sobota, 15 grudnia 2012

Pozycjonowanie płatne za efekt – prawda czy fikcja?

Pozycjonowanie płatne za efekt – prawda czy fikcja?

Autorem artykułu jest Daniel Karolak


Patrząc na rynek SEO w naszym kraju da się wyczuć niesamowitą walkę cenową pomiędzy firmami specjalizującymi się w pozycjonowaniu stron. Niestety coraz częściej firmy zaniżają ceny, aby pozyskać klientów. Czy pozycjonowanie stało się modą?

Nie da się ukryć że pozycjonowanie to jedna z najlepszych i tańszych metod, aby wypromować się w internecie. Ruch z wyszukiwarek może przełożyć się na odwiedziny strony lub sprzedaż, im wyższą pozycje posiada strona w wyszukiwarce tym częściej jest odwiedzana i może przynieść większe zyski. No właśnie, ale jak do tych pozycji dojść skora nie wiadomo kogo wybrać z pośród tysięcy firm pozycjonerskich.

Firmy SEO biją się o klienta i coraz częściej zaniżają ceny za usługę pozycjonowania, tym samym niszcząc sobie rynek. Nie dzieje się tak tylko w tej branży, ale w innych również. Chyba nie ma już na rynku branży w której nie byłoby konkurencji.

Coraz częściej firmom SEO płaci się za efekt, ale czy ten efekt będzie bezpieczny i nie przysporzy Twojej witrynie kłopotów?. Większość klientów nie ma pojęcia o optymalizacji i pozycjonowaniu stron i kierują się wyłącznie ceną nie zdając sobie sprawy co może ich czekać. ”Pseudo” firmy pozycjonerskie (bez urazy) wymyśliły sobie pozycjonowanie stron płatne od efektu. Oczywiście mają do tego pełne prawo, ponieważ nikt nie napisał że nie można. Niestety taka technika może przysporzyć stronie klienta nie lada kłopotów. Po pierwsze firma, która oferuje „płatność za efekt ” nie będzie się kierowała dobrem klienta tylko jak najszybszym doprowadzeniem strony na daną pozycję w wyszukiwarce. Po drugie nie będzie ich również obchodziło czy robią to dobrze czy źle, najważniejsze jest aby znalazła się tam gdzie powinna.

Dlaczego klient może mieć kłopoty przez wybieranie opcji ” płatność za efekt”?

Jeśli wykonawca w bardzo krótkim czasie pozyska bardzo dużą ilość linków prowadzących do strony klienta może to grozić wyrzuceniem jej z filtrów wyszukiwarki. Bardzo często można się spotkać z takim czymś przy pozycjonowaniu płatnym za uzyskane pozycje. Nie polecam tej metody nikomu, kto chce się pozycjonować w szczególność na frazy o średniej i wysokiej konkurencyjności.

Gwarancja TOP 10

Nie ma takiego czegoś jak gwarancja TOP 10. Jest to chwyt reklamowy mający na celu wzbudzić zainteresowanie klienta. Algorytm Google nie jest stabilny, więc tzw. ” gwaracja TOP 10″ nie ma zastosowania. Większość „pseudo” firm pozycjonerskich udziela gwarancji po to, aby sprzedać usługę a dobro klienta już się nie liczy tylko ich portfel.

Jedyną rozsądnym wyjściem jest nie skąpić funduszy na wartościowe i skuteczne pozycjonowanie oraz zapomnieć o pozycjonowaniu metodą „płatność za efekt”. Takie podejście do sprawy może bardzo pomóc waszej stronie jak wam spać spokojnie nie martwiąc się o zbanowanie waszej strony przez pracownika Google.

---

www.socialmark.pl - blog o e-biznesie i e-marketingu

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Jak wybrać wykonawcę pozycjonowania strony firmowej?

Jak wybrać wykonawcę pozycjonowania strony firmowej?

Autorem artykułu jest Marta Szelska


Posiadając firmową stronę internetową, koniecznie trzeba pomyśleć, o jej odpowiedniej promocji w wyszukiwarkach, bowiem sam fakt, iż jest ona widoczna w sieci, jeszcze nie gwarantuje nam skierowania do niej odpowiedniej liczby użytkowników, którzy stanowią przecież potencjalnych klientów firmy.

Tutaj bardzo ważną rolę ogrywa profesjonalne pozycjonowanie stron internetowych, mające na celu takie wpływanie na zawartość sieci, a przede wszystkim indeksu wyszukiwarki, aby pozycjonowana strona pojawiała się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania prezentowanych przez wyszukiwarka na zadane hasła kluczowe, podawane przez internautów.

Jednym słowem, pozycjonowanie jest tutaj całkowicie niezbędne. Trzeba, więc wybrać odpowiedniego wykonawcę tej usługi, a to już nie jest takie proste, bowiem na rynku mamy do czynienia z dość sporą ich liczbą, z czego niestety nie wszyscy są wystarczająco profesjonalni w swojej pracy. Bardzo często można się spotkać z ofertami pozycjonowania za 9,99 wystawianymi na allegro, które, nie oszukujmy się zbytnio, z pozycjonowaniem nie mają nic wspólnego, a są raczej tylko sposobem na zarobienie poprzez wykorzystanie naiwności połączonej z wrodzoną oszczędnością. Niestety, musimy zdać sobie sprawę z tego, iż pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach, jak również wszystkie inne działania marketingowe w sieci, są stosunkowo długotrwałe a w wielu przypadkach bardzo kosztowne. Możemy, więc tutaj poprosić kilka agencji reklamowych o przedstawienie wyceny, a następnie odrzucenie wszystkich podejrzanie tanich, promocyjnych, jak również tych, z cenami zupełnie z kosmosu. Następnie zostanie nam niewiele ofert, z których będziemy już mogli wybrać tę jedną, która naszym zdanie będzie najbardziej optymalną w naszym przypadku.

--- Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Pozycjonowanie stron www

Pozycjonowanie stron www

Autorem artykułu jest Aleksandra Kijewska


Pozycjonowanie stron www. Lista działań oraz prac, dzięki którym podniesz pozycję strony w wynikach wyszukiwania Google.pl. Przeczytaj kilka praktycznych wskazówek oraz informacji na temat pozycjonowania strony www.

Planujesz promocję strony www Twojej firmy w Internecie? Chcesz podnieść pozycję witryny w wynikach wyszukiwania? Zwiększ liczbę gości na stronie www i podnieś jej jakość. Rozpocznij pracę na optymalizacją i pozycjonowaniem strony www Twojej firmy.

Pozycjonowanie stron www to przede wszystkim praca, która ma na celu osiągnięcie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania. U nas w Polsce najpopularniejszą wyszukiwarką jest Google. Pozycjonowanie i optymalizacja strony www skupia się przede wszystkim nad poprawą jakości strony w wynikach Google.

Google udostęnił wiele praktycznych i użytecznych narzędzi, dzięki którym praca nad pozycjonowaniem i optymalizacją jest coraz łatwiejsza i przyjemna.

Google Analytics - przedstawia całą listę danych takich jak lista słów kluczowych, które użyła osoba i znalazła Twoją stronę, czas spędzony na stronie, źródła z których ktoś wszedł użytkownik na Twoją stronę. GA przedstawia wiele ciekawych informacj. GA ma wiele innych ciekawych narzędzi. Konto GA i korzystanie z niego jest bezpłatny.

Narzędzia dla Webmasterów - to kolejne narzędzie Google, które przedstawia m.in. które witryny odsyłaja na Twoją witrynę www i jakie pozycje osiąga strona pod konkretnymi słowami kluczowymi.

Google Adwords - udostępnia narzędzie wyświetlania płatnych reklam witryny, na koncie znajduje się m.in. narzędzie do wyszukiwania konkurencyjnych słów kluczowych, które warto umieścić na stronie w ramach.

Blog Google to strona, na której znajdziesz praktyczne informacje o wielu narzędziach SEO oraz nowe narzędzia do poprawy jakości strony www.

Powodzenia w pracy!

---

Aleksandra

www.kijewska.com

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Oś czasu - Facebook zmienił twarz

Oś czasu- Facebook zmienił twarz

Autorem artykułu jest Anna Pyshka


Jak zmienił się wygląd strony głównej na najpopularniejszym portalu społecznościowym świata? Jaki wpływ będą miały te zmiany na promocję naszej firmy i jej profil na Facebooku?

Gotowi.... Do startu.... Start! Przygotuj się na zmiany w Facebooku, aby wyprzedzić konkurencję w grze o media społecznościowe.

Nadczedł czas abyś na swoim firmowym profilu zaczął korzystać z osi czasu, jednak upewnij się że jesteś gotowy na te zmiany. Istnieje wiele korzyści jakie możesz uzyskać dzięki wprowadzonym zmianom.

Przede wszystkim oś czasu pozwoli na uczłowieczenie marki, na dodanie osobowości naszej firmie. Dodatkową istotną modyfikacją będzie to, że wszystkie najważniejsze informacje mamy teraz na stronie głównej, bez konieczności zagłębniania się w profil. Pamiętajmy jednak że to oznacza większą dbałość o wygląd strony, którą podajemy na tacy nawet niezalogowanym, bądź nie posiadającym profilu użytkownikom. Widać na pierwszy rzut oka co działo się w ostatnim czasie, kto "polubił" Twoją firmę, ile osób o Tobie "mówi". Nowy format linii czasu to miejsce na duże 851x315 "zdjęcie w tle", które jako pierwsze rzuca się w oczy odwiedzającemu. Pamiętaj jednak, że Facebook zabrania umieszczania w tym miejscu reklamy- jednak dobrze by było aby zdjęcie kojarzyło się z profilem Twojej działalności. Pod "zdjęciem w tle" znajduje się oś czasu która dzieli stronę na dwie kolumny. Po obu stronach osi czasu umiszczone są bieżące wydarzenia. Sama oś sięga do momentu założenia profilu na Faceboobku, choć można umieścić wydarzenia z "życia przez Facebookiem". Nadal masz możliwość umieszczenia zdjęć profilowych w ilości sztuk 3 w wymiarach 110x74 piksele.

Wykorzystaj nową wizualizację, aby Twój firmowy profil stał się jeszcze lepszy!

---

Pozycjonowanie Grudziądz

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

czwartek, 13 grudnia 2012

Zależność skuteczności katologowania od wskaźnika PR katalogu, oraz jego tematyki.

Zależność skuteczności katalogowania od wskaźnika PR katalogu, oraz jego tematyki.

Autorem artykułu jest Marek Stężyński


Rynek wyszukiwarek stron internetowych został zdominowany zasadniczo przez jeden produkt – firmy Google. Według różnych danych udział tej wyszukiwarki w rynku wynosi od 87% do 93%.

Wyszukiwarka google swój sukces osiągnęła dzięki nowoczesnemu algorytmowi porządkowania stron. Dzięki niemu na głównych stronach pokazują się jedynie strony wartościowe o unikalnej treści i maksymalnie zbliżone do zadanej wyszukiwarce frazy. Algorytm posiada funkcję samouczącą, która sprawia, że działa ona na zasadzie „sztucznej inteligencji” z położeniem nacisku na słowo inteligencja.

Zasadniczą funkcją algorytmu jest także jej nieustanna zmienność okryta przy okazji całkowitą tajemnica. Nikt oprócz samych autorów algorytmów oraz szefostwa firmy nie wie, kiedy on się zmienia oraz na co aktualnie postawiony jest największy nacisk. Sprawia to, że osoby zajmujące się zawodowo pozycjonowaniem stron ciągle muszą się zmagać z jego nowymi funkcjami.

Ciągły wyścig z programistami algorytmu stworzył wśród osób pozycjonujących strony pewne przekonania a czasem mity dotyczące najbardziej efektywnych metod pozycjonowania stron.

Postanowiliśmy jednemu z tych mitów przyjrzeć się bliżej i przekonać się o jego faktycznej skuteczności.

Mit, który postanowiliśmy przetestować to skuteczność katalogowania w zależności od wskaźnika PR (page rank) katalogu. Katalogowanie polega na dopisywaniu krótkich notatek związanych tematycznie ze stroną do tysięcy katalogów, jakie istnieją na rynku. Celem takiego działania jest zdobycie linku prowadzącego do naszej strony. Istnieje przekonanie, że im wyższy PR katalogu to tym link posiada większą wartość.

Wiele osób pracujących przy pozycjonowaniu stron nie zwraca przy tym uwagi na tematykę katalogu uważając to za nieistotne. Postanowiliśmy, więc dodatkowo przekonać się czy tematyka katalogu ma wpływ na jakość linku. W tym celu postanowiliśmy zrobić małe doświadczenie.

Po pierwsze założyliśmy nowy katalog tematyczny na zupełnie nowej domenie kropka pl. Katalog ma w założeniach być tematycznym katalogiem stron numizmatycznych. Aby podnieść rangę katalogu dodaliśmy go do kilku ważnych katalogów powiązanych z dużymi portalami i czekaliśmy na efekty naszych działań. Pierwsze zaskoczenie nastąpiło już po około dwóch tygodniach. Nasza strona w specjalnym programie rejestrujących codziennie pozycję stron znalazła się na pierwszym miejscu na główną swoją frazę tj. „katalog stron numizmatycznych”. Wyszukiwarka bardzo szybko potrafiła zupełnie nową stronę, na nowej domenie umieścić na właściwej pozycji z wiodąca frazą.

Przeszliśmy więc do drugiej część eksperymentu. Wzięliśmy dwie strony sklepów numizmatycznych multi monety oraz e-dukat, znajdujących się na podobnych miejscach w wyszukiwarce na główne frazy dotyczące rynku numizmatyki, czyli:

Monety,

Numizmatyka

Numizmatyczny sklep internetowy

wpisać do dwóch katalogów. Pierwszym katalogiem był nasz testowy katalog tematyczny monety-abc.pl, który posiada PR=0. Drugim katalogiem był płatny katalog z PR=4. Każdą ze stron z unikalnym wpisem dodaliśmy do jednego z katalogów i identycznie podlinkowaliśmy, a następnie w specjalnym programie testowym czekaliśmy na efekty naszych działań.

Zgodnie z teorią katalog o wyższym PR powinien wyżej podskoczyć w wyszukiwarce natomiast nowy, słabo zindeksowany katalog powinien osiągnąć gorszy efekt.

Wbrew tym oczekiwaniom stało się jednak inaczej. Strona dodana do katalogu tematycznego związanego z numizmatyką, czyli powiązanego tematycznie z ogólną tematyką strony, podskoczyła, w wyszukiwarce na określone przez nas frazy od 8 do 10 miejsc. Strona dodana do katalogu o wysokim PR, ale nie związanego tematycznego podskoczyła jedynie na jedną frazę o 4 miejsca, a na dwie pozostałe po jednym miejscu. A w kolejnych dniach wróciła praktycznie do pozycji „wyjścia” w przeciwieństwie do strony wpisanej do katalogu tematycznego. Tam zwyżka miejsc była trwalsza.

Z powyższego można wyciągnąć wniosek, że nieprawdą jest, że siła linku zależy głównie od PR strony. Ważniejszym czynnikiem wydaje się być także tematyka katalogu, do którego wpisujemy strony. Jeśli jest on związany z ogólną tematyką naszej strony wpis będzie cenniejszy a efekt trwalszy. Kolejne eksperymenty dotyczące pozycjonowania w kolejnych artykułach.

---

Marek Stężyński www.multi-monety.pl

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl