piątek, 6 czerwca 2014

Pozycjonowanie - komu się opłaca?

Pozycjonowanie - komu się opłaca?


Autor: rhornik


Pozycjonowanie to forma promocji stron, która dla wielu właścicieli firm pozostaje nieodkryta. Zapewnia względnie tanią reklamę i wzrost konkurencyjności firmy.


Wielokrotnie rozmawiając z właścicielami firm poruszałem temat pozycjonowanie stron www, w większości przypadków moi rozmówcy nie mieli o tej procedurze bladego pojęcia, co oczywiście mnie nie zdziwiło, gdyż i ja sam jeszcze parę lat tamu wiedziałem o pozycjonowaniu tylko tyle że istnieje, i mniej więcej czemu służy, a przecież zawsze interesowałem się internetem, komputerami i w ogóle nowoczesną technologią.

Na pytanie „czy posiadasz stronę www” często odpowiadali „tak, mam od wielu lat, ale żaden z niej pożytek, ponieważ nie miałem żadnych klientów, którzy dowiedzieli się o mojej firmie z sieci”. Oczywiście na pytanie o pozycjonowanie odpowiadali „a co to jest?”. Właściciele małych firm bardzo często nie wiedzą, jakim potencjalnym źródłem promocji jest internet i jak mało trzeba, by czerpać z sieci zyski. Trudno przekonać ludzi, którzy mają niewielką wiedzę na temat informatyki w ogóle, by zainwestowali swoje środki w promocję strony. By zainwestowali w coś, co nie przekłada się bezpośrednio na zyski w określonym, możliwym do przewidzenia czasie.

Moim zdaniem na pozycjonowanie stron zwrócić uwagę powinny zwłaszcza małe i średnie firmy, ponieważ z reguły nie posiadają środków na większe kampanie reklamowe. Duże firmy, korporacje posiadają całe działy zatrudniające wielu specjalistów do spraw promocji, inwestują olbrzymie kwoty w reklamę i pozycjonowanie. By przebić się na rynku zdominowanym przez „Wielkich”, należy promować się wszędzie tam, gdzie to tylko możliwe, w każdy sposób, jaki jest dostępny. Dlatego warto rozmawiać, informować najlepiej własnymi słowami, jak działa pozycjonowanie, jakie są zalety i wady ręcznego pozycjonowania, automatycznego katalogowania, optymalizacji kodu oraz treści.

Dobrze nakreślony temat przekona na pewno wielu właścicieli, by przyjrzeli się bliżej tej formie promocji. Warto wskazać materiały, artykuły, strony o pozycjonowaniu, dzięki którym potencjalni klienci zrozumieją, że pozycjonowanie jest warte zainwestowania środków, że pozycjonowanie naprawdę się opłaca.


Rafał Hornik pasjonat SEO

wiecej informacji na mój temat znajdziesz na stronie rhornik.pl

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

1 komentarz:

  1. Moim zdaniem ogólnie pozycjonowanie się opłaca i tym bardziej jeśli chodzi o sklepy internetowe. Jak czytałam na stronie http://planmarketingowy.com/jak-pozycjonowac-sklep-internetowy/ to już teraz dokładnie wiem jak należy pozycjonować własny sklep internetowy.

    OdpowiedzUsuń