czwartek, 13 grudnia 2012

Zależność skuteczności katologowania od wskaźnika PR katalogu, oraz jego tematyki.

Zależność skuteczności katalogowania od wskaźnika PR katalogu, oraz jego tematyki.

Autorem artykułu jest Marek Stężyński


Rynek wyszukiwarek stron internetowych został zdominowany zasadniczo przez jeden produkt – firmy Google. Według różnych danych udział tej wyszukiwarki w rynku wynosi od 87% do 93%.

Wyszukiwarka google swój sukces osiągnęła dzięki nowoczesnemu algorytmowi porządkowania stron. Dzięki niemu na głównych stronach pokazują się jedynie strony wartościowe o unikalnej treści i maksymalnie zbliżone do zadanej wyszukiwarce frazy. Algorytm posiada funkcję samouczącą, która sprawia, że działa ona na zasadzie „sztucznej inteligencji” z położeniem nacisku na słowo inteligencja.

Zasadniczą funkcją algorytmu jest także jej nieustanna zmienność okryta przy okazji całkowitą tajemnica. Nikt oprócz samych autorów algorytmów oraz szefostwa firmy nie wie, kiedy on się zmienia oraz na co aktualnie postawiony jest największy nacisk. Sprawia to, że osoby zajmujące się zawodowo pozycjonowaniem stron ciągle muszą się zmagać z jego nowymi funkcjami.

Ciągły wyścig z programistami algorytmu stworzył wśród osób pozycjonujących strony pewne przekonania a czasem mity dotyczące najbardziej efektywnych metod pozycjonowania stron.

Postanowiliśmy jednemu z tych mitów przyjrzeć się bliżej i przekonać się o jego faktycznej skuteczności.

Mit, który postanowiliśmy przetestować to skuteczność katalogowania w zależności od wskaźnika PR (page rank) katalogu. Katalogowanie polega na dopisywaniu krótkich notatek związanych tematycznie ze stroną do tysięcy katalogów, jakie istnieją na rynku. Celem takiego działania jest zdobycie linku prowadzącego do naszej strony. Istnieje przekonanie, że im wyższy PR katalogu to tym link posiada większą wartość.

Wiele osób pracujących przy pozycjonowaniu stron nie zwraca przy tym uwagi na tematykę katalogu uważając to za nieistotne. Postanowiliśmy, więc dodatkowo przekonać się czy tematyka katalogu ma wpływ na jakość linku. W tym celu postanowiliśmy zrobić małe doświadczenie.

Po pierwsze założyliśmy nowy katalog tematyczny na zupełnie nowej domenie kropka pl. Katalog ma w założeniach być tematycznym katalogiem stron numizmatycznych. Aby podnieść rangę katalogu dodaliśmy go do kilku ważnych katalogów powiązanych z dużymi portalami i czekaliśmy na efekty naszych działań. Pierwsze zaskoczenie nastąpiło już po około dwóch tygodniach. Nasza strona w specjalnym programie rejestrujących codziennie pozycję stron znalazła się na pierwszym miejscu na główną swoją frazę tj. „katalog stron numizmatycznych”. Wyszukiwarka bardzo szybko potrafiła zupełnie nową stronę, na nowej domenie umieścić na właściwej pozycji z wiodąca frazą.

Przeszliśmy więc do drugiej część eksperymentu. Wzięliśmy dwie strony sklepów numizmatycznych multi monety oraz e-dukat, znajdujących się na podobnych miejscach w wyszukiwarce na główne frazy dotyczące rynku numizmatyki, czyli:

Monety,

Numizmatyka

Numizmatyczny sklep internetowy

wpisać do dwóch katalogów. Pierwszym katalogiem był nasz testowy katalog tematyczny monety-abc.pl, który posiada PR=0. Drugim katalogiem był płatny katalog z PR=4. Każdą ze stron z unikalnym wpisem dodaliśmy do jednego z katalogów i identycznie podlinkowaliśmy, a następnie w specjalnym programie testowym czekaliśmy na efekty naszych działań.

Zgodnie z teorią katalog o wyższym PR powinien wyżej podskoczyć w wyszukiwarce natomiast nowy, słabo zindeksowany katalog powinien osiągnąć gorszy efekt.

Wbrew tym oczekiwaniom stało się jednak inaczej. Strona dodana do katalogu tematycznego związanego z numizmatyką, czyli powiązanego tematycznie z ogólną tematyką strony, podskoczyła, w wyszukiwarce na określone przez nas frazy od 8 do 10 miejsc. Strona dodana do katalogu o wysokim PR, ale nie związanego tematycznego podskoczyła jedynie na jedną frazę o 4 miejsca, a na dwie pozostałe po jednym miejscu. A w kolejnych dniach wróciła praktycznie do pozycji „wyjścia” w przeciwieństwie do strony wpisanej do katalogu tematycznego. Tam zwyżka miejsc była trwalsza.

Z powyższego można wyciągnąć wniosek, że nieprawdą jest, że siła linku zależy głównie od PR strony. Ważniejszym czynnikiem wydaje się być także tematyka katalogu, do którego wpisujemy strony. Jeśli jest on związany z ogólną tematyką naszej strony wpis będzie cenniejszy a efekt trwalszy. Kolejne eksperymenty dotyczące pozycjonowania w kolejnych artykułach.

---

Marek Stężyński www.multi-monety.pl

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Jak wybrać firmę pozycjonerską?

Jak wybrać firmę pozycjonerską?

Autorem artykułu jest Daniel Karolak


Jeśli prowadzisz portal, forum, bloga i chcesz zaistnieć w sieci, niestety bez pozycjonowania się nie obędzie. Jeśli nie masz pojęcia jak to zrobić zleć to firmie która się na tym zna. No i właśnie tutaj najczęściej pada pytanie: "Której firmie mam zlecić pozycjonowanie?".

Nie każdy kto prowadzi strony www zna się na pozycjonowaniu stron i nie każdy "niby" znający się na tym, potrafi dobrze pozycjonować. Tak jest właśnie z firmami pozycjonerskimi.

Na rynku, takich firm zajmujących się pozycjonowaniem jest bardzo dużo, wystarczy wpisać odpowiednie frazy w wyszukiwarkę a wyskoczą Ci setki takich firm. Jest w czym wybierać. Tylko jak dokonać prawidłowego wyboru, aby się nie rozczarować?

Przy wyborze firmy, która ma się zająć pozycjonowaniem twojej strony, powinieneś się kierować skutecznością tej firmy. Zadasz pewnie teraz pytanie: "No dobra, ale jak tą skuteczność sprawdzić?". Jest bardzo prosta metoda, wystarczy zobaczyć jakich klientów pozycjonuje lub pozycjonowała dana firma i zapytać ich o skuteczność wykonywanej lub wykonanej usługi.

Klienci takiej firmy bardzo szybko wyrażą swoje zdanie, które na 100% wpłynie na twoją decyzję. Jeśli opinie pozytywne będą przeważały wraz z realnymi przykładami skuteczności nie ma się nad czym zastanawiać. A jak jest odwrotnie to sprawa jest chyba jasna.

Drugą ważna sprawą jest czy firma pozycjonuje technikami white seo. Technika white seo to taka, która pozwala na stopniowy wzrost twojej pozycji w google w przeciwieństwie do technik spamerskich, które mogą doprowadzić do wyrzucenia twojej strony z filtrów przeglądarki a przecież tego nie chcesz. Zapewne to dziwne, ale niestety bardzo dużo firm kierując się szybkim zyskiem oraz szybkim wykonaniem usługi, będzie wykorzystywało techniki spamerskie, chociaż nie powinny tego robić. Więcej informacji na temat technik pozycjonowania znajdziesz w internecie.

Dobrą firmą pozycjonującą powinna być firma, która jest w tzw. Top 10 na słowa kluczowe związane z pozycjonowaniem. Podkreślam powinna ale wcale nie musi. Nie ma takiej reguły, że jeśli firma jest na pierwszej stronie Google to jest SUPER. Mógłbym podać kilka przykładów ale wstrzymam się i nie zrobię komuś negatywnej reklamy a powinienem, ale to już moja sprawa...

Zanim wybierzesz firmę zwróć uwagę na powyższe wskazówki, mam nadzieje, że Ci się przydadzą i wybierzesz naprawdę skuteczną firmę, która będzie miała na celu osiągniecie jak najlepszych wyników dla twojej strony www, a nie jak najlepszych wyników finansowych dla siebie, twoim kosztem.

---

www.socialmark.pl - blog o e-biznesie i e-marketingu

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Jak znaleźć firmę, która wypozycjonuje Twoją stronę

Jak znaleźć firmę, która wypozycjonuje Twoją stronę

Autorem artykułu jest Tomasz Podolak


Jest rzeczą oczywistą, że prowadzenie działalności gospodarczej w dzisiejszych czasach wymaga także promocji w internecie. Internet jest narzędziem, które daje nam możliwość dotarcia do ogromnej ilości potencjalnych klientów. Pominięcie tego narzędzia w strategii marketingowej firmy jest więc niewybaczalnym błędem.

W związku z tym stworzenie strony internetowej i jej promocja należy do podstawowych czynności, o których trzeba pamiętać przy planowaniu kampanii marketingowej. Jeśli już zdecydowaliśmy, że chcemy mieć firmową stronę internetową należy zastanowić się, do czego będzie nam ona potrzebna. Czy wystarczy nam prosta wizytówka internetowa, na której umieścimy najważniejsze informacje o firmie i produktach? Czy może profesjonalna witryna internetowa z całą gamą produktów i cennikiem? Niezależnie od naszego wyboru stworzenie takiej trony będziemy musieli komuś zlecić. Koszty przygotowania strony wahają się od kilkuset złotych, w przypadku prostych stron wizytówek, do kilku a nawet kilkunastu tysięcy złotych za profesjonalne strony tworzone indywidualnie dla potrzeb klienta.

Samo przygotowanie strony to dopiero połowa drogi do zdobycia nowych klientów. Niezwykle ważne jest jej skuteczne wypozycjonowanie. Ogromna większość internautów korzystających z wyszukiwarek internetowych zatrzymuje się tylko na pierwszych dziesięciu wynikach. W naszym interesie jest, aby strona, którą pozycjonujemy znalazła w tej pierwszej dziesiątce. Nie jest to sprawa prosta. Wszystko zależy od tego, pod jakie słowo chcemy wypozycjonować stronę oraz jak dużą mamy konkurencję. Im większa konkurencja tym trudniej osiągnąć zadawalające rezultaty. Jeżeli chcemy skutecznie walczyć o klientów niezbędne staje się skorzystanie z usług firmy, która zajmuje się pozycjonowaniem stron internetowych.

Przed wyborem firmy, która zajmie się promocją naszej strony warto dokładnie przeanalizować dostępną ofertę. Najlepiej jest zwrócić się do kilku takich firm i poprosić o dokładny cennik przygotowany indywidualnie pod nasza stronę i konkretnych słów kluczowych. Analizując oferty należy wybrać tą, która jest dla nas najatrakcyjniejsza. Warto jednak pamiętać o tym, że w tej branży tanio nie zawsze znaczy dobrze. Stanowczo odradzam zlecanie pozycjonowania amatorom, którzy za małe pieniądze obiecują gruszki na wierzbie. Pozycjonowanie nie może być tanie, ponieważ wymaga ogromnej pracy. Jeżeli ktoś obiecuję nam wyniki już po pierwszym miesiącu za małe pieniądze to możemy być pewni, że nie zrobi tego właściwie. Pozycjonowanie należy zlecać tylko i wyłącznie profesjonalnym i renomowanym firmom.

Przy wyborze firmy należy także zwrócić uwagę na kolejność działań marketingowych, które firma zaproponuje. Pozycjonowanie strony zawsze zaczyna się od jej optymalizacji. Nigdy odwrotnie. Pozycjonowanie strony do tego nieprzygotowanej mija się z celem, ponieważ nie przyniesie efektu. Warto także zapytać o czas, w jakim firma gwarantuje określone efekty. Im ten czas krótszy a fraza, pod którą pozycjonujemy trudniejsza tym większe możemy mieć podejrzenia, że firma stosuje zakazane i nieetyczne metody. To może narazić nas na kary ze strony wyszukiwarek a w skrajnych przypadkach także na wyrzucenie naszej strony z indeksu.

Jak widać przed zleceniem pozycjonowania naszej strony firmie zewnętrznej należy dokładnie się zastawność i przeanalizować dokładnie oferty. Powinniśmy mieć na uwadze, że chodzi tu w gruncie rzeczy o reklamę naszej firmy, za która zapłacimy stosunkowo spore pieniądze. Warto, więc zadbać, aby wszystko odbyło się profesjonalnie, rzetelnie a zarazem skutecznie, tak abyśmy osiągnęli nasz cel, czyli przyciągnęli do naszej firmy nowych klientów.

---

Tomasz Podolak

http://www.zarabianie-w-domu.cba.pl

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Gdzie umieszczać słowa kluczowe, które wpływają na pozycjonowanie strony lub bloga

Gdzie umieszczać słowa kluczowe, które wpływają na pozycjonowanie strony lub bloga

Autorem artykułu jest Daniel Karolak


Tekst odgrywa bardzo istotną rolę w pozycjonowaniu stron www. Osoby, które serfują po sieci właśnie dzięki niemu trafiają na twoją witrynę. Dobry tekst powinien posiadać takie cechy jak: unikalność, przejrzystość i czytelność, zrozumiałość, przydatność oraz zawierać słowa kluczowe.

Krótki opis cech

1. Unikalność – tą cechę najbardziej powinieneś polubić a nawet się w niej zakochać. Jak sam wiesz nikt nie lubi czytać czegoś zdublowanego, czegoś co się powtarza milion razy w sieci. W ten sposób tylko możesz stracić czytelników lub w ogólne ich nie mieć.

2. Przejrzystość i czytelność – zadbaj o swój tekst tak aby był estetyczny, posiadał akapity, odstępy, które bardzo wpływają na wygląd twojej treści. Od razu lepiej się czyta taki artykuł.

3. Zrozumiałość – zastanów się do kogo ma być skierowana twoja strona lub blog. Pisz takim językiem, aby wszyscy zrozumieli co im chcesz przekazać. Jasna sprawa, że jak będziesz pisał dla przedsiębiorców czy ekspertów z danej dziedziny, możesz użyć języka eksperckiego. Natomiast jeśli piszesz poradnik dla osób, które z tematem spotykają się pierwszy raz, zawsze pisz najprościej jak potrafisz, czyli najprostszym i zrozumiałym dla nich słownictwem.

4. Przydatność – staraj się pisać teksty, które są odpowiedzią na pytania, których szukają internauci. Jeśli nie wiesz lub nie domyślasz się czego mogą szukać osoby w sieci, najlepiej zajrzeć na fora internetowe tam jest masę pytań, na które szukają odpowiedź. Nie pisz tekstów typu: ”Dzisiaj wstałem o 5:00 rano i umyłem zęby”, to już nie jest cool. Ludzie w dzisiejszych czasach chcą znać odpowiedź na konkretne pytania, których ty możesz udzielać na swojej stronce lub blogu. Możesz również pisać w danej dziedzinie i z czasem stać się ekspertem, uwierz mi taka taktyka da Ci więcej czytelników niż sobie wyobrażasz.

Załóżmy że już masz treści na swojej stronie, które są bardzo wartościowe, związane z jakąś dziedziną. Dostrzegasz również że cały czas używasz jakiś słów bądź fraz, które w jakiś sposób określają tą dziedzinę o której piszesz. Są to właśnie słowa kluczowe, po których internauta może trafić na twoją stronę. Ok, to teraz pytanie gdzie je umieszczać, aby ktoś na nie trafił i znalazł się dzięki nim na właśnie na tej twojej stronie.

Jest wiele miejsc w kodzie (x)html twojej witryny lub bloga gdzie je można umieszczać np:
- tytuł strony
- opis strony
- tytuł posta lub artykuły
- tekst odnośników oraz tekst, który znajduję się obok nich
- nazwy plików graficznych bądź innych plików znajdujących się nastronie

Wyszukiwarka najpierw przygląda się na treściom zasadniczym twojej strony oraz belkom tytułowym, na które warto poświęcić trochę czasu i dobrze dobrać słowa kluczowe.

Opis strony też jest ważnym elementem i nie należy go ignorować. Ma istotne znaczenie dla wyszukiwarek np: Google.

Posty i Artykuły jak najbardziej powinny zawierać słowa kluczowe. Z resztą sam zobacz na tytuł tego posta ” Gdzie umieszczać słowa kluczowe, które wpływają na pozycjonowanie strony lub bloga„. Już powinieneś się domyśleć które to frazy i słowa kluczowe w tym tytule skierowały Cię tutaj.

Tekst odnośników i ich cała otoczka słowna jest bardzo ważna. Jeśli zaczniesz dodawać swoją stronę do precell pages, sam zobaczysz jakie ma to duże znaczenie. Jak sam widzisz słowa kluczowe są podlinkowane i otacza je tekst powiązany tematycznie, ale temat precli zostawmy na później…

Jeśli chodzi o pliki graficzne nie ma prostszej rzeczy jak dodać słowa kluczowe do tytułu zdjęcia bądź tytułów innych plików znajdującego się na twojej stronie.

Trzymaj się tych wskazówek a możesz być o wiele szybciej zauważony w internecie niż Ci się wydaje. Pamiętaj zawsze zawieraj słowa kluczowe w tytule artykułu bądź postów na twojej stronie lub blogu, to pozwoli na szybsze odnalezienie przez internautów twojej strony w sieci.

---

www.socialmark.pl - blog o e-biznesie i e-marketingu

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Co z tym pozycjonowaniem?

Co z tym pozycjonowaniem?

Autorem artykułu jest Martyna Wasiak


Odkąd obecność stron firmowych w Internecie stała się marketingowym kluczem osiągania sukcesu wiele firm zdecydowało się skorzystać z usług webmasterów. Aktualnie posiadanie strony WWW to już jednak za mało.

Na pierwszy plan wysunęły się działania związane z pozycjonowaniem strony WWW. Istnieje kilka podstawowych zasad, którym należy się podporządkować. Wiele firm powierza zewnętrznym specjalistom opiekę nad serwisem w kontekście pozycjonowania lub zatrudnia SEO specjalistów w swoich firmach. Trzeba przyznać jednak, że na wysoką pozycję w wyszukiwarce składa się wiele czynników i trudno jednoznacznie określić, dlaczego dana firma znajduje się tak wysoko.

Głównym działaniem pozycjonerów jest zdobywanie linków. Im więcej wartościowych linków prowadzi do naszej witryny internetowej, tym silniej wpływa to na pozycje serwisu. Wartościowy link oznacza, że znajduje się on na stronie, która jest kontekstowo związana z naszą witryną oraz posiada stosunkowo wysoki Page Rank. Kilkanaście linków prowadzących z tego typu miejsc wpływa na podwyższenie pozycji znacznie bardziej niż kilkaset linków umieszczonych na przypadkowych i słabych merytorycznie stron. Najlepiej starać się o umieszczenie hiperłączy ze for, katalogów i serwisów tematycznie powiązanych z nasza działalnością.

Wartość linkowania rośnie w czasie. Jeśli codziennie dodajemy po kilka linków i trwa to co najmniej kilka miesięcy to możemy zauważać pierwsze efekty naszych starań. Pamiętajmy, że dodawane linki i frazy powinny się zmieniać. Nie możemy linkować cały czas tej samej podstrony na tę samą frazę, gdyż może to zaszkodzić naszej witrynie (pojawi się filtr na określone słowo kluczowe).

Ogromną rolę odgrywa właściwy dobór słów kluczowych. Powinniśmy wiedzieć, że pozycjonowanie na ogólne frazy typu: „strony internetowe” lepiej zastąpić frazą: tworzenie stron internetowych Wrocław. Ogólna fraza dociera do bardzo szerokiego grona odbiorców (o ile uda się przedrzeć przez działania SEO innych firm, które również wybrały tę ogólną frazę) i niekoniecznie znajdziemy chętnych, którzy będą zainteresowani skorzystać z usług przedstawionych w naszym serwisie. Należy zwracać uwagę na wartość danej frazy, czyli różnicy, jaka występuje pomiędzy ceną danego słowa, a przychodem, jaki generuje.

Istnieje wiele darmowych i płatnych narzędzi, które pozwalają na ocenę słów kluczowych pod względem częstotliwości i konkurencyjności: Google Trends, Google Keyword External Tool.

Najważniejsze, aby na bieżąco śledzić nowinki z dziedziny pozycjonowania, obserwować konkurencyjne strony internetowe oraz korzystać z dostępnych narzędzi. Wtedy mamy szansę znaleźć się na pierwszej stronie w wynikach wyszukiwania na najważniejsze dla nas frazy.

---

Oferteo.pl - Otrzymaj Za Darmo Oferty Od Firm Z Każdej Branży!

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl