piątek, 18 września 2015

Darmowe pozycjonowanie stron poradnik

Darmowe pozycjonowanie stron poradnik


Autor: Dawid Frąckowiak


Prowadzisz stronę lub bloga, które chcesz rozreklamować w internecie? W takim razie musisz się "wypozycjonować" Pokażę Ci, jak ja to zrobiłem zupełnie za darmo.


Najbardziej popularnym portalem, na którym można założyć bloga lub stronę jestWordpress. Dlatego skupię wszystkie swoje porady na nim, ponieważ sam z niego korzystam od kilku lat i sprawdza się rewelacyjnie.

1. Zacznijmy od tworzenia wpisu na blogu:

Tworząc wpis musisz nadać mu jakiś tytuł. Nie rób tego, jednak jak większość blogerów, czyli tak jak Ci się wydaje, że będzie brzmiał dobrze. Źle Ci się wydaje.
Aby wpis był na wysokich pozycjach w Google, żeby przyciągnął na Twojego bloga wielu czytelników, musi zawierać w nazwie hasła, które wpisują w wyszukiwarce Twoi potencjalni czytelnicy. To wszystko trzeba sprawdzić:

Wejdź na Planer Słów Kluczowych Google i kliknij na "Wyszukaj nowe słowa kluczowe za pomocą wyrażenia, witryny lub kategorii", wpisz frazę, która Cię interesuje, np. "jak ugotować kurczaka" i na dole kliknij "Wyświetl propozycje". Wyniki będą takie:

  1. pozycjonowanie_stron_poradnik1_small

Nie ważne jakie wyrażenia Ci się podobają, ważne jakie internauci wpisują najczęściej w Google. Gdy klikniesz w hasło "ugotować" zobaczysz dokładną ilość wyszukiwań na to hasło. W naszym wypadku to 70 osób miesięcznie.
Moim zdaniem mało.

pozycjonowanie_stron_poradnik_2_small

Poszukałbym ciekawszej frazy, np:

pozycjonowanie_stron_poradnik_3_small

480 wyszukiwań miesięcznie, dużo lepiej.

Teraz jeszcze pozostaje nam sprawdzić ile stron jest zaindeksowanych w Google na to hasło:

pozycjonowanie_stron_poradnik_4_small

Około 244 000 wyników - bardo dobrze. Powyżej 800 000 nie warto, wtedy szukaj dalej.

2. Gdy mamy już frazę, stwórzmy cały tytuł,np: "Najlepszy domowy przepis na potrawkę z kurczaka"

Dzięki temu pozycjonujemy się teraz w Google na tą frazę i będziemy jej teraz używać w kolejnych elementach.

Warto w każdym naszym wpisie dodać jakąś grafikę, np. jako zdjęcia gotowej potrawy:

pozycjonowanie_stron_poradnik_5_small

Oprócz tego, że ładnie wygląda grafika z treścią wpisu, to w opcjach tego obrazka ustawiamy: nazwę pliku, tekst alternatywny i tytuł grafiki jako "przepis na potrawkę z kurczaka", ponieważ wyszukiwarki Google, również indeksują grafikę.

3. Podczas pisania treści wpisu użyj 2 - 5 razy nasze słowo kluczowe czyli: przepis na potrawkę z kurczaka. Wpleć je w cały artykuł bez odmieniania, dokładnie tak jak napisaliśmy.

4. Teraz skupimy się na wtyczkach, które poprawią pozycjonowanie stron:

  • Zainstaluj wtyczkę All in One SEO Pack i pod wpisem w rubryce "Title" wpisz całą nazwę wpisu, np. "Najlepszy domowy przepis na potrawkę z kurczaka", w rubryce "Description" wpisz początek Twojego wpisu (około 200 liter), a w "Keywords"słowa kluczowe, czyli: "Najlepszy domowy przepis na potrawkę z kurczaka, przepis na potrawkę z kurczaka, przepis na, potrawkę, z kurczaka". Wtyczka ta znacznie pomoże w pozycjonowaniu naszego wpisu.
  • Zainstaluj wtyczkę Wordpress Related Posts, wyświetli nam pod każdym wpisem propozycje przeczytania innych wpisów, co nam daje tzw. wewnętrzne linkowanie stron, które zwiększapozycjonowanie stron:

pozycjonowanie_stron_poradnik_6_small

  • Zainstaluj wtyczkę Sexy bookmarks plugin, która stworzy pod każdym Twoim postem miniatury portali, na których możesz Ty wypromować bloga, ale także Twoi czytelnicy. Gdy spodoba im się Twój wpis i klikną na którąś z tych ikonek, to na ich portalu wszyscy jego znajomi zobaczą Twój wpis. To jest dopiero reklama:

pozycjonowanie_stron_poradnik_7_small

  • Zainstaluj wtyczkę Google XML Sitemaps. Ustawisz dzięki niej częstotliwość tzw."pingowania", czyli wysyłania informacji do m.in. wyszukiwarki Google, że na Twoim blogu jest nowy wpis i zapraszasz "pajączki" Google do dokładnego przejrzenia swojej strony, aby zaindeksować nową treść, czyli lepiej wypozycjonować.

5. Dodaj Widget "Najnowsze wpisy" w zakładce "Wygląd/Widgety". Dzięki temu, również podlinkujesz wewnętrznie nasze wpisy.


www.dawidfrackowiak.biz.pl

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

poniedziałek, 1 czerwca 2015

Pozycjonowanie a strona mobilna

Pozycjonowanie a strona mobilna


Autor: Jakub Nowak


Polityka Google od dłuższego czasu jest coraz bardziej nieprzyjazna stronom internetowym, które nie działają najlepiej w wersji mobilnej.


Jeżeli jesteśmy właścicielami takiej strony, możemy spodziewać się, że Google zrzuci nas na odległą pozycję w wynikach wyszukiwania. Warto zatem zadbać, aby użytkownicy smartfonów i innych urządzeń mobilnych również mieli łatwy dostęp do witryny i mogli korzystać ze strony z taką samą łatwością co użytkownicy komputerów.


Google zdaje sobie sprawę, że smartfony i tablety jako urządzenia do surfowania po internecie, stają się coraz popularniejsze, dlatego wymusza na posiadaczach witryn dostosowywania ich do tych urządzeń. Firma podjęła decyzję, że jeżeli dana witryna nie jest dostosowana do urządzeń mobilnych (tzn. nie jest responsywna lub mobilna), to wówczas jej pozycja w wynikach wyszukiwania zostaje bardzo mocno obniżona. Chodzi zwłaszcza o właściwe przekserowania, a ściśle mówiąc linki umieszczane w portalach społecznościowych, które zamiast do artykułu, prowadzą do strony głównej. Inną kwestią jest wersja witryny. Strony internetowe, które bazują na danych uzyskiwanych z wyszukiwarek, powinny automatycznie udostępniać jej wersję, nie sugerując się linkiem, z którego wszedł użytkownik. Oznacza to, że wpisując adres strony internetowej z urządzenia mobilnego, powinniśmy zostać przekierowani do jej mobilnej wersji.
Google weryfikuje także czy multimedia są bez problemu odtwarzane na urządzeniach mobilnych. Jeżeli nie właściciele witryn mogą spodziewać się kary.


Wyszukiwanie za pośrednictwem urządzeń mobilnych coraz bardziej różni się od wyszukiwania za pomocą komputera. Jest to związane z tym, że smartfony i tablety korzystają z innych technologii; dochodzą do tego okoliczności, w jakich korzystamy z poszczególnych rozwiązanych. Używając wyszukiwarki w urządzeniu mobilnych, zazwyczaj jesteśmy w ruchu, szukamy szybciej i celujemy w proste, uporządkowane informacje, związane często z naszą lokalizacją. Wyniki wyszukowania mobilnego w coraz większym stopniu uwzględniają te informacje.

Co zrobić, aby uzyskać wyższe miejsca w wyszukiwarce?
Aby mieć szansę na wysokie pozycje w Google na urządzeniach mobilnych, powinniśmy zatroszczyć się o to, aby pozycjonowana strona była dostosowana do wyświetlania w trybie mobilnym. Alternatywą dla strony mobilnej jest strona responsywna, która zawiera zazwyczaj mniej elementów graficznych i posiada charakterystyczny interfejs w postaci paska bocznego. Taka architektura strony umożliwia jej szybsze ładowanie i kieruje użytkownika automatycznie na najważniejsze treści. Krótko mówiąc, witryna musi być na tyle lekka, aby nadawać się do prezentacji na niewielkim ekranie urządzenia mobilnego. W wersji mobilnej czas liczy się jeszcze bardziej niż podczas normalnego wyszukiwania. Priorytetem jest maksymalne skrócenie czasu ładowania strony i stworzenie strony, która będzie przyjazna dla użytkowników, a najważniejsze treści – łatwo wykrywalne.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Umocnij swoją pozycję w Google

Umocnij swoją pozycję w Google


Autor: Jakub Nowak


Podstawową wskazówką googla dla webmasterów jest tworzenie i wprowadzanie na pozycjonowane strony internetowe jedynie unikalnej treści. Google działa bowiem według pewnego algorytmu i jeżeli rozpozna, że tekst został skopiowany z innej strony, uzna go za spam lub kopię. To skutkuje zajęciem niższej pozycji w indeksie wyszukiwarki.


Najtrudniejsze zadanie stoi przed właścicielami sklepów internetowych, którzy muszą promować produkty sprzedawane także w innych sklepach. Stworzenie rzetelnego opisu produktu jest trudnym zadaniem i wymaga użycia synonimów oraz gruntownej parafrazy tekstu. Jeżeli jednak musimy używać powszechnie dostępnych i zaindeksowanych tekstów, należy je podawać dynamicznie z wykorzystaniem technologii Ajax. Pisanie dobrych tekstów bez znajomości zasad seo nie jest możliwe, dlatego tworząc opis, należy wziąć pod uwagę zalecenia odnośnie do wprowadzania słów kluczowych, nagłówków i zachowania przejrzystej struktury. Warto także sprawdzić jak wygląda na naszym tle konkurencja oraz w jaki sposób się promuje. Wyszukiwarki odgrywają bardzo ważną rolę w przekazywaniu informacji potencjalnym użytkownikom. Jeżeli treści nie będą unikalne, nasze szanse na znalezienie klienta drastycznie maleją.

Wartościowa treść

Każdy pozycjoner stwierdzi, że najważniejszym czynnikiem podnoszącym pozycje strony jest wartościowa treść. Dla wyszukiwarek treść wysokiej jakości to przede wszystkim treść unikalna, bez błędów ortograficznych i związana tematycznie z serwisem. Tekst powinien być podlinkowany zarówno wewnątrz witryny, jak i na zewnątrz.

Rozwój serwisu a pozycjonowanie

Aby Google oceniał stronę jako żywą w zupełności wystarczy publikacja treści dwa razy w tygodniu. Oprócz standardowych tekstów pozycjonerskich i merytorycznych artykułów możemy wprowadzać na stronę teksty uzupełniające do działu FAQ, w których zawrzemy odpowiedzi na najczęściej zadawane przez klientów pytania. Strona powinna być przede wszystkim przyjazna dla klienta, dlatego wszystkie teksty muszą spełniać rolę poradnikową.

Copywriter

Większość copywriterów pracuje niezależnie, dzięki czemu twórca witryny nie musi wiązać się z jednym autorem na dłuższy czas. Jeżeli chcemy, aby teksty na stronę były różnorodne i ciekawe, warto korzystać z usług kilku copywriterów, zlecając im jeden-dwa teksty do napisania w ciągu miesiąca. Po dłuższym czasie można wytypować kilku stałych pisarzy, którzy będą dostarczać treści z większą częstotliwością.

Pozyjonowanie long tail

Szczególnym zainteresowaniem wśród klientów cieszy się pozycjonowanie long tail, które polega na wypozycjonowaniu kilkudziesięciu, kilkuset, a nawet kilku tysięcy słów kluczowych. Pozycjonowanie tego typu pozwala dotrzeć do większej liczby klientów, niemniej wymaga specjalnego dostosowania serwisu, odpowiedniej budowy podstroi i linkowania. Dzięki temu, że słowa kluczowe zawierają ciąg wyrazów, np. pozycjonowanie tanio Kraków, możemy dotrzeć do większej liczby klientów.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Pozycjonowanie czyli sposób na promocję strony w sieci

Pozycjonowanie czyli sposób na promocję strony w sieci


Autor: Artelis


Każdy przedsiębiorca, który posiada firmową stronę lub sklep w Internecie, powinien zadbać o jego odpowiednią promocję. Przecież nawet przejrzysta i efektowna witryna nie odniesie zamierzonego skutku jeżeli nie znajdą jej Klienci. Co zatem zrobić, aby stać się bardziej widocznym w wyszukiwarce Google?


Optymalizacja czyli połowa sukcesu

Potencjalni Klienci trafią na daną witrynę, jeśli będzie ona wysoko w wynikach wyszukiwania. Żeby osiągnąć ten cel należy sobie tą pozycję wywalczyć poprzez skuteczne pozycjonowanie. Zanim jednak rozpoczniemy działania z zakresu pozyskiwania linków powinniśmy zadbać o tzw. optymalizację witryny. Musimy zdać sobie sprawę, że nasza strona wygląda inaczej w oczach Internauty, a zupełnie inaczej dla robota Google. Ładny i efektowny layout to jeszcze nie wszystko. Należy także zadbać o to, aby kod strony był przejrzysty, poprawny i czytelny dla Google. Czy naprawdę ma to aż tak duże znaczenie? Z pewnością samą optymalizacją nie wywindujemy naszej witryny na szczyt wyników wyszukiwania, ale dzięki tym działaniom uzyskamy coś w rodzaju „handicap'u”. Oznacza to, że te same prace z zakresu pozycjonowania mogą przynieść lepsze efekty dla zoptymalizowanej witryny, aniżeli w przypadku strony, która nie była poddana optymalizacji.

