poniedziałek, 4 lutego 2013

Czego nie powie specjalista pozycjonowania stron swojemu klientowi

Czego nie powie specjalista pozycjonowania stron swojemu klientowi

Autorem artykułu jest Aleksander


Branża SEO ciągle kojarzy mi się z dzikim zachodem. Brak standardów, niejasne zasady, ciągle zmieniające się reguły pozycjonowania sprawiają, że klienci oczekujący optymalizacji swojej pozycji w wyszukiwarkach zdani są na łaskę "specjalistów" niczym bezradny pacjent na korzystający z usług szarlatanów. Branża SEO ciągle kojarzy mi się z dzikim zachodem. Brak standardów, niejasne zasady, ciągle zmieniające się reguły pozycjonowania sprawiają, że klienci oczekujący optymalizacji swojej pozycji w wyszukiwarkach zdani są na łaskę "specjalistów" niczym bezradny pacjent na korzystający z usług szarlatanów.

Nie ma co ukrywać, że działania na tym polu, które przynoszą dobre rezultaty nie są już banalnie proste (kiedyś wystarczyło wiedzieć), ale wymagają dodatkowych działań i inwestycji, które sprawiają, że pozycjonowanie przestało być produktem, który można sobie wziąć z półki. Specjaliści(?) SEO dobrze wiedzą, ale nie powiedzą Ci następujących rzeczy (pierwsze 10, który przyszło mi do głowy):

1. Na satysfakcjonujące rezultaty w bardzo konkurencyjnej branży możesz poczekać bardzo długo i jeszcze dłużej i nie jestem przekonany drogi kliencie, czy będziesz chciał płacić tak długo za brak rezultatów.

2. Satysfakcjonujące rezultaty są możliwe bardzo szybko. Jednak Twoje zadowolenie minie tak szybko jak szybko zrezygnujesz z płacenia za utrzymanie wysokiej pozycji.

3. W 99% przypadków Twoja witryna wymaga fundamentalnej przebudowy biorąc pod uwagę strategiczne ujęcie procesu optymalizacji.

4. Specjalista SEO weźmie od Ciebie pieniądze i przestanie traktować Cię poważnie drogi kliencie gdy będziesz się upierać, że witryna w wersji FLASH będzie jedyną wersją i będziesz się upierać, żeby ją pozycjonować.

5. Linki do Twojej strony będą wymieszane z wibratorami, dzwonkami do komórek i meblami kuchennymi.

6. Prawdopodobnie Twoja strona w pewnym momencie z bardzo wysokiej pozycji wyląduje w Googlowym niebycie i nie do końca będzie wiadomo dlaczego i na jak długo.

7. Celem każdego gracza SEO jest pozycjonowanie własnego zaplecza. Twoja witryna korzysta z niego tak długo jak za to płacisz.

8. Tak naprawdę Twoja firma powinna utworzyć osobne stanowisko/dział, który będzie zajmował się kompleksową promocją w sieci i generował stosowne treści i zaplecze jako kapitał własny firmy.

9. Spozycjonowanie Twojej witryny będzie o wiele trudniejsze niż tych, które gracz SEO ma już w swoim portfolio.

10. Kupowanie linków AdWords to nie pozycjonowanie.
---

Marketing w internecie

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Twórz, tłumacz – a przy tym pozycjonuj

Twórz, tłumacz – a przy tym pozycjonuj

Autorem artykułu jest Tomek Urban


Artykuł o tym jak wykorzystać umiejętność tworzenia szablonów, programowani czy też tłumaczenia do pozycjonowania swojej strony. Jeśli projektujesz strony internetowe, to zapewne znasz tą stronę: http://www.freecsstemplates.org. Jest to jedna z popularniejszych stron z darmowymi szablonami CSS. Tak sobie kiedyś usiadłem zastanawiając się nad sekretem jej popularności, znam przecież strony z dużo ładniejszymi darmowymi szablonami CSS, mimo to jak szukam jakiegoś szablonu zaglądam właśnie na tą. Dlaczego? Dlatego, że jest na wysokiej pozycji w wyszukiwarkach :)

Dlaczego jest na wysokiej pozycji? Sprawa prosta, używając szablonu wg licencji, trzeba pozostawić link do strony w stopce. Tym samym każda strona oparta na jednym z szablonów wpływa na pozycje tej strony. Wystarczy sprawdzić PR (page rank) tej strony, który wynosi 8 – tyle samo ma wikipedia.org i google.pl. Nieźle nie?

Zainteresowany tym tematem, przyjrzałem się bliżej różnym stronom z szablonami. Praktycznie każdy darmowy szablon ma jak nie jeden to kilka linków w stopce (płatne szablony rzecz jasna nie mają). A co ciekawe nie zawsze link ten prowadzi do strony z szablonami, np. znalazłem cała grupę szablonów pozycjonujących pewną stronę turystyczną.

Zapewne nie jest to żadne odkrycie... Sam jednak do tej pory nie zrobiłem szablonu by pozycjonować swoje strony. Z prostego w względu, w css nie orientuję się najlepiej więc mi to, do głowy nawet nie przyszło.

Tym razem jednak pomyślałem nad tym dłużej i postanowiłem zrobić coś co pozwoli uzyskać podobny efekt. Tworzenie szablonów na dana chwilę odpada - w przyszłości kto wie, w każdym razie od dziś postaram się robić przynajmniej dla siebie szablony, tak w ramach nauki. Można też pisać skrypty, tu już można się coś bawić, choć przyznam szczerzę, że to zapewne więcej pracy niż tworzenie szablonów. Na myśl przyszło mi też przetłumaczenie jakiegoś anglojęzycznego skryptu w porozumieniu z twórcą.

Ja wybrałem tą środkową opcję, posiedziałem jeden dzień poczytałem co nieco o XML i stworzyłem coś takiego: Jak wykorzystać XML. Może nie będzie z tego wielu linków, ale zawsze kilka. W każdym razie pomysł na zdobywanie linków dosyć prosty, a jak widać działa :) ---

Tomek Urban - twórca Gazetki Kreatywnej, autor PP w Praktyce, menadżer ProPartnera

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Hooop do góry - w wyszukiwarkach!

Hooop do góry - w wyszukiwarkach!

Autorem artykułu jest Darek Malinowski


Wiesz pewnie, że aby promować swoją stronę www w wyszukiwarkach potrzebujesz linków. Linków z innych stron, które kierowałyby roboty wyszukiwarek (i/lub użytkowników) do Twojej strony. Wydaje się to takie proste. Wiesz pewnie, że aby promować swoją stronę internetową w wyszukiwarkach potrzebujesz linków. Linków z innych stron, które kierowałyby roboty wyszukiwarek (i/lub użytkowników) do Twojej strony. Wydaje się to takie proste. Najlepiej jednak, by linki te pochodziły ze stron o tematyce zbliżonej do Twojej strony. Takie linki są dla wyszukiwarek (a tym samym dla Ciebie) o wiele, wiele bardziej cenne, gdyż windują Twoją ukochaną stronę w górę i w górę w wynikach wyszukiwania. Co zrobić, by zdobyć takie linki? No... hmmm.... zastanawiasz się zapewne, jak to osiągnąć.

Oto kilka metod na zdobywanie linków:

1. Wymiana linkami ze stronami o podobnej tematyce - jakie to proste! Pod warunkiem, że prowadzisz niekomercyjny serwis internetowy i znajdziesz odpowiednią liczbę ciekawych stron. Niestety w innych przypadkach taka wymiana u konkurencji raczej nie znajdzie zrozumienia.
2. Katalogi stron - stara jak świat metoda na zdobywanie linków, polegająca na dodawaniu swojej strony do jak największej liczby katalogów www. Hmmm... proste, w miarę skuteczne i bardzo, bardzo pracochłonne, no i niestety coraz więcej wartościowych katalogów wymaga opłat za dodanie strony.
3. Serwisy z darmowymi artykułami - bardzo popularna na świecie, a coraz bardziej popularna także w Polsce, metoda na zdobywanie wartościowych linków, to zamieszczanie darmowych artykułów. Jakie są zalety tego typu promocji? Przede wszystkim duża naturalność i wartość linków, a także duże możliwości promowania swojej strony.

O pierwszych 2 sposobach nie będę tutaj pisał. Skupię się właśnie nad Serwisami z darmowymi artykułami.

Co to takiego jest?

Serwis taki to nic innego, jak miejsce, gdzie internauci mogą przeczytać, a co chyba najciekawsze także wykorzystać na własnych stronach, ciekawe artykuły. Wygląda to tak świetnie, że aż zbyt różowo. Ludzie wchodzą, za darmo czytają, za darmo wykorzystują na swoich stronach, hmmm... a gdzie tu jest przysłowiowy haczyk? Właśnie, haczyk jest... taki, że pobierając z takiego serwisu artykuł nie można dokonywać w nim żadnych zmian oraz koniecznie należy zamieścić autora oraz stopkę redakcyjną. Niby nic, ale... właśnie ta stopka zawiera przeważnie kilka słów o autorze oraz link do jego strony www, a więc... jak już pewnie uważny czytelniku zauważyłeś, każdy artykuł w serwisie z darmowymi artykułami można podpisać linkiem do własnej strony. Taki artykuł może pobrać kilka, czasami kilkanaście, a nawet kilkadziesiąt osób, którym się on spodobał i zamieścić go na swojej stronie czy blogu. Twój link więc drogi Autorze trafia całkowicie za darmochę na wiele stron. A co najważniejsze - trafia na strony, zbliżone tematycznie do Twojej strony, zakładając oczywiście, że artykuł jest związany tematycznie ze stroną, którą reklamuje. Czyż to nie piękne: dodajemy artykuł na stronie z darmowymi artykułami i zyskujemy jakże wartościowe linki do naszego serwisu.

Nasuwa się więc pytanie:

Co zrobić, by Twój artykuł był często pobierany na inne strony?

Zgodnie z zasadą... dziś pytanie, dziś odpowiedź już spieszę wyjawić Ci tę tajemnicę: Napisz ciekawy artykuł!

Ale jak to zrobić? Hmmm... no właśnie, zacznij od planu, a właściwie to znajdź dobrą tematykę - na początek napisz więc o tym, o czym masz najwięcej wiedzy. Skoro artykuł ma w jakimś stopniu reklamować Twoją stronę, musi tematycznie być z nią związany. W końcu powinien trafić na strony podobne do Twojej, by linki miały większą moc. Zauważ, że posiadając stronę, która sprzedaje rękawiczki nieporozumieniem byłoby napisanie artykułu na temat wpływu cholesterolu zawartego w maśle na szare komórki homo sapiens. Przecież jak sprzedajesz rękawiczki to się na nich znasz. Można by powiedzieć, że jesteś mistrzem w kwestii rękawiczek. Znasz najnowsze trendy mody. Wiesz, które modele najlepiej się sprzedają. Nic dodać nic ująć jesteś rękawiczkowym Guru i oto właśnie chodzi... napisz więc artykuł o rękawiczkach. Napisz go dowcipnie, jednak tak, żeby było widać, że znasz się na temacie. Napisz go dla ludzi. Dla zwykłych, najzwyklejszych ludzi. Tak, by mógł go przeczytać każdy, a wtedy... a wtedy wszyscy fascynaci mody na swoich blogach i w swoich serwisach informacyjnych zamieszczą Twój arcyciekawy artykuł, oczywiście z milutkim linkiem do Twojej strony.

Oj... rozpędziłem się trochę, a mieliśmy przecież zacząć od planu. Oto plan jak zrobić plan:

1. Zapisz sobie temat artykułu.
2. Przemyśl i zapisz w punktach główne myśli artykułu.
3. Wypisz wszystkie słowa kluczowe, które kojarzą Ci się z artykułem.
4. Napisz wstęp, albo przejdź do punktu 5.
5. Napisz treść główną artykułu używając słów kluczowych.
6. Napisz podsumowanie artykułu - wyciśnij z niego to co najważniejsze.
7. Jeśli nie napisałeś jeszcze wstępu - zrób to teraz i postaraj się by był ciekawy, niesamowity, niespotykany, po prostu taki... by nikt nie mógł się mu oprzeć, by nie przeczytać tego co masz dalej do powiedzenia ;).
8. Napisz, krótko o sobie najlepiej w formie podpisu: Autor powyższego tekstu to specjalista do spraw rękawiczek, który od wielu lat prowadzi profesjonalny sklep z rękawiczkami (i tu podajesz nazwę Twojej strony wraz z linkiem do niej).
9. Przeczytaj wszystko ponownie - popraw błędy.
10. Przeczytaj wszystko po raz drugi - popraw błędy.
11. Przeczytaj wszystko po raz trzeci, po dniu przerwy i... popraw błędy.
12. Zamieść artykuł w serwisach z darmowymi artykułami (najlepiej kilku).


aaa... byłbym zapomniał o najważniejszym:

NIE PISZ REKLAMY SWOJEJ STRONY!


Twój artykuł nie może reklamować Twojej strony! Twój artykuł ma być Twoją wypowiedzią na jakiś interesujący temat. Może być poradnikiem, może być informacją na ciekawy temat, może być polemiką, reportarzem, recenzją... ale pamiętaj nie może być reklamą Twojej strony, bo... bo po prostu wszystko o czym pisałem powyżej straci sens. Artykułu wprost reklamującego stronę nikt nie będzie chciał nawet czytać, a co dopiero skopiować na swoją stronę, a przecież o to głównie chodzi. Co więcej, jeśli napiszesz artykuł reklamowy, możesz nie znaleźć serwisu z darmowymi artykułami, którego moderatorzy zezwolą na zamieszczenie takiego artykułu.

No to do klawiatury. Rozgrzej swoją klawiaturę do czerwoności - napisz super artykuł i... zdobądź nowych użytkowników, czytelników Twojej strony, czy klientów. ---

Darek Malinowski - webmaster i twórca kilku popularnych serwisów www, w tym także serwisu z darmowymi artykułami na strony WWW http://albercik.pl.

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Najczęstrze błędy przy pozycjonowaniu

Najczęstsze błędy przy pozycjonowaniu

Autorem artykułu jest Agnieszka Bartoszewska


Kilka słów na temat błędów popełnianych podczas pozycjonowania stron internetowych O tym, czym jest pozycjonowanie pisać nie będziemy, bo kto o tym wiedzieć powinien - ten wie. Gdy ktoś zleca drugiej osobie pozycjonowanie swojej strony to liczy na pozytywne efekty i wysoką pozycję strony w wyszukiwarkach. Jakie błędy najczęściej są popełniane przy procesie pozycjonowanie stron?

Pierwszym poważnym błędem jest powierzenie pozycjonowania osobie, która kompletnie się na tym nie zna bądź przeczytała dwa teksty na ten temat i myśli że już wszystko wie. Jeśli pozwolimy amatorowi zmieniać coś w meta tagach naszej strony to możemy na stałe wypaść z wyszukiwarek bądź utracić całą zawartość strony.

Osoba, która pozycjonowanie ma opanowane ledwo co, będzie próbowała szybko podnieść stronę w wyszukiwarce. A tutaj nie ma się co spieszyć. Jeśli osoba zacznie dodawać dużo linków bezpośrednich do strony w krótkim czasie to Google potraktuje stronę bezlitośnie i nałoży filtr czasowy lub całkowity ban na stronę, co zakończy jej karierę w wyszukiwarce.

Kolejnym poważnym błędem jest to, że gdy już uda się wejść na szczyty to klient rezygnuje z dalszej współpracy. Jest to kolosalny błąd, ponieważ konkurencja również wykorzystuje pozycjonowanie www i pnie się w górę, aż w końcu zepchnie nas na dalsze pozycje. Jeśli chcemy na stałe być na pierwszym miejscu musimy stale inwestować w pozycjonowanie naszej strony. ---

Pozycjonowanie stron

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Skuteczne pozycjonowanie stron

Skuteczne pozycjonowanie stron

Autorem artykułu jest Mateusz Kaczmarczyk


Mamy już stronę i co dalej? Trzeba oczywiście zdobyć odwiedzających. Jest na to wiele sposobów, ale większość działa przez krótki okres czasu. Najlepszym rozwiązaniem jest pozycjonowanie, ponieważ raz wypozycjonowana strona przez długi czas będzie odwiedzana, i to w dodatku tylko przez osoby zainteresowane tematyką naszej strony. A więc co zrobić...

1. Optymalizacja kodu strony
Aby wyszukiwarka "dobrze traktowała" naszą stronę należy jej to ułatwić - zmieniając kod strony. Na początku, między znacznikami a należy umieścić takie znaczniki jak:
"Title" - tytuł strony
"Description" - opis strony, który będzie wyświetlany w wyszukiwarce pod tytułem
"Keywords" - słowa kluczowe: nie należy ich tutaj wpisywać zbyt dużo, gdyż wyszukiwarki przywiązują do nich coraz mniejszą wartość
"Abstract" - skrócony opis strony
Revisit After - ilość dni po których robot wyszukiwarki ma ponownie "odwiedzić" naszą stronę

Do każdego obrazka na stronie warto przypisać parametr "alt", z kilkoma słowami kluczowymi dla naszej strony. Nazwy obrazków również możemy zmienić, np. zamiast "belka.gif" "motoryzacja.gif", jeśli tematyką naszej strony jest motoryzacja.


2. Zdobywanie linków
Wyszukiwarki oceniają Twoją stronę według ilości linków, które do niej prowadzą. Im więcej linków - tym wyżej jesteś w wynikach. Możesz wymienić się linkami z serwisami związanymi tematycznie, lub użyć systemu wymiany linków, jednak te sposoby mają również swoje wady - musisz wyświetlać linki do innych stron, m.in. konkurencji.

Jest jeszcze inny sposób na dużą liczbę linków - katalogi. Możesz dodawać Twoją stronę do katalogów ręcznie (długotrwała praca), lub zlecić katalogowanie stron - i zapomnieć o sprawie a linki będą automatycznie przybywać.

Ja korzystam z tej drugiej opcji, wszystkie moje strony są katalogowane przez:
LinkiSeo
http://www.ebiznes.webhost.pl/linkiseo/

Na starcie dostajemy 20zł na dodanie naszej pierwszej strony. Najlepiej ustalić dodawanie do 3-5 katalogów dziennie. Nie może przybywać nam za dużo linków 1 dnia, bo wyszukiwarki mogą nas zbanować (zablokować).



3. Zgłoszenie strony do wyszukiwarek
Kiedy już wykonamy pkt 1 i 2 warto zgłosić naszą stronę do najważniejszych wyszukiwarek (Google, Onet, WP i Netsprint). Pozostaje nam już tylko czekać na efekty.

Jeśli sam nie chcesz, lub nie potrafisz wypozycjonować swojej strony - możemy Ci w tym pomóc. Odwiedź poniższą stronę i zobacz jak tanio wypozycjonujemy Twoją stronę (zajmujemy się również tworzeniem stron internetowych)
http://www.netavin.pl


Więcej porad na temat pozycjonowania znajdziesz w doskonałym ebooku:
"Pozycjonowanie dla początkujących"
http://www.netavin.pl/pozycjonowanie/

Życzę pierwszej dziesiątki w wyszukiwarkach i pozdrawiam!

---

Tworzenie i pozycjonowanie stron internetowych: http://www.netavin.pl

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl