wtorek, 6 września 2016

Jak rozpocząć e-handel w Niemczech?

Jak rozpocząć e-handel w Niemczech?


Autor: Rafał Wesołowski


Niemcy to aktualnie największy rynek e-commerce w Europie, gdzie ponad 65 milionów ludzi ma stały dostęp do internetu, a aż 54% stanowią e-klienci.


W ostatnich latach odnotowaliśmy duży wzrost na popyt usługi pozycjonowania stron w Niemczech, co nie jest dla nas dziwne, gdyż : Niemcy to aktualnie największy rynek e-commerce w Europie, gdzie ponad 65 milionów ludzi ma stały dostęp do internetu, a aż 54% stanowią e-klienci.

Nic w tym dziwnego, że większość Polskich firm znalazło źródło pasywnego dochodu na Niemieckim rynku sprzedażowym. Według wielu danych prognozy sprzedażowe na 2016 rok mają przekroczyć 65 miliardów euro, co przekłada się na łakomy kąsek wśród Polskich przedsiębiorców.

Niemiecki e-commerce charakteryzuje się rozwojem sprzedaży wielokanałowej dając ogromne możliwości dla nowych firm. Dzięki ogromnej renomie niemieckich produktów, kraj ten jest obecnie logistycznym i strategicznym partnerem sprzedażowym na całą Europę.

Jak podbić Niemiecki rynek e-commerce :

Pojawia się tutaj pytanie, czy zatrudnić w firmie eksperta od e-commerce, który posługuje się płynnie j. niemieckim, czy może zlecić to firmie? Moim zdaniem jedno i drugie ma swoje plusy i minusy, a mianowicie spora ilość Polskich firm zajmująca się marketingiem w Niemczech nie zna dobrze sprzedaży wielokanałowej e-commerce oferując tylko pozycjonowanie w Google.de, które często kończy się amatorskim wykonaniem.

Korzystając z Niemieckiej firmy marketingowej wiąże się z dużymi kosztami, same tylko koszty pozycjonowania strony potrafią przebić kilkukrotnie budżet startującej firmy. Musisz pamiętać, że koszt pracy pozycjonera w Niemczech jest liczony od roboto godziny, która kosztuje od 80-120 euro. Prowadząc pasywnie działania marketingu sieciowego narazisz firmę na spore koszty, które mogą nie pokryć zysku netto.


Sprzedaż i kierowanie pierwszej kampanii :

Nie ukrywam, że najlepiej rozpocząć sprzedaż dla naszych rodaków w Niemczech. Według danych statystycznych liczba Polskich osób przekracza 100 tys., tak to nie dużo, ale kilkukrotnie więcej osób posiada już obywatelstwo Niemieckie i aktywnie posługuje się j.Polskim.

Większość dużych miast w Niemczech posiada strony domowe prowadzone przez rodaków, koszty reklamy na tych stronach nie są duże i mogą wygenerować spore zyski. Dodatkowo wprowadzenie marketingu szeptanego i reklamy adwords potroi zyski Twojej firmy, a mając już realne zyski, możesz rozpocząć kierowanie kampanii dla Niemieckich e-klientów.

Pozycjonowanie strony w Niemczech jest konieczne!

Jak wiemy, pozycjonowanie strony w Niemczech stanowi jedną z skuteczniejszych reklam dotarcia do klientów, niestety nie jest one tanie. W zależności od słów kluczowych i konkurencyjności możesz spróbować wykonać pozycjonowanie samodzielnie.

W tym celu rozpocznij od katalogowania strony, poniżej kilka katalogów do których warto zgłosić stronę :

http://heise.de/itmarkt/catalog
http://oekoportal.de
http://leo.org/information
http://musicmoz.org/Regional/Europe/Germany
http://kommunalwiki.boell.de/
http://beammachine.net/de/
http://meinestadt.de
http://co2gerechtigkeit.de
http://www.beammachine.net/de/
http://de.dir.yahoo.com
http://blog-o-pedia.de
http://www.sachsen-anhalt-wiki.de/
http://blog.freiheitstattangst.de/

Bardzo dobrze również wpływają linki z stron profilowych. Zdobycie listy z dobrymi źródłami linków nie jest łatwe, a w większości przypadków nie tanie. Poniżej kilka stron, gdzie możesz umieścić linki :

http://www.photocase.de/
http://jetzt.sueddeutsche.de/
http://www.gamepro.de/
http://www.pointoo.de/
http://www.lastfm.de/
http://www.mein-schoener-garten.de/
http://www.gofeminin.de/
http://piqs.de/
http://view.stern.de/
http://www.chefkoch.de/
http://t3n.de/

Marketing szeptany możesz przeprowadzić np. na takich stronach jak :

http://forum.mypolacy.de/
http://www.poloniaberlin.de/forum/
http://www.polonia-polacy.de/forum/
http://forum.gazeta.pl/forum/f,10001,Polonia_w_Niemczech.html

Pozostała reszta promocji strony poprzez :

Zaplecza SEO oparte o Content marketing,
Eksperckie artykuły na portalach branżowych,
Publikacje w portalach obywatelskich,
i cała pozostała reszta, której nie będe tutaj wypisywał wymaga płynnej i poprawnej gramatycznie znajomości j. Niemieckiego oraz znajomości tworzenia link buildingu w Niemczech.


Autor : Rafał Wesołowski
Pozycjonowanie w Niemczech

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

piątek, 18 września 2015

Pozycja w wyszukiwarce

Pozycja w wyszukiwarce


Autor: Hubert Oleszczuk


Wiele osób chce pozyskiwać ruch z Google. Nie ma co się dziwić, to źródło stałego i darmowego ruchu. W przeciwieństwie do wielu sposobów promocji swojej strony, które wymagają stałego zaangażowania. Pozycjonując swoją stronę zdobędziesz pozycje często na długi czas. W ten sposób będą Ci one długo dawały ruch


. Jednocześnie wiele osób tutaj ślepo walczy o pierwsze miejsce. Niektóre osoby wydają na ten cel majątek. Chcą mieć pierwsze miejsce, bo gdzieś kiedyś przeczytali, że ono daje największą klikalność.

Czy pierwsze miejsce zawsze jest najlepsze?

Krótko mówiąc nie. Szerzej opisałem to we wpisie na swoim blogu - jak pozycja w wyszukiwarce wpływa na ruch.

Jest tam czarno na białym pokazane, gdy strona znajdująca się na drugiej pozycji zgarnia ponad 50% kliknięć! Dlatego nie zawsze musisz mieć pierwszej pozycji. Faktycznie część osób ślepo klika w pierwsze wyniki wyszukiwana. Jednak ciągle znaczna część użytkowników wybiera sama to wyszukiwanie, które jest według nich najlepsze.

Jeżeli chcesz odnieść taki sukces, to musisz pamiętać, że na klikalność wpływa przede wszystkim:

  • Tytuł strony - musi zachęcać użytkownika do wejścia. To jest pierwsza rzecz, na którą zwróci uwagę użytkownik. Wiele osób oceni stronę tylko po tytule

  • Opis strony (meta description) - to jest pole, którym możesz się najbardziej wyróżnić. O ile w tytule masz małe pole do popisu (tylko kilkadziesiąt znaków), to na tym polu możesz się wyróżnić i postawić argument, który przekona internautów do wejścia na Twoja stronę

Ponadto odpowiedni tytuł i opis sprawią, ze gdy zdobędziesz pierwsze miejsce, to pozostałe pozycje nie będą "podkradać" Ci kliknięć

Musisz być w top

Nie musisz mieć pierwszego miejsca, by zdobyć wiele wejść. Jednak bez względu na wszystko musisz być w czołówce. Pierwsza strona to absolutne minimum!

Mało kto wchodzi dalej. Z resztą zastanów się - kiedy Ty ostatnio sprawdzałeś drugie wyniki wyszukiwania w Google. Ja to robię niezwykle rzadko. Fraza musi być bardzo niszowa, a ja bardzo zdeterminowany. Z reguły gdy nie mogę czegoś znaleźć na pierwszej stronie, to po prostu wpisuję hasło inaczej.

I tak robi wielu internautów - ufają oni Google. wierzą, że jak on nie znajdzie czegoś od razu, to tego nie ma.

Dlatego najlepiej gdy znajdujesz się w pierwszej trójce wyszukiwań. Oczywiście pierwsze miejsce daje Ci przewagę nad innymi, jednak mając dobry opis i tytuł będąc w top trzy możesz zdobyć duży ruch. Żeby wejść na te pozycje musisz zadbać przede wszystkim o wybór odpowiednich słów kluczowych.

Odpowiednich, czyli takich, które nie są za bardzo konkurencyjne, jednocześnie odpowiednio często wyszukiwane. O tym jak to zrobić przeczytasz tutaj.

Gdy już wybierzesz odpowiednie słowa, to musisz napisać odpowiednio zoptymalizowany artykuł. Już sama dobra treść artykułu pozwoli Ci wejść na wysokie pozycje, na bardziej niszowe frazy kluczowe. W dzisiejszym SEO dobra optymalizacja treści to podstawa.

A gdy już zadbałeś o te dwa elementy, to warto zdobywać mocne i wartościowe linki. One przypieczętują twoje wysokie pozycje.



Więcej informacji o pozycjonowaniu, SEO i zarabianiu przez internet znajdziesz na blogu Sapitas.pl

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Darmowe pozycjonowanie stron poradnik

Darmowe pozycjonowanie stron poradnik


Autor: Dawid Frąckowiak


Prowadzisz stronę lub bloga, które chcesz rozreklamować w internecie? W takim razie musisz się "wypozycjonować" Pokażę Ci, jak ja to zrobiłem zupełnie za darmo.


Najbardziej popularnym portalem, na którym można założyć bloga lub stronę jestWordpress. Dlatego skupię wszystkie swoje porady na nim, ponieważ sam z niego korzystam od kilku lat i sprawdza się rewelacyjnie.

1. Zacznijmy od tworzenia wpisu na blogu:

Tworząc wpis musisz nadać mu jakiś tytuł. Nie rób tego, jednak jak większość blogerów, czyli tak jak Ci się wydaje, że będzie brzmiał dobrze. Źle Ci się wydaje.
Aby wpis był na wysokich pozycjach w Google, żeby przyciągnął na Twojego bloga wielu czytelników, musi zawierać w nazwie hasła, które wpisują w wyszukiwarce Twoi potencjalni czytelnicy. To wszystko trzeba sprawdzić:

Wejdź na Planer Słów Kluczowych Google i kliknij na "Wyszukaj nowe słowa kluczowe za pomocą wyrażenia, witryny lub kategorii", wpisz frazę, która Cię interesuje, np. "jak ugotować kurczaka" i na dole kliknij "Wyświetl propozycje". Wyniki będą takie:

  1. pozycjonowanie_stron_poradnik1_small

Nie ważne jakie wyrażenia Ci się podobają, ważne jakie internauci wpisują najczęściej w Google. Gdy klikniesz w hasło "ugotować" zobaczysz dokładną ilość wyszukiwań na to hasło. W naszym wypadku to 70 osób miesięcznie.
Moim zdaniem mało.

pozycjonowanie_stron_poradnik_2_small

Poszukałbym ciekawszej frazy, np:

pozycjonowanie_stron_poradnik_3_small

480 wyszukiwań miesięcznie, dużo lepiej.

Teraz jeszcze pozostaje nam sprawdzić ile stron jest zaindeksowanych w Google na to hasło:

pozycjonowanie_stron_poradnik_4_small

Około 244 000 wyników - bardo dobrze. Powyżej 800 000 nie warto, wtedy szukaj dalej.

2. Gdy mamy już frazę, stwórzmy cały tytuł,np: "Najlepszy domowy przepis na potrawkę z kurczaka"

Dzięki temu pozycjonujemy się teraz w Google na tą frazę i będziemy jej teraz używać w kolejnych elementach.

Warto w każdym naszym wpisie dodać jakąś grafikę, np. jako zdjęcia gotowej potrawy:

pozycjonowanie_stron_poradnik_5_small

Oprócz tego, że ładnie wygląda grafika z treścią wpisu, to w opcjach tego obrazka ustawiamy: nazwę pliku, tekst alternatywny i tytuł grafiki jako "przepis na potrawkę z kurczaka", ponieważ wyszukiwarki Google, również indeksują grafikę.

3. Podczas pisania treści wpisu użyj 2 - 5 razy nasze słowo kluczowe czyli: przepis na potrawkę z kurczaka. Wpleć je w cały artykuł bez odmieniania, dokładnie tak jak napisaliśmy.

4. Teraz skupimy się na wtyczkach, które poprawią pozycjonowanie stron:

  • Zainstaluj wtyczkę All in One SEO Pack i pod wpisem w rubryce "Title" wpisz całą nazwę wpisu, np. "Najlepszy domowy przepis na potrawkę z kurczaka", w rubryce "Description" wpisz początek Twojego wpisu (około 200 liter), a w "Keywords"słowa kluczowe, czyli: "Najlepszy domowy przepis na potrawkę z kurczaka, przepis na potrawkę z kurczaka, przepis na, potrawkę, z kurczaka". Wtyczka ta znacznie pomoże w pozycjonowaniu naszego wpisu.
  • Zainstaluj wtyczkę Wordpress Related Posts, wyświetli nam pod każdym wpisem propozycje przeczytania innych wpisów, co nam daje tzw. wewnętrzne linkowanie stron, które zwiększapozycjonowanie stron:

pozycjonowanie_stron_poradnik_6_small

  • Zainstaluj wtyczkę Sexy bookmarks plugin, która stworzy pod każdym Twoim postem miniatury portali, na których możesz Ty wypromować bloga, ale także Twoi czytelnicy. Gdy spodoba im się Twój wpis i klikną na którąś z tych ikonek, to na ich portalu wszyscy jego znajomi zobaczą Twój wpis. To jest dopiero reklama:

pozycjonowanie_stron_poradnik_7_small

  • Zainstaluj wtyczkę Google XML Sitemaps. Ustawisz dzięki niej częstotliwość tzw."pingowania", czyli wysyłania informacji do m.in. wyszukiwarki Google, że na Twoim blogu jest nowy wpis i zapraszasz "pajączki" Google do dokładnego przejrzenia swojej strony, aby zaindeksować nową treść, czyli lepiej wypozycjonować.

5. Dodaj Widget "Najnowsze wpisy" w zakładce "Wygląd/Widgety". Dzięki temu, również podlinkujesz wewnętrznie nasze wpisy.


www.dawidfrackowiak.biz.pl

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

poniedziałek, 1 czerwca 2015

Pozycjonowanie a strona mobilna

Pozycjonowanie a strona mobilna


Autor: Jakub Nowak


Polityka Google od dłuższego czasu jest coraz bardziej nieprzyjazna stronom internetowym, które nie działają najlepiej w wersji mobilnej.


Jeżeli jesteśmy właścicielami takiej strony, możemy spodziewać się, że Google zrzuci nas na odległą pozycję w wynikach wyszukiwania. Warto zatem zadbać, aby użytkownicy smartfonów i innych urządzeń mobilnych również mieli łatwy dostęp do witryny i mogli korzystać ze strony z taką samą łatwością co użytkownicy komputerów.


Google zdaje sobie sprawę, że smartfony i tablety jako urządzenia do surfowania po internecie, stają się coraz popularniejsze, dlatego wymusza na posiadaczach witryn dostosowywania ich do tych urządzeń. Firma podjęła decyzję, że jeżeli dana witryna nie jest dostosowana do urządzeń mobilnych (tzn. nie jest responsywna lub mobilna), to wówczas jej pozycja w wynikach wyszukiwania zostaje bardzo mocno obniżona. Chodzi zwłaszcza o właściwe przekserowania, a ściśle mówiąc linki umieszczane w portalach społecznościowych, które zamiast do artykułu, prowadzą do strony głównej. Inną kwestią jest wersja witryny. Strony internetowe, które bazują na danych uzyskiwanych z wyszukiwarek, powinny automatycznie udostępniać jej wersję, nie sugerując się linkiem, z którego wszedł użytkownik. Oznacza to, że wpisując adres strony internetowej z urządzenia mobilnego, powinniśmy zostać przekierowani do jej mobilnej wersji.
Google weryfikuje także czy multimedia są bez problemu odtwarzane na urządzeniach mobilnych. Jeżeli nie właściciele witryn mogą spodziewać się kary.


Wyszukiwanie za pośrednictwem urządzeń mobilnych coraz bardziej różni się od wyszukiwania za pomocą komputera. Jest to związane z tym, że smartfony i tablety korzystają z innych technologii; dochodzą do tego okoliczności, w jakich korzystamy z poszczególnych rozwiązanych. Używając wyszukiwarki w urządzeniu mobilnych, zazwyczaj jesteśmy w ruchu, szukamy szybciej i celujemy w proste, uporządkowane informacje, związane często z naszą lokalizacją. Wyniki wyszukowania mobilnego w coraz większym stopniu uwzględniają te informacje.

Co zrobić, aby uzyskać wyższe miejsca w wyszukiwarce?
Aby mieć szansę na wysokie pozycje w Google na urządzeniach mobilnych, powinniśmy zatroszczyć się o to, aby pozycjonowana strona była dostosowana do wyświetlania w trybie mobilnym. Alternatywą dla strony mobilnej jest strona responsywna, która zawiera zazwyczaj mniej elementów graficznych i posiada charakterystyczny interfejs w postaci paska bocznego. Taka architektura strony umożliwia jej szybsze ładowanie i kieruje użytkownika automatycznie na najważniejsze treści. Krótko mówiąc, witryna musi być na tyle lekka, aby nadawać się do prezentacji na niewielkim ekranie urządzenia mobilnego. W wersji mobilnej czas liczy się jeszcze bardziej niż podczas normalnego wyszukiwania. Priorytetem jest maksymalne skrócenie czasu ładowania strony i stworzenie strony, która będzie przyjazna dla użytkowników, a najważniejsze treści – łatwo wykrywalne.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Umocnij swoją pozycję w Google

Umocnij swoją pozycję w Google


Autor: Jakub Nowak


Podstawową wskazówką googla dla webmasterów jest tworzenie i wprowadzanie na pozycjonowane strony internetowe jedynie unikalnej treści. Google działa bowiem według pewnego algorytmu i jeżeli rozpozna, że tekst został skopiowany z innej strony, uzna go za spam lub kopię. To skutkuje zajęciem niższej pozycji w indeksie wyszukiwarki.


Najtrudniejsze zadanie stoi przed właścicielami sklepów internetowych, którzy muszą promować produkty sprzedawane także w innych sklepach. Stworzenie rzetelnego opisu produktu jest trudnym zadaniem i wymaga użycia synonimów oraz gruntownej parafrazy tekstu. Jeżeli jednak musimy używać powszechnie dostępnych i zaindeksowanych tekstów, należy je podawać dynamicznie z wykorzystaniem technologii Ajax. Pisanie dobrych tekstów bez znajomości zasad seo nie jest możliwe, dlatego tworząc opis, należy wziąć pod uwagę zalecenia odnośnie do wprowadzania słów kluczowych, nagłówków i zachowania przejrzystej struktury. Warto także sprawdzić jak wygląda na naszym tle konkurencja oraz w jaki sposób się promuje. Wyszukiwarki odgrywają bardzo ważną rolę w przekazywaniu informacji potencjalnym użytkownikom. Jeżeli treści nie będą unikalne, nasze szanse na znalezienie klienta drastycznie maleją.

Wartościowa treść

Każdy pozycjoner stwierdzi, że najważniejszym czynnikiem podnoszącym pozycje strony jest wartościowa treść. Dla wyszukiwarek treść wysokiej jakości to przede wszystkim treść unikalna, bez błędów ortograficznych i związana tematycznie z serwisem. Tekst powinien być podlinkowany zarówno wewnątrz witryny, jak i na zewnątrz.

Rozwój serwisu a pozycjonowanie

Aby Google oceniał stronę jako żywą w zupełności wystarczy publikacja treści dwa razy w tygodniu. Oprócz standardowych tekstów pozycjonerskich i merytorycznych artykułów możemy wprowadzać na stronę teksty uzupełniające do działu FAQ, w których zawrzemy odpowiedzi na najczęściej zadawane przez klientów pytania. Strona powinna być przede wszystkim przyjazna dla klienta, dlatego wszystkie teksty muszą spełniać rolę poradnikową.

Copywriter

Większość copywriterów pracuje niezależnie, dzięki czemu twórca witryny nie musi wiązać się z jednym autorem na dłuższy czas. Jeżeli chcemy, aby teksty na stronę były różnorodne i ciekawe, warto korzystać z usług kilku copywriterów, zlecając im jeden-dwa teksty do napisania w ciągu miesiąca. Po dłuższym czasie można wytypować kilku stałych pisarzy, którzy będą dostarczać treści z większą częstotliwością.

Pozyjonowanie long tail

Szczególnym zainteresowaniem wśród klientów cieszy się pozycjonowanie long tail, które polega na wypozycjonowaniu kilkudziesięciu, kilkuset, a nawet kilku tysięcy słów kluczowych. Pozycjonowanie tego typu pozwala dotrzeć do większej liczby klientów, niemniej wymaga specjalnego dostosowania serwisu, odpowiedniej budowy podstroi i linkowania. Dzięki temu, że słowa kluczowe zawierają ciąg wyrazów, np. pozycjonowanie tanio Kraków, możemy dotrzeć do większej liczby klientów.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.