piątek, 6 czerwca 2014

Czy tanie pozycjonowanie się opłaca?

Czy tanie pozycjonowanie się opłaca?


Autor: Ecommerce


Pozycjonowanie staje się z miesiąca na miesiąc coraz bardziej wymagającą formą marketingu w internecie, a co za tym idzie – ceny tej usługi zaczynają rosnąć. Nadal jednak można spotkać zaskakująco tanie oferty oferujące pozycjonowanie.


Możemy je kupić często za pomocą portali grupowej sprzedaży, najbardziej rozpoznawalny taki portal to Groupon. Dlaczego tego typu oferty są niebezpieczne i czemu powinniśmy być czujni stykając się z nisko wycenionym pozycjonowaniem?

Jeśli ktoś oferuje niskie stawki za usługę typu SEO prawdopodobnie nie wie jak prawidłowo ją wykonać, zaniżając w ten sposob czas pracy potrzebny na pozycjonowanie. Początek pracy pozycjonera nad danym projektem zawsze zaczyna się od wnikliwej analizy strony klienta na dane frazy oraz analizy konkurencji znajdującej się w top 10 wyników wyszukiwania. Dzięki analizie możemy stwierdzić, jakie dokładnie działania są potrzebne, aby klient otrzymał pożądany efekt. Bez dokładnej analizy cała praca przy projekcie będzie poruszaniem się "po omacku". Ten aspekt jest bardzo często pomijany w tanich – atrakcyjnych ofertach.

Drugi kluczowy aspekt to linki do strony klienta. Jak wiadomo linki są bardzo istotnym aspektem w całym procesie pozycjonowania. Ich odpowiedni dobór, jakość oraz częstotliwość zamieszczania ma bezpośredni wpływ na pozycję strony w wyszukiwarce. Linki muszą być odpowiednie dla danej strony. Odpowiednie oznacza między innymi powiązane tematycznie. Korespondujące tematycznie z daną witryną internetową. Przykładowo, jeśli chcemy sprzedawać odzież ciążową, to oczywiście wszystkie powiązane tematycznie strony będą dotyczyć ciąży, zajścia w ciąże oraz testów ciążowych, a także porad młodych matek. Zdobycie takich linków jest trudne i czasochłonne, a jak wiemy czas to pieniądz. Zatem z pewnością nie znajdziecie takich linków w tanich ofertach na pozycjonowanie.

Linki muszą być także odpowiednie dla kraju, w którym chcemy się pozycjonować. Niestety częstą praktyką firm oferujących tanie pozycjonowanie jest zamieszczanie linków na zagranicznych stronach słabej jakości, zwykle pochodzących z Rosji, Chin czy Indii. Nie trudno się domyślić, że takie linki mogą wręcz zaszkodzić. Również same strony, na których zamieszczane są linki bywają bardzo niskiej jakości.

Zatem jak widzimy na tych kilku prostych przykładach – pozycjonowaniem o niskich kosztach możemy sobie tylko zaszkodzić. Oczywiście na początku będziemy obserwować wyniki, które mogą być nawet zadowalające. Jednak należy pamiętać o tym, że pierwszy update Google z pewnością doprowadzi do nałożenia filtra na naszą stronę. Pozbycie się takiego filtra kosztuje już bardzo dużo czasu i pieniędzy oraz powinno być wykonane przez firmę wysokiej jakości (gdyż mniejsze firmy zwykle nie potrafią sobie z tym poradzić).


Monika Chmielewska

Pozycjonowanie Stron - Anhor Sp. j.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Pozycjonowanie - komu się opłaca?

Pozycjonowanie - komu się opłaca?


Autor: rhornik


Pozycjonowanie to forma promocji stron, która dla wielu właścicieli firm pozostaje nieodkryta. Zapewnia względnie tanią reklamę i wzrost konkurencyjności firmy.


Wielokrotnie rozmawiając z właścicielami firm poruszałem temat pozycjonowanie stron www, w większości przypadków moi rozmówcy nie mieli o tej procedurze bladego pojęcia, co oczywiście mnie nie zdziwiło, gdyż i ja sam jeszcze parę lat tamu wiedziałem o pozycjonowaniu tylko tyle że istnieje, i mniej więcej czemu służy, a przecież zawsze interesowałem się internetem, komputerami i w ogóle nowoczesną technologią.

Na pytanie „czy posiadasz stronę www” często odpowiadali „tak, mam od wielu lat, ale żaden z niej pożytek, ponieważ nie miałem żadnych klientów, którzy dowiedzieli się o mojej firmie z sieci”. Oczywiście na pytanie o pozycjonowanie odpowiadali „a co to jest?”. Właściciele małych firm bardzo często nie wiedzą, jakim potencjalnym źródłem promocji jest internet i jak mało trzeba, by czerpać z sieci zyski. Trudno przekonać ludzi, którzy mają niewielką wiedzę na temat informatyki w ogóle, by zainwestowali swoje środki w promocję strony. By zainwestowali w coś, co nie przekłada się bezpośrednio na zyski w określonym, możliwym do przewidzenia czasie.

Moim zdaniem na pozycjonowanie stron zwrócić uwagę powinny zwłaszcza małe i średnie firmy, ponieważ z reguły nie posiadają środków na większe kampanie reklamowe. Duże firmy, korporacje posiadają całe działy zatrudniające wielu specjalistów do spraw promocji, inwestują olbrzymie kwoty w reklamę i pozycjonowanie. By przebić się na rynku zdominowanym przez „Wielkich”, należy promować się wszędzie tam, gdzie to tylko możliwe, w każdy sposób, jaki jest dostępny. Dlatego warto rozmawiać, informować najlepiej własnymi słowami, jak działa pozycjonowanie, jakie są zalety i wady ręcznego pozycjonowania, automatycznego katalogowania, optymalizacji kodu oraz treści.

Dobrze nakreślony temat przekona na pewno wielu właścicieli, by przyjrzeli się bliżej tej formie promocji. Warto wskazać materiały, artykuły, strony o pozycjonowaniu, dzięki którym potencjalni klienci zrozumieją, że pozycjonowanie jest warte zainwestowania środków, że pozycjonowanie naprawdę się opłaca.


Rafał Hornik pasjonat SEO

wiecej informacji na mój temat znajdziesz na stronie rhornik.pl

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Co to jest pozycjonowanie stron?

Co to jest pozycjonowanie stron?


Autor: DamianFedorczuk


Ostatnimi czasy moi znajomi zaczynają pytać, co to jest pozycjonowanie stron. Nie ukrywam, że mnie to ucieszyło, ponieważ tą formę reklamy uważam za jedną z najlepszych i najbardziej efektywnych.


Czym jest pozycjonowani?

Pozycjonowanie zwane pod trzyliterowym hasłem SEO (Search Engine Optimization). Taki zabieg ma na celu osiągnięcie jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania. Jeżeli mamy firmę budowlaną i posiadamy jej stronę w sieci, to np. po wpisaniu w wyszukiwarkę frazę "firma budowlana" nasza strona może być pierwszym wynikiem.

Co wpływa na pozycję w wyszukiwarce?

Od wielu różnych czynników. Jeżeli nasza fraza jest nadzwyczaj popularna, będzie o wiele trudniej wypozycjonować naszą witrynę. Istnieje spora różnica pomiędzy frazą "firma budowlana", a "firma budowlana wrocław". Ważną sprawą jest ilość oraz jakość linków, które prowadzą do naszej witryny z innych stron internetowych. Są to tak zwane Back links (BL). Zdobycie takich linków, nie jest proste i wymaga nakładu finansowego oraz wiedzy. Trzecim aspektem, który wpływa na pozycjonowanie stron w wyszukiwarce jest nasza strona, a właściwie jej treść. Istotne jest linkowanie wewnętrzne, a także nasycenie treści słowami kluczowymi.

Kiedy moja strona będzie na szczycie wyszukiwań?

