sobota, 15 grudnia 2012

Artykuly do przedruku a problem Duplicate Content

Artykuly do przedruku a problem Duplicate Content

Autorem artykułu jest Marcin Przewrotny


O tym, że Google nie lubi i nie toleruje skopiowanych treści, powszechnie wiadomo od dawna. Mimo tego własciciele stron internetowych bardzo chętnie kopiują treści z innych witryn i umieszczają je na swoich stronach. Jak ma się zakaz Google do tego typu praktyk? I jak w takiej sytuacji mogą działać serwisy z artykułami do przedruku?

Duplicate Content (DC) - o co właściwie chodzi

Zacznijmy od początku, a więc od problemu Duplicate Content w internecie. DC to nic innego jak nieunikalna, skopiowana, powielona treść. Na zjawisko to baczną uwagę zwraca wyszukiwarka Google, która publicznie "walczy" z duplikowaniem artykułów. W jaki sposób? Poprzez nie indeskowanie stron, na których takie artykuły się pojawiły.

Google nie działa jednak idealnie, przez co w wyszukiwarce można znaleźć tę samą treść na wielu różnych stronach. Jak w takiej sytuacji stworzyć ranking i pokazać wyniki wyszukiwania? Zwykle Google wyświetla najwyżej tę stronę, na której treść pojawiła się jako pierwsza. Względnie wyświetla "najsilniejszą" stronę, która prawdopodobnie jest pierwotnym miejscem umieszczenia artykułu.

Artykuły do przedruku a DC

Jeżeli mamy do czynienia z artykułami do przedruku, problem Duplicate Content może być bardzo istotny. Wykorzystywanie cudzych artykułów na własnych stronach ma bowiem swoje konsekwencje. Żeby było jasne: nie są to konsekwencje prawne (bo przedrukowywanie artykułów jest całkowicie legalne - ich autorzy godzą się na to).

Korzystając z przedruku artykułów należy natomiast zdać sobie sprawę, że "zapożyczona" treść nie wygeneruje raczej dużej ilości wejść z wyszukiwarki na naszą stronę. Powód jest oczywisty: Google potraktuje skopiowane artykuły jako Duplicate Content i umieści je daleko w wynikach wyszukiwania lub... w ogóle ich nie zaindeksuje.

Co więcej, nagminnie korzystając z artykułów do przedruku, ryzykujemy nałożenie filtra lub nawet bana na naszą stronę! Witryna z dużą ilością nieunikalnych artykułów może być bowiem uznana przez wyszukiwarkę jako witryna spamerska! A ze spamem, jak wiadomo, Google walczy od dawna.

Wnioski? Z przedrukowywaniem artykułów lepiej uważać. Skopiowanie kilku ciekawych artykułów do katastrofy nie doprowadzi, ale setki takich artykułów mogą być poważnym źródłem kłopotów.

---

Jeżeli mimo wszystko chciałbyś przedrukować artykuły - zapraszamy na Artykul.com.pl

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Pozycjonowanie płatne za efekt – prawda czy fikcja?

Pozycjonowanie płatne za efekt – prawda czy fikcja?

Autorem artykułu jest Daniel Karolak


Patrząc na rynek SEO w naszym kraju da się wyczuć niesamowitą walkę cenową pomiędzy firmami specjalizującymi się w pozycjonowaniu stron. Niestety coraz częściej firmy zaniżają ceny, aby pozyskać klientów. Czy pozycjonowanie stało się modą?

Nie da się ukryć że pozycjonowanie to jedna z najlepszych i tańszych metod, aby wypromować się w internecie. Ruch z wyszukiwarek może przełożyć się na odwiedziny strony lub sprzedaż, im wyższą pozycje posiada strona w wyszukiwarce tym częściej jest odwiedzana i może przynieść większe zyski. No właśnie, ale jak do tych pozycji dojść skora nie wiadomo kogo wybrać z pośród tysięcy firm pozycjonerskich.

Firmy SEO biją się o klienta i coraz częściej zaniżają ceny za usługę pozycjonowania, tym samym niszcząc sobie rynek. Nie dzieje się tak tylko w tej branży, ale w innych również. Chyba nie ma już na rynku branży w której nie byłoby konkurencji.

Coraz częściej firmom SEO płaci się za efekt, ale czy ten efekt będzie bezpieczny i nie przysporzy Twojej witrynie kłopotów?. Większość klientów nie ma pojęcia o optymalizacji i pozycjonowaniu stron i kierują się wyłącznie ceną nie zdając sobie sprawy co może ich czekać. ”Pseudo” firmy pozycjonerskie (bez urazy) wymyśliły sobie pozycjonowanie stron płatne od efektu. Oczywiście mają do tego pełne prawo, ponieważ nikt nie napisał że nie można. Niestety taka technika może przysporzyć stronie klienta nie lada kłopotów. Po pierwsze firma, która oferuje „płatność za efekt ” nie będzie się kierowała dobrem klienta tylko jak najszybszym doprowadzeniem strony na daną pozycję w wyszukiwarce. Po drugie nie będzie ich również obchodziło czy robią to dobrze czy źle, najważniejsze jest aby znalazła się tam gdzie powinna.

Dlaczego klient może mieć kłopoty przez wybieranie opcji ” płatność za efekt”?

Jeśli wykonawca w bardzo krótkim czasie pozyska bardzo dużą ilość linków prowadzących do strony klienta może to grozić wyrzuceniem jej z filtrów wyszukiwarki. Bardzo często można się spotkać z takim czymś przy pozycjonowaniu płatnym za uzyskane pozycje. Nie polecam tej metody nikomu, kto chce się pozycjonować w szczególność na frazy o średniej i wysokiej konkurencyjności.

Gwarancja TOP 10

Nie ma takiego czegoś jak gwarancja TOP 10. Jest to chwyt reklamowy mający na celu wzbudzić zainteresowanie klienta. Algorytm Google nie jest stabilny, więc tzw. ” gwaracja TOP 10″ nie ma zastosowania. Większość „pseudo” firm pozycjonerskich udziela gwarancji po to, aby sprzedać usługę a dobro klienta już się nie liczy tylko ich portfel.

Jedyną rozsądnym wyjściem jest nie skąpić funduszy na wartościowe i skuteczne pozycjonowanie oraz zapomnieć o pozycjonowaniu metodą „płatność za efekt”. Takie podejście do sprawy może bardzo pomóc waszej stronie jak wam spać spokojnie nie martwiąc się o zbanowanie waszej strony przez pracownika Google.

---

www.socialmark.pl - blog o e-biznesie i e-marketingu

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Jak wybrać wykonawcę pozycjonowania strony firmowej?

Jak wybrać wykonawcę pozycjonowania strony firmowej?

Autorem artykułu jest Marta Szelska


Posiadając firmową stronę internetową, koniecznie trzeba pomyśleć, o jej odpowiedniej promocji w wyszukiwarkach, bowiem sam fakt, iż jest ona widoczna w sieci, jeszcze nie gwarantuje nam skierowania do niej odpowiedniej liczby użytkowników, którzy stanowią przecież potencjalnych klientów firmy.

Tutaj bardzo ważną rolę ogrywa profesjonalne pozycjonowanie stron internetowych, mające na celu takie wpływanie na zawartość sieci, a przede wszystkim indeksu wyszukiwarki, aby pozycjonowana strona pojawiała się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania prezentowanych przez wyszukiwarka na zadane hasła kluczowe, podawane przez internautów.

Jednym słowem, pozycjonowanie jest tutaj całkowicie niezbędne. Trzeba, więc wybrać odpowiedniego wykonawcę tej usługi, a to już nie jest takie proste, bowiem na rynku mamy do czynienia z dość sporą ich liczbą, z czego niestety nie wszyscy są wystarczająco profesjonalni w swojej pracy. Bardzo często można się spotkać z ofertami pozycjonowania za 9,99 wystawianymi na allegro, które, nie oszukujmy się zbytnio, z pozycjonowaniem nie mają nic wspólnego, a są raczej tylko sposobem na zarobienie poprzez wykorzystanie naiwności połączonej z wrodzoną oszczędnością. Niestety, musimy zdać sobie sprawę z tego, iż pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach, jak również wszystkie inne działania marketingowe w sieci, są stosunkowo długotrwałe a w wielu przypadkach bardzo kosztowne. Możemy, więc tutaj poprosić kilka agencji reklamowych o przedstawienie wyceny, a następnie odrzucenie wszystkich podejrzanie tanich, promocyjnych, jak również tych, z cenami zupełnie z kosmosu. Następnie zostanie nam niewiele ofert, z których będziemy już mogli wybrać tę jedną, która naszym zdanie będzie najbardziej optymalną w naszym przypadku.

--- Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Pozycjonowanie stron www

Pozycjonowanie stron www

Autorem artykułu jest Aleksandra Kijewska


Pozycjonowanie stron www. Lista działań oraz prac, dzięki którym podniesz pozycję strony w wynikach wyszukiwania Google.pl. Przeczytaj kilka praktycznych wskazówek oraz informacji na temat pozycjonowania strony www.

Planujesz promocję strony www Twojej firmy w Internecie? Chcesz podnieść pozycję witryny w wynikach wyszukiwania? Zwiększ liczbę gości na stronie www i podnieś jej jakość. Rozpocznij pracę na optymalizacją i pozycjonowaniem strony www Twojej firmy.

Pozycjonowanie stron www to przede wszystkim praca, która ma na celu osiągnięcie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania. U nas w Polsce najpopularniejszą wyszukiwarką jest Google. Pozycjonowanie i optymalizacja strony www skupia się przede wszystkim nad poprawą jakości strony w wynikach Google.

Google udostęnił wiele praktycznych i użytecznych narzędzi, dzięki którym praca nad pozycjonowaniem i optymalizacją jest coraz łatwiejsza i przyjemna.

Google Analytics - przedstawia całą listę danych takich jak lista słów kluczowych, które użyła osoba i znalazła Twoją stronę, czas spędzony na stronie, źródła z których ktoś wszedł użytkownik na Twoją stronę. GA przedstawia wiele ciekawych informacj. GA ma wiele innych ciekawych narzędzi. Konto GA i korzystanie z niego jest bezpłatny.

Narzędzia dla Webmasterów - to kolejne narzędzie Google, które przedstawia m.in. które witryny odsyłaja na Twoją witrynę www i jakie pozycje osiąga strona pod konkretnymi słowami kluczowymi.

Google Adwords - udostępnia narzędzie wyświetlania płatnych reklam witryny, na koncie znajduje się m.in. narzędzie do wyszukiwania konkurencyjnych słów kluczowych, które warto umieścić na stronie w ramach.

Blog Google to strona, na której znajdziesz praktyczne informacje o wielu narzędziach SEO oraz nowe narzędzia do poprawy jakości strony www.

Powodzenia w pracy!

---

Aleksandra

www.kijewska.com

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Oś czasu - Facebook zmienił twarz

Oś czasu- Facebook zmienił twarz

Autorem artykułu jest Anna Pyshka


Jak zmienił się wygląd strony głównej na najpopularniejszym portalu społecznościowym świata? Jaki wpływ będą miały te zmiany na promocję naszej firmy i jej profil na Facebooku?

Gotowi.... Do startu.... Start! Przygotuj się na zmiany w Facebooku, aby wyprzedzić konkurencję w grze o media społecznościowe.

Nadczedł czas abyś na swoim firmowym profilu zaczął korzystać z osi czasu, jednak upewnij się że jesteś gotowy na te zmiany. Istnieje wiele korzyści jakie możesz uzyskać dzięki wprowadzonym zmianom.

Przede wszystkim oś czasu pozwoli na uczłowieczenie marki, na dodanie osobowości naszej firmie. Dodatkową istotną modyfikacją będzie to, że wszystkie najważniejsze informacje mamy teraz na stronie głównej, bez konieczności zagłębniania się w profil. Pamiętajmy jednak że to oznacza większą dbałość o wygląd strony, którą podajemy na tacy nawet niezalogowanym, bądź nie posiadającym profilu użytkownikom. Widać na pierwszy rzut oka co działo się w ostatnim czasie, kto "polubił" Twoją firmę, ile osób o Tobie "mówi". Nowy format linii czasu to miejsce na duże 851x315 "zdjęcie w tle", które jako pierwsze rzuca się w oczy odwiedzającemu. Pamiętaj jednak, że Facebook zabrania umieszczania w tym miejscu reklamy- jednak dobrze by było aby zdjęcie kojarzyło się z profilem Twojej działalności. Pod "zdjęciem w tle" znajduje się oś czasu która dzieli stronę na dwie kolumny. Po obu stronach osi czasu umiszczone są bieżące wydarzenia. Sama oś sięga do momentu założenia profilu na Faceboobku, choć można umieścić wydarzenia z "życia przez Facebookiem". Nadal masz możliwość umieszczenia zdjęć profilowych w ilości sztuk 3 w wymiarach 110x74 piksele.

Wykorzystaj nową wizualizację, aby Twój firmowy profil stał się jeszcze lepszy!

---

Pozycjonowanie Grudziądz

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl