sobota, 18 lutego 2012

Jak pozycjonować portal dla kobiet?

Jak pozycjonować portal dla kobiet?

Autorem artykułu jest amiqa



Postanowiłaś stworzyć portal dla kobiet. Jesteś kobietą, więc dziedzina ta jest ci znana. No a najlepiej tworzyć portal lub blog na temat, na którym się znamy. Z różnymi kwestiami technicznymi jakoś sobie radzisz. Pozostaje tylko pytanie – jak wypromować portal dla kobiet?

Okazuje się, że najtańszą i najskuteczniejszą formą promocji jest promocja w wyszukiwarkach internetowych, czyli pozycjonowanie.

Pozycjonowanie swojego portalu dla kobiet możesz zlecić odpowiedniej firmie. Jednak musisz wiedzieć, że pozycjonowanie na konkurencyjne frazy takie jak np. kobieta, portal, ciekawostki jest bardzo trudne, a tym samym drogie. Ale nie przejmuj się. Możesz przecież pozycjonowaniem zając się sama. Wystarczy tylko trochę się podszkolić w tej dziedzinie. Pozycjonowanie portali wcale nie jest takie trudno jak mogłoby się wydawać. Poznaj zatem kilka rad – jak pozycjonować portal dla kobiet.

Przede wszystkim musisz wiedzieć, że promocja w wyszukiwarkach internetowych wymaga cierpliwości i systematyczności. Nie można wypozycjonować portalu w kilka dni, czy nawet kilka tygodni. Jest to kwestia co najmniej trzech miesięcy. Poza tym na pewno warto postawić na duże frazy takie jak – portal, kobieta, ale też i na mniejsze, choć równie interesujące – np. portal dla kobiet, dla kobiet, porady dla kobiet, ciekawostki dla kobiet, dla dziewczyn. Wszystko też zależy czy twój serwis będzie dotyczył tematyki bardziej ogólnej czy niszowej, np. psychologii kobiet czy psychologii mody.

A oto kolejne prawdy pozycjonowania... Nową stronę warto pozycjonować małą ilością linków. Im starsza domena, tym przychylniej jest traktowana przez google. Także nie warto rzucać się od razu na głęboką wodę.

Poza tym jedną podstronę warto pozycjonować na wiele zbliżonych fraz. Pozycjonując portal dla kobiet w żadnym wypadku nie należy stosować ukrytych linków. Można za to zostać ukaranym przez google!

Poza tym warto aby twój portal pojawił się w wyszukiwarkach internetowych, zanim zostanie skończony. Dlaczego? Otóż wyszukiwarki bardzo lubią strony, w których regularnie pojawia się nowa treść, czyli są systematycznie aktualizowane.

Pamiętaj też jak ważna dla pozycjonowania jest treść. Im więcej treści, tym lepiej. W treści powinny pojawiać się słowa kluczowe związane z tematyką strony oraz z frazami, na które chcesz pozycjonować swój portal dla kobiet, czyli np. kobieta, kobiety, dla kobiet, dla dziewczyn, ciekawostki dla kobiet.

A więc do dzieła!

---

portal dla kobiet


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Odpowiednia optymalizacja strony kluczem do sukcesu

Odpowiednia optymalizacja strony kluczem do sukcesu

Autorem artykułu jest Tomasz Galicki



Posiadanie swojego miejsca w internecie, nie tylko konta na Facebooku czy w Naszej Klasie, jest już dziś standardem, a nie dodatkowym plusem. Trzeba być zauważalnym.

Zwłaszcza, jeśli prowadzi się firmę – wtedy niezbędna jest własna strona internetowa.

Mimo tego, że posiadanie firmowej strony, jest niezbędnym minimum, to aby zostać w sieci zauważonym, sama ta strona nie wystarczy. Bez wysokich pozycji w wyszukiwarkach na frazy ważne dla danej firmy, nie będzie się tam widzianym. Skutecznym rozwiązaniem tego problemu będzie odpowiednia optymalizacja i pozycjonowanie.

Odpowiednio zoptymalizowana strona to strona przyjazna wyszukiwarkom. Sama już optymalizacja może dać doskonałe efekty i zwielokrotnić ilość wejść na stronę z tak zwanego „długiego ogona” (long taila), dlatego jest to podstawowy element, od którego zaczyna się pozycjonowanie stron internetowych. Poniżej przedstawimy kilka najważniejszych czynników, które należy wziąć pod uwagę podczas dokonywania tego zabiegu.

1. Dobór odpowiednich metatagów. Nie lekceważ tagów „title”, „keywords” i „description”. Wybierz takie, które zgadzają się z treścią swojej strony, ale jednocześnie takie, na które chcesz pozycjonować swój biznes. Nawet jeśli nie przydadzą się one robotom wyszukiwarek – będą przyjazne dla użytkowników.

2. Tworzenie wartościowej treści. Mówi się, że content is the king i coś w tym jest. Zadbaj o to, aby Twoja strona zawierała wyłącznie wartościowe i unikalne treści. Docenią to zarówno użytkownicy, jak i wyszukiwarki.

3. Dziel treść. Wskazuj tę istotną zarówno dla ludzi, jak i dla wyszukiwarek. Stosuj nagłówki H1, H2, H3, pogrubiaj najważniejsze elementy, dziel na akapity. Dodawaj obrazki – lubią je ludzie i roboty, a dodatkowo strona wygląda bardziej przejrzyście.

4. Przyjazne linki. Zadbaj o to, aby adresy Twoich stron i podstron były przyjazne, a nie składały się z losowego ciągu znaków. Wyszukiwarki to docenią.

5. Zadbaj o linkowanie wewnętrzne. Pisząc o czymś, co jest już opisane na Twojej stronie, podlinkuj to. Zapewni to lepszą indeksację, a także pomoże użytkownikom w nawigacji.

6. Nie przesadzaj z linkami zewnętrznymi. Linki zewnętrzne nie szkodzą do momentu, gdy nie jest ich zbyt wiele i nie prowadzą do stron niezgodnych z prawem. Lepiej więc ograniczać ich ilość.

Należy pamiętać, że to tylko podstawy, ale bez nich nie ma sensu rozpoczynać pozycjonowania. Jeśli powyższe czynniki wykorzystamy na naszej stronie, na pewno zauważymy już wzrost wejść z wyszukiwarek.

---

T.G.


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Pozycjonowanie z płatnością za efekt - najdroższa droga do niepewności.

Pozycjonowanie z płatnością za efekt- najdroższa droga do niepewności.

Autorem artykułu jest Robert Wąsik



Najmodniejszą ostatnio formą rozliczenia kampanii pozycjonerskiej jest tak zwana płatność za efekt. Zgodnie z reklamami firm, które tę metodę stosują, ma to być tanie, wygodne i bezpieczne. Choć naprawdę chciałbym się zgodzić- to twierdzenie jest absurdem dla każdego, kto choć trochę się orientuje w temacie. Rozwiejmy podstawowe mity.

Pierwszym argumentem, który miałby przemawiać na korzyśc płatności za efekt ma być rzekomo niski koszt kampanii. Żeby uzmysłowić sobie absurdalność wyjaśnijmy sobie tytułem wstępu pewną kwestię: każdy pozycjoner chce na swojej pracy jak najwięcej zarobić. Każdy więc jego ruch ma prowadzić ostatecznie przez zadowolenie klienta do pieniędzy. Dlatego płatnośc za efekt jest formą rozliczenia, które stosuje się przy podpisaniu umowy na świadczenie usług pozycjonerskich przez okres przynajmniej dwunastu miesięcy. Przyjmijmy dla ustalenia uwagi, że klient chciałby osiągnąć pozycję w pierwszej dziesiątce wyników dla średnio popularnej frazy. Osiągnięcie takiego wyniku zajmuje zazwyczaj nie wiecej niz trzy miesiące, a więc pozostałe dziewięć klient spłaca kosztem, powiedzmy, dziesięciu złotych dziennie, choć zazwyczaj jest to nawet trzy razy więcej. Rachunek jest prosty: dziewięć miesięcy po trzydzieści dni, każdy za dziesięć złotych. Razem daje to niebagatelną sumę dwóch tysięcy siedmiuset złotych.

Przy klasycznym rozliczeniu ryczałtowym koszt pozycjonowania kończącego się takim samym efektem to może półtora tysiąca złotych za pierwsze trzy miesiące i około stu złotych za każdy kolejny. Podsumujmy: dwa tysiące czterysta, czyli lekko licząc dziesięć procent taniej.

Punkt drugi w argumentacji to rzekome bezpieczeństwo. Tutaj argument ten należy odrzucić z dwóch niezależnych powodów. Po pierwsze, umowa często skonstruowana jest tak, że pozycjoner może nie wykonać swojej pracy i jedyną karą będzie brak wypłaty- to trochę niska kara za rok nie robienia niczego. Ważniejszy powód jest taki, że pozycjonowanie, które wymaga codziennej kontroli pozycji zazwyczaj w tym celu wykorzystuje automaty. I tu zapala się ostrzegawcze światełko, bo zautomatyzowane sprawdzanie pozycji grozi nałożeniem filtru- to z całą pewnością nie jest efektem, jaki chcemy uzyskać.

Na koniec został jeszcze argument obiecywanej pewności. Osobiście czułbym się pewniej, gdyby zarobki pozycjonera uzależnione były od wyników jego pracy, czyli zostały określone procentowo od dochodu strony- taka forma także znajduje się w wachlarzu oferowanym przez poważne firmy pozycjonerskie.

Płątnośc za efekt jest więc tylko jednym ze sposobów na nabicie kabzy pozycjonera, a to nie o to chodzi w tej pracy. Warto więc, zanim zdecydujemy się na pozornie tańszą propozycję, przeliczyć także rzekomo droższe warianty.

---

Artykuł opracowali specjaliści firmy PozycjaPlus, oferującej atrakcyjne formy rozliczeń skutecznego pozycjonowania. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, skontaktuj się z nami.


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Dlaczego duże firmy też potrzebują pozycjonowania?

Dlaczego duże firmy też potrzebują pozycjonowania?

Autorem artykułu jest Tomasz Galicki



Każda, wszelkich rozmiarów, firma zawsze może być jeszcze większa. Dlatego właśnie każda usługa ułatwiająca zdobywanie klientów, a co za tym idzie, pieniędzy, będzie korzystna.

Nie znam firmy, która chciały poprzestać na tym co ma, bez zamiaru rozwoju. Nigdy nie mówi się o osobach, które nagle zatrzymują się i stwierdzają, że to już wszystko, co chciało się osiągnąć i od tej pory nie będą zarabiać większych pieniędzy. Nie mówi się o nich, bo prowadzenie biznesu jest uzależniające. Nie ma możliwości spoczęcia na laurach, gdyż za każdym razem, gdy osiągnie się sukces, chce się osiągnąć kolejny.

Im większa firma, tym więcej środków na jeszcze większą promocję. Zawsze można dotrzeć do nowego targetu odbiorców. Zawsze znajdzie się ktoś, kto jeszcze o tej firmie nie słyszał, a chętnie skorzystałby z jej usług lub zakupił towary. To napędzona machina. Nigdy nie dotrze się do końca. Zawsze będzie mało.

I dlatego właśnie, duże firmy również potrzebują pozycjonowania. I nie ma znaczenia to, że są one powszechnie znane. Czasem po prostu „przegapiły” pewną grupę ludzi. Czasem też są to firmy, o których na co dzień nie myśli się jako o partnerach biznesowych czy kontrahentach. Dlatego regularnie trzeba o sobie przypominać. Wysoka pozycja w wyszukiwarkach doskonale w tym pomaga.

Przeciętny internauta szukający danej usługi, będzie jej szukał za pomocą wyszukiwarki – tak to wygląda w dzisiejszych czasach – może nie zdawać sobie sprawy, że dana firma spełni jego wymagania. Jeśli natrafi na nią na początku wyników wyszukiwań, uświadomi sobie, że to może właśnie być to.

I naprawdę nie ma znaczenia, czy ta firma to taki potentat jak Microsoft, Liberty Direct, Cyfra Plus, czy Leroy Merlin. Użytkownik wie o ich istnieniu, ale nie myśli o nich w danej chwili, gdy szuka jakiegoś produktu lub usługi. Dzięki pozycjonowaniu – firmy o sobie przypominają.

W przypadku dużych i znanych firm, pozycjonowanie dodatkowo sprawi, że współczynnik konwersji wzrośnie bardziej, niż w przypadku małych firm, które nie mają jeszcze ugruntowanej pozycji na rynku. Te większe po prostu wzbudzają więcej zaufania.

Jak widać, pozycjonowanie jest potrzebne każdej firmie – bez względu na jej wielkość. Nie można w pewnym momencie odpuszczać, bo konkurencja nie śpi.

---

T.G.


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Jak pozycjonować dużych klientów?

Jak pozycjonować dużych klientów?

Autorem artykułu jest Tomasz Galicki



Duży klient, w przypadku pozycjonowania, to klient, który posiada duży sklep internetowy lub sieć różnych serwisów. Do współpracy z nim należy podejść zupełnie inaczej, niż w przypadku malutkiego sklepiku.

Mogłoby się wydawać, że cała filozofia pozycjonowania to zdobywanie linków. I coś w tym jest. Należy jednak umieć w taki sposób je zdobywać, aby przełożyło się na realne zyski firmy. I nie chodzi tu tylko o wysokie pozycje w wyszukiwarkach na różne frazy, bo te akurat często mogą być źle dobrane i dawać mierną konwersję. Skuteczne pozycjonowanie to takie pozycjonowanie, które daje klientowi więcej zarobić – pisząc kolokwialnie.

I to właśnie odpowiednie zdobywanie linków w przypadku dużego sklepu internetowego jest kluczowe. Jeśli pozycjonujemy małą stronę, zawierającą pięć podstron – linkowanie jest jasne. Uderzamy na różne frazy na wszystkich (aż pięciu wspomnianych) podstronach. A co jeśli sklep internetowy ma 100 tysięcy zindeksowanych podstron, kilkanaście tysięcy produktów, setki kategorii i podkategorii? Wtedy należy do tego podejść zupełnie inaczej.

Pozycjonowanie sklepów internetowych wygląda znacznie inaczej, niż typowych, małych stron wizytówkowych. Należy w taki sposób podejść do linkowania i do treści na stronach, by jak najbardziej wzmocnić całą domenę, a co za tym idzie, „wywołać” wejścia z wyszukiwarek na frazy z tak zwanego długiego ogona (ang. long tail).

Sekret tkwi w tym, aby stworzyć odpowiednio spójną strukturę serwisów. Dlatego bardzo dobrym rozwiązaniem jest konsultacja SEO już podczas budowy sklepu internetowego. Trzeba zadbać o kategorie, podkategorie i poszczególne wpisy, o budowę adresów do poszczególnych miejsc w sklepie, a wszystko to nazywa się kluczowo optymalizacją.

Gdy stworzy się już cały sklep, zgodnie z wytycznymi, należy rozpocząć linkowanie. Rzecz jasna linkowanie poszczególnych produktów to dopiero finalny etap, gdy wszystko inne będzie już wzmocnione. Zaczyna się od odpowiedniego zdobycia wartościowych linków dla strony głównej oraz dla poszczególnych kategorii. Kolejnym krokiem jest wzmocnienie podkategorii. Jeśli te miejsca będą dobrze podlinkowane, w skuteczny sposób wzmocnią już ostatnie elementy tego sznurka, czyli produkty. A to właśnie o to w pozycjonowaniu chodzi, by potencjalny klient trafił na stronę produktową, zainteresował się pożądanym przedmiotem i kupił go.

Do pozycjonowania sklepów internetowych należy podejść odpowiedzialnie i ostrożnie. Bardzo wiele nieprawidłowych działań może tylko przynieść skutek odwrotny od pożądanego. Dlatego warto wybrać rzetelną firmę, która się tym zajmie.

---

T.G.


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl