wtorek, 12 marca 2013

Podstawy pozycjonowania - optymalizacja cz. 1

Podstawy pozycjonowania- optymalizacja cz. 1

Autorem artykułu jest Jarosław Chmielecki


Pozycjonując swoją witrynę internetową musimy pamiętać, że na ostateczną pozycję naszej strony wpływ ma bardzo wiele czynników- pośrednio i bezpośrednio. Zaniedbanie któregokolwiek z nich daje pole manewru konkurencji.

Pozycjonując swoją witrynę internetową musimy pamiętać, że na ostateczną pozycję naszej strony wpływ ma bardzo wiele czynników- pośrednio i bezpośrednio. Zaniedbanie któregokolwiek z nich daje pole manewru konkurencji. Jeśli będziemy katalogować witrynę, ale zapomnimy o Presell Pages, to zdobędziemy mniej linków. Ale po kolei. Na początek podstawy pozycjonowania- optymalizacja kodu.

Podstawy pozycjonowania | Wybór domeny

Wybór domeny nie jest łatwą sprawą. Możemy promować markę, nazwę firmy, lub też wybrać domenę ze słowem kluczowym, którą łatwiej będzie zapamiętać użytkownikowi. Najlepiej jednak połączyć te dwa wymogi i wybrać domenę krótką i łatwą do zapamiętania.
Rynek domen (nie tylko w Polsce) jest mocno eksploatowany i coraz trudniej jest o bardzo dobrą domenę, dlatego też tej czynności powinniśmy poświęcić dużo czasu, aby efekty były widoczne.

Podstawy pozycjonowania | Meta- Tagi

Najważniejszymi meta tagami są na dzień dzisiejszy i .
Pierwszy ze znaczników ma dużą moc pozycjonerską i zawarcie słowa kluczowego w tytule witryny możne znacznie pomóc w osiągnięciu wysokich pozycji. Pole description jest przydatne, ponieważ jego zawartość najpewniej zostanie wyświetlona w wynikach wyszukiwania jako opis strony. Powinien więc zachęcić do dalszej lektury.

Podstawy pozycjonowania | Nagłówki

Tekst, który znajduje się na stronie, powinien zostać podzielony na podrozdziały. Tytuły podrozdziałów warto jest zawrzeć w znacznikach nagłówków . Zawarcie słów kluczowych w nagłówkach wpływa pozytywnie na jej klasyfikację przez wyszukiwarkę Google

Podstawy pozycjonowania | Linkowanie wewnętrzne

Aby witryna pojawiła się w wynikach wyszukiwania, musi zostać zaindeksowana (pobrana przez robota Google) przez wyszukiwarkę. Robot przemierza strony poprzez hiperłącza. Powinniśmy więc zadbać, aby z każdej części naszej witryny można było bezproblemowo trafić na inne jej podstrony.

Podstawy pozycjonowania | Opisywanie obrazów

Poprzez odpowiednie opisanie obrazów na stronie, mamy szansę uzyskać ruch pochodzący z wyszukiwarki obrazów. Pamiętajmy jednak, że wyszukiwarka Google widzi witryny tekstowo, pobiera kod. Warto więc w kodzie zawrzeć słowa kluczowe- w tym wypadku w znacznikach "alt" i "title".

Podstawy pozycjonowania | Budowa tekstu

Zostało wspomniane o stosowaniu nagłówków w tekście, ale pamiętajmy również o tym, że musimy "przekonać" wyszukiwarkę, że to właśnie nasza witryna powinna być wysoko w wynikach wyszukiwania na określony temat. Poprzez zawarcie słów kluczowych w tekście przekazujemy jasną informację, o czym jest witryna.

---

Weź link za darmo! Jarosław Chmielecki

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

2 komentarze:

  1. Warto jeszcze dodać, że słowa kluczowe powinny być umieszczone w oryginalnej, unikalnej treści, a nie w jakimśtam przekopiowanym, marnym tekście :) Pozdrawiam i zapraszam także na mojego bloga -> Blog !

    OdpowiedzUsuń
  2. Jakiś czas temu spotkałam się z tezą, że pozycjonowanie jest najskuteczniejszą formą promocji i uważam, że rzeczywiście coś w tym jest. Gdy uda nam się zająć odpowiednią pozycję w wyszukiwarce Google, nie powinniśmy narzekać na brak klientów. Jest jednak wiele innych form promocji, którymi warto byłoby się zainteresować. Można o nich przeczytać pod tym adresem http://adnext.pl/onas/6-mitow-afiliacji/

    OdpowiedzUsuń