wtorek, 25 grudnia 2012

Pozycjonowanie - silnie narzędzie marketingowe

Pozycjonowanie - silnie narzędzie marketingowe

Autorem artykułu jest Rafał Kowalski


Pozycjonowanie stron - czym tak naprawdę jest? Banery, wyskakujące okienka - kto ich nie zna i kto ich nie blokuje? Mimo, że tego rodzaju reklama jest nadal bardzo powszechna - nie jest zbyt finezyjna i niejednokrotnie bardziej denerwuje potencjalnego klient... Pozycjonowanie stron - czym tak naprawdę jest?

Banery, wyskakujące okienka - kto ich nie zna i kto ich nie blokuje? Mimo, że tego rodzaju reklama jest nadal bardzo powszechna - nie jest zbyt finezyjna i niejednokrotnie bardziej denerwuje potencjalnego klienta niż reklamuje konkretny produkt.

Chcąc trafić do internauty - potrzebujemy czegoś naturalnego, coś co będzie reklamą, ale reklamą finezyjną - taką, która samym swoim istnieniem potwierdza tylko jakość produktu bądź usługi, tak jak Astron Martin jest reklamą marki samochodu samą dla siebie. Bo czy trzeba komuś przedstawiać ten samochód?

Informacja jest potęgą - w XXI wieku przekonujemy się o tym każdego dnia. W dobie wszechobecnego Internetu, który jest coraz lepiej dostępny dla mas, nawet w Polsce i to w postaci łącz szerokopasmowych, informacja zyskała na wartości.. Codziennie przekopujemy się przez gąszcz stron internetowych i linków do nich prowadzących - na szczęście nie musimy tego robić po omacku. Mamy wyszukiwarki, które są próbą zapanowania nad ogromem informacji, jakie znajdziemy w Globalnej Sieci.

Bądźmy szczerzy - Internet to jeden wielki śmietnik, ale wśród setek tysięcy nic nie wartych dokumentów html, możemy znaleźć także takie których szukamy - zawierające wartościowe informacje. W tym właśnie pomagają nam wyszukiwarki stron internetowych. Prym wiedzie tutaj Google, którego algorytmy nieustannie są doskonalone, aby zwracać jak najbardziej naturalne wyniki wyszukiwania. Przypadek Google to także znakomity dowód jak bardzo potężna i wartościowa może być informacji - popularne "G" jest jednym z większych przedsiębiorstw w branży IT, jest także wymieniane jak jeden z lepszych pracodawców w skali światowej.

Wyobraźmy sobie sytuacje kiedy mając sklep z meblami potencjalny klient wstukując w Google słowo "meble biurowe" czy np. ściany działowe znajduje stronę internetową naszej firmy w pierwszej dziesiątce wyników wyszukiwania. Przypominam, że są to tzw. wyniki organiczne, czyli zwracane naturalnie przez algorytm wyszukiwarki, a więc nie zapłaciliśmy nikomu z Google za tą, a nie inną pozycję w wynikach i klient ma tego świadomość (a przynajmniej powinien mieć).

Tym właśnie zajmuje się pozycjonowanie stron - zabiegami mającymi doprowadzić do wybicia naszej strony internetowej w rankingach wyszukiwarek na konkretne słowa kluczowe. Jeśli zlecimy to profesjonalistom, będziemy mieli pewność, że jest to realizowane w sposób dozwolony i nie zagrażający wyrzuceniem naszej strony z indeksu.

Pozycjonowanie to reklama nienachalna i jak najbardziej naturalna. Śmiem twierdzić, że jest to jeden z najdoskonalszych sposobów reklamy w Internecie. ---

Pozycjonowanie stron

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Pozycjonowanie - co i jak?

Pozycjonowanie - co i jak?

Autorem artykułu jest Marcin Chrapka


Artykuł opisuje podstawy (darmowego) pozycjonowania stron internetowych. Przedstawia definicję pozycjonowania, jego cele i środki, których można użyć do wypozycjonowania strony www.

Co to jest pozycjonowanie? Zapewne każdy, kto ma z tym do czynienia może podać własną definicję tego słowa. W tym artykule powiem ci jak ja to rozumiem, a także zdradzę podstawowe informacje o pozycjonowaniu.

Co to jest pozycjonowanie?

Pozycjonowanie jest to całokształt działań podejmowanych przez webmastera w celu uzyskania przez jego stronę jak najlepszej pozycji w wyszukiwarkach. Ta część definicji z pewnością jest wspólna dla 99% ludzi związanych z tą tematyką.

Jednak na pierwszą stronę wyników wyszukiwarek można teraz trafić na wiele sposóbów, które moim zdaniem nie mają wiele wspólnego z pozycjonowaniem. I tak - można wykupić linki sponsorowane, boksy i inne płatne usługi - to właśnie ta cecha moim zdaniem dyskwalifikuje te działania jako część pozycjonowania. Czasami można również za pieniądze wykupić linki w innych serwisach. To jedyna płatna możliwość, którą dopuszcza moja definicja pozycjonowania.

Tak więc pozycjonowanie nie wymaga (przynajmniej poza wynagrodzeniem pozycjonera i ew, wykupienia płatnych linków) żadnych nakładów finansowych.

Dlaczego strony należy pozycjonować

Jeżeli pamiętasz jeszcze ostatnie zdanie poprzedniego rozdziału odpowiedź na to pytanie będzie oczywista. Pozycjonować należy bo jest to najtańsza metoda uzyskania ruchu na swojej stronie internetowej.

Duża część wejść na strony www wykonywana jest poprzez wyszukiwarki. Na moich stronach współczynnik wejść przez wyszukiwarki wynosi ok. 65%, widzimy więc, że jest o co walczyć.

Dobrze wypozycjonowana strony zyska więc wiele wejść i to na dłuższy czas. Jednak czasami wymaga to dużo pracy. Czasami (dla bardzo popularnych fraz) nawet bardzo dużo.

Jak pozycjonować?

I w tym tkwi cały szkopuł :) Pozycjonowanie jest bardzo złożonym i dynamicznym pojęciem. Sposób w jaki należy to robić różni się w zależności od wyszukiwarki i zmienia w czasie. Dobry pozycjoner musi reagować na zmiany w sposobie działania silników wyszukiwarek, powinien także zwracać uwagę na specyfikę działania poszczególnych wyszukiwarek.

Obecnie największy nacisk kładzie się na pozycjonowanie strony w wyszukiwarce Google (w Polsce ok. 3/4 zapytań). Moim zdaniem wyszukiwarka ta ma również najciekawszy sposób działania, w związku z tym pozycjonowanie "pod" Google jest bardzo dużym wyzwaniem.

Obecnie pozycjonowanie strony pod wyszukiwarkę "Google" wiąże się (oprócz odpowiedniego spreparowania strony) z pozyskiwaniem jak najcenniejszych zewnętrznych linków do naszej strony. Spowodowało to powstanie wielu systemów wymiany linków (najpierw dynamicznych, potem statycznych). Powstał specjalny współczynnik Page Rank.

Co w przyszłości?

Działania pozycjonerów zmuszają twórców Google, jak i innych wyszukiwarek do reakcji i tworzenia jak najdoskonalszych systemów indeksowania stron. Twórcom wyszukiwarek zależy na jakości wyników wyszukiwania, pozycjonerzy myślą jak je oszukać tak, aby to ich strony uzyskały jak najwyższą pozycję.

Taki stan rzeczy prowadzi do stwierdzenia, że bardzo trudno przewidzieć co będzie w przyszłości. Twórcy wyszukiwarek trzymają w tajemnicy metody, które wykorzystują. W kontekście google dużo mówi się o zmianie współczynnika Page Rank na inny, bardziej odpowiadający prawdziwym wartościom stron (Trust Rank).

Zyskują na tym wszyscy - użytkownicy Internetu coraz łatwiej znajdują interesujące ich informacje, a pozycjonerzy nie muszą martwić się brak zajęcia w przyszłości.

---

Więcej przystępnej wiedzy o komputerach i Informatyce: www.Info-Komputery.pl
Twoje forum komputerowe: forum.Info-Komputery.pl

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Pozycjonowanie to nie wszystko

Pozycjonowanie to nie wszystko

Autorem artykułu jest Ryszard Szymanowski


Pozycjonowanie stron nie jest panaceum na wszystkie problemy niewielkiego ruchu na witrynach internetowych. Dość często spotykam się z opinią, że pozycjonowanie stron może rozwiązać wiele problemów, z którymi borykają się serwisy prowadzące biznes w internecie. Mają one niewielką odwiedzalność, a niska sprzedaż skłania do likwidacji serwisu. Podobne problemy mają zresztą również inne witryny, niezbyt chętnie odwiedzane przez internautów.

Pozycjonowanie - słowa kluczowe


Wbrew obiegowym opiniom celem końcowym pozycjonowania stron w wyszukiwarkach internetowych nie jest uzyskanie wysokich pozycji na wybrane frazy (słowa kluczowe). Takie rozumienie pozycjonowania to świadoma rezygnacja z naprawdę dużych możliwości tkwiących w tej formie reklamy w internecie. Prowadząc sklep internetowy nie można ograniczyć pozycjonowania do kilku atrakcyjnych, ale najczęściej ogólnych słów kluczowych. Powinniśmy pozycjonować głęboko - podstrony z kategoriami produktów, a nawet podstrony z produktami. zwykle uważamy te dodatkowe pozycjonowanie za mało istotne, frazy traktujemy jako niszowe, a prawda jest taka, że te właśnie frazy dają zwykle lepszą konwersję (pożądane działanie klienta, czyli sfinalizowanie transakcji). Przykładem może być sklep z aparatami cyfrowymi pozycjonowany między innymi na frazę "aparaty cyfrowe", ale również na nazwy konkretnych produktów np "Canon 400d". Odwiedzalność z tej frazy jest oczywiście dużo niższa (nie zawsze tak jest), ale sprzedaż po wejściu z tej frazy jest większa. Oczywiście nie należy rezygnować z tych trudnych ogólnych fraz, ponieważ dzięki nim będzie łatwiej pozycjonować podstrony sklepu. W skrajnym przypadku możemy pozycjonować cały asortyment sklepu, każdy produkt na kilka słów kluczowych.

Wyszukiwarka - co widzi internauta


Załóżmy, że pozycjonowanie mamy zrobione dobrze i pojawiamy się na pierwszej stronie wyników. Istotne jest to co przeczyta internauta w opisie naszej strony. Zwykle są to znaczniki "title" i "description" naszej strony. Tak jak my to wpiszemy w kodzie strony, tak wyświetli to wyszukiwarka. Jaki z tego wniosek? To powinnny być dobrze przemyślane teksty, a w dodatku dla każdej podstrony inne, bo przecież każda podstrona naszego serwisu ma nieco inną tematykę. Zły opis wyświetlony przez wyszukiwarkę może skutecznie zniechęcić internautów do kliknięcia w link do naszej strony. Odpowiedzmy sobie sami na pytanie: czy pozycjonowanie takiej strony internetowej ma sen?

Hosting - wchodzimy na stronę

Internauta zachęcony opisem strony kliknął w nasz link z zamiarem wejścia na stronę. Niezależnie od tego, jakie ma łącze internetowe, internauta nie może czekać zbyt długo na wyświetlenie strony. Tutaj wart zwrócić uwagę na dwa aspekty: objętość kodu i jakość hostingu. Kod strony musi być lekki, a częstym grzechem jest "top" strony o wielkości 200kB, albo miniaturki produktów o podobnej wielkości. W takich przypadkach rośnie prawdopodobieństwo, że internauta opuści stronę, zanim ona załaduje się na jego komputerze. Z drugiej strony nie warto oszczędzać na hostingu, bo kiepskie łącze nawet dla "lekkiej" strony może być za słabe i koniec będzie podobny. Niski limit transferu może wyłączyć nam stronę w najmniej odpowiednim momencie. Częste awarie hostingu nie tylko irytują potencjalnych odwiedzających, ale mogą być również przyczyną kłopotów z indeksacją strony internetowej. Jeżeli wyszukiwarka zaindeksuje tylko niewielką część naszego serwisu, to znacznie zmniejszy się również jej odwiedzalność zwłaszcza na niszowe słowa kluczowe.

Jesteśmy na stronie

Internauta dostał się do naszego serwisu i to co tam zobaczy może go również zniechęcić do ponownych odwiedzin, albo skłonić do jej szybkiego opuszczenia. Zagmatwana nawigacja, długie ładowanie kolejnych podstron, niejasny regulamin sklepu, kiepskie opisy, fatalne zdjęcia - to wszystko co składa sie na funkcjonalność i użyteczność strony internetowej (świadomie używam obydwu pojęć) jest w zasadzie ostatnim elementem tej układanki, ale równie istotnym. Wartość naszej oferty produktowej również ma duży wpływa na powodzenie biznesu, ale temat na inny artykuł.

Zamiast podsumowania


Mam nadzieję, że ten krótki artykuł zasygnalizował pułapki, jakie czekają biznes internetowy. Pominięcie lub chociażby któregokolwiek wymienionego powyżej elementu może znacznie zmniejszyć nasze przychody. Warto wziąć to pod uwagę już na wczesnym etapie planowania biznesu.
---

Autor jest współpracownikiem firmy NVVI.com wykonującej pozycjonowanie stron internetowych oraz inne usługi w ramach marketingu w wyszukiwarkach

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Jakie katalogi warto wybierać przy pozycjonowaniu witryny ?

Jakie katalogi warto wybierać przy pozycjonowaniu witryny ?

Autorem artykułu jest Mariusz Gąsiewski


artykularnia_import



Na ten temat krąży wiele różnych, nieraz sprzecznych ze sobą opinii. Generalnie oceniając przydatność danego katalogu trzeba brać pod uwagę to, czy oferuje on nie tylko korzyści zwiane z tzw. „link popularity”, czyli pozycjonerskim dodawaniem linków do strony (więcej informacji na temat tego zagadnienia możesz przeczytać w artykule: Zdobywanie linków dla strony i Dodawanie linków do strony), ale również korzyści związane z zdobywaniem ruchu internetowego z tego katalogu.



Wgłębiając się w szczegóły za wartościowe katalogi można uznać:


katalogi, które mają duże znaczenie w określonej niszy tematycznej;
katalogi, do których prowadzi dużo linków zewnętrznych,
katalogi, które posiadają linki z wartościowych stron, witryn, które odgrywają dużą rolę w danej dziedzinie, domen .edu i .gov;
katalogi, które są wartościowe dla użytkowników,
katalogi, z których korzystają użytkownicy preferując ich korzystanie nad korzystanie z wyszukiwarek;
katalogi, które mają użyteczną dla użytkownika strukturę i budowę.



Katalogi, które można sobie darować przy zdobywaniu linków:


kolejne kopie DMOZ-a;
katalogi, które posiadają mało wartościowe, często się powtarzajace, śmieciowe wpisy (dziesiątki serwisów o dzwonkach, stronach typu Warez i itp);
katalog, które budują swoje pozycje jedynie na wymianach linków z innymi katalogami a nie poprzez budowanie użytecznej dla użytkownika treści i budowanie popularności wśród użytkowników;
katalogi, które posiadają wiele pustych i nic nie znaczących podstron;
katalogi, które są zaśmiecane reklamami (mp. reklamami AdSense);
katalogi, w przypadku których czas oczekiwania na załadowanie podstrony jest bardzo długi..





--- Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

5 rzeczy, które warto wiedzieć pozycjonując serwis internetowy

5 rzeczy, które warto wiedzieć pozycjonując serwis internetowy

Autorem artykułu jest Mariusz Gąsiewski


artykularnia_import



Pozycjonowanie to promocja serwisu internetowego w wynikach wyszukiwania wyszukiwarek internetowych dla ważnych dla na wyrażeń kluczowych.





Na pozór wydaje się to dość prostą rzeczą, warto jednak pamiętać fakt, że o pierwsze miejsca w wynikach wyszukiwania nieraz biją się dziesiątki podobnych do nas serwisów. Pamiętaj, aby przed przystąpieniem do pozycjonowania serwisu i zdobywania linków do strony na określone słowa kluczowe poważnie przemyśleć kwestię wyboru słów kluczowych. Osoby zainteresowane tym tematem mogą przeczytać: Co każdy powinien wiedzieć o szukaniu słów kluczowych?, Ocena konkurencyjności słów kluczowych.




Podstawowe zasady dodawania linków do strony




Jakość linków

W zdobywaniu linków do strony bardziej liczy się jakość tych linków niż ich ilość. 10 mocnych linków może dać dużo większy efekt niż 400 słabych linków z kiepskich stron. Coraz mniejsze znaczenie w pozycjonowaniu uzyskują najłatwiejsze do uzyskania linki z katalogów.



Wartość linków

Wartość linków dla celów pozycjonowania jest nie jest taka sama. Oczywiście zależy ona od wielu czynników, z których największe znaczenie mają: wartość serwisu i jego powiązanie tematyczne. Inną wartość będzie miał dla serwisu WWW link z witryny, która jest bardzo znana w określonej niszy tematycznej a inna z jakiegoś podrzędnego bloga. Jeżeli pozycjonujesz swój serwis na określone frazy staraj się zdobywać linki przede wszystkim z serwisów i katalogów, które są związane tematycznie z tematyką Twojej witryny.





Rozłożenie w czasie linkowania

Dodawane linków do strony powinno być rozłożone w czasie. Ważne jest, aby dodawanie linków było ciągłe; (powiedzmy 5 dziennie) i przez możliwe długi czas regularne ( przynajmniej z kilka miesięcy).



Tytuły linków

Błędem jest ciągłe dodawanie linków o tym samym tytule. Dodawanie akich samych linków (zwłaszcza jeżeli będzie szybkie dodawanie linków) przez długi czas i bez ich różnicowania może narazić stronę na karę ze strony wyszukiwarek.




Indeksowanie podstrony z linkiem


Zanim dodasz stronę do płatnego katalogu lub też kupisz link na jakimś serwisie, sprawdź, czy podstrona katalogu, na której ten link będzie się znajdował została zindeksowana przez wyszukiwarki. Jeżeli ta podstrona nie została zindeksowana przez wyszukiwarki, link na niej nie ma żadnej wartości. W takim wypadku spróbuj dodać ją do innej związanej z Twoim obszarem działalności kategorii katalogu lub też dodaj ją do innego katalogu.





--- Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl