sobota, 29 listopada 2014

Klient szukał pozycjonera

Klient szukał pozycjonera


Autor: pawelduchnik


Wpadło mi w oko niedawno ogłoszenie w serwisie Gumtree. Anons jakich tysiące, o nie raz i nie dwa powtarzającej się w różnej formie treści: "i strona ma się znaleźć na stałe w pierwszej trójce witryn na pierwszej stronie wyszukiwania w Google. I niech nikt nie myśli, że wydam na to 1000 zł. Czekam tylko na poważne oferty".


Odpowiem tak: Proszę Państwa, niestety za cenę Fiata 126p nie pojeździcie Mercedesem SLK. Po prostu.

Chociaż co prawda cel pozycjonowania jest zawsze jeden - być jak najwyżej w wynikach wyszukiwarki Google na zaplanowane frazy, to mix środków jakich należy użyć aby tego dokonać jest już całkiem spory.

Pozycjonowanie to wojna. Bezpardonowa. Codziennie, o każdej porze, bezustannie, konkurencja stara się dokonać dokładnie tego samego co my - umieścić link do swojej witryny jak najwyżej pierwszej strony wyników wyszukiwania.

W związku z tym pozycjoner łatwego zadania nie ma - tym bardziej, że chociaż budżety na działania SEO w spółkach rosną z roku na rok, to nadal Polska odbiega pod tym względem od europejskiej czołówki.

Obecnie pozycjoner musi dbać o:

  • optymalizację witryny pod kątem wyszukiwarek, czyli maksymalnie ułatwiać robotom indeksowanie zawartości strony
  • zapewnienie jak największej ilości jak najlepszych jakościowo linków prowadzących z zewnętrznych źródeł do naszej witryny
  • dbać (choćby pośrednio) o ilość i jakość tzw. unikalnej treści - która de facto pozwala wyróżniać się na tle konkurencji
  • odpowiednie wykorzystanie dostępnych obecnie narzędzi (np. Google Webmaster Tools) nie tylko pod kątem bieżącej analizy zachowań użytkowników, ale przede wszystkim do planowania i realizacji na tej podstawie kolejnych działań pozycjonerskich

Należy również pamiętać o jednej bardzo ważnej kwestii - sumienne pozycjonowanie to proces który trwa, czasami kilka miesięcy, czasem nawet rok. Dzięki konsekwentnemu podejściu nasz portal dojrzewa robiąc się coraz silniejszy w prowadzące do niego odwołania z innych miejsc w sieci i wzrastającą liczbę Unikalnych Użytkowników.

Reasumując - im silniejsza konkurencja tym coraz więcej środków i czasu należy poświęcić aby działania SEO przyniosły pożądany efekt. I tym większe należy ponieść koszty.


Paweł Duchnik - http://wwwfreelancer.pl

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

3 komentarze:

  1. Mentalność i podejście biznesowe w naszym kraju nadal jest niskie, dlatego ja unikam takich klientów po prostu. Zgłoszą się inni, lepsi.

    OdpowiedzUsuń
  2. Według mnie ciężko jest określić ile pozycjonowanie powinno kosztować, to wszystko moim zdaniem powinno być uzależnione od stopnia skomplikowania danego projektu oraz od konkurencyjności i ilości wybranych fraz. Wycena pozycjonowania powinna być też przygotowywana dla każdego klienta indywidualnie. A właśnie, korzystając z okazji - jak oceniacie tę ofertę - http://www.ideo.pl/e-commerce/pozycjonowanie-sklepow-internetowych/? Może ktoś z Was kojarzy tę firmę? A pytam, bo szukam kogoś, kto zajmie się pozycjonowaniem mojego sklepu internetowego.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dostaną to na co zasłużyli z takim podejściem. Czyli dadzą to komuś kto zarzuci ich stronę jednorazowo spamem z jakiegoś automatu i prawdopodobnie po czymś takim najlepszym rozwiązaniem będzie zmiana domeny ;)

    OdpowiedzUsuń