sobota, 15 grudnia 2012

Dodawarki artykułów w pozycjonowaniu

Dodawarki artykułów w pozycjonowaniu

Autorem artykułu jest Blogus Adderus


Pozycjonowanie różnych treści w wyszukiwarce Google staje się tak na prawdę dość skomplikowaną sprawą. Niewielu internautów ma bogatą wiedzę z zasięgu tej dziedziny, nie każdy właściciel strony internetowej potrafi zrobić tak, żeby jego witryna była wyszukiwana jako jedna z pierwszych pozycji.

Mimo tego, że informacje na temat pozycjonowania są niełatwe do zdobycia, istnieje kilka opcji samodzielnego pozycjonowania. Niedawno znane zrobiły się tak zwane dodawarki. Dodawarka to między innymi narzędzie do pozycjonowania, umożliwiające dodawanie linków prowadzących do danej strony www. Linki kierujące na witrynę oblane są zwykle tekstem, co gwarantuje wyższą wartość odnośnika. Ponadto korzystając z takiego narzędzia, oszczędzamy bardzo dużo cennego czasu, który możemy spożytkować na przykład na optymalizację pozycjonowanej witryny.

Ogólnie rzecz biorąc, nie jest to zawiłe. Narzędzie jest łatwe w obsłudze, intuicyjne i co więcej, daje duże możliwości. Dodawarką można nazwać też narzędzie umożliwiające dodawanie notatki o stronie w katalogach miejsc w sieci. Taki program jest również prosty w użytkowaniu, gdyż dodaje automatycznie linki do wcześniej zaimplementowanych w programie katalogów. Daje to dużą wartość w Google.

Używając dodawarki linków, wiele zyskujesz. Twoja witryna webowa będzie pojawiała się wyżej w wyszukiwarce, naturalnie po wpisaniu w nią sprecyzowanych sformułowań, tak zwanych fraz. Fraza musi być absolutnie powiązana z Twoją działalnością. Kiedy posiadasz sklep internetowy z koralikami i półfabrykantami, możesz się pozycjonować na frazy „koraliki drewniane”, „koraliki plastikowe”, „koraliki biżuteria”. W stworzonym tekście podlinkuj wybraną frazę. Voila! I gotowe!

---

BlogAdder.pl - dodawarka artykułów pozycjonujących oraz program partnerski dla pozycjonerów umożliwiający darmowe pozycjonowanie. Sprawdź!

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Wprowadzenie do pozycjonowania stron internetowych

Wprowadzenie do pozycjonowania stron internetowych

Autorem artykułu jest Michał Peltner


Każdego dnia korzystamy z wyszukiwarki Google. Wpisujemy w okienko wyszukiwarki frazy, które mają pomóc w odnalezieniu pożądanej przez nas informacji.

Większość z użytkowników Google nie wnika jak to działa, ale szczególnie przedsiębiorcy powinni przyjrzeć się mechanizmom i prawom rządzącym wyszukiwaniem i pozycjonowaniem stron internetowych. Dynamicznie rosnącą częścią marketingu jest obecnie pozycjonowanie, które ma na celu wsparcie firm w osiąganiu jak najlepszych wyników właśnie w wyszukiwarkach. Zapraszam do zapoznania się z krótkim wprowadzeniem do tego rodzaju usług.

Ideą twórców wyszukiwarki Google – Larry'ego Page'a i Sergey'a Brina było stworzenie mechanizmu, który przeszukiwałby dokumenty (strony internetowe) na zasadach podobnych do tych, które rządzą światem nauki. Strony, które miałyby najwięcej cytowań – odniesień trafiałyby na najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwania dla danej frazy, zupełnie jak profesor, którego prace były wielokrotnie cytowane, trafia na naukowy piedestał.

Tutaj pojawiło się pole do „wspomagania” tych działań – pracy nad zdobywaniem kolejnych linków. Wydaje się, że nie ma nic prostszego. Takie proste podejście do zagadnienia było nieco ryzykowne, bo w wynikach wyszukiwania szybko zaczęły pojawiać się niewłaściwe strony. Dało to impuls do dalszego komplikowania algorytmu wyszukiwania, włączania kolejnych czynników, które miałyby wspomóc celną ocenę stron proponowanych użytkownikowi przez wyszukiwarkę. Jakie dodatkowe czynniki pojawiły się w ciągu ostatnich lat? Google zaczęło oceniać wartość linków – ze względu na ich konstrukcję, ich źródło (linkującą stronę), ich atrybuty, ich ilość etc. etc. W ostatnim czasie coraz większe znaczenie ma również zawartość serwisu – im bardziej oryginalna, interesująca itd. tym lepsze efekty w wyszukiwarce. Tyle teorii.

Pozycjonowanie stron

Aby osiągnąć najlepsze efekty, warto zaprzęgnąć do swoich działań pozycjonowanie stron. Na czym ono polega? W jednym zdaniu można powiedzieć, że polega ono na optymalizowaniu strony internetowej oraz jej promowaniu (głównie przez pozyskiwanie linków) w sieci.

Jakie elementy strony i w jaki sposób powinny być zoptymalizowane? Optymalizację (już istniejącej) strony internetowej warto zacząć od przygotowania właściwych tytułów i opisów, bo przecież to one witają użykownika, który miałby wejść na stronę internetową. Tytuły mają również ogromne znaczenie w pozycjonowaniu, dlatego warto postarać się o opisy, które będą zawierały słowa kluczowe, ale i będą na tyle ciekawe, że użytkownik zechce je kliknąć.

Kolejna kwestia to treść strony internetowej. Teksty opublikowane na stronie powinny zawierać słowa kluczowe (ale nie można z tym przesadzić). Druga sprawa to optymalizacja tekstów – powinny one być odpowiednio sformatowane. Artykuły powinny zawierać tytuł w znaczniku nagłówka, istotne frazy powinny być pogrubione lub pochylone. Dobrą praktyką jest stosowanie śródtytułów, podział na akapity. Dodatkowo można wprowadzić na stronie tagi, które połączą podobne wpisy w grupy.

Istotne są również kwestie techniczne – wprowadzenie ścieżki nawigacji, linkowanie wewnętrzne, zastosowanie multimediów i ich odpowiednie opisy itd.

Drugim rozdziałem w „księdze pozycjonerskiej” jest linkowanie. Aby strona pięła się w wynikach wyszukiwania, musi ona systematycznie pozyskiwać linki. Mylą się ci, którzy chcą obrać drogę na skróty i stawiają na przeróżne metody spamerskie i półspamerskie. Nawet jeśli strona na tym zyska, to w dłuższej perspektywie straty będa większe. Linkowanie jest tym lepsze, im bardziej przypomina linkowanie naturalne.

Skąd pozyskiwać linki? Powszechnie stosowane są metody takie jak budowanie własnego zaplecza, katalogowanie stron, pisanie artykułów do tzw. precli. Inne metody to linkowanie na forach i w komentarzach na blogach oraz w mediach społecznościowych. Bardziej zaawansowane i bardziej wartościowe metody to dziennikarstwo obywatelskie, gościnne pisanie artykułów i postów, przesyłanie informacji prasowych, a także dostarczanie wszelkiego rodzaju materiałów informacyjnych i dydaktycznych – infografik, raportów, prezentacji etc. etc.

Działania mające na celu optymalizację strony oraz pozyskiwanie linków (tzw. link building) są czasochłonne, dlatego też warto skorzystać z usług profesjonalnej firmy pozycjonerskiej.

---

Michał Peltner. Artykuł konsultowany ze specjalistami z agencji marketingu internetowego VISIBILITY oferującej m.in. pozycjonowanie stron internetowych.

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Artykuly do przedruku a problem Duplicate Content

Artykuly do przedruku a problem Duplicate Content

Autorem artykułu jest Marcin Przewrotny


O tym, że Google nie lubi i nie toleruje skopiowanych treści, powszechnie wiadomo od dawna. Mimo tego własciciele stron internetowych bardzo chętnie kopiują treści z innych witryn i umieszczają je na swoich stronach. Jak ma się zakaz Google do tego typu praktyk? I jak w takiej sytuacji mogą działać serwisy z artykułami do przedruku?

Duplicate Content (DC) - o co właściwie chodzi

Zacznijmy od początku, a więc od problemu Duplicate Content w internecie. DC to nic innego jak nieunikalna, skopiowana, powielona treść. Na zjawisko to baczną uwagę zwraca wyszukiwarka Google, która publicznie "walczy" z duplikowaniem artykułów. W jaki sposób? Poprzez nie indeskowanie stron, na których takie artykuły się pojawiły.

Google nie działa jednak idealnie, przez co w wyszukiwarce można znaleźć tę samą treść na wielu różnych stronach. Jak w takiej sytuacji stworzyć ranking i pokazać wyniki wyszukiwania? Zwykle Google wyświetla najwyżej tę stronę, na której treść pojawiła się jako pierwsza. Względnie wyświetla "najsilniejszą" stronę, która prawdopodobnie jest pierwotnym miejscem umieszczenia artykułu.

Artykuły do przedruku a DC

Jeżeli mamy do czynienia z artykułami do przedruku, problem Duplicate Content może być bardzo istotny. Wykorzystywanie cudzych artykułów na własnych stronach ma bowiem swoje konsekwencje. Żeby było jasne: nie są to konsekwencje prawne (bo przedrukowywanie artykułów jest całkowicie legalne - ich autorzy godzą się na to).

Korzystając z przedruku artykułów należy natomiast zdać sobie sprawę, że "zapożyczona" treść nie wygeneruje raczej dużej ilości wejść z wyszukiwarki na naszą stronę. Powód jest oczywisty: Google potraktuje skopiowane artykuły jako Duplicate Content i umieści je daleko w wynikach wyszukiwania lub... w ogóle ich nie zaindeksuje.

Co więcej, nagminnie korzystając z artykułów do przedruku, ryzykujemy nałożenie filtra lub nawet bana na naszą stronę! Witryna z dużą ilością nieunikalnych artykułów może być bowiem uznana przez wyszukiwarkę jako witryna spamerska! A ze spamem, jak wiadomo, Google walczy od dawna.

Wnioski? Z przedrukowywaniem artykułów lepiej uważać. Skopiowanie kilku ciekawych artykułów do katastrofy nie doprowadzi, ale setki takich artykułów mogą być poważnym źródłem kłopotów.

---

Jeżeli mimo wszystko chciałbyś przedrukować artykuły - zapraszamy na Artykul.com.pl

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Pozycjonowanie płatne za efekt – prawda czy fikcja?

Pozycjonowanie płatne za efekt – prawda czy fikcja?

Autorem artykułu jest Daniel Karolak


Patrząc na rynek SEO w naszym kraju da się wyczuć niesamowitą walkę cenową pomiędzy firmami specjalizującymi się w pozycjonowaniu stron. Niestety coraz częściej firmy zaniżają ceny, aby pozyskać klientów. Czy pozycjonowanie stało się modą?

Nie da się ukryć że pozycjonowanie to jedna z najlepszych i tańszych metod, aby wypromować się w internecie. Ruch z wyszukiwarek może przełożyć się na odwiedziny strony lub sprzedaż, im wyższą pozycje posiada strona w wyszukiwarce tym częściej jest odwiedzana i może przynieść większe zyski. No właśnie, ale jak do tych pozycji dojść skora nie wiadomo kogo wybrać z pośród tysięcy firm pozycjonerskich.

Firmy SEO biją się o klienta i coraz częściej zaniżają ceny za usługę pozycjonowania, tym samym niszcząc sobie rynek. Nie dzieje się tak tylko w tej branży, ale w innych również. Chyba nie ma już na rynku branży w której nie byłoby konkurencji.

Coraz częściej firmom SEO płaci się za efekt, ale czy ten efekt będzie bezpieczny i nie przysporzy Twojej witrynie kłopotów?. Większość klientów nie ma pojęcia o optymalizacji i pozycjonowaniu stron i kierują się wyłącznie ceną nie zdając sobie sprawy co może ich czekać. ”Pseudo” firmy pozycjonerskie (bez urazy) wymyśliły sobie pozycjonowanie stron płatne od efektu. Oczywiście mają do tego pełne prawo, ponieważ nikt nie napisał że nie można. Niestety taka technika może przysporzyć stronie klienta nie lada kłopotów. Po pierwsze firma, która oferuje „płatność za efekt ” nie będzie się kierowała dobrem klienta tylko jak najszybszym doprowadzeniem strony na daną pozycję w wyszukiwarce. Po drugie nie będzie ich również obchodziło czy robią to dobrze czy źle, najważniejsze jest aby znalazła się tam gdzie powinna.

Dlaczego klient może mieć kłopoty przez wybieranie opcji ” płatność za efekt”?

Jeśli wykonawca w bardzo krótkim czasie pozyska bardzo dużą ilość linków prowadzących do strony klienta może to grozić wyrzuceniem jej z filtrów wyszukiwarki. Bardzo często można się spotkać z takim czymś przy pozycjonowaniu płatnym za uzyskane pozycje. Nie polecam tej metody nikomu, kto chce się pozycjonować w szczególność na frazy o średniej i wysokiej konkurencyjności.

Gwarancja TOP 10

Nie ma takiego czegoś jak gwarancja TOP 10. Jest to chwyt reklamowy mający na celu wzbudzić zainteresowanie klienta. Algorytm Google nie jest stabilny, więc tzw. ” gwaracja TOP 10″ nie ma zastosowania. Większość „pseudo” firm pozycjonerskich udziela gwarancji po to, aby sprzedać usługę a dobro klienta już się nie liczy tylko ich portfel.

Jedyną rozsądnym wyjściem jest nie skąpić funduszy na wartościowe i skuteczne pozycjonowanie oraz zapomnieć o pozycjonowaniu metodą „płatność za efekt”. Takie podejście do sprawy może bardzo pomóc waszej stronie jak wam spać spokojnie nie martwiąc się o zbanowanie waszej strony przez pracownika Google.

---

www.socialmark.pl - blog o e-biznesie i e-marketingu

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Jak wybrać wykonawcę pozycjonowania strony firmowej?

Jak wybrać wykonawcę pozycjonowania strony firmowej?

Autorem artykułu jest Marta Szelska


Posiadając firmową stronę internetową, koniecznie trzeba pomyśleć, o jej odpowiedniej promocji w wyszukiwarkach, bowiem sam fakt, iż jest ona widoczna w sieci, jeszcze nie gwarantuje nam skierowania do niej odpowiedniej liczby użytkowników, którzy stanowią przecież potencjalnych klientów firmy.

Tutaj bardzo ważną rolę ogrywa profesjonalne pozycjonowanie stron internetowych, mające na celu takie wpływanie na zawartość sieci, a przede wszystkim indeksu wyszukiwarki, aby pozycjonowana strona pojawiała się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania prezentowanych przez wyszukiwarka na zadane hasła kluczowe, podawane przez internautów.

Jednym słowem, pozycjonowanie jest tutaj całkowicie niezbędne. Trzeba, więc wybrać odpowiedniego wykonawcę tej usługi, a to już nie jest takie proste, bowiem na rynku mamy do czynienia z dość sporą ich liczbą, z czego niestety nie wszyscy są wystarczająco profesjonalni w swojej pracy. Bardzo często można się spotkać z ofertami pozycjonowania za 9,99 wystawianymi na allegro, które, nie oszukujmy się zbytnio, z pozycjonowaniem nie mają nic wspólnego, a są raczej tylko sposobem na zarobienie poprzez wykorzystanie naiwności połączonej z wrodzoną oszczędnością. Niestety, musimy zdać sobie sprawę z tego, iż pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach, jak również wszystkie inne działania marketingowe w sieci, są stosunkowo długotrwałe a w wielu przypadkach bardzo kosztowne. Możemy, więc tutaj poprosić kilka agencji reklamowych o przedstawienie wyceny, a następnie odrzucenie wszystkich podejrzanie tanich, promocyjnych, jak również tych, z cenami zupełnie z kosmosu. Następnie zostanie nam niewiele ofert, z których będziemy już mogli wybrać tę jedną, która naszym zdanie będzie najbardziej optymalną w naszym przypadku.

--- Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl