wtorek, 25 grudnia 2012

Czy warto inwestować w wiek domeny internetowej...?

Czy warto inwestować w wiek domeny internetowej...?

Autorem artykułu jest 5il3nt


artykularnia_import

Powszechnie w branży SEO (Search Engine Optimization) wiadomo iz Google ceni sobie wiek domeny.


Pozycjonowanie domeny, która została zarejetrowana kilka lat temu jest według wielu ludzi i frim zajmujących się pozycjonowaniem stron o wiele łatwiejszym zadaniem aniżeli pozycjonowanie "świeżej" niedawno zakupionej domeny.


Domeny internetowe, będące na czołowych pozycjach w SERP o wiele trudniej jest wyprzedzić przez świeże domeny (do tego potrzebna jest spora ilość linków).


Czy faktycznie jest to prawdą i czy możliwe jest szybkie wejście w TOP10 domeny świeżo kupionej? Oczywiście , że jest to możliwe - ale przyczyna leży w tzw FSB czyli Fresh Site Bonus - specjalny bonus, który strona otrzymuje od Google na początku swojego istnienia. Bonus polega oczywiście na tym iż na samym początku witryna znajduję się wysoko w rankingu, jednak aby tę pozycję utrzymać należy na początku przyłożyć odpowiednio duzą liczbę linków - nie robiąc nic strona wypadnie z czołówki bardzo szybko i prace będziemy musieli zacząć od nowa.


Jednak ostatnio miałem przypadek następujący:



Kupiłem domenę i po dodaniu kilku zaledwie linków wskoczyła ona do czołówki na jedno z haseł związanych z turystyką - konkurencja tutaj jest dość spora - strona nadal trzyma się dzielnie i pewnie po części jest to spowodowane FSB, ale śmiem twierdzić, że jest to także efekt tego iż jak się okazało domena była już zarejestrowana w 2004 roku i w Webarchive.org są przechowywane o niej dane... czyli niejako na wysokie pozycje mogła tutaj mieć wpływ przeszłośc domeny. Według mnie dalsze pozycjonowanie tej oto domeny będzie łatwiejsze z uwagi właśnie na fakt istnienia wpisu o niej w Webarchive.



Jak się więc okazuje nawet kupując domeny nieświadomie możemy stać się posiadaczami silnej domeny, której siła zaprocentuje w przyszłości.

--- Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Pozycjonowanie stron - dobór słów kluczowych

Pozycjonowanie stron - dobór słów kluczowych

Autorem artykułu jest Ryszard Szymanowski


Dobór słów kluczowych to podstawa skutecznego pozycjonowania. Artykuł przekazuje kilka uwag pozwalających spojrzeć nieco szerzej na proces pozycjonowania stron. Pozycjonowanie strony internetowej zwykle zaczyna się od doboru słów kluczowych. Pomijam optymalizację strony, jako etap poprzedzający pozycjonowanie. Analizując zapytania ofertowe oraz dyskusje na forach internetowych doszedłem do wniosku, że warto przekazać właścicielom stron kilka uwag na temat doboru słów kluczowych do pozycjonowania. Pozwoli to na lepsze zrozumienie, czym jest pozycjonowanie i czego można po nim oczekiwać.

Praktyka pozycjonowania prowadzi do przekonania, że dobór słów kluczowych ogranicza sie do kilku przypadkowych słów lub fraz kilku wyrazowych. Po wycenie ilość wybranych słów kluczowych jest zmniejszana, ponieważ koszt pozycjonowania przekracza budżet wyznaczony przez klienta. Tymczasem strona główna powinna być pozycjonowana co najmniej na kilkanaście słów kluczowych. Słowa kluczowe dające dużo wejść na stronę są bardzo konkurencyjne i dostanie sie na pierwszą stronę wyników może potrwać kilka miesięcy, a nawet rok. Z tego powodu warto wybrać do pozycjonowania również kilka słów mniej konkurencyjnych, ponieważ efekt w postaci wzrostu odwiedzin strony będzie widoczny szybciej. Kilkanaście pozycjonowanych fraz to również nie wszystko, na co powinniśmy sie decydować, o czym mowa będzie w dalszej części artykułu.

Jak dobrać słowa kluczowe? Można skorzystać z różnych dostępnych narzędzi, ale pamiętajmy, że pozycjonowanie stron w Polsce, to przede wszystkim pozycjonowanie w google.pl. Jak dotychczas nie ma precyzyjnych statystyk wyszukiwania słów kluczowych. Pewien orientacyjny obraz daje skorzystanie z Google Trends albo Narzędzia zarządzania słowami kluczowymi. Są to dane przybliżone, dlatego polecam skorzystanie z krótkiej intensywnej kampanii reklamowej AdWords skierowanej na słowa kluczowe z opcją ścisłego dopasowania - słowo kluczowe. Koszt takiej kampanii to kilka do kilkudziesięciu złotych na dobę. Dobór słów kluczowych do kampanii może być poparty analizą słów wskazanych przez wymienione narzędzia. Szybko przekonamy się jakie słowa kluczowe przynoszą najwięcej wyświetleń naszych reklam, a tym samym są przydatne do pozycjonowania.

W pewnych sytuacjach można zrezygnować z niektórych, pozornie wartościowych słów kluczowych. Jeżeli sprzedajemy meble biurowe, to raczej nie musimy pozycjonować sie na słowo kluczowe meble, ponieważ internauta zapewne szuka czegoś innego i szybko opuści naszą stronę. Podobnie w przypadku pozycjonowania sklepu meblowego tradycyjnego w Szczecinie. Powinniśmy skorzystać z kombinacji słów branżowych z nazwa miasta, natomiast z pozycjonowania na frazy ogólne zrezygnować. To zbędny wydatek (niemały), który nie przyniesie korzyści - lepiej przeznaczyć te pieniądze na frazy lokalne, bo nikt z Warszawy nie przyjedzie po meble do Szczecina.

Czy dobór słów kluczowych to jednorazowa operacja? Nie, dlatego możemy mówić o procesie zarządzania słowami kluczowymi. Dobry przykład to pozycjonowanie sklepu internetowego, dla którego do pozycjonowania strony głównej wybieramy frazy ogólne. Sklep komputerowy, możemy pozycjonować np. na frazy: komputer, komputery, sklep komputerowy, sklepy komputerowe, itp. Jeżeli sklep prowadzi sprzedaż monitorów, to na te frazę powinniśmy pozycjonować nie stronę główną, a podstronę kategorii produktowej sklepu. W przypadku dużej oferty sklep dzieli kategorie na podkategorie, a za tym podziałem powinno podążać pozycjonowanie - podkategoria z monitorami LCD powinna być pozycjonowana na frazę jeszcze bardziej szczegółową - monitory lcd. Możemy to jeszcze powiązać z poszczególnymi markami producentów. W ten sposób szybko dojdziemy do wniosku, że powinniśmy pozycjonować właściwie cały asortyment sklepu na nazwy produktów. To bardzo efektywna metoda, ponieważ wejścia na słowa kluczowe bardziej precyzyjnie określające przedmiot zapytania, częściej kończą się zakupem. Cel tej metody pozycjonowania jest podwójny: z jednej strony wzrost odwiedzin ze strony internautów, a z drugiej strony zaoferowanie internautom strony najbardziej odpowiadającej zapytaniu w wyszukiwarce.

W wielu przypadkach doskonale sprawdza się prowadzona na bieżąco analiza statystyk wejść z wyszukiwarek. Możemy wówczas wychwycić obiecujące słowa kluczowe, które wcześniej pominęliśmy, a które dają sporo wejść z dalszej pozycji w wynikach wyszukiwania. Warto tę pozycje poprawić, pozycjonując podstronę na którą prowadzi wynik wyszukiwania. Jest to stosunkowo łatwe do wykonania i bardzo efektywne. W swojej praktyce spotkałem setki takich słów kluczowych (fraz). Trzeba pamiętać, że takich fraz będzie więcej, jeżeli serwis internetowy będzie bogaty w oryginalna treść. W takich przypadkach zawartość serwisu spotyka się z pomysłowością internautów we wpisywaniu słów kluczowych w oknie wyszukiwarki. Bieżąca analiza statystyk pozwoli wychwycić również słowa kluczowe sezonowe. Branża motoryzacyjna dostarcza ciekawych przykładów takich fraz. Jedną z takich fraz jest "kia ceed", nowy model budzący aktualnie spore zainteresowanie internautów.

Pamiętajmy, że wysokie pozycje serwisu internetowego na wybrane słowa kluczowe w wyszukiwarkach to nie jest cel, a jedynie środek do celu, którym jest skierowanie na stronę odwiedzin ze strony internautów zainteresowanych jej tematyką. Ten ruch może przynieść spore dochody, tak duże, że wymagać będą rozbudowy firmy. Potwierdzają to przykłady z mojej praktyki zawodowej. Nie traktujmy więc pozycjonowania jak wydatku, tylko jak inwestycję o bardzo wysokiej stopie zwrotu. ---

Autor jest współpracownikiem firmy wykonującej pozycjonowanie stron internetowych oraz inne usługi w ramach marketingu w wyszukiwarkach

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Pozycjonowanie serwisu – fundamentalne zasady

Pozycjonowanie serwisu – fundamentalne zasady

Autorem artykułu jest Mariusz Gąsiewski


Jakie są podstawowe zasady dodawania linków? O czym należy pamiętać promując swoją witrynę w Internecie? Pozycjonowanie to promocja serwisu internetowego w wynikach wyszukiwania wyszukiwarek internetowych dla ważnych dla na wyrażeń kluczowych.

Głównym elementem pozycjonowania jest tak naprawdę konsekwentne zdobywanie linków naszej strony.

Na pozór wydaje się to dość prostą rzeczą, warto jednak pamiętać fakt, że o pierwsze miejsca w wynikach wyszukiwania nieraz biją się dziesiątki podobnych do nas serwisów. Warto więc w tym wypadku poświecić odrobinę czasu w poznanie podstaw pozycjonowania. Poniższe zasady są wręcz podstawami podstaw w tym rzemiośle – ogólnymi i fundamentalnymi prawami zdobywania linków do strony.

Pamiętaj, aby przed przystąpieniem do pozycjonowania serwisu i zdobywania linków do strony na określone słowa kluczowe poważnie przemyśleć kwestię wyboru słów kluczowych. Osoby zainteresowane tym tematem mogą przeczytać: Co każdy powinien wiedzieć o szukaniu słów kluczowych?, Ocena konkurencyjności słów kluczowych.


Podstawowe zasady dodawania linków do strony


Jakość linków

W zdobywaniu linków do strony bardziej liczy się jakość tych linków niż ich ilość. 10 mocnych linków może dać dużo większy efekt niż 400 słabych linków z kiepskich stron.

Wartość linków

Wartość linków dla celów pozycjonowania jest różna i zależy od wielu czynników . Inną wartość będzie miał dla Twojego serwisu link z witryny, która jest bardzo znana w określonej niszy tematycznej a inna z jakiegoś podrzędnego forum dyskusyjnego. Jeżeli pozycjonujesz swój serwis na określone frazy staraj się zdobywać linki przede wszystkim z serwisów i katalogów, które są związane tematycznie z tematyką Twojej witryny.


Rozłożenie w czasie linkowania

Dodawane linków do strony powinno być rozłożone w czasie. Ważne jest, aby dodawanie linków było ciągłe; (powiedzmy 5 dziennie) i przez możliwe długi czas regularne ( przynajmniej z kilka miesięcy).

Tytuły linków

Błędem jest dodawanie cały czas linków o tym samym tytule. Dodawanie ciągle takich samych linków (zwłaszcza jeżeli będzie szybkie dodawanie linków) może narazić stronę na karę ze strony wyszukiwarek. Kara ta ma postać filtra nakładanego na dane słowo kluczowe.

Indeksowanie podstrony z linkiem


Zanim dodasz stronę do płatnego katalogu lub też kupisz link na jakimś serwisie, sprawdź, czy podstrona katalogu, na której ten link będzie się znajdował została zindeksowana przez wyszukiwarki. Jeżeli ta podstrona nie została zindeksowana przez wyszukiwarki, link na niej nie ma żadnej wartości. W takim wypadku spróbuj dodać ją do innej związanej z Twoim obszarem działalności kategorii katalogu lub też dodaj ją do innego katalogu.

---

Przewodnik SEO - SEM dla niedużych firm i początkujących biznesmenów - sposoby promocji lokalnej witryny w Internecie. W przewodniku: zasady usability, pozycjonowanie lokalne, reklama AdWords i NetSprint.

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

sobota, 15 grudnia 2012

Pozycjonować czy nie?

Pozycjonować czy nie?

Autorem artykułu jest ABeben


Jakie są plusy pozycjonowania stron? Czy jest to droga usługa? A może dałoby się samemu? Ile trzeba wiedzieć? Czy jest mi to w ogóle potrzebne? Wielu właścicieli stron www zadaje sobie powyższe pytania. Trzeba jednak wiedzieć, jak się do tego zabrać, aby poświęcony czas i pieniądze dały konkretne owoce, przeliczalne na rodzimą walutę.

Na początek należy zadać sobie podstawowe, banalne pytanie: Co moja strona robi? Czy coś sprzedaje, czy tylko prezentuje informacje lub mój światopogląd? Jej celem być może jest poszerzenie grupy klientów (dzięki którym zarabiam, a moja firma funkcjonuje), ale możliwe, że to tylko miejsce, gdzie dzielę się ze światem moim nietypowym hobby. Takie dane mogą wiele wyjaśnić, a przynajmniej na ich podstawie można wybrać najbardziej odpowiednie dla danego typu internetowej działalności kroki marketingowe.

Jeśli głównym zadaniem strony jest prowadzenie port folio swoich prac (a link wykorzystywany za zwyczaj w CV), najlepszym rozwiązaniem jest dołączenie do social media, aby bezpośrednio dzielić się swoimi dziełami z innymi ludźmi i na żywo o nich dyskutować. Natomiast jeżeli budujemy serwis w celu zaprezentowania oferty swojej firmy, musimy zrobić wszystko, aby przebić się przez konkurencję. Inaczej – jeśli strona będzie daleko za konkurencją w wynikach wyszukiwania – funkcjonowanie firmowej witryny traci sens. Jej celem jest „istnienie firmy” również w sieci, gdzie odnajdą ją już zainteresowani klienci oraz trafią na nią dopiero poszukujący.

pozycjonowanie www

Internauci szukają wiele. Wyszukiwarka Google to najbardziej popularne źródło tych poszukiwań. Mówi się nawet „jeśli czego nie ma w Google, to nie istnieje”. I taki jest właśnie sposób myślenia dzisiejszego Internauty. Chce mieć wszystko pod ręką z szybkim dostępem. Zatem trzeba wyjść naprzeciw takim oczekiwaniom, szczególnie jeśli tyczy się to poszukujących konsumentów. Właśnie wtedy pozycjonowanie strony przydaje się idealnie. Wynikiem takich działań jest wysoka pozycja strony w wynikach wyszukiwania, jak również dobrze dopracowane treści i wygląd strony. To powoduje, że firma staje się widzialna w sieci, a jej witryna budzi zainteresowanie wśród przeglądających.

Jeśli wybór padł na pozycjonowanie, trzeba się zastanowić, czy lepiej pozycjonować osobiście, czy zlecić to specjalistom. Wydaje się, że za pierwszym rozwiązaniem przemawia zaoszczędzenie kosztów zapłaty za usługę, choć jest to tak naprawdę pozór. Dlaczego? Ponieważ zdobycie wiedzy o SEO/SEM kosztuje. Można tu mówić o czasie, jaki zabiera własna edukacja w tym kierunku połączona ze stawianiem pierwszych kroków w pozycjonowaniu. Bez żadnych szkoleń może to potrwać nawet do roku. W tym czasie wiedzę można zbierać na forach/blogach o pozycjonowaniu oraz z dostępnych szkoleń online czy z literatury polskiej i zagranicznej. Jeśli łatwiejsze wydaje się uczestniczenie w kilkudniowym szkoleniu, można się na to zdecydować, mając odpowiednie środki finansowe. Kursy pozycjonowania słono kosztują. Są to kwoty rzędu kilku tysięcy złotych i bywa, że tyle trzeba zapłacić za kurs trwający tylko kilka godzin. Zawsze jednak zdobyta wiedza i doświadczenie to coś, czego już nikt nam nie odbierze i jeśli mamy w perspektywie tworzenie kolejnych stron www, warto nauczyć się pozycjonować.

Druga opcja zadbania o wysoką pozycję strony www jest zlecenie pozycjonowania. Można wybrać do tego agencję reklamową, firmy zajmujące się stricte działaniami SEO/SEM, lub pojedyncze osoby (freelancerów) często ogłaszające się na portalach ze zleceniami. Agencje i firmy z pewnością będą wyposażone we wszelkie narzędzia pomocne przy pozycjonowaniu, a także będą miały określone standardy obsługi klienta (np. klient będzie miał dostęp do konta monitorującego efekty pozycjonowania oraz koszty). Mogą sobie jednak za takie usługi więcej policzyć, a istnieje też ryzyko, że podejmą się realizacji większej ilości zleceń, niż są w stanie skutecznie obsłużyć. Freelancer wystawi niższą cenę za pozycjonowanie i nie będzie raczej świadczył takich usług hurtowo. Zatem obsługę naszej strony potraktuje bardziej indywidualnie, będzie bardziej zaangażowany. Minusem może być natomiast (choć nie zawsze tak jest!) mniej dopracowana obsługa i zwykle większa niewiadoma odnośnie wiarygodności i skuteczności usługi, chyba, że trafimy na długoletniego freelancera z dopracowanym zapleczem i bogatą bazą rekomendacji.

Wybór zewnętrznego pozycjonowania na pewno pozwoli zachować czas dla siebie i wykorzystać go na dopieszczanie swojej strony. Realizowanie działań SEO/SEM osobiście poszerzy z kolei kompetencje. Wybór zależy więc głównie od priorytetów. Poza pozycjonowaniem można dodatkowo stosować inne formy marketingu internetowego. Często korzysta się z reklamy Google w postaci AdWords - są to linki sponsorowane, pojawiające się z boku wyników wyszukiwania i na samym ich początku, wyróżnione kolorem. W przypadku dużej ilości czasu i niewielkich zasobów finansowych poleca się prowadzenie profilu w mediach społecznościowych (jeśli mamy coś ciekawego do powiedzenia, a działanie będziemy inicjować bardzo często i regularnie, nawet kilka razy dziennie!), takich jak Facebook czy mniej dziś popularny MySpace. Ostatnio coraz bardziej popularnym miejscem staje się również Google+, któremu warto się przyjrzeć bliżej z uwagi na przypuszczalny wpływ posiadania konta w G+ z podwyższaniem pozycji strony.

---

-----Kopiowanie tekstu możliwe wyłącznie z zachowaniem odnośników-----

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Kto pozycjonuje naszą stronę?

Kto pozycjonuje naszą stronę?

Autorem artykułu jest allakazam


W erze Internetu ludzie zaczynają współpracować z firmami, których przedstawicieli nawet nie widzieli na oczy. Tak samo wygląda sprawa podczas zlecania usługi pozycjonowania strony.

Pozycjonowanie stron staje się co raz popularniejszym rozwiązaniem na promocję stron w wyszukiwarkach internetowych. Nic dziwnego, gdyż bardzo wiele firm oferuje taką właśnie usługę za pośrednictwem Internetu. Czy zastanawialiście się kiedyś, kto tak naprawdę obsługuje kampanię reklamową waszej strony? Czy wszyscy, którzy oferują usługi pozycjonowania stron, posiadają cechy dobrego pozycjonera? Z całą pewnością nie. Jakie więc cechy powinien posiadać dobry pozycjoner?

Pierwsza i jednocześnie jedna z najważniejszych cech, jaką powinien posiadać dobry pozycjoner, to wytrwałość. Pozycjonerzy powinni dążyć do celu, mimo że nie zawsze efekty są widoczne od razu po wykonaniu czynności mających na celu podniesienie pozycji strony w rankingu wyszukiwania w wyszukiwarkach internetowych.

Kolejną ważną cechą jest kreatywność, a wszystko przez to, że nie każda fraza jest taka sama i do każdego słowa kluczowego powinno podchodzić się indywidualnie. Nie można również zapomnieć, że stosowanie nieszablonowych technik pozycjonowania przynosi najlepsze efekty.

Jeszcze jedna z ważniejszych cech, jakie powinien posiadać pozycjoner, to systematyczność. Nie wyobrażam sobie sprawy, że ktoś, kto pozycjonuje moją stronę, nie wykonuje tego systematycznie. Wiadomo przecież, że tylko systematycznością możemy osiągnąć sukces, tym bardziej, jeżeli chodzi o pozycjonowanie stron.

Wyżej wymienione cechy są jednymi z najważniejszy i mimo, że można wymienić tutaj jeszcze kilka innych, to jednak powyższe są moim zdaniem najważniejsze oraz idealnie opisują prawdziwego pozycjonera. Na zakończenie dodam, że dobry pozycjoner to pracoholik.

---

Udostępniam kopiowanie artykułu, jednak podstawowym warunkiem jest jego obecna forma wraz z aktywnymi odnośnikami. www.damtox.pl

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl