piątek, 6 czerwca 2014

Optymalizacja strony i linkbulding

Optymalizacja strony i linkbulding


Autor: rafal88lsc


Marketing sieciowy jest prężnie rozwijającą się formą reklamy. Dzięki odpowiednim zabiegom firm zajmujących się wizerunkiem swoich klientów ważną rolę odgrywają takie elementy składowe jako pozycjonowanie witryny w wyszukiwarce Google oraz korzystanie z linków sponsorowanych Google Adwords.


W zależności od oczekiwań klienta dobierana jest odpowiednia pod kątem oczekiwań kampania.Złożoność procesu pozycjonowania. Pozycjonowanie jest zabiegiem mającym na celu osiągnięcie możliwie jak najwyższego miejsca w wynikach wyszukiwania na daną frazę. Jest to swoista manipulacja wynikami naturalnymi, która zyskuje coraz większe grono zwolenników. Co zrobić, żeby osiągnąć owe wysokie miejsce?

Problem jest bardziej złożony, niż się nam wydaje. Przede wszystkim ze względu na kwestię braku dostępu do samej struktury algorytmu wyszukiwarki, przez co możemy jedynie przewidywać, co może mieć największy wpływ na osiągnięcie wysokiej pozycji. Istnieją jednak ogólne wytyczne, którymi sugerują się specjaliści SEO. Istotna kwestia to odpowiednia optymalizacja samej strony.

Optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarki

Kod źródłowy witryny powinien być zmodyfikowany w ten sposób, aby roboty wyszukiwarki zwracały uwagę na najbardziej istotne elementy. Tytuł samej strony to pierwsza rzecz, której modyfikacją powinniśmy się zająć. Przede wszystkim powinien on zawierać interesujące nas słowa kluczowe, a najbardziej optymalnym rozwiązaniem jest umieszczenie ich możliwie jak najbliżej lewej strony. Należy pamiętać, aby nie był on przesadnie długi – optymalnym rozwiązaniem jest zastosowanie 65-70 znaków.

Kolejna kwestia to ustawienie znaczników meta, które mają co prawda marginalne znaczenie z punktu widzenia samego pozycjonowania, jednakże warto zadbać o ich wprowadzenie – de ion oraz keywords.

Następnym aspektem jest zbudowanie odpowiedniej hierarchii na stronie – powinniśmy wprowadzić w treści serwisu nagłówki od h1 do h6 oraz elementy wyróżnienia treści (kursywy, pogrubienia, podkreślenia). Oczywiście w samej treści warto uwzględnić również interesujące nas słowa kluczowe, jednak ogólna dyrektywą jest, aby na stronie nie stosować zlepka słów kluczowych.

Unikanie duplikatów w obrębie serwisu i budowanie odpowiedniej struktury adresów url również jest istotną kwestią. Istnieje jeszcze wiele czynników optymalizacyjnych, które mogą być istotne w zależności od budowy samej witryny. Obecnie preferowane są w dużej mierze witryny posiadające rozbudowaną i zróżnicowaną treść o odpowiedniej jakości, skierowaną pod kątem oczekiwań użytkowników.

Linkbuilding

Kiedy już poradzimy się z samą optymalizacją, pozostaje nam pozyskiwanie linków z różnych źródeł. Warto w tym przypadku stosować różnicowanie pozycjonowanych anchorów,a także linkować naszą stronę za pomocą samego adresu url.

Obecna wersja algorytmu wyszukiwarki preferuje witryny zaufane, do których kierują odpowiedniej jakości linki. Czasami jednak możemy uzyskać efekt odwrotny do zamierzonego – zbyt duża liczba mocnych linków (w szczególności w przypadku nowej domeny) spowodować może nałożenie przez wyszukiwarkę kary w postaci filtra.

Oprócz różnicowania anchorów dbajmy również o to, aby linkować możliwie jak największą liczbę podstron w obrębie serwisu. Ma to także wpływ na postrzeganie domeny przez wyszukiwarkę.

Stosowanie SWL-i jest zakazaną przez wyszukiwarkę metodą na pozyskiwanie linków. Jednak w rękach osoby z doświadczeniem w zakresie linkowania ich umiejętne wykorzystanie może się okazać niezwykle pomocne w procesie uzyskania wysokich pozycji strony klienta.


Jeśli chciałbyś zobaczyć jak zbudować biznes w Internecie i zarabiać kilka średnich krajowych prosto z domu to więcej informacji znajdziesz pod tym adresem: Przewaga w Biznesie!

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Tajemnicze algorytmy wyszukiwarek

Tajemnicze algorytmy wyszukiwarek


Autor: rafal88lsc


Pozycjonowanie jest zabiegiem mającym na celu osiągnięcie możliwie jak najwyższego miejsca w wynikach wyszukiwania na daną frazę. Jest to swoista manipulacja wynikami naturalnymi, która zyskuje coraz większe grono zwolenników. Co zrobić, żeby osiągnąć owe wysokie miejsce?


Jednym z najskuteczniejszych i najczęściej wykorzystywanych sposobów na zwiększenie popularności witryny internetowej jest pozycjonowanie, znane również w języku polskim jako optymalizacja dla wyszukiwarek. To ostatnie określenie jest niemal dosłownym tłumaczeniem angielskiego wyrażenia Search Engine Optimization, od którego pochodzi znany niemal wszystkim użytkownikom sieci skrót SEO

Celem pozycjonowania jest uzyskanie jak najlepszych (czytaj: jak najwyższych) pozycji danej strony w wynikach wyszukiwania, dzięki czemu ma szanse wpaść w oko większej liczbie internautów. Niezależnie od tego, czy działania SEO obejmują optymalizację kodu i struktury strony, czy pozyskiwanie zewnętrznych odnośników podnoszących jej wartość, muszą za każdym razem uwzględniać specyfikę działania algorytmów wyszukiwarek, czyli metod i preferencji, według których indeksują przeszukiwane przez roboty indeksujące strony.

Algorytmy ulegają nieustannym modyfikacjom, są wciąż unowocześniane, więc do zadań profesjonalnego pozycjonera należy również poznawanie tych mechanizmów i śledzenie wprowadzanych zmian, aby móc wykorzystać je w praktyce. Często pracownicy firm zajmujących się SEO muszą się kierować jedynie swoją intuicją i doświadczeniem, bo szczegółowa struktura i działanie algorytmów należą do najpilniej strzeżonych tajemnic. Najbardziej znanym jest algorytm Google, który intryguje pozycjonerów od zawsze. W momencie wprowadzenia zrewolucjonizował pracę wyszukiwarek, bo jako pierwszy za najważniejszy element popularności strony uznawał jakość i ilość prowadzących do niej linków.

Wiedza o tym natychmiast zaczęła być powszechnie stosowana w pozycjonowaniu, ale doświadczeni specjaliści SEO wiedzą, że nie należy z ilością linków przesadzać, gdyż algorytmy są wyposażone w coraz skuteczniejsze mechanizmy umożliwiające odróżnienie prawdziwych wartościowych odsyłaczy do danej strony od tworzonych masowo sztucznych linków bez wartości. Stawiając na ilość można sobie podczas pozycjonowania strony tylko zaszkodzić.


Jeśli chciałbyś zobaczyć jak zbudować biznes w Internecie i zarabiać kilka średnich krajowych prosto z domu to więcej informacji znajdziesz pod tym adresem: Przewaga w Biznesie!

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Sposoby i sens pozycjonowania stron

Sposoby i sens pozycjonowania stron


Autor: waysel


Objaśnienie tego, co rozumiemy pod pojęciem specjalistycznego pozycjonowania stron internetowych i jakie odnosi się z niego korzyści, będzie najłatwiejsze na przykładzie zwykłego internauty.


Jeśli szuka on w sieci informacji na temat jakichś towarów lub usług to zwykle zwyczajnie wstukuje on stosowne wyrazy w oknie wyszukiwarki i otrzymuje wygenerowane wyniki. Tyle, że bezsporna większość z nich powściąga się do spojrzenia na dwie pierwsze strony, a aż siedmiu z dziesięciu tylko na tę pierwszą. W popularnym powiedzeniu, głoszącym, że gdy nie można Cię znaleźć w Google to nie ma Cię w ogóle jest w związku z tym niemało prawdy.

Więc też i coraz większa część firm współcześnie nie szczędzi wysiłków, ażeby pojawić się na początku wyników wyszukiwania, korzystając w tym celu z profesjonalnego pozycjonowania stron www. Standardowo posiadacz danej witryny, pragnąc zwiększyć jej widoczność ma do dyspozycji kilka sposobów. Należą do nich typowa, płatna promocja w Google Adwords zwane linkami sponsorowanymi (PPC - Pay Per Click), gdzie wyniki widać niemalże natychmiast po założeniu odpowiedniego konta jak również długoterminowe pozycjonowanie organiczne (SEO - Search Engine Optimization), którego owoce widać nieraz po kilku miesiącach. Jego nieodłącznym pierwiastkiem jest copywriting, bazujący na publikowaniu w witrynach odpowiednich tekstów, mających zalety zarówno dla odwiedzającego, jak i wyszukiwarki.

Niemal niezbędne jest w dniu dzisiejszym na dodatek zarejestrowanie i prowadzenie powiązanego ze stroną właściwego profilu w mediach wspólnotowych, takich jak Facebook czy Twitter. Nie możemy też zapominać o umieszczeniu firmy w mapach Google, w szczególności, kiedy potencjalny klient danej firmy będzie szukał konkretnych towarów bądź usług na rodzimym rynku lokalnym.

Obojętnie, na jaką postać profesjonalnego pozycjonowania decyduje się właściciel witryny, pożytki okazują się być nie do przecenienia. Licznik odwiedzin zaczyna kręcić się zdecydowanie szybciej, a zwiększenie liczby odwiedzin na wypozycjonowanej witrynie www firmy, to większa prawdopodobieństwo na uzyskanie potencjalnego klienta. Droga do zwiększenia dochodów, a tym samym i zysków z administrowanej działalności staje się krótko mówiąc łatwiejsza i szybsza.

Zostaje oprócz tego kwestia opłat. I tu skorzystanie z fachowego pozycjonowania witryn, niezależnie czy w postaci odpłatnych linków czy choćby organicznego SEO, wydaje się na chwilę obecną być bezkonkurencyjne w porównaniu z typowymi stylami reklamy w mediach. Najtańsza promocja w gazecie lokalnej to w dzisiejszych czasach wydatek rzędu kilkuset złotych, z kolei ta w rozgłośni radiowej czy telewizyjnej jest już znacznie droższa, bo dochodzi choćby do wielu tysięcy złotych za sekundę transmisji. A dla coraz większej ilości Polaków to przede wszystkim wyszukiwarka Google jest coraz bardziej istotnym dystrybutorem informacji, stale przejmując rynek tradycyjnych mediów.


Zenon Nicewicz

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Link Building vs. Link Baiting

Link Building vs. Link Baiting


Autor: Ecommerce


Od lat w SEO zachodzą duże zmiany, wprowadzane przez wyszukiwarkę Google. Na skutek tych zmian pozycjonowanie staje się coraz trudniejsze i coraz bardziej skomplikowane. Dzięki temu można już w prosty sposób odróżnić profesjonalistę w dziedzinie SEO od początkującego amatora.


Profesjonalista będzie wiedział, że w dzisiejszych czasach sam link building to za mało i warto zastanowić się nad strategią link baitink, czyli tak zwanej "przynęcie na link", tak aby użytkownicy sami zaczęli linkować do naszych treści. Jak zatem możemy zwiększyć swój link popularity?

Link baitink trzeba przede wszystkim rozpocząć od tworzenia ciekawych i wartościowych treści wysokiej jakości, które są względnie poszukiwane przez pewne grupy użytkowników w sieci. Najlepiej sprawdzają się treści typu "8 sposobów na...", "10 porad, które zmienią..." itp. Można również stworzyć listę faktów i mitów z danej branży, lub też skompletować i zaprezentować polecaną listę ekspertów.

Gdy już stworzymy ciekawy content, musimy zająć się jego promocją w sieci. Tutaj przychodzą nam z pomocą artykuły do przedruku, blogi wraz ze swoimi komentarzami i księgami gości oraz znane nam wszystkim social media, na czele z Facebookiem i Twitterem. Warto w proces promocji tekstu włożyć więcej energii i poszukać możliwości dodania postu gościnnego na branżowych blogach oraz rozesłać link w mailach, korzystając ze swojej listy mailingowej. Pamiętaj też, aby być na bieżąco z życiem blogosfery działającej w zakresie interesującej cię branży.

Nie ograniczaj się co do typu contentu. Oczywiście napisanie poradnika jest w miare proste do osiągnięcia i wymaga tylko czasu i zaangażowania. Warto jednak spróbować rozpowszechniać inne rodzaje contentu z naszym linkiem. Mogą to być np małe skrypty, widgety czy materiały graficzne, takie jak chociażby tapeta na pulpit. Jeśli uda ci się stworzyć coś naprawdę ciekawego i wartościowego, możesz zorganizować konkurs, gdzie nagrodą będzie dostęp do stworzonego przez ciebie contentu.

Oczywiście należy pamiętać, że link baiting to o wiele bardziej czasochłonne i angażujące zajęcie niż zwykły, tradycyjny link building. Nie należy się jednak zniechęcać, gdyż gra jest zdecydowanie warta świeczki i kiedy uda nam się nakłonić użytkowników, do wykonania pracy za nas – wówczas wygrywamy wszystko(prawdziwy, naturalny przyrost linków, na który Google tak mocno naciska). Dostajemy także pewność, że działamy zgodnie z zaleceniami Google Inc. W związku z tym nasza strona nie powinna obawiać się nałożenia filtra lub wykluczenia z indeksu.


Monika Chmielewska

Agencja SEO - Anhor Sp.j.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Czy tanie pozycjonowanie się opłaca?

Czy tanie pozycjonowanie się opłaca?


Autor: Ecommerce


Pozycjonowanie staje się z miesiąca na miesiąc coraz bardziej wymagającą formą marketingu w internecie, a co za tym idzie – ceny tej usługi zaczynają rosnąć. Nadal jednak można spotkać zaskakująco tanie oferty oferujące pozycjonowanie.


Możemy je kupić często za pomocą portali grupowej sprzedaży, najbardziej rozpoznawalny taki portal to Groupon. Dlaczego tego typu oferty są niebezpieczne i czemu powinniśmy być czujni stykając się z nisko wycenionym pozycjonowaniem?

Jeśli ktoś oferuje niskie stawki za usługę typu SEO prawdopodobnie nie wie jak prawidłowo ją wykonać, zaniżając w ten sposob czas pracy potrzebny na pozycjonowanie. Początek pracy pozycjonera nad danym projektem zawsze zaczyna się od wnikliwej analizy strony klienta na dane frazy oraz analizy konkurencji znajdującej się w top 10 wyników wyszukiwania. Dzięki analizie możemy stwierdzić, jakie dokładnie działania są potrzebne, aby klient otrzymał pożądany efekt. Bez dokładnej analizy cała praca przy projekcie będzie poruszaniem się "po omacku". Ten aspekt jest bardzo często pomijany w tanich – atrakcyjnych ofertach.

Drugi kluczowy aspekt to linki do strony klienta. Jak wiadomo linki są bardzo istotnym aspektem w całym procesie pozycjonowania. Ich odpowiedni dobór, jakość oraz częstotliwość zamieszczania ma bezpośredni wpływ na pozycję strony w wyszukiwarce. Linki muszą być odpowiednie dla danej strony. Odpowiednie oznacza między innymi powiązane tematycznie. Korespondujące tematycznie z daną witryną internetową. Przykładowo, jeśli chcemy sprzedawać odzież ciążową, to oczywiście wszystkie powiązane tematycznie strony będą dotyczyć ciąży, zajścia w ciąże oraz testów ciążowych, a także porad młodych matek. Zdobycie takich linków jest trudne i czasochłonne, a jak wiemy czas to pieniądz. Zatem z pewnością nie znajdziecie takich linków w tanich ofertach na pozycjonowanie.

Linki muszą być także odpowiednie dla kraju, w którym chcemy się pozycjonować. Niestety częstą praktyką firm oferujących tanie pozycjonowanie jest zamieszczanie linków na zagranicznych stronach słabej jakości, zwykle pochodzących z Rosji, Chin czy Indii. Nie trudno się domyślić, że takie linki mogą wręcz zaszkodzić. Również same strony, na których zamieszczane są linki bywają bardzo niskiej jakości.

Zatem jak widzimy na tych kilku prostych przykładach – pozycjonowaniem o niskich kosztach możemy sobie tylko zaszkodzić. Oczywiście na początku będziemy obserwować wyniki, które mogą być nawet zadowalające. Jednak należy pamiętać o tym, że pierwszy update Google z pewnością doprowadzi do nałożenia filtra na naszą stronę. Pozbycie się takiego filtra kosztuje już bardzo dużo czasu i pieniędzy oraz powinno być wykonane przez firmę wysokiej jakości (gdyż mniejsze firmy zwykle nie potrafią sobie z tym poradzić).


Monika Chmielewska

Pozycjonowanie Stron - Anhor Sp. j.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.