wtorek, 17 grudnia 2019

Gdzie linkować swoją stronę firmową?

Gdzie linkować swoją stronę firmową?


Autor: Jarosław Tajchman


Linkowanie strony to inaczej budowanie profilu linkowego domeny. Jest to istotna część pozycjonowania, często bardzo niedoceniana. Polega ona na umieszczaniu odpowiednich odnośników do strony, którą chcemy wypromować w różnorodnych serwisach, aby algorytmy wyszukiwarek pozytywnie oceniły jej wartość.


Prawidłowe linkowanie pozwala między innymi osiągnąć wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania Google. W jaki sposób można więc budować wysoką pozycję swojej strony internetowej?

Istnieje wiele miejsc, w których można umieszczać linki kierujące do promowanej witryny. Jednym z nich są fora internetowe. Należy jednak zadbać o to, aby dane forum było powiązane tematycznie z linkowaną stroną, ponieważ wówczas algorytm wyszukiwarki uzna promowaną witrynę za bardziej wartościową. Ponadto dzięki publikacji linku na naszą stronę mogą trafić potencjalni klienci, co wiąże się z dodatkowymi korzyściami. Linkowanie na forach jest zazwyczaj bezpłatne, jednak należy pamiętać, że niektóre z nich wymagają uprzedniej publikacji kilku postów bez odnośników.

Kolejnym miejscem, w którym można linkować witryny, są blogi. W tym przypadku również należy zwrócić uwagę na to, aby były one tematycznie powiązane z naszą stroną. Publikacja linku w tym obszarze będzie jednak wiązać się z pewnymi kosztami. Przedział cenowy jest bardzo zróżnicowany i zależy przede wszystkim od rozpoznawalności bloga.

Dobrym sposobem na pozyskanie linków swojej witryny bez ponoszenia nakładów finansowych jest komentowanie wpisów na blogach. Nawet jeśli nasz komentarz zniknie gdzieś w tłumie innych, to wciąż będzie to informacja dla algorytmów, która podniesie wartość naszej witryny.

Strony partnerskie również mogą stać się dobrym miejscem umożliwiającym linkowanie. Partnerzy niejednokrotnie umieszczają na swoich stronach odnośniki do stron firm, z którymi współpracują. Minusem takiego rozwiązania jest jednak fakt, że ciężko pozyskać taki link, jeśli nie posiada się partnera biznesowego.

Social media to kolejne miejsce, w którym można linkować witryny. W dodatku jest to działanie bezpłatne. Dobrym pomysłem jest więc założenie konta firmy na Facebooku, Instagramie czy Twitterze, a następnie informowanie potencjalnych klientów o swoich działaniach biznesowych. Jeśli wpisy będą wyjątkowo ciekawe, to niewykluczone, że przyciągną one uwagę społeczności, która zainteresuje się naszymi produktami.

To tylko najbardziej popularne miejsca, w których można linkować swoją firmę. Warto przeanalizować swoją działalność i wybrać przestrzeń, w której umieszczenie linka przyniesie nam największe korzyści.


Blog - http://artywwebie.pl/

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

sobota, 31 marca 2018

Spamerzy nauczcie się tworzyć dobry content! To koniec ery sztucznego pozycjonowania

Spamerzy nauczcie się tworzyć dobry content! To koniec ery sztucznego pozycjonowania


Autor: Agnieszka Szynal-Tuleja


Co czeka typowych pozycjonerów? Czy spamerzy grający nie fair poniosą druzgocącą porażkę? Czy pozycjonowanie nadal opierać się będzie na linkowaniu?


Czy będzie miejsce dla tych, którzy są trochę „white” trochę „black”. Z pewnością z gry wypadną ci, którzy zatrzymali się na etapie precli i katalogowania. O tym, jakie zmiany nadchodzą w SEO i co prognozują specjaliści z branży w poniższym artykule.

Branża SEO zmienną jest

SEO to branża, która nigdy nie była statyczna, o tym wie każdy pozycjoner. Jednak dotychczasowe zmiany nie bolały aż tak bardzo. Świat SEO-wców wywróciły do góry nogami w 2014 roku dwie zmiany: w maju – kiedy weszła aktualizacja algorytmu Panda i w październiku – gdy wdrożona została kolejna wersja Pingwina. Pierwszy z algorytmów wziął pod lupę jakość witryn i unikalność treści, drugi bliżej przyjrzał się linkom prowadzącym do strony – i w branży pozycjonerskiej zawrzało. Do tej pory spamerskie metody działały, było szybko, łatwo i tanio. A miało być dłużej, żmudniej i drożej – zatem przyszłość nie malowała się już tak różowo.

Black hat SEO przestanie być bezkarne

Nieuczciwe manipulowanie wynikami tzw. black hat SEO jeszcze do niedawna pozycjonowało stronę, wynosząc ją wysoko w wynikach wyszukiwania. W ostatnim czasie pozycje tych stron drastycznie spadały. To dowód na to, że wyszukiwarki coraz lepiej rozpoznają nienaturalne linki, a agresywne SEO może być „strzałem w stopę”, czyli niezamierzonym zaszkodzeniem sobie i swoim działaniom.

Co czeka pozycjonerów

Wszystko wskazuje na to, że pozycjonerów czeka ciężka praca. Niektórzy będą zmuszeni zmienić podejście, albo branżę. Część poszerzyć horyzonty, rozpocząć współpracę z marketingowcami, copywriterami. Stare spamerskie metody (ukryte teksty, system wymiany linków, nadmierne stosowanie słów kluczowych, kupowanie linków, cloaking itd.) przestały działać. Czas na przyswajanie wiedzy marketingowej, szlifowanie kompetencji w zakresie UX.

Co się teraz liczy

Najważniejszy jest użytkownik i to, co jest dla niego ważne, czyli unikalne i angażujące treści podane w responsywnej formie.

Pozyskiwanie niezliczonej ilości linków ma być zastąpione:

  • pozyskiwaniem wartościowego ruchu,
  • budowaniem rozpoznawalnej marki,
  • wykorzystaniem content marketingu i social media.

Co będzie królować

Mobilność – premiowani będą ci, którzy dostosują strony do trendów. Wyszukiwanie za pomocą urządzeń mobilnych rośnie w ekspresowym tempie. Już dziś 50% ruchu na stronach stanowią użytkownicy telefonów i tabletów.

Semantyka – dostarczanie jakościowo lepszych stron, wyczerpujących odpowiedzi na zapytania użytkowników.

Optymalizacja – spełniająca oczekiwania użytkowników (user friendly). Strony przychylne internautom i łatwe w obsłudze będą najwyżej oceniane. Satysfakcja użytkownika stanie się wyznacznikiem jakości stron.

Pozycjonowanie lokalne – zgodnie z potrzebami użytkowników urządzeń mobilnych, którzy kierują coraz bardziej konkretne i krótkie zapytania, wyniki będą dostosowane do ich lokalizacji.

Czy to koniec „starego" pozycjonowania?

Na rynek wkracza nowa jakość pozycjonowania – poprzez angażującą treść. Zmiana pozwoli poznać użytkowników jako ludzi z potrzebami, oczekiwaniami, problemami i dostarczyć im adekwatnej treści, lepszych odpowiedzi na ich zapytania. Rozliczanie się z klientem nie będzie jak dotąd oparte na pozycjach, ale na efekcie biznesowym, konwersjach, obrotach e-commerce. Częściej wykorzystywane będą abonamenty godzinowe i rozliczenia za ruch na stronie.

Pozycje witryn będą wzrastać za sprawą użytecznego contentu, który będzie linkowany naturalnie, bez SEO-wych sztuczek.

Pozycjonowanie przestanie być kojarzone ze sztucznym upychaniem linków, tworzeniem na szybko miliona zapleczówek, zupełnie niedopracowanych contentowo. Przyszłość przyniesie zoptymalizowane strony z naturalnymi linkami, responsywne i mobilne, w pełni zaspokajające potrzeby użytkowników. Zapleczówki staną się eksperckimi blogami, z fachowymi radami, cennymi instrukcjami, które znajdą się na liście ulubionych stron wielu użytkowników.

Content marketing cieszy się coraz większą popularnością, na co wskazują statystyki. Ponad 3/4 firm realizuje strategię content marketingową. Z roku na rok coraz więcej firm będzie inwestowało w pozycjonowanie poprzez jakościowy content – to nie ulega wątpliwości.

Wszystko zmierza ku jakości. Rozpocznie się nowy wymiar pozycjonowania – nie tylko zdobywanie linków, ale przede wszystkim szeroko zakrojone działania marketingowe. Trudno przewidzieć przyszłości, jak to naprawdę będzie. Jedno jest pewne, wszystko ku temu zmierza, więc jeśli nie masz mobilnej strony, dobrze zoptymalizowanej pod kątem użyteczności z kiepskiej jakości treścią – ten rok warto poświęcić na nadgonienie zaległości.


Skuteczny content
Strony, sklepy, marketing

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

poniedziałek, 9 października 2017

Jakie korzyści daje pozycjonowanie strony internetowej?

Jakie korzyści daje pozycjonowanie strony internetowej?


Autor: Artelis - Treść Zewnętrzna


Pozycjonowanie strony internetowej to rodzaj marketingu internetowego, który umożliwia dotarcie do rzeszy potencjalnych klientów. Na czym polega pozycjonowanie i jakie przynosi korzyści?


Pozycjonowanie strony internetowej to rodzaj marketingu internetowego, który umożliwia dotarcie do rzeszy potencjalnych klientów. Na czym polega pozycjonowanie i jakie przynosi korzyści?

Na czym polega pozycjonowanie strony internetowej?

Każdego dnia miliony Polaków korzystają z wyszukiwarki Google, aby odnaleźć w Internecie interesujące ich usługi i produkty. Aż 97 % wszystkich osób posiadających dostęp do Internetu przyznaje, że właśnie z pomocy Google korzysta, szukając dobrego fryzjera w swojej okolicy, miejsca w którym można zjeść smaczny obiad lub sklepu, w którym można kupić modne buty. Każdy kto wpisze w wyszukiwarce swoje zapytanie, otrzyma w odpowiedzi dziesiątki, a nawet setki i tysiące wyników wyszukiwania, ułożonych w postaci listy stron www, których zawartość odpowiada treści zapytania. Warto pamiętać, że w Internecie, tak samo jak w realnym świecie, konkurencja jest bardzo duża, w związku z czym wiele stron www konkuruje ze sobą o pierwszeństwo na liście wyników w Google. Mimo iż w odpowiedzi na zapytanie takie jak np. „fryzjer w Warszawie” Google odnajduje i wyświetla setki wyników, to większość internautów zagląda jedynie na kilka pierwszych stron z listy. Pozycjonowanie strony internetowej to usługa, dzięki której Twoja witryna znajdzie się na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania, a oferta Twojej firmy będzie mogła dotrzeć do zupełnie nowych klientów. Jedną z firm, która oferuje pozycjonowanie strony internetowej, jest Optima Media: agencja z wieloletnim doświadczeniem na tynku reklamy internetowej.

Pozycjonowanie strony internetowej: korzyści dla Twojej firmy

Pozycjonowanie strony internetowej daje wiele korzyści dla prowadzonego przez Ciebie biznesu. Dzięki wyświetleniu strony www na wysokich pozycjach w wyszukiwarce Google więcej osób dowie się o ofercie Twojej firmy i stanie się jej potencjalnymi klientami. Ze względu na szybki rozwój Internetu i dostępność wyszukiwarki Google nie tylko na komputerach stacjonarnych i laptopach, ale także na telefonach komórkowych, które cały czas mamy pod ręka, w niepamięć odchodzą tradycyjne formy reklamy. Wiele osób wyrzuca do kosza ulotki reklamowe, które trafiają do skrzynek na listy, a także coraz rzadziej czyta lokalne gazety. Jeżeli więc prowadzisz pizzerię, sklep z obuwiem lub salon kosmetyczny i zależy Ci na dotarciu do osób mieszkających w okolicy, które mogą być zainteresowane skorzystaniem z usługi, postaw na pozycjonowanie strony internetowej. Dzięki pozycjonowaniu na hasła takie jak „pizzeria na Żoliborzu” czy „salon kosmetyczny w Warszawie” szybki i skutecznie dotrzesz do osób, które szukają właśnie takich miejsc i chcą skorzystać z oferty. Daj się odnaleźć potencjalnym klientom dzięki promocji w wyszukiwarce Google.

Pozycjonowanie strony www to usługa skierowana do wszystkich firm, które chcą pozyskać nowych klientów. Do zalet tego rozwiązania należą stosunkowo niskie koszty usługi i jej wysoka skuteczność w pozyskiwaniu nowych klientów i promocji w Internecie.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

wtorek, 31 stycznia 2017

5 sposobów na pozycjonowanie stron www + optymalizacja stron internetowych

5 sposobów na pozycjonowanie stron www + optymalizacja stron internetowych


Autor: Szymon Samuel Owedyk


Chcesz zadbać o jak najlepsze pozycjonowanie stron internetowych? Mają znajdować się na pierwszej pozycji, w wynikach wyszukiwań? W takim razie wykorzystaj sprawdzonych 5 sposobów na Pozycjonowanie stron www + Optymalizacja Stron Internetowych, które są w pełni bezpieczne, a zarazem proste do wdrożenia.


1. Treść strony - optymalizacja seo

Podczas tworzenia odpowiedniej treści dla swojej strony internetowej musisz zadbać o to, aby nawiązywała do odpowiednich słów kluczowych. Dodatkowo liczy się wysoka jakość takiej treści. Jeśli tekst będzie posiadał pewne błędy stylistyczne, ortograficzne, merytoryczne, to zostanie źle odebrany - zarówno przez wyszukiwarki internetowe, jak i przez samych internetowej. Jeśli nie jesteś w stanie przygotować jej samodzielnie, to niech to uczyni doświadczony Copywriter.

Musisz wiedzieć, jak rozłożyć słowa kluczowe w odpowiednich nagłówkach od h1 do h3, a nawet w jeszcze dalszych. Dodatkowo powinny pojawiać się w pierwszym i ostatnim akapicie tekstu, na naszej stronie internetowej. I nie zapominajmy o odpowiednim opisaniu obrazków, które powinny posiadać nasze słowa kluczowe w swoim tytule.

2. Nazwa domeny

Coraz bardziej przyjęło się, że nazwa naszej domeny powinna nawiązywać do treści, która pojawia się na naszej stronie. Dodatkowo korzystnie, jeśli posiada w swojej nazwie słowo kluczowe, które jest dla naszej strony najważniejsze. Na przykład: dla sklepu internetowego z asortymentem motoryzacyjnym w nazwie domeny może pojawić się słowo kluczowe moto bądź wiele innych. Google, jak i inne wyszukiwarki pozytywnie odczytuje takie działania.

3. Długość treści na stronie i na podstronach

Wyszukiwarki będą o wiele lepiej spoglądały na naszą stronę, jak i jej poszczególne podstrony, jeśli będzie posiadała minimalną treść, która wynosi ponad 300 wyrazów. Warto, aby była wyższej jakości, jak już zaznaczyliśmy na początku. Na naszych podstronach również nawiązujmy do słów kluczowych. Dbajmy o ich zastosowaniu w linku prowadzącym do podstrony, w nagłówkach, w 1 i ostatnim akapicie. Dodatkowo liczą się tytuły obrazków i innych mediów.

4. Wewnętrzne linkowanie strony

Coraz częściej zapomina się już o wewnętrznym linkowaniu strony. A przecież to dzięki niemu użytkownikom, internautom, o wiele łatwiej jest poruszać się po takiej stronie. Dodatkowo jest ona lepiej odczytywana przez Google. Jeśli więc w treści Twojej strony pojawiają się pewne hasła bądź słowa kluczowe, które mogą zostać dokładniej wyjaśnione na innych podstronach, to dołącz odpowiedni link. Dzięki temu zainteresowani po prostu klikną i od razu będą mogli uzyskać wytłumaczenie.

5. Blog na stronie

Posiadając sklep internetowy, stronę firmową czy prywatną stronę zawsze warto pokusić się o prowadzenie na niej bloga. Taka podstrona jest pozytywnie odbierana przez wyszukiwarki i internautów. Dodatkowo to na niej masz możliwość tworzenia treści, która specjalnie trafia do wybranej grupy odbiorców. Oni mogą później podzielić się swoimi komentarzami, na które warto być otwartym. Taki blog to jeszcze możliwość przygotowania cennej treści na swojej stronie, co wpływa na jej pozycjonowanie. Warto, aby w treści umieszczać odpowiednie słowa kluczowe, na które chce pozycjonować swoją stronę.

6. Wygląd strony i jej zarządzanie.

Warto dostosować stronę do wszystkich urządzeń, zarówno komputerów i mobilnych. Dzięki temu będzie mogła się na nich poprawnie wyświetlać za każdym razem. Rozwiązaniem okazuje się tworzenie reponsywnych stron, które dobrze wyświetlają się także we wszystkich przeglądarkach. Takie strony są dostępne już na silniku Wordpress. Jeśli nie specjalizujemy się w takiej dziedzinie SEO, warto zlecić przygotowanie takiej strony profesjonaliście. Taki projektant stron www będzie mógł zadbać o jej przygotowanie, od samego początku do końca. Dodatkowo postara się o jak najlepsze wtyczki do strony, treść i linki. Dzięki niemu nasza strona będzie przygotowana do dalszego pozycjonowania.

Na przykład: Jeśli chcesz, aby twoja strona uzyskała 1 miejsce w wynikach wyszukiwania, na przykład na słowo kluczowe "pozycjonowanie", to umieszczaj je w treści tekstów pozycjonujacych, artykułów na blogu, tekstów do katalogów. Zadbaj o jego pogrubienie, nagłówek, a czasami postaraj się o link.

7. Content Marketing.

To wysokiej jakości unikalna treść, w której zamieszcza się link do Twojej strony www. Taką treść możesz spotkać w artykułach do przedruku, w wartościowych katalogach. Dodatkowym rozwiązaniem są jeszcze artykuły sponsorowane. Im więcej takiej treści prowadzącej do naszej witryny, tym zyskuje ona o wiele wyższą wartość w oczach Google.

Podsumowanie: Tak oto poznałeś kilka sposobów na temat optymalizacji swojej strony internetowej. Wykorzystaj je w praktyce, a przekonasz się, jak zmienia się Twoja pozycja w wyszukiwarce, a dodatkowo internauci zaczynają spoglądać na Twoją stronę o wiele lepiej.


CopywriterExpert - zapewniamy Copywriting (teksty) i Pozycjonowanie

Tworzenie responsywnych stron - projektujemy responsywne i mobilne strony www oparte na Wordpressie

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

sobota, 22 października 2016

Co musisz wiedzieć o algorytmie Google

Co musisz wiedzieć o algorytmie Google


Autor: Joanna Kulik


Tajemniczy algorytm Google to coś, o czym słyszał każdy, kto choć trochę interesuje się światem internetu. Wszak to właśnie on ostatecznie decydują o być albo nie być witryny.


Największa światowa wyszukiwarka i kierujące nią algorytmy mogą wywindować pozycję strony w górę lub odwrotnie – zepchnąć ją w czeluści internetu. Z tego powodu osoby zajmujące się SEO (optymalizacją i pozycjonowaniem stron) uważnie śledzą wszystkie nowinki dotyczące algorytmów Google i ich aktualizacji.

Algorytm Google – Panda, Pingwin, Koliber, Gołąb

Algorytmy to, najkrócej rzecz ujmując, programy komputerowe zajmujące się skanowaniem wszystkich treści, które pojawiają się w internecie. W oparciu o dane zwrotne umiejscawiają daną stronę wyżej lub niżej na liście wyników wyszukiwania. Misją Google jest jak najlepsze dopasowanie wyników wyszukiwania do zapytań i intencji użytkownika, który wpisuje dane zapytania.

Gra toczy się oczywiście o to, aby strona, którą się opiekujemy, wyskakiwała jak najwyżej w wynikach organicznych, a najlepiej – w TOP 5 wyszukiwarki Google. Zwłaszcza, że wszystkie znane nam badania potwierdzają, że użytkownicy klikają tylko w pierwszych 5-6 wyników wyszukiwania, które się wyświetlą na liście i rzadko dochodzą do drugiej i dalszej strony.

Mechanizmy działania algorytmu są jawne tylko częściowo, jednak Google zawsze daje wskazówki co do kierunku, w którym powinny podążać strony, aby zostać ocenione jako wartościowe, dobre, ciekawa, a w wyniku – znaleźć się wyżej na liście wyszukiwania. Oceniając stronę Google bierze pod uwagę mnóstwo czynników. O tym, co dokładnie możecie przeczytać na ich oficjalnej stronie.

Każda zmiana/aktualizacja algorytmu dostaje swoją własną, odzwierzęcą nazwę, a te najbardziej znane to Panda, Pingwin, Gołąb i Koliber. Każdy z nich kieruje się innymi wytycznymi przy ocenie stron i każdy z nich jest mniej lub bardziej regularnie aktualizowany.

----

Panda

Aktualizacja o nazwie Panda (2011 rok) była zmianą, która znacząco podniosła jakość treści publikowanych w sieci. Panda uderzyła przede wszystkim w strony zawierające dużą ilość zduplikowanego contentu produkowane pod roboty Google. Firma obniżyła pozycję tego typu stron, a jednocześnie na zmianie zyskały mniejsze serwisy, na przykład blogi, które były bogate w atrakcyjną dla czytelników zawartość.

Od teraz premiowane miały być strony zawierające unikalne treści dobrej jakości, a nie witryny naszpikowane słowami kluczowymi. Nie przesadzę, kiedy napiszę, że Panda odmieniła oblicze SEO, a także przyczyniła się do wzrostu zatrudnienia copywriterów ;). Trend faworyzowania stron o wysokiej wartości informacyjnej, merytorycznej, bogatej w różnego rodzaju content utrzymuje się nieprzerwanie po dziś dzień. W tym artykule dowiesz się więcej na temat contentu i content marketingu.

Najważniejsze zmiany:

  • obniżanie ratingu stron ze zduplikowaną treścią,
  • premiowanie stron z unikalnym i wartościowym dla czytelników contentem.

----

Pingwin

Aktualizacja Pingwin funkcjonująca od 2012 roku nakierowana jest na wyłapywanie nienaturalnych linków kierujących do strony internetowej. Pingiwn to jednoznaczne wypowiedzenie wojny internetowemu spamowi, systemom wymiany linków (SWL), pozyskiwaniem odnośników ze stron niewiarygodnych i innym powszechnym działaniom związanym z manipulacją wynikami wyszukiwania. W przypadku wykrycia dysproporcji w linkach o profilu naturalnym i linkach sztucznych, Pingiwn ujemnie punktuje witrynę, a przez to spada jej widoczność i pozycja w wynikach organicznych. Tutaj poczytasz więcej o naturalności linków.

Po wprowadzeniu tego algorytmu specjaliści SEO musieli znacząco zmienić strategię swoich działań i postawić na jakość pozyskiwanych linków. Podobnie jak Panda, także Pingwin ukarał wiele witryn, które uznał za niewiarygodne (czyli w tym przypadku posiadające dużą ilość słabej jakości i nienaturalnych linków przychodzących). O naturalnym profilu linków przeczytasz między innymi tutaj.

Najważniejsze zmiany:

  • karania za dużą ilość nienaturalnych linków,
  • filtr nakładany na całe strony,
  • premiowanie linków przychodzących ze stron o dobrej renomie.

----

Koliber

Ta aktualizacja algorytmu powszechnie uważana jest za jedną z najważniejszych, ponieważ od czasu, kiedy zaprezentowano ją w 2013 roku swym zasięgiem objęła niemal 100% zapytań. Zadaniem algorytmu Koliber jest jak najlepsze zrozumienie intencji użytkownika. Koliber tak tasuje wyniki wyszukiwania, aby odpowiedzi uwzględniały sytuację na świecie, trendy w wyszukiwaniach oraz to, co w danym momencie było intencją użytkownika. Ten algorytm Google stara się precyzyjnie zrozumieć tzw. frazy z długim ogonem (long-tail), czyli długie, kilkuwyrazowe zapytania wpisywane w okno wyszukiwarki.

Od czasu wdrożenia Kolibra same pojedyncze słowa kluczowe mają więc mniejsze znaczenie niż kontekst zapytania. Dla Webmasterów jest to jedna ze wskazówek na temat treści, które powinni zamieszczać na stronie. Treści bogatej w język naturalny, dłuższe frazy kluczowe i oferującej wyczerpującą odpowiedź na konkretne zapytanie. Warto dodać, że to właśnie Koliber odpowiada za automatyczne podliczanie działań matematycznych wpisywanych w okienko przeglądarki.

Najważniejsze zmiany:

  • objęła ponad 90% wyników wyszukiwania,
  • bardziej niż słowa kluczowe liczy się całe zapytanie,
  • zwiększenie znaczenia fraz long-tail,
  • wyniki wyszukiwania oparte o kontekst zapytania.

----

Gołąb

Algorytm Gołąb został wprowadzony, aby usprawnić wyszukania lokalne. Oznacza to zarówno lepsze wyszukiwanie konkretnych miejsc, lokalizacji itd., jak i precyzyjne podpowiedzi dotyczące znajdujących się w pobliżu obiektów. Dzięki Gołębiowi poszybowały ponadto w górę serwisy z opiniami, porównywarki lotów, hoteli, zbiory danych teleadresowych o firmach lokalnych i inne tego typu katalogi i ich zasoby.

Gołąb zmusił webmasterów do optymalizacji stron pod kątem bardzo precyzyjnych wyszukiwani lokalnych. Użytkownicy szukają miejsc i firm zawężając zapytanie już nie tylko do nazwy miejscowości, ale także do dzielnicy czy nazwy ulicy. Od czasu tych zmian na znaczeniu zyskały ponadto serwisy z opiniami (dobrze jest zatem zintegrować stronę z serwisami opinii), rozbudowane wizytówki firm w Google Moja Firma czy obecność lokalnych biznesów na Google Maps. Algorytm wprowadzono w 2014 roku.

Najważniejsze informacje:

  • usprawnienie wyszukiwania lokalnego,
  • wzrost pozycji serwisów z opiniami, porównywarek hoteli, punktów gastronomicznych itd.,
  • wzrost znaczenia katalogów.

Algorytm Google – podsumowanie

Powyższe informacje to tylko podstawowa wiedza na temat skomplikowanego programu komputerowego, jakim jest algorytm Google. Każda większa aktualizacja algorytmu jest częściej lub rzadziej aktualizowana i zmieniana. O ile o większych zmianach firma zazwyczaj informuje na swoim oficjalnym blogu, a także ustami swoich pracowników, o tyle wiele mniejszych zmian jest wprowadzanych tylnymi drzwiami. Czasami o tym, że coś się zmieniło webmasterzy dowiadują się dopiero po kilku miesiącach.

Warto zauważyć, że od kilku lat nie było żadnej hucznej aktualizacji, a zmiany wprowadzane są bardziej na bieżąco. Obecnie nie dochodzi raczej do sytuacji, kiedy w ciągu jednego dnia wyniki wyszukiwania zmieniają się o 180 stopni. Jedno jest pewne - wiele czynników algorytmicznych wciąż pozostaje w sferze domysłów.


Joanna Kulik / blog.wiwi.pl

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.