Pozycjonowanie czyli walka o pierwsza pozycję

Pozycjonowanie stron w Google to proces, który dla każdej witryny ma indywidualny wymiar. Każda strona wymaga nieco innych, zindywidualizowanych działań, które dadzą efekty w postaci wzrostu pozycji w wynikach wyszukiwania. Tak naprawdę nie ma żelaznego schematu i szablonu, według którego należy postępować. Czynniki brane pod uwagę, przy ustalaniu rankingu stron, przez Google są bardzo dynamiczne. To co działa dzisiaj, jutro może być już nieskuteczne. Dlatego też kampania SEO powinna być planowana przez profesjonalną firmę, która nie opiera się na mglistych wskazówkach wyczytanych na forach internetowych, a raczej na własnych testach i doświadczeniach.

Istotą pozycjonowania jest pozyskiwanie linków. I to potrafi robić niemal każdy. Niestety skuteczne pozycjonowanie strony nie zależy od ich ilości, ale raczej od jakości. W tym miejscu pojawia się problem. Jak określić, który link jest wartościowy? Działania podejmowane przez profesjonalną firmę oparte są w głównej mierze na testach. Tylko dzięki nim można poznać sposoby, które w danej chwili przynoszą efekty. Korzystając z usług takiej firmy z pewnością musimy liczyć się z większymi kosztami, niemniej jednak prawdopodobieństwo uzyskania oczekiwanych efektów i ich utrzymania jest większe. Stawiając na „domorosłych” pozycjonerów, oferujących swoje usługi w śmiesznie niskich cenach, nie tylko nie pomożemy firmowej witrynie, ale nawet jej zaszkodzimy.

Pozycjonowanie Google tylko z pozoru wydaje się banalne. Okazuje się jednak, że pozyskiwanie wartościowych linków wymaga nie tylko wiedzy, ale także doświadczenia oraz gotowości do poszukiwania nowych rozwiązań. Tylko taka kombinacja, wraz z systematycznymi działaniami może przynieść sukces.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

sobota, 29 listopada 2014

Klient szukał pozycjonera

Klient szukał pozycjonera


Autor: pawelduchnik


Wpadło mi w oko niedawno ogłoszenie w serwisie Gumtree. Anons jakich tysiące, o nie raz i nie dwa powtarzającej się w różnej formie treści: "i strona ma się znaleźć na stałe w pierwszej trójce witryn na pierwszej stronie wyszukiwania w Google. I niech nikt nie myśli, że wydam na to 1000 zł. Czekam tylko na poważne oferty".


Odpowiem tak: Proszę Państwa, niestety za cenę Fiata 126p nie pojeździcie Mercedesem SLK. Po prostu.

Chociaż co prawda cel pozycjonowania jest zawsze jeden - być jak najwyżej w wynikach wyszukiwarki Google na zaplanowane frazy, to mix środków jakich należy użyć aby tego dokonać jest już całkiem spory.

Pozycjonowanie to wojna. Bezpardonowa. Codziennie, o każdej porze, bezustannie, konkurencja stara się dokonać dokładnie tego samego co my - umieścić link do swojej witryny jak najwyżej pierwszej strony wyników wyszukiwania.

W związku z tym pozycjoner łatwego zadania nie ma - tym bardziej, że chociaż budżety na działania SEO w spółkach rosną z roku na rok, to nadal Polska odbiega pod tym względem od europejskiej czołówki.

Obecnie pozycjoner musi dbać o:

  • optymalizację witryny pod kątem wyszukiwarek, czyli maksymalnie ułatwiać robotom indeksowanie zawartości strony
  • zapewnienie jak największej ilości jak najlepszych jakościowo linków prowadzących z zewnętrznych źródeł do naszej witryny
  • dbać (choćby pośrednio) o ilość i jakość tzw. unikalnej treści - która de facto pozwala wyróżniać się na tle konkurencji
  • odpowiednie wykorzystanie dostępnych obecnie narzędzi (np. Google Webmaster Tools) nie tylko pod kątem bieżącej analizy zachowań użytkowników, ale przede wszystkim do planowania i realizacji na tej podstawie kolejnych działań pozycjonerskich

Należy również pamiętać o jednej bardzo ważnej kwestii - sumienne pozycjonowanie to proces który trwa, czasami kilka miesięcy, czasem nawet rok. Dzięki konsekwentnemu podejściu nasz portal dojrzewa robiąc się coraz silniejszy w prowadzące do niego odwołania z innych miejsc w sieci i wzrastającą liczbę Unikalnych Użytkowników.

Reasumując - im silniejsza konkurencja tym coraz więcej środków i czasu należy poświęcić aby działania SEO przyniosły pożądany efekt. I tym większe należy ponieść koszty.


Paweł Duchnik - http://wwwfreelancer.pl

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.