Pozycjonowanie wymaga odpowiedniej strategii i czasu. Nie da się odpowiedzieć, ile będzie trwać wypozycjonowanie Twojej strony, ponieważ wszystko zależy od konkurencyjności fraz. Pamiętaj także, że w chwili kiedy osiągniesz pierwszą pozycję, nie oznacza to, że tak będzie zawsze. Dlatego nie należy przerywać takiego zabiegu, konkurencja nie śpi.

Ile to kosztuje?

Cena zależy od ilości fraz, konkurencyjności fraz, a czasem też od optymalizacji strony. Mówiąc prostym językiem: wycena jest przygotowywana indywidualnie.

Pozycjonowanie stron internetowych wymaga dużej wiedzy, która musi być odświeżana na bieżąco w związku ze zmieniającym się algorytmem. Wymaga też sporego doświadczenia, ponieważ jego brak może zaszkodzić i doprowadzić do stanu, że nasza strona zniknie z wyników wyszukiwania. Mam nadzieję, że ten wpis pomoże Wam w pewnym stopniu zrozumieć czym jest pozycjonowanie stron.


Pozycjonowanie stron internetowych dobrze wspierają usługi poboczne, jak na przykład prowadzenie profili w mediach społecznościowych.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

czwartek, 26 września 2013

Promocja w Internecie? Zadbaj o unikatową treść!

Promocja w Internecie? Zadbaj o unikatową treść!


Autor: Stiepanowna


Internet jest jednym z najważniejszych źródeł dotarcia do klientów, stąd wiele firm zwraca uwagę na to, aby ich strony i blogi były atrakcyjne i przyciągały uwagę. Jak to zrobić? Przede wszystkim zaoferować odbiorcy dobrą i unikatową treść.


Treść strony internetowej czy bloga firmowego należy przygotować zgodnie z tematyką usług czy produktów, jakie oferuje dana firma. Tak więc będą to albo teksty specjalistyczne, zawierające odpowiednie słownictwo, terminy, jeśli mamy do czynienia np. z branżą elektroniczną lub luźne, lekkie artykuły poświęcone tematyce modowej. Bardzo ważne jest, aby wybrać odpowiedni styl pisania i konsekwentnie go przestrzegać, aby treść była jednolita i spójna stylistycznie.

Kolejna, bardzo istotna sprawa, to pisanie dla konkretnych odbiorców, zainteresowanych usługami z danej branży. Teksty powinny być zrozumiałe, o konkretnym przekazie, informujące klienta, gdzie może znaleźć informacje na interesujący go temat. Tak skonstruowana treść przyciąga odbiorców, którzy chcą ją dalej polecać, co w sposób naturalny buduje pozycję strony. A to oczywiście przekłada się na sprzedaż.

Ostatni, bardzo ważny element tekstów promocyjnych to ich unikatowość. Nawet jeśli napisaliśmy świetne teksty, które dobrze się czyta, zamieszczenie ich na kilku podobnych stronach będzie olbrzymim błędem. Dlaczego?

Po pierwsze, nie jest to zgodne z zasadami optymalizacji - jest bardzo prawdopodobne, że algorytm wyszukiwarki uzna taką treść za zduplikowaną, a więc niezbyt atrakcyjną z punktu widzenia odbiorcy, co może wpłynąć na obniżenie strony w wynikach wyszukiwania.

Po drugie, sami klienci mogą trafić na takie skopiowane treści, co na pewno nie wpłynie pozytywnie na ich mniemanie o danej marce, wprowadzi niepotrzebny chaos, zmiejszy wiarygodność usługodawcy.

To, co obecnie bardzo sobie cenią zarówno wyszukiwarki, jak i użytkownicy, to unikatowość treści. Powinniśmy o tym pamiętać, bez względu na to jak i o czym piszemy. Jeśli nasze teksty będą dobre, będą się same promować - odbiorcy będą je polecać innym, a jak wiadomo taki niewymuszony, naturalny sposób promocji ma największą wartość.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Czy pozycjonowanie jest nadal skuteczną formą reklamy?

Czy pozycjonowanie jest nadal skuteczną formą reklamy?


Autor: rhornik


Poniższy artykuł jest moją subiektywną próbą oceny pozycjonowania stron www jako jednej z podstawowych form reklamy.


Od samego początku istnienia sieć internet zyskała miano doskonałego medium dla wszelkiego typu działań związanych z szeroko pojętą reklamą i promocją. Firmy, organizacje i twórcy przystąpili do tworzenia własnych serwisów www, których zadaniem miało być poinformowanie jak największej ilość użytkowników o ich działalności lub twórczości. Z czasem konkurencja wśród wydawców niesłychanie wzrosła! Każdy Twórca zapragnął, by to właśnie jego strona była tą najbardziej popularną, zyskowną. Ludzie zainteresowani tematem zaczęli szukać sposobów na dotarcie do jak największej liczby odbiorców.

Tak, w dużym uproszczeniu, narodziła się nowa forma promocji zwana pozycjonowaniem, w skrócie SEO, czyli z języka angielskiego „search engine optimizer”, dzięki takiej oto procedurze strony miały szansę zaistnieć na czołowych pozycjach wyszukiwarek, a to przekładało się w prosty sposób na ilość odwiedzin, a zatem i zyski, jakie mogła generować promowana strona.

Administratorzy najpopularniejszej moim zdaniem wyszukiwarki w Polsce czyli Google, wkrótce spostrzegli, iż pokaźna część stron zajmuje wysokie miejsca pomimo tego, że nie oferuje treści interesujących z punku widzenia użytkownika. Przeanalizowano skrupulatnie wiele czynników mających wpływ na taki stan rzeczy i otrzymano wnioski, które przyczyniły się do wprowadzenia szeregu nowych algorytmów mających na celu zapobieganie nieetycznym metodom promocji stron.

Wyszukiwarka Google położyła nacisk na jakość, oryginalność i użyteczność treści oferowanej użytkownikom, zmniejszono natomiast znaczenie ilości linków jako głównego kryterium. Branża SEO mocno ucierpiała, ponieważ zajęcie to przestało być tak proste i przewidywalne jak przed zmianami, wiele stron ocenianych przez Google straciło swoje wysokie pozycje, inne znikły całkowicie. Po chwilowej panice branża seo zaadaptowała się do nowych warunków, zmianie uległo podejście pozycjonerów do tego zagadnienia. Przewartościowaniu uległy sposoby pozycjonowania, na przykład, straciło na znaczeniu automatyczne katalogowanie, które do niedawna było bardzo popularną formą SEO, gdyż przy niewielkim nakładzie pracy zapewniało niezliczoną ilość linków zwrotnych, wzrosło natomiast znacznie tak zwanego ręcznego pozycjonowania stron oraz wszelkiego typu działań związanych z optymalizacją treści zawartej na stronie oraz treści wpisów w katalogach stron czy Presell Page. W niewielkim stopniu wydłużył się czas oczekiwania na rezultaty. Obecnie nieco trudniej przewidzieć, kiedy strona uzyska oczekiwaną pozycję w wynikach, przez co trudniej jest oferować takie usługi, nie mogąc z czystym sumieniem zagwarantować czasu, jaki jest potrzebny do osiągnięcia wymaganych rezultatów.

Zawirowania wokół procedury pozycjonowania nie wyeliminowały jednak tej formy promocji. W dalszym ciągu wysiłek włożony w pozycjonowanie zwraca się z nawiązką. Strony pozycjonowane szybciej zdobywają popularność, są łatwiejsze do odnalezienia, wpisy umieszczane w katalogach lub publikowane w Presell Page same z siebie przyczyniają się do wzrostu ruchu na stronie. Na plus można zaliczyć również to, że programiści, projektanci stron sami zaczęli zwracać większą uwagę na poziom treści oferowanej odbiorcy. Podsumowując, wyrażę swoją opinię - pozycjonowanie jeszcze długo nie zniknie z rynku promocji stron www.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.