wtorek, 25 grudnia 2012

Czy nienaturalne linki odejdą do przeszłości?

Czy nienaturalne linki odejdą do przeszłości?

Autorem artykułu jest Bartłomiej Dymecki


Czy Google naprawdę ukróci korzystanie z nienaturalnych linków? Czy jest w stanie to zrobić wymuszając na webmasterach stosowanie się do wytycznych podobnych swoim regulaminie? Na pewno szefowie Google sobie tego życzą. Można jednak mieć wątpliwości czy jest to realne.

Ostatnio na blogu Google pojawił się wpis na temat linków, po polsku. Nie miałem do tej pory czasu o tym pisać, ale teraz chciałbym to nadrobić. Stwierdzenia tam zawarte są interesujące. Są na tyle interesujące, że niektórzy gromko okrzyknęli zmianę podejścia i rewolucję wśród pozycjonerów. Proszę o jedno - miejcie trochę więcej sceptycyzmu wobec tego, co firmy piszą na temat swoich własnych produktów :-)

Google skrytykowało linkowanie ze sobą stron niezwiązanych tematycznie, systemy wymiany linków oraz kupowanie linków. Google ma prawo krytykować co tylko ze chce, ale od krytyki do praktyki wiedzie nie mała droga…

Moje linki są naprawdę moje

Po pierwsze: moje linki są moją własnością. To truizm, ale warto to podkreślić, aby uniknąć nieporozumień. Nie zmuszam robotów Google do ich indeksowania, niech Google robi sobie co chce. Nie ja wymyśliłem taki sposób działania wyszukiwarki. Nie ma jednak prawa decydować o tym co w Sieci wolno, a czego nie wolno. Ja mogę polecać innym moje strony, mogę reklamować stronę kolegi, mogę komuś sprzedać reklamę… A to, że sprzedaję komuś link, wcale nie musi oznaczać, że jest to robione w celu oszukania Google.

Wytyczne dla webmasterów, regulaminy… to wszystko tylko mówi o tym, jak Sieć powinna wyglądać według życzeń Google. To nie oznacza, że ktokolwiek ma obowiązek się do tego stosować, ani nie oznacza, że samo Google będzie to wszystko egzekwować. Oczywiście wiedząc, że jakaś strona jest niezgodna z regulaminem Google nikt nie powinien się obrażać na jej wyrzucenie z indeksu, to chyba oczywiste.

Jak tego dokonać?

Po drugie: Google według mnie nie ma możliwości kontrolowania wszystkich linków. Odróżnienie linku naturalnego od sztucznego jest diablo trudne. Właściwie niemożliwe dla jakiegokolwiek algorytmu.

Popatrzcie na sytuację z takimi technikami, jak ukryty tekst. Roboty Google tego nie wykrywają, chociaż wystarczy całkiem prosta analiza kodu strony. Dlaczego tego nie robią? Według mnie nawet Google nie ma odpowiedniej mocy obliczeniowej. Skąd więc wzięłaby się ona na tak głębokie porównywanie wszystkich linków, określanie ich podobieństwa… nie, tak się na pewno nie stanie, nie uwierzę w to tylko na podstawie tekstu na blogu.

Podejrzewam, że sytuacja będzie podobna, jak z innymi technikami, których Google nie pochwala. Na codzień będą ignorowane, a coś się zdarzy dopiero wtedy, gdy pozycjonera podkabluje konkurencja.

Oby tylko nie przesadzić…

I sprawa trzecia: Google wie, że w egzekwowaniu tych wszystkich teoretycznych nakazów nie może przesadzić. Jeśli właściciele stron zaczną się odsuwać od tej wyszukiwarki, to wypromują w jej miejsce inne. Oni mają największą siłę przebicia i możliwość dotarcia do umysłów internautów. Każdy gigant może upaść. Szczególnie w internecie.

---

Autorem artykułu jest Bartłomiej Dymecki, prowadzi blog na którym pisze na temat systemu statystyk Google Analytics. W wolnych chwilach rozwija także serwis dotyczący usability.

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Co to jest pozycjonowanie stron?

Co to jest pozycjonowanie stron?

Autorem artykułu jest Tomek Urban


Co to jest to pozycjonowanie? - takie pytanie dostałem od jednego z partnerów ProPartnera, odpowiadam więc. Skąd się wzięło Pozycjonowanie Stron? Pozycjonowanie powstało wraz z pojawieniem się wyszukiwarek takich jak google.pl. T...

Co to jest to pozycjonowanie? - takie pytanie dostałem od jednego z partnerów ProPartnera, odpowiadam więc.


Skąd się wzięło Pozycjonowanie Stron?

Pozycjonowanie powstało wraz z pojawieniem się wyszukiwarek takich jak google.pl. Termin jest ściśle związany właśnie z nimi i głęboko powiązany z ich działaniem - bez wyszukiwarek nie byłoby pozycjonowania.

Aby zrozumieć pozycjonowanie, trzeba wiedzieć jak działają wyszukiwarki. A wyszukiwarki to nic innego jak wielkie bazy danych zawartości internetu (kopiują i przechowują zawartość stron www).


Dodajemy stronę do bazy wyszukiwarki:

Tak więc, pierwszym zadaniem po postawieniu nowej strony, jest oczywiście dodanie jej do tej bazy wyszukiwarek. Musimy sprawić by ją wyszukiwarki zaindeksowały (dowiedziały się o niej).

Można to robić na kilka sposobów, weźmy przykład google.
1. Możemy skorzystać z formularza do zgłaszania witryn:
http://www.google.com/addurl/?continue=/addurl
2. Możemy dodać mapę strony:
http://www.google.com/webmasters/sitemaps/
3. Możemy sprawić, by wyszukiwarka samoczynnie znalazła naszą stronę. W tym celu trzeba dodać link do naszej strony na innych już zaindeksowanych stronach www. Wyszukiwarka pobierając ponownie takie strony, zauważy link do naszej strony, wejdzie na nią i ją zaindeksuje.


Wyświetlanie wyników wyszukiwania.

Jeżeli użytkownik wpisze jakieś interesujące go hasło, wyszukiwarka pokaże strony związane tematycznie z tym hasłem, jakie znalazła w swojej bazie. Wpiszmy np. ebiznes, pojawiło nam się coś takiego.

Jak widać google pokazało nam, że znalazło ponad 700,000 stron zawierających hasło “ebiznes”. Rzeczą oczywistą jest, że nikt przy zdrowych zmysłach nie będzie ich wszystkich przeglądał. Dlatego też wyszukiwarka musi mieć jakiś sposób na posortowanie tych wyników, od tych teoretycznie najbardziej trafnych, do tych mniej związanych z tematem.

Ustalając która z danych stron jest najbardziej trafna z danym tematem, wyszukiwarka przypisuje tej stronie odpowiednią pozycję. Strony teoretycznie najbardziej trafne z tematem, będą wyświetlane wyżej od innych w wynikach wyszukiwania.


Czym jest w końcu to pozycjonowanie?

Pozycjonowanie to nic innego jak uczenie wyszukiwarki, że dana pozycjonowana strona jest bardzo związana z danym, określonym tematem. Pozycjonując stronę na dane hasło (przykład “ebiznes”) chcemy by była ona na jak największej pozycji w wynikach wyszukiwania, by jak najwięcej zainteresowanych osób trafiało właśnie na naszą, a nie inną stronę.

W praktyce pozycjonowanie polega na odgadnięciu, znalezieniu zasady na jakiej wyszukiwarka określa pozycje w wynikach wyszukiwania, a następnie działanie w ten sposób, by ta zasada (tzw. algorytm) działała na naszą korzyść.

Trzeba tu także pamiętać, że z jednej strony właściciele wyszukiwarek dbają o to, aby wyniki wyszukiwania były jak najbardziej zgodne ze stanem faktycznym, naturalne, bez sztucznego manipulowania pozycją (bez pozycjonowania) - nie ujawniają więc sposobu wg którego sortują wyniki wyszukiwania. Z drugiej natomiast strony wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania, wiąże się z wysoką odwiedzalnością serwisu, więc pokusa manipulowania wynikami wyszukiwania jest bardzo duża.

W jaki sposób google ustala pozycje w wynikach wyszukiwania?
Jak już wspomniałem, na 100% pewien wiedzy na temat tego, na jakich zasadach google przyznaje pozycję w wynikach wyszukiwania mogą być tylko autorzy algorytmu google. My możemy się tylko domyślać.



Pozycjonowanie to głosowanie

Głosowanie na strony przy pomocy linków - przyjęło się sądzić, że im więcej linków do danej strony z innych stron, tym wyższa pozycja w wynikach. Coś jakby internet głosował na dane strony www i im więcej tych głosów w postaci linków do danej strony tym wyższa pozycja w wynikach na dane hasło. Sprawa niby jasna - trzeba zebrać jak największą ilość linków do danej strony, by mieć jak najwyższą pozycję.


No to głosujemy:

programy partnerskie

Przy pomocy powyższego linku, głosuję na to by strona propartner.pl, była wyświetlana na wyższej pozycji w wyszukiwarkach, gdy ktoś wpisze hasło programy partnerskie.


Przykładowe techniki pozycjonowania:

1. Masowe wpisy z linkami: Pisze się różne wpisy w księgach gości, na forach internetowych tylko po to by zyskać nowe linki. Gdyby jeszcze robiono to ręcznie… nie byłoby tego tyle, internet daje jednak możliwość zautomatyzowania pewnych czynności.
2. Strony i kopie stron: Powstają strony tylko i wyłącznie dla samych linków (np. masowo zakładane katalogi stron i ich kopie). Dla wiedzących jak, nie jest trudnością dodać stronę w krótkim czasie do kilku tysięcy katalogów, np. przy pomocy LinkiSeo
3. Spamerskie strony: Powstają także strony z losowo generowaną treścią i linkami, byle tego więcej.
4. Wiele linków: Zaczęto się masowo wymieniać linkami, sprzedawać linki itd. Powstają strony z dużą ilością linków (czasami na różnych stronach możesz zobaczyć w stopkach różne dziwne linki). Powstały nawet automatyczne systemy wymiany linków np. linkme.pl.
5. itd. - kilka technik zdobywania linków opisałem kiedyś dokładniej w artykule Linki, linki, linki… - jak zdobywać!.

Z czasem jednak, wiedza o tym, że stronę można pozycjonować, przez zwykłe proste głosowanie stała się namiętnie wykorzystywana przez ludzi pozycjonujących strony www.

Google musiało jakoś zareagować. Zaczęto więc oceniać wartość danych linków, link linkowi stał się nie równy. Zaczęto też stosować inne metody…


Przykładowa obrona google przed pozycjonowaniem:
1. Duża i szybka ilość linków: Jeśli do nowej strony nagle pojawi się w internecie duża ilość linków - google na jakiś czas może usunąć całkowicie stronę z listy wyników wyszukiwania, mi zdarzyło sie to kilka razy… na szczęście po kilku miesiącach strona wracała
2. Powiązania tematyczne: Wyżej oceniane są linki ze stron powiązanych tematycznie - uznając takie linki za bardziej naturalne.
3. Linki w treści, a spisy linków: Wyżej też ocenia się linki zawarte w jakiejś treści (np. link w środku artykułu), niż w przypadku np. spisu linków.
4. Ilość linków na stronie: Wyżej ocenia się linki ze stron, na których jest mniej linków.
5. Wartość strony: Google wprowadziło coś takiego jak PageRank - jest to coś w rodzaju wskaźnika wartości strony, linki ze stron z wyższym PageRank są bardziej wartościowe.
6. itd.


Gdzie szukać informacji o pozycjonowaniu?

O pozycjonowaniu w internecie, wiele można znaleźć, a informacje praktycznie z każdym miesiącem pojawiają się nowe. Taka ciągła nieustanna walka między autorami wyszukiwarek a pozycjonerami, jedni próbują wpłynąć na wynik, a drudzy próbują temu zapobiec.


Oto kilka miejsc wartych moim zdaniem uwagi:
1. Google Webmaster Central - według ranking.pl google to najpopularniejsza wyszukiwarka w naszym kraju, tak więc myślę warto się zapoznać z tym co mają do zaoferowania webmasterom, w szczególności polecam zajrzeć tutaj.
2.Optymalizacja.com - serwis wraz z forum to jedna wielka polska mekka pozycjonerów, praktycznie każdy w naszym kraju kto choć trochę wie o co chodzi, tam zaglądał.

Prywatne blogi pozycjonerów:
1. www.ittechnology.us - blog Mariusza Gąsiewskiego, poświęcony zagadnieniom reklamy w wyszukiwarkach. I jeszcze mały przewodnik tego samego autora.
2. SprawnyMarketing.pl - blog prowadzony przez kilka osób zajmujących się marketingiem w wyszukiwarkach, m.in przez Tomka Frontczaka, autora książki: Marketing internetowy
w wyszukiwarkach
.
3. SeoPortal.pl - blog Grzegorza Kordeczki, znajdziesz tam informowacje o nowościach w świecie wyszukiwarek internetowych, a także sposoby pozycjonowania stron.

---

Autor: Tomek Urban opiekun partnerów Pierwszej Polskiej Sieci Partnerskiej ProPartner.pl

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Pozycjonowanie - silnie narzędzie marketingowe

Pozycjonowanie - silnie narzędzie marketingowe

Autorem artykułu jest Rafał Kowalski


Pozycjonowanie stron - czym tak naprawdę jest? Banery, wyskakujące okienka - kto ich nie zna i kto ich nie blokuje? Mimo, że tego rodzaju reklama jest nadal bardzo powszechna - nie jest zbyt finezyjna i niejednokrotnie bardziej denerwuje potencjalnego klient... Pozycjonowanie stron - czym tak naprawdę jest?

Banery, wyskakujące okienka - kto ich nie zna i kto ich nie blokuje? Mimo, że tego rodzaju reklama jest nadal bardzo powszechna - nie jest zbyt finezyjna i niejednokrotnie bardziej denerwuje potencjalnego klienta niż reklamuje konkretny produkt.

Chcąc trafić do internauty - potrzebujemy czegoś naturalnego, coś co będzie reklamą, ale reklamą finezyjną - taką, która samym swoim istnieniem potwierdza tylko jakość produktu bądź usługi, tak jak Astron Martin jest reklamą marki samochodu samą dla siebie. Bo czy trzeba komuś przedstawiać ten samochód?

Informacja jest potęgą - w XXI wieku przekonujemy się o tym każdego dnia. W dobie wszechobecnego Internetu, który jest coraz lepiej dostępny dla mas, nawet w Polsce i to w postaci łącz szerokopasmowych, informacja zyskała na wartości.. Codziennie przekopujemy się przez gąszcz stron internetowych i linków do nich prowadzących - na szczęście nie musimy tego robić po omacku. Mamy wyszukiwarki, które są próbą zapanowania nad ogromem informacji, jakie znajdziemy w Globalnej Sieci.

Bądźmy szczerzy - Internet to jeden wielki śmietnik, ale wśród setek tysięcy nic nie wartych dokumentów html, możemy znaleźć także takie których szukamy - zawierające wartościowe informacje. W tym właśnie pomagają nam wyszukiwarki stron internetowych. Prym wiedzie tutaj Google, którego algorytmy nieustannie są doskonalone, aby zwracać jak najbardziej naturalne wyniki wyszukiwania. Przypadek Google to także znakomity dowód jak bardzo potężna i wartościowa może być informacji - popularne "G" jest jednym z większych przedsiębiorstw w branży IT, jest także wymieniane jak jeden z lepszych pracodawców w skali światowej.

Wyobraźmy sobie sytuacje kiedy mając sklep z meblami potencjalny klient wstukując w Google słowo "meble biurowe" czy np. ściany działowe znajduje stronę internetową naszej firmy w pierwszej dziesiątce wyników wyszukiwania. Przypominam, że są to tzw. wyniki organiczne, czyli zwracane naturalnie przez algorytm wyszukiwarki, a więc nie zapłaciliśmy nikomu z Google za tą, a nie inną pozycję w wynikach i klient ma tego świadomość (a przynajmniej powinien mieć).

Tym właśnie zajmuje się pozycjonowanie stron - zabiegami mającymi doprowadzić do wybicia naszej strony internetowej w rankingach wyszukiwarek na konkretne słowa kluczowe. Jeśli zlecimy to profesjonalistom, będziemy mieli pewność, że jest to realizowane w sposób dozwolony i nie zagrażający wyrzuceniem naszej strony z indeksu.

Pozycjonowanie to reklama nienachalna i jak najbardziej naturalna. Śmiem twierdzić, że jest to jeden z najdoskonalszych sposobów reklamy w Internecie. ---

Pozycjonowanie stron

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Pozycjonowanie - co i jak?

Pozycjonowanie - co i jak?

Autorem artykułu jest Marcin Chrapka


Artykuł opisuje podstawy (darmowego) pozycjonowania stron internetowych. Przedstawia definicję pozycjonowania, jego cele i środki, których można użyć do wypozycjonowania strony www.

Co to jest pozycjonowanie? Zapewne każdy, kto ma z tym do czynienia może podać własną definicję tego słowa. W tym artykule powiem ci jak ja to rozumiem, a także zdradzę podstawowe informacje o pozycjonowaniu.

Co to jest pozycjonowanie?

Pozycjonowanie jest to całokształt działań podejmowanych przez webmastera w celu uzyskania przez jego stronę jak najlepszej pozycji w wyszukiwarkach. Ta część definicji z pewnością jest wspólna dla 99% ludzi związanych z tą tematyką.

Jednak na pierwszą stronę wyników wyszukiwarek można teraz trafić na wiele sposóbów, które moim zdaniem nie mają wiele wspólnego z pozycjonowaniem. I tak - można wykupić linki sponsorowane, boksy i inne płatne usługi - to właśnie ta cecha moim zdaniem dyskwalifikuje te działania jako część pozycjonowania. Czasami można również za pieniądze wykupić linki w innych serwisach. To jedyna płatna możliwość, którą dopuszcza moja definicja pozycjonowania.

Tak więc pozycjonowanie nie wymaga (przynajmniej poza wynagrodzeniem pozycjonera i ew, wykupienia płatnych linków) żadnych nakładów finansowych.

Dlaczego strony należy pozycjonować

Jeżeli pamiętasz jeszcze ostatnie zdanie poprzedniego rozdziału odpowiedź na to pytanie będzie oczywista. Pozycjonować należy bo jest to najtańsza metoda uzyskania ruchu na swojej stronie internetowej.

Duża część wejść na strony www wykonywana jest poprzez wyszukiwarki. Na moich stronach współczynnik wejść przez wyszukiwarki wynosi ok. 65%, widzimy więc, że jest o co walczyć.

Dobrze wypozycjonowana strony zyska więc wiele wejść i to na dłuższy czas. Jednak czasami wymaga to dużo pracy. Czasami (dla bardzo popularnych fraz) nawet bardzo dużo.

Jak pozycjonować?

I w tym tkwi cały szkopuł :) Pozycjonowanie jest bardzo złożonym i dynamicznym pojęciem. Sposób w jaki należy to robić różni się w zależności od wyszukiwarki i zmienia w czasie. Dobry pozycjoner musi reagować na zmiany w sposobie działania silników wyszukiwarek, powinien także zwracać uwagę na specyfikę działania poszczególnych wyszukiwarek.

Obecnie największy nacisk kładzie się na pozycjonowanie strony w wyszukiwarce Google (w Polsce ok. 3/4 zapytań). Moim zdaniem wyszukiwarka ta ma również najciekawszy sposób działania, w związku z tym pozycjonowanie "pod" Google jest bardzo dużym wyzwaniem.

Obecnie pozycjonowanie strony pod wyszukiwarkę "Google" wiąże się (oprócz odpowiedniego spreparowania strony) z pozyskiwaniem jak najcenniejszych zewnętrznych linków do naszej strony. Spowodowało to powstanie wielu systemów wymiany linków (najpierw dynamicznych, potem statycznych). Powstał specjalny współczynnik Page Rank.

Co w przyszłości?

Działania pozycjonerów zmuszają twórców Google, jak i innych wyszukiwarek do reakcji i tworzenia jak najdoskonalszych systemów indeksowania stron. Twórcom wyszukiwarek zależy na jakości wyników wyszukiwania, pozycjonerzy myślą jak je oszukać tak, aby to ich strony uzyskały jak najwyższą pozycję.

Taki stan rzeczy prowadzi do stwierdzenia, że bardzo trudno przewidzieć co będzie w przyszłości. Twórcy wyszukiwarek trzymają w tajemnicy metody, które wykorzystują. W kontekście google dużo mówi się o zmianie współczynnika Page Rank na inny, bardziej odpowiadający prawdziwym wartościom stron (Trust Rank).

Zyskują na tym wszyscy - użytkownicy Internetu coraz łatwiej znajdują interesujące ich informacje, a pozycjonerzy nie muszą martwić się brak zajęcia w przyszłości.

---

Więcej przystępnej wiedzy o komputerach i Informatyce: www.Info-Komputery.pl
Twoje forum komputerowe: forum.Info-Komputery.pl

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Pozycjonowanie to nie wszystko

Pozycjonowanie to nie wszystko

Autorem artykułu jest Ryszard Szymanowski


Pozycjonowanie stron nie jest panaceum na wszystkie problemy niewielkiego ruchu na witrynach internetowych. Dość często spotykam się z opinią, że pozycjonowanie stron może rozwiązać wiele problemów, z którymi borykają się serwisy prowadzące biznes w internecie. Mają one niewielką odwiedzalność, a niska sprzedaż skłania do likwidacji serwisu. Podobne problemy mają zresztą również inne witryny, niezbyt chętnie odwiedzane przez internautów.

Pozycjonowanie - słowa kluczowe


Wbrew obiegowym opiniom celem końcowym pozycjonowania stron w wyszukiwarkach internetowych nie jest uzyskanie wysokich pozycji na wybrane frazy (słowa kluczowe). Takie rozumienie pozycjonowania to świadoma rezygnacja z naprawdę dużych możliwości tkwiących w tej formie reklamy w internecie. Prowadząc sklep internetowy nie można ograniczyć pozycjonowania do kilku atrakcyjnych, ale najczęściej ogólnych słów kluczowych. Powinniśmy pozycjonować głęboko - podstrony z kategoriami produktów, a nawet podstrony z produktami. zwykle uważamy te dodatkowe pozycjonowanie za mało istotne, frazy traktujemy jako niszowe, a prawda jest taka, że te właśnie frazy dają zwykle lepszą konwersję (pożądane działanie klienta, czyli sfinalizowanie transakcji). Przykładem może być sklep z aparatami cyfrowymi pozycjonowany między innymi na frazę "aparaty cyfrowe", ale również na nazwy konkretnych produktów np "Canon 400d". Odwiedzalność z tej frazy jest oczywiście dużo niższa (nie zawsze tak jest), ale sprzedaż po wejściu z tej frazy jest większa. Oczywiście nie należy rezygnować z tych trudnych ogólnych fraz, ponieważ dzięki nim będzie łatwiej pozycjonować podstrony sklepu. W skrajnym przypadku możemy pozycjonować cały asortyment sklepu, każdy produkt na kilka słów kluczowych.

Wyszukiwarka - co widzi internauta


Załóżmy, że pozycjonowanie mamy zrobione dobrze i pojawiamy się na pierwszej stronie wyników. Istotne jest to co przeczyta internauta w opisie naszej strony. Zwykle są to znaczniki "title" i "description" naszej strony. Tak jak my to wpiszemy w kodzie strony, tak wyświetli to wyszukiwarka. Jaki z tego wniosek? To powinnny być dobrze przemyślane teksty, a w dodatku dla każdej podstrony inne, bo przecież każda podstrona naszego serwisu ma nieco inną tematykę. Zły opis wyświetlony przez wyszukiwarkę może skutecznie zniechęcić internautów do kliknięcia w link do naszej strony. Odpowiedzmy sobie sami na pytanie: czy pozycjonowanie takiej strony internetowej ma sen?

Hosting - wchodzimy na stronę

Internauta zachęcony opisem strony kliknął w nasz link z zamiarem wejścia na stronę. Niezależnie od tego, jakie ma łącze internetowe, internauta nie może czekać zbyt długo na wyświetlenie strony. Tutaj wart zwrócić uwagę na dwa aspekty: objętość kodu i jakość hostingu. Kod strony musi być lekki, a częstym grzechem jest "top" strony o wielkości 200kB, albo miniaturki produktów o podobnej wielkości. W takich przypadkach rośnie prawdopodobieństwo, że internauta opuści stronę, zanim ona załaduje się na jego komputerze. Z drugiej strony nie warto oszczędzać na hostingu, bo kiepskie łącze nawet dla "lekkiej" strony może być za słabe i koniec będzie podobny. Niski limit transferu może wyłączyć nam stronę w najmniej odpowiednim momencie. Częste awarie hostingu nie tylko irytują potencjalnych odwiedzających, ale mogą być również przyczyną kłopotów z indeksacją strony internetowej. Jeżeli wyszukiwarka zaindeksuje tylko niewielką część naszego serwisu, to znacznie zmniejszy się również jej odwiedzalność zwłaszcza na niszowe słowa kluczowe.

Jesteśmy na stronie

Internauta dostał się do naszego serwisu i to co tam zobaczy może go również zniechęcić do ponownych odwiedzin, albo skłonić do jej szybkiego opuszczenia. Zagmatwana nawigacja, długie ładowanie kolejnych podstron, niejasny regulamin sklepu, kiepskie opisy, fatalne zdjęcia - to wszystko co składa sie na funkcjonalność i użyteczność strony internetowej (świadomie używam obydwu pojęć) jest w zasadzie ostatnim elementem tej układanki, ale równie istotnym. Wartość naszej oferty produktowej również ma duży wpływa na powodzenie biznesu, ale temat na inny artykuł.

Zamiast podsumowania


Mam nadzieję, że ten krótki artykuł zasygnalizował pułapki, jakie czekają biznes internetowy. Pominięcie lub chociażby któregokolwiek wymienionego powyżej elementu może znacznie zmniejszyć nasze przychody. Warto wziąć to pod uwagę już na wczesnym etapie planowania biznesu.
---

Autor jest współpracownikiem firmy NVVI.com wykonującej pozycjonowanie stron internetowych oraz inne usługi w ramach marketingu w wyszukiwarkach

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl