środa, 16 stycznia 2013

Wyszukiwarki internetowe

Wyszukiwarki internetowe

Autorem artykułu jest Katarzyna Sowa


Wyszukiwarki internetowe Dla większości z nas Internet równoznaczny jest z otwartym oknem wyszukiwarki. To właśnie z jej pomocą zazwyczaj poszukujemy informacji, strona wyszukiwarki jest też zwykle miejscem, z którego rozpoczynamy wędrówkę po Sieci. Świadczą o tym m.in. dane statystyczne (... Wyszukiwarki internetowe

Dla większości z nas Internet równoznaczny jest z otwartym oknem wyszukiwarki. To właśnie z jej pomocą zazwyczaj poszukujemy informacji, strona wyszukiwarki jest też zwykle miejscem, z którego rozpoczynamy wędrówkę po Sieci. Świadczą o tym m.in. dane statystyczne (comScore) – w sierpniu 2007 r. z wyszukiwarki internetowej skorzystało 750 mln internautów, którzy w sumie wysłali aż 61 mld zapytań (z czego prawie 1,3 mld zadano w Polsce).

Wyszukiwarki wertykalne


Wyszukiwarki wertykalne są odpowiedzią na szybko zwiększającą się ilość i różnorodność danych w Internecie. Obejmują one swoim zasięgiem tylko wybrane dziedziny wiedzy i dlatego, pomimo mniejszej liczby zaindeksowanych dokumentów, są w stanie zwracać bardziej dopasowane do zapytania wyniki. Wysoka jakość otrzymywanych wyników związana jest przede wszystkim z faktem, że wyszukiwarki wertykalne indeksują zazwyczaj dokumenty pochodzące z wyselekcjonowanych dobrych jakościowo źródeł. Wyszukiwarki wertykalne stają się coraz bardziej popularne wśród internautów, a wielu ekspertów uważa, że właśnie w tym kierunku rozwijać się będzie branża wyszukiwania informacji.

Wyszukiwarki zasobów SEM

Przykładem wyszukiwarki wertykalnej może być wyszukiwarka zasobów SEM.
Marketing internetowy w wyszukiwarkach, bo to pojęcie kryje się pod skrótem SEM, jest dyscypliną wiedzy, która w ciągu ostatnich kilku lat przeszła gwałtowny rozwój. W Internecie znajduje się wiele, lepszych i gorszych, serwisów oferujących wiedzę z tego tematu. Używając zwykłej wyszukiwarki i przeszukując Sieć pod kątem zagadnień związanych z SEM trudno jednak odnaleźć wartościowe informacje z tej dziedziny, ponieważ na pierwszych miejscach w wynikach wyszukiwania pojawiają się zwykle oferty firm z branży, a nie teoretyczne informacje.
W odróżnieniu, wyszukiwarka zasobów SEO/SEM posiada w swoim indeksie dokumenty pochodzące z wartościowych serwisów branżowych, blogów eksperckich, for zajmujących się tematyką SEO / SEM, itp. Dzięki specjalnemu wyselekcjonowaniu źródeł pochodzenia informacji, wyniki zwracane przez taki rodzaj wyszukiwarki są o wiele bardziej dopasowane do zapytania i posiadają większą użyteczność dla internautów.

Polskim przykładem wyszukiwarki zasobów SEM jest wyszukiwarka udostępniona przez agencję Bluerank – http://szukaj.bluerank.pl/. W jej bazie znajdują się dokumenty pochodzące z kilkudziesięciu najlepszych polskich i zagranicznych źródeł - serwisów poruszających tematykę SEO / SEM.
---

specjalista SEM

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

wtorek, 8 stycznia 2013

Każde słowo ma swoją wartość

Każde słowo ma swoją wartość

Autorem artykułu jest Grzegorz Miłkowski


Czym jest usługa ukryta pod zagadkową nazwą pozycjonowanie lub kryptonimem SEO. Spora grupa firm zajmujących się promocją i reklamą w wirtualnym świecie posiada już w swojej ofercie tę, dla niektórych tajemniczo brzmiącą, propozycję. Czy jest to skuteczna forma promocji i czy warto w nią inwestować? Wyszukiwarki internetowe (takie jak np. Google, Windows Live Search, Yahoo itp.) są niezmierzoną i ciągle w dużym stopniu nieodkrytą w Polsce metodą skutecznej promocji. Najprostszą definicją opisującą pozycjonowanie stron internetowych - SEO (ang. Search Engine Optimization), to stwierdzenie, iż są to działania mające na celu wypromowanie serwisu internetowego tak, by ten po wpisaniu odpowiednich słów kluczowych, zajmował jak najwyższe miejsce w naturalnych wynikach wyszukiwania wyszukiwarek.

Audytor na stronie www

Działania związane z pozycjonowaniem serwisu powinny rozpocząć się od przeprowadzenia dokładnego „audytu” strony www, której dotyczą. Ma on na celu umożliwienie przygotowania listy słów kluczowych, które w jak najdokładniejszym stopniu będą oddawały „ducha” witryny poddanej zabiegowi pozycjonowania. Użyte słowa kluczowe powinny łączyć się z jej treścią i pokrywać się ze słowami i frazami znajdującymi się w tekstach na kolejnych podstronach serwisu.

Wielkie przekręty

Wzrost znaczenia pozycjonowania zbiegł się w czasie z monopolizowaniem rynku wyszukiwarek internetowych przez Google. Wcześniej sformatowanie strony w sposób, zapewniający jej pojawianie się na szczytowych pozycjach w rankingach, nie stanowiło wielkiego wyzwania. Położenie serwisu opierało się wówczas głównie na podanych przez projektanta strony słowach kluczowych w nagłówku. Jednakże sytuacja ta spowodowała pokusę manipulowania wynikami poprzez odpowiedni dobór haseł, często nie mających nic wspólnego z rzeczywistą tematyką witryny. Jak powszechnie wiadomo, tam gdzie jest pokusa, znajdą się i osoby, które zechcą z niej skorzystać. Efektem łatwości z jaką można było wpływać na wyniki zwracane przez wyszukiwarki, było pojawianie się wielu osób, które wykorzystywały te luki.

Wynikiem powszechności tego procederu było podjęcie prób ucywilizowania zasad związanych z SEO, co w wyniku pewnej ewolucji, doprowadziło do oparcia działania wyszukiwarek o zliczającą linki analizę topologii sieci (przykładem jest tutaj Google). Zabieg ten znacznie podniósł poziom trudności pozycjonowania stron internetowych. Skuteczność na polu SEO nie była już w zasięgu ręki przeciętnego internauty, lecz grupy osób posiadających odpowiednią wiedzę, które zaczęły specjalizować się w pozycjonowaniu serwisów www.

Pozycjonowanie to przede wszystkim skuteczny marketing

Wiele osób zada sobie z pewnością pytanie o sens całej tej „zabawy”. W tym miejscu najlepiej odwołać się do badań, które dowodzą, że statystyczny użytkownik Internetu, wpisując interesującą go frazę do wyszukiwarki, koncentruje się tylko na kilku pierwszych wynikach wyświetlonych na ekranie. Serwisy będące na kolejnych pozycjach, albo nawet na dalszych podstronach wyszukiwarki, mają minimalne szanse na bycie zauważonymi. W przypadku prowadzenia firmy, skuteczne wypozycjonowanie strony może przyczynić się do sukcesu biznesu w stopniu równym, co „klasyczna” reklama w tradycyjnych mediach.

Poszukiwania informacji o produktach, większość z nas rozpoczyna od przeglądnięcia zasobów Globalnej Sieci, a dopiero w przypadku braku oczekiwanych efektów tej metody, przenosi poszukiwania do reala. Nie trzeba chyba dodawać, jak ważne jest wówczas dobre miejsce serwisu np. w wynikach Google’a, które może mieć niebagatelny wpływ na nasz sukces.

Każde słowo ma swoją wartość

W tym miejscu z pomocą przychodzą tzw. pozycjonerzy, których zadaniem jest „wywindowanie” danej witryny w naturalnych wynikach wyszukiwania. Nie jest to jednak zawsze proste – stopień trudności zależny jest od wybranych słów kluczowych, opisujących profil działalności danej witryny. W przypadku fraz popularnych, takich jak np. meble, bielizna, tłumaczenia, czy projekty domów, pozycjonowanie strony będzie żmudnym i drogim procesem.

„Wielu klientów nie zdaje sobie często sprawy z wysokich kosztów pozycjonowania popularnych i ogólnych słów ” – mówi Marek Błyszczek, pozycjoner z serwisu www.AdSeo.pl – „Skuteczniejszą i przede wszystkim tańszą metodą pozycjonowania stron www jest sprecyzowanie wpisywanych do wyszukiwarki słów kluczowych. W efekcie umożliwia to dotarcie dokładnie do takiego odbiorcy, jaki nas interesuje.”

W takiej sytuacji, osoba odpowiedzialna za pozycjonowanie strony www powinna pomóc klientowi dobrać słowa w jak najdokładniejszym stopniu odzwierciedlające jego działalność. Za przykład niech posłużą „meble”, czyli wyraz popularny, którego wypozycjonowanie nie będzie należało do łatwych zadań. W takim przypadku należy sobie postawić kilka pytań „pomocniczych”, mających na celu uściślenie opisu działalności klienta. Informacjami jakie można wówczas dodać są m.in. lokalizacja i uszczegółowienie rodzaju prowadzonych usług. Przykładowym efektem takiej konkretyzacji opisu będą frazy: „meble klasyczne”, „meble do jadalni”, „meble kuchenne”, dodatkowo wspomagane nazwą miejscowości, jeśli działalność prowadzona jest lokalnie, czyli np. „meble klasyczne Kraków”.

Zabieg ten spowoduje również obniżenie kosztów pozycjonowania witryny, które byłyby znacznie wyższe tylko dla słowa „meble”. Kolejnym profitem wynikającym z takiej optymalizacji, jest uniknięcie przypadkowych wejść na stronę internetową przez osoby z drugiego końca kraju, które np. szukają plastikowych krzeseł. Czynności te zaowocują dotarciem do targetu, zainteresowanego dokładnie takim produktem lub usługą, jaką oferuje dany przedsiębiorca. Starannie opisując rodzaj działalności, za pomocą odpowiedniego doboru słów kluczowych, sprawiamy, że internauta po wpisaniu w wyszukiwarce interesującego go zagadnienia, z dużą dozą prawdopodobieństwa, trafi na naszą stronę www.

Między piekłem…

Zamawiając usługę pozycjonowania w jakieś firmie, trzeba mieć świadomość faktu, że nie jest to proces szybki i nie należy oczekiwać natychmiastowych efektów. Skutecznemu i długotrwałemu wypozycjonowaniu witryny internetowej na wybrane słowa kluczowe trzeba poświęcić od kilku tygodni, do nawet dwóch lat. Oczywiście można natknąć się na ogłoszenia, w których oferuje się pozycjonowanie strony klienta w ekspresowym tempie. Warto uświadomić sobie jednak fakt, iż niosą one ze sobą zagrożenia tzw. „banem”, w przypadku wykorzystywania nieetycznych metod, lub nałożeniem filtra spychającego witrynę na niższe pozycje w wyszukiwarkach, w przypadku nieumiejętnego posługiwania się narzędziami pozycjonerskimi (np. szybko dodając linki).

„Nie należy dać się zwieść pierwszym okresem, gdyż wówczas wyniki są rzeczywiście rewelacyjne i widoczne już po krótkim czasie” – stwierdza Anna Sikorska, kierownik działu SEO/SEM w Grupie Adweb – „Trzeba pamiętać jednak o tym, że mechanizmy obronne wyszukiwarek, takich jak np. Google, są już na tyle zaawansowane, iż serwis korzystający z takich metod pozycjonowania jest bardzo szybko wykrywany i wpisywany na czarną listę. W ten prosty sposób można daną domenę skazać na długotrwałą banicję poza indeksami wyszukiwarek.”

Wśród metod niezgodnych z kodeksem znajdują się m.in.: wprowadzanie słów kluczowych sprzecznych z treścią witryny, ukrywanie ich poprzez użycie tekstu w kolorze tła, stosowanie ukrytych warstw, czy tzw. „cloaking”, czyli serwowanie robotom wyszukiwarek specjalnie spreparowanej wersji strony.

…a niebem

Na co więc pozwala „kodeks uczciwego pozycjonera”? Wśród etycznych sposobów podnoszenia pozycji strony internetowej w rankingach najprostszymi przykładami są:
- czytelne opisywanie linków i odnośników,
- stosowanie prostych adresów,
- dopisywanie witryny do katalogów tematycznych,
- wprowadzenie mapy strony, ułatwiającej jej zindeksowanie wyszukiwarkowym robotom.
Podczas procesu pozycjonowania należy również bezwzględnie przestrzegać praw autorskich, zasad umieszczania znaków towarowych oraz praw związanych z publikacją informacji w Internecie.

Stosując m.in. powyższe metody, można mieć pewność, że nie spotka nas żadna sankcja, a jedynym ich efektem będzie ewentualna wspinaczka witryny w wynikach wyszukiwarek. Trzeba mieć jednak świadomość, że uzyskana dobra pozycja nie jest wieczna i należy bezustannie dbać o jej utrzymanie, gdyż Globalna Sieć pełna jest pretendentów chcących zająć nasze miejsce.

Zlecenie dla zawodowca

Na koniec warto odpowiedzieć na pytanie, czy próbować pozycjonować stronę we własnym zakresie, czy lepiej zlecić to zadanie profesjonaliście? W przypadku niszowej tematyki serwisu lub prywatnego charakteru strony, można pokusić się o samodzielną pracę. Zadanie tego typu nie powinno stanowić problemu, nawet dla osób dysponujących tylko podstawową wiedzą z zakresu SEO. Jeszcze nie tak dawno przykładem takiej łatwej do wypozycjonowania frazy był „wypas owiec w Bieszczadach” (w ostatnim czasie zwrot zaanektowany przez pozycjonerów).

W przypadku witryn zawierających popularniejsze treści oraz komercyjnych celów pozycjonowania serwisu (np. różnego rodzaju sklepy, usługi itp.) osiągnięcie oczekiwanych efektów może nie być takie proste. Warto wtedy rozważyć zlecenie tej pracy osobom doświadczonym, gdyż nieumiejętne działania niosą ze sobą wspomniane wcześniej przykre konsekwencje.

„Z pozycjonowaniem jest jak z drobnymi pracami naprawczymi – teoretycznie możemy zrobić to sami. Samodzielnie możemy pomalować mieszkanie, położyć tapety i kafelki czy wymienić gniazdka elektryczne. Pytanie tylko, czy nie lepiej zlecić to zaufanej firmie, by mieć pewność, że farba nie odpryśnie, tapeta nie zacznie odklejać się od ściany, a kafelki nie spadną nam na głowę?” - mówi Anna Sikorska – „Tak samo jest z działaniami SEO – pozycjonować stronę można samemu, po co jednak ryzykować? Czy nie lepiej oddać tego w ręce doświadczonych specjalistów, by mieć pewność, że witryna nie zostanie zbanowana czy ukarana filtrem? Przecież lepiej od początku robić coś dobrze, niż po fakcie naprawiać szkody – czasami juz nieodwracalne.”

Dodatkowym atutem zlecenia takiej pracy „zawodowcowi”, jest również pomoc w odpowiednim doborze słów kluczowych. Zapewnia to dotarcie serwisu do grupy osób zainteresowanych asortymentem dokładnie takim, jaki on oferuje. Warto być świadomym faktu, że metoda ta zapewnia wielokrotnie wyższą efektywność trafiania do targetu, niż nawet najlepsza reklama w tradycyjnych mediach branżowych. ---

Grupa Adweb Planowanie i prowadzenie kampanii promocyjnych w Internecie, kreacja wizerunku, budowanie strategii komunikacyjnej w Sieci oraz tworzenie witryn i serwisów www. ADWEB.PL 2BE.PL

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Pozycjonowanie strony WWW w wyszukiwarkach internetowych - linki

Pozycjonowanie strony WWW w wyszukiwarkach internetowych - linki

Autorem artykułu jest Daniel Frużyński


Pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach za pomocą wymiany linków Pozycjonowanie stron internetowych w wyszukiwarkach jest złożonym procesem, obejmującym wiele różnych czynności. Jedną z nich jest zdobywanie linków prowadzących do strony z innych stron internetowych. Warto tutaj też zwrócić uwagę na to aby linki były "jednostronne" - oznacza to że istnieje tylko link ze strony A do strony B, ale nie ma linku prowadzącego w drugą stronę (od strony B do strony A).

Najłatwiej zdobyć jest linki w katalogach - wystarczy tylko wypełnić odpowiedni formularz zgłoszeniowy na stronie katalogu i poczekać kilka dni na zatwierdzenie zgłoszenia. Tutaj polecam przede wszystkim katalogi istniejące przy największych portalach.

Drugą metodą jest wymiana linkami z innymi stronami (najlepiej o zbliżonej tematyce). W takim przypadku często trzeba się również umieścić link zwrotny na własnej stronie. Można jednak znaleźć sposoby na uzyskanie linku do własnej strony bez konieczności umieszczania linka zwrotnego - jedną z nich jest udostępnienie czegoś za darmo w zamian za link do własnej strony internetowej, np. publikacja darmowych artykułów które inni mogą umieścić na własnej stronie internetowej.

Kolejną metodą którą można wykorzystać jest skorzystanie z jednego z serwisów poświęconych wymianie linków. Serwisy tego typu mogą oferować linki dynamiczne lub statyczne. Linki dynamiczne są umieszczane na stronach na pewien czas - po jego upłynięciu link jest przesuwany na kolejną stronę. Ich przeciwieństwem są linki statyczne - po umieszczeniu na określonej stronie, link jest tam już na stałe i pozostanie tam chyba że wystąpi coś co jest niezależne od samego serwisu wymiany linków (np. strona zostanie skasowana, albo jej właściciel zrezygnuje z korzystania z systemu).

Z punktu widzenia wyszukiwarek bardziej opłaca się skorzystać z systemów wymiany linków statycznych. Jednym z takich systemów jest Linkme. Dodanie własnej strony do systemu jest proste - trzeba wypełnić odpowiedni formularz i pobrać archiwum z plikami instalacyjnymi. Pliki te trzeba wrzucić na serwer i dodać dwie linie do kodu strony. Wymogiem jest jedynie aby strona była napisana w PHP (ASP i inne technologie niestety nie są na razie wspierane). Osobno należy dodać linki do swojej strony - podaje się m.in. adres strony, opis jaki ma się pojawić w linku oraz ile linków dziennie ma być dodawane.

Warunkiem koniecznym do zaakceptowania strony w Linkme jest aby strona była zindeksowana w Google (jest to zabezpieczenie przed dodawaniem do systemu stron które mają bana w Google). Warto także wspomnieć o podziale stron na Elite (strony wartościowe) i Slim (strony o niskiej wartości z punktu widzenia wyszukiwarek, m.in. te zawierające mało tekstu, lub tekst występujący często na innych stronach internetowych. Do tej grupy zaliczają się m.in. strony z opisami gg, sennikami czy tekstami piosenek).

Omówione tutaj zagadnienie zdobywania linków prowadzących do własnej strony WWW jest zaledwie jednym z pośród wielu o których warto wiedzieć pozycjonując własną stronę w wyszukiwarkach, ale niestety omówienie ich wykracza poza ramy tego artykułu. Możesz jednak przeczytać o nich w ebooku Pozycjonowanie dla początkujących. ---

pozycjonowanie,seo,webmaster,webmastering

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Pozycjonowanie stron internetowych

Pozycjonowanie stron internetowych

Autorem artykułu jest Grzegorz G


Firmowa strona internetowa powinna informować o charakterze prowadzonej działalności, obszarze jej działania oraz informować o sposobie nawiązania kontaktu. Dopiero wtedy pozycjonowanie takiego serwisu ma sens. Nie ma nic gorszego jak wysoka pozycja w wyszukiwarkach i niewielkie zainteresowanie potencjalnych klientów.

Pozycjonowanie stron internetowych to operacja, która jest konieczna po zakończeniu budowania serwisu. Aby pozycjonowanie przyniosło oczekiwane efekty, sama witryna internetowa powinna spełniać podstawowe zadania.
Projektowanie każdej profesjonalnej strony internetowej powinny towarzyszyć jasno sprecyzowane cele. Do najważniejszych z nich można zaliczyć:
• publikowanie informacji o firmie, produktach oraz usługach,
• dostarczenie aktualnych wiadomości dotyczących właściciela strony internetowej,
• wspieranie działu obsługi klienta,
• opis realizacji zamówień,
• budowanie świadomości marki.
Po zakończeniu powyższych działań można przystąpić do realizacji pozycjonowania strony internetowej. Jednak w międzyczasie można dodatkowo podnieść atrakcyjność firmowej strony www. Czynności, które mogą nam w tym pomóc to m.in.:
• oferta handlowa – bardziej szczegółowa informacja o branży, w której firma prosperuje. Informacja nie musi (a czasami nawet nie powinna) zawierać cen produktów czy usług. Konieczny natomiast jest dokładny opis oferowanych towarów i usług. Bardzo dobrze, jeśli na stronie internetowej oferta podzielona jest na tematyczne grupy. To poprawia czytelność. Niezbędne jest także oddzielenie usług od towarów,
• listy referencyjne – każda firmowa strona internetowa powinna zawierać listę klientów jako uzupełnienie informacji o firmie,
• aktualności – odrębny obszar, najlepiej na głównej stronie strony internetowej, gdzie zamieszczone są informacje powiązane z bieżącą działalnością firmy (promocje, wydarzenia),
• wyszukiwarka w serwisie – jest to wyszukiwarka w odniesieniu do zawartości danej strony internetowej. Znacznie zwiększa atrakcyjność strony internetowej i poprawia jej ergonomię. Wyszukiwarka jest niezbędna na stronie internetowej z dużą ilością informacji.
Sam proces pozycjonowania strony internetowej nie przyniesie nam dużych zysków jeśli powyższe założenia dotyczące projektowania witryny internetowej nie zostaną spełnione. Dlaczego? Ponieważ posiadanie wysokiej pozycji w wyszukiwarkach internetowych nie oznacza, że klient skorzysta z usług danego serwisu czy dokona w nim zakupu. Często spotykanym przypadkiem jest fakt opuszczania stron internetowych przez internautów, którzy nie potrafią znaleźć odpowiednich działów w odwiedzanym serwisie. Pamiętajmy więc, by wraz z pozycjonowaniem strony internetowej pamiętać o zachowaniu pewnego kanonu przy projektowaniu własnego serwisu.

---

www.ITG.net.pl

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Test systemów wymiany linkami

Test systemów wymiany linkami

Autorem artykułu jest Szymon Konczal


Systemy wymiany linków to cały czas jedne z najważniejszych narzędzi do pozycjonowania. Jeśli już ich używamy, niech będą one najlepsze. Zobacz, który system wymiany linków wypadł najlepiej w testach. Cały czas systemy wymiany linków to jeden z ważniejszych elementów pozycjonowania. Postanowiłem zrobić test i wybrać ten najlepszy. Do gry wchodzą trzy systemy
1. LiveLink
2. Linkorn
3. LinkMe

Popularność Systemu
Likując swoją stronę w systemie chcemy mieć jak największe prawdopodobieństwo, że nasz link będzie umieszczony na różnych serwerach, z różnymi domenami o różnych IP. Sprawdzi ile stron uczestniczy w programach wymiany linków. W przypadku LiveLink jest to 3240, co daje łącznie 19 789 545 podstron. W przypadku Linkorna nie udało mi się odnaleźć informacji o ilość stron, które maja zainstalowany skrypt. Natomiast system LinkMe posiada 10070 w tym 48696549 różnych podstron.

Teraz zastanawiam się tylko czy "strona" i "domena" to, to samo? Niektórzy kupują domenę, aby w jej subdomenach tworzyć serwisy. Czy w takim razie system LiveLink liczy te różne serwisy w subdomenach jako jedną stronę czy osobno? Trudno to określić. A może chodzi po prostu o utworzone konta w systemie? Podobnie trudno jest określić jak to wygląda w systemie LinkMe, gdzie wynik te wypadł już trochę lepiej. Jeśli w systemie uczestniczy faktycznie ponad 10 tysięcy różnych domen to jest to niezły wynik, jeśli natomiast są to wszystkie "strony", nie ważne czy w subdomenach czy nie, to już trochę gorzej. Szkoda, że nie ma nigdzie podanej liczby domen w systemie Linkorn.

Warto także zwrócić uwagę na stosunek ilości stron/domen do podstron. W LiveLink na jedną stronę przypada ok. 6106 podstron a w LinkMe 4835. Świadczy to o tym, że w systemie LiveLink są strony zawierające większą ilość podstron. Mogą to być na przykład katalogi, które przeważnie mają małą wartość w pozycjonowaniu. Osoby, które mają konta w tym systemie mogą sprawdzić, na jakich stronach są dodawane ich linki. Przeważnie są to właśnie katalogi gLWeb.

Najlepiej w kategorii ilości stron internetowych uczestniczących w systemach wymiany linków wypadł LinkMe.

Skuteczność dodawania
Następnym ważnym elementem systemu wymiany linków jest skuteczność dodawania linków. Zdarza się tak, że linków nie ma na stronie mimo tego, iż system pokazuje, że powinny one być na tej stronie. Taka sytuacje miałem parę razy w systemie LiveLink. Możliwe, że ktoś znalazł sposób na oszukanie systemu. Sytuacje ratuje to, że można zgłosić niedziałający link. W Linkornie wszystkie linki działały, podobnie było w LinkMe. W tym ostatnim dodatkowo istnieje możliwość usunięcia pojedynczo każdego linku. Podsumowując najbezpieczniejsze system, jeśli chodzi o skuteczność dodawania linków to Linkorn i LinkMe.

Wartość Linków
Wartość linków to chyba najważniejsze, bo, po co nam 10 linków, które nie mają żadnej siły w wyszukiwarce. Już lepszy jest jeden link na cenionej stronie przez roboty wyszukiwarki. System LiveLink to w większości katalogi, fora i ogólnie śmieci. Rzadkością jest jakaś wartościowa strona internetowa. LinkMe to wprawdzie w połowie śmietnik a w połowie wartościowe strony, ale ze względu podziału na strony Elite (te bardziej wartościowe) i Slim (mniej wartościowe) użytkownik sam wybiera czy chce zamieszczać swój link na stronach Elite czy Slim. Osobiście uważam, że jest to bardzo dobre rozwiązanie. Warto zauważyć, że nowo dodawana strona do systemu jest ręcznie oceniana czy nadaje się do kategorii Elite czy Slim. Najwięcej stron o dużej wartości dla wyszukiwarek znajduje się w systemie Linkorn. Oczywiście istnieje podgląd na jakiej stronie znajduje się link. Brak możliwości usunięcia ręcznie pojedynczego linku. Linkorn wygrywa, jeśli chodzi o ilość wartościowych stron.

Program partnerski
Każdy z tych trzech systemów go ma, ale każdy jest inny. LinkMe daje użytkownikom 20% punktów osób, które zarejestrują się w systemie z polecenia. Punkty naliczane są po 30 upływie 30 dni od daty rejestracji. Podobnie jest w Linkornie, tam również jest 20%, z tym, że punkty naliczane są na bieżąco. Najlepszy program partnerski posiada system LiveLink, gdzie dostaje się największy procent od punktów poleconych osób. Jest to Az 30%. Dodatkowy zarabia się z drugiego poziomu, czyli od osób poleconych przez naszych poleconych. Użytkownik dostaje 5% od ich punktów. Najlepszy format linków znajdziemy w programie partnerskim systemu Linkorn, który wygląda tak: http://linkorn.pl/login gdzie w miejsce "login" wstawiamy swój identyfikator do systemu. Niewątpliwie najlepszy program partnerski ma system LiveLink i to on wygrywa w tej kategorii.

Dodatki
Dobry system wymiany linków to nie tylko taki, który zamieszcza linki i działa bezawaryjnie, ale także, który posiada wiele dodatkowych narzędzi, które mogą pomóc w pozycjonowaniu. Linkorn posiada możliwość kupowania punktów. Jeśli nie masz stron internetowych, na których mógłbyś zdobywa punkty a masz trochę pieniędzy w budżecie swojego serwisu możesz kupić punkty. Punktami można także handlować za pomocą specjalnego systemu – "bazaru". Zarobione pieniądze na bazarze można wypłacić. Jest to ciekawe narzędzie. Podobnie wygląda w przypadku LinkMe. Tam również jest "Bazar", gdzie użytkownicy mogą handlować punktami. W tym systemie można linkować strony na dwa sposoby, za pomocą linków oraz boksów reklamowych. Cena tych drugich jest oczywiście większa, ale wraz z ceną wzrasta skuteczność takiej reklamy. Boksy reklamowe to kombinacja linku, opisu strony oraz adresu. Te dwa ostatnie w trybie tekstowym. LiveLink jest najbardziej ubogi w dodatki. Można jedynie sprawdzać zaindeksowanie strony w wyszukiwarkach.

Podsumowując najlepszym systemem wymiany linków jest LinkMe.

LiveLink
Popularność Systemu - 3/6
Skuteczność dodawania - 3/6
Wartość Linków - 1/6
Program partnerski - 6/6
Dodatki - 1/6
Suma: 14/30

Linkorn
Popularność Systemu - brak danych
Skuteczność dodawania - 6/6
Wartość Linków - 5/6
Program partnerski - 4/6
Dodatki - 4/6
Suma: 19/30


LinkMe
Popularność Systemu - 6/6
Skuteczność dodawania - 6/6
Wartość Linków - 3/6
Program partnerski - 3/6
Dodatki - 6/6
Suma punktów: 24/30

---

Autorem artykułu jest Szymon Konczal Odwiedz bloga autora http://blog.konczal.org o tematyce E-Biznes, Programy Partnerskie, Marketing Internetowy, Webmasterstwo, Pozycjonowanie i Psychologia Sukcesu

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl