować a także wytłumaczyć mu, że jak użytkownik chce wywołać plik ksiazka_.html to tak naprawdę ma być odpalony plik index.php z parametrem jaka=. Aby to zrobić należy utworzyć plik .htaccess (tak, nazwa tego pliku zaczyna się od kropki) o następującej zawartości:

RewriteEngine On
RewriteRule ^ksiazka_(0-9*).htm /index.php?jaka=$1

Pierwsza linijka informuje serwer, że chcesz korzystać z mod_rewrite. Druga linijka to jest owa definicja. ciąg znaków (0-9*) oznacza dowolną liczbę. Gdyby nie było w nim gwiazdki, to owy ciąg znaków oznaczałby jedynie cyfrę. Natomiast $1 oznacza, że w tym miejscu jest wstawiony pierwszy parametr z owego wzorca (tym wzorcem jest liczba, która znajduje się pomiędzy ciągiem znaków ksiazka_ a ciągiem znaków .htm).

Uwaga: pliki .htaccess działają na cały katalog wraz z podkatalogami. Jeśli przykładowo wrzucisz owy plik do głównego katalogu, ale nie chcesz, aby mod_rewrite działało dla jakiegoś podkatalogu, to należy wrzucić do tego podkatalogu plik .htaccess o następującej zawartości:

RewriteEngine Off

Uwaga2: plik .htaccess jest plikiem ukrytym (dla serwerów linuxowych każdy plik którego pierwsza litera w nazwie to kropka jest plikiem ukrytym). Nie wszystkie klienty FTP go pokazują (czasami trzeba włączyć opcję pokazuj pliki ukryte). Dlatego nie przestrasz się, gdy nie zobaczysz tego pliku na serwerze a mod_rewrite działa ;-) ---

Damian Daszkiewicz prowadzi serwis SkutecznyPartner.pl poświęcony programom partnerskim

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl