wtorek, 8 stycznia 2013

10 wiodących czynników dla rankingu stron Google i Yahoo.

10 wiodących czynników dla rankingu stron Google i Yahoo.

Autorem artykułu jest Zofia Biegańska


10 istotnych czynników przy pozycjonowaniu stron www w wyszukiwarkach Google i Yahoo. 10 wiodących czynników dla rankingu stron Google i Yahoo.
Czy chcesz dostać się do pierwszej piątki w rankingu stron Google lub Yahoo? Wymienię 10 czynników, które odgrywają podstawową rolę.
Musisz dać ludziom znać, że posiadasz coś, co może ich zainteresować, lub im pomóc. Na nic nie przyda się posiadanie rewolucyjnego produktu, jeżeli nikt o nim nie będzie wiedział. Nie ma również mowy o zarobieniu jakichkolwiek pieniędzy na naszej wiedzy. Jednym z pewniejszych sposobów powiadomienia jak największej liczby potencjalnych zainteresowanych jest zdobycie miejsca w pierwszej dziesiątce linków. Wyszukiwarki Google i Yahoo dają 80% ogólnej liczby odwiedzin na stronach internetowych.

Czynnik 1: Zadbaj, aby strony z wysokim pr ( page rank ) dały Ci linki wchodzące. Powinny to być strony o page rank równym, lub wyższym niż 4. Kiedy szperacze widzą, że do Twojej strony prowadzi wiele dobrych linków, Twoja strona również zostaje uznana za dobrą i ważną.

Musimy pamiętać, że podstawowym celem internetu jest dostarczanie informacji, a więc musimy ułatwić osobom, które jej poszukują dotarcie do możliwie najszerszej bazy. Prowadzą do niej słowa kluczowe wspólne ze stronami pokrewnymi.
Czynnik 2: Ilość podstron, jaką posiadasz
Strona www, która ma mniej niż 50 podstron będzie miała duże trudności, aby wspiąć sie na szczyt, chyba że zrekompensują to liczniejsze niż u konkurencji, liczące się linki zwrotne.

Czynnik 3:Słowa kluczowe w tagach tytułu
Google iYahoo sprawdzają, czy tytuł i opis Twojej strony zawierają słowa kluczowe. Słowa kluczowe powinny również pojawić się w podtytule strony.

Czynnik 4: Słowa kluczowe w linkach.
Słowa kluczowe wyszczególnione /highlighted/ w linkach mają wieksze znaczenie, niż te, które nie są wyszczególnione..
Czynnik 5: Słowa kluczowe wytłuszczone
Słowa kluczowe, które są pogrubione liczą się bardziej niż te, które nie są.
Czynnik 6: Słowa kluczowe w URL
Przykład: jeżeli Twoim słowem kluczowym jest słowo „buty”, a drugim słowem jest nazwa własna, np.: Kowalscy, lepiej jest zastosować kolejność „buty Kowalscy”, niż „ Kowalscy buty”.

Czynnik 7: Największe znaczenie ma 25 pierwszych słów na stronie.
Postaraj się, aby Twoje słowa kluczowe znalazły sie na samym początku tekstu. Jednak jeśli spróbujesz po prostu powtórzyć 25 razy to samo słowo, zostaniesz ukarany.
Czynnik 8: Strona Główna powinna liczyć przynajmniej 300 słów.

Czynnik 9: Nasycenie słowami kluczowymi.
Porównaj nasycenie słowami kluczowymi strony konkurencji i zadbaj, aby Twoja strona nie miała ich mniej.
Czynnik 10: Page Rank
Zainstaluj Google Toolbar na swojej stronie i obserwuj swój Page Rank. Osiągnięcie miejsca w pierwszej dziesiątce zależy od wzięcia pod uwagę wszystkich wymienionych czynników i jest wyznacznikiem ich kombinacji.
Więcej na ten temat:
Tim McGaffin http://www.WealthyMarketerDirect.com
---

Eagleblogs- darmowa reklama i promocja dla firm. Pisz ciekawie i zainteresuj internautów - będziesz mógł zarabiać w Google Adwords. Skorzystaj z darmowych ogloszeń po polsku i angielsku

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Pozycjonowanie stron internetowych

pozycjonowanie stron internetowych

Autorem artykułu jest Michał Pruchniak


Pozycjonowanie jest procesem sztucznego podnoszenia twojej pozycji w wyszukiwarkach. Teoria nie jest nam potrzebna, więc od razu przejdziemy do praktyki.

Pozycjonowanie jest procesem sztucznego podnoszenia twojej pozycji w wyszukiwarkach. Teoria nie jest nam potrzebna, więc od razu przejdziemy do praktyki.

BUDOWA STRONY


Przy budowaniu strony zrezygnuj z tworzenia fleshowego menu, oraz ramek. Fakt, że ten sposób ułatwi ci modernizowanie strony, ale skutecznie zaniży twoją pozycję w wyszukiwarkach. Innym często spotykanym błędem jest wykorzystywanie tabel do pozycjonowania elementów na stronie. Skorzystaj z divów.

SŁOWA KLUCZOWE


Słowa kluczowe umieszczane w znaczniku meta nie są już tak ważne, jak kiedyś. Nie mniej dla starszych pajączków są nadal bardzo ważne. Po drugie twoja strona może nie zostać nawet dodana do katalogu, jeżeli nie ma zdefiniowanych słów kluczowych. Słowa kluczowe powinny występować także w tytule strojny (title). Pajączek google stawia twoją stronę nieco wyżej, niż gdybyś umieścił te słowa kluczowe w treści strony. Ważna jest także kolejność ułożenia słów. Pierwsze słowa użyte w znaczniku title są ważniejsze dla pajączka. Najważniejsze jednak jest umieszczenie słów kluczowych w treści strony. Staraj się pisać je kursywą, pogrubić, podkreślić, itp. Także jeżeli wstawiasz grafikę, powinieneś dodać jej opis w którym znajdą się słowa kluczowe (za pomocą alt). Pamiętaj jednak, że optymalna ilość słów kluczowych w tekście to 7%. Pamiętaj także, że najlepszym rozwiązaniem jest, jeżeli w adresie twojej strony pojawia się słowo kluczowe.

PAGE RANK


Obliczanie PR należy do najściślej chronionych tajemnic google. Wiadomo natomiast, że PR zależy od ilości odnośników na danej stronie. Jeżeli wymieniasz się linkami, wybierz strony w których PR wynosi minimum 3 i ilość linków na stronie jest mała.

Pozycjonowanie zależy jeszcze od innych czynników, czyli domeny, ewentualnej subdomeny, ilości stron, od słów kluczowych, itp. Nie ma fizycznej możliwości opisać wszystkich aspektów w krótkim artykule. Tutaj przedstawiłem najważniejsze metody pozycjonowania. Jeżeli będziesz stosował się do moich rad, na pewno twoja pozycja w google wzrośnie.

---

Szczęscie sprzyja odważnym

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Pozycjonowanie elementem e-marketingu

Pozycjonowanie elementem e-marketingu

Autorem artykułu jest Andrzej Kowal


E-marketing jest wyzwaniem i koniecznością dla tych, którzy zrozumieli, że od internetu nie da się uciec, że jest to tak potężne narzędzie, iż każdy przedsiębiorca musi przynajmniej zrozumieć jego idee, by móc wykorzystać go w biznesie. W artykule podaję wskazówki, jak podnieść oglądalność stron. Wiele osób i firm zastanawia się czemu ich wspaniała strona internetowa jest daleko w tyle, gdy wpisują słowa lub frazy związane z treścią strony do wyszukiwarek internetowych. Czy możliwa jest jakaś inna promocja strony, oprócz tej którą dotychczas stosowali? Sprawa składa się z dwóch czynników - pierwszy, optymalizacja witryny. Polega to na zanalizowaniu jej treści, pod kątem występowanie słów kluczowych, a także zoptymalizowaniu kodów strony. Drugi czynnik, to pozycjonowanie, czyli żmudna i mrówcza praca propagowania sajtu w internecie. Który z tych czynników jest ważniejszy. Obydwa, ponieważ pierwszy daje solidne fundamenty, pod właściwą akcję propagacji. Bardzo istotne jest też jaka jest struktura stron, linki wewnętrzne i ilość wychodzących. Wyszukiwarki nie lubią tzw. farm linków, czyli całej listy naćpanych odnośników na podstronie. Także wykonanie całej aplikacji we flashu nie jest zalecane. Owszem elementy tak, ale nie całość. jest to takie abecadło dobrego webmastera. Wracając do następnego etapu, dobrze jest mieć zaplecze z którego można dawać siłę swoim stronom. Ale takim zapleczem dysponują przeważnie specjaliści od SEO. I dlatego aby wypozycjonować na szczególnie konkurencyjne słowa, w amatorskim wydaniu szanse są nikłe, wręcz żadne. Na jakieś łatwiejsze, typu - "podkuwanie pcheł brunatnych", amator może się pokusić, ale niech spróbuje na: budownictwo. To tyle, każdy jest specjalistą w swojej dziedzinie, jeżeli chce się zająć tą, trzeba uzbroić się w cierpliwość i ciężką pracę. ---

Andrzej SEO

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Szybki sposób na Presell Pages i dobre pozycje w Google

Szybki sposób na Presell Pages i dobre pozycje w Google

Autorem artykułu jest Piotr Relkam


Jeśli sam dbasz o promocję i pozycjonowanie swojego biznesu to z pewnością zauważyłeś już spadek efektów linkowania z katalogów takich jak QlWeb. Sporo z nich powpadało w tzw. supplemental index ... Jeśli sam dbasz o promocję i pozycjonowanie swojego biznesu to z pewnością zauważyłeś już spadek efektów linkowania z katalogów takich jak QlWeb. Sporo z nich powpadało w tzw. supplemental index przez co linki z nich nie mają zbyt dużego znaczenia lub wręcz nie mają żadnego znaczenia.

Nie jest tajemnicą, że korzystniej jest zdobyć mniej linków ze stron, gdzie nasze linki są otoczone treścią, niż tysiące linków z katalogów (farm linków) o niskim TrustRank.

Powstała nisza została zagospodarowana przez tzw. Presell Pages, które stawiane są obecnie najczęściej na znanym CMSie blogowym WordPress lub na jego przerobionej w tym celu wersji - skrypcie MocneLinki. Ten ostatni jest o tyle wygodniejszy przy dodawaniu naszych artykułów, iż nie wymaga rejestracji nowego konta i logowania.

Do rzeczy.

Tzw. Precli powstało już dość sporo co daje nam pewne pole manewru. Warto więc potestować ich skuteczność, jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś.

Zamiast wertować spisy Precli możesz skorzystać z systemu, który jest modułem w serwisie dodawarka.info Jak narazie jest to moduł darmowy i nie jest pobierana opłata za jego wykorzystanie. Wpisy nie są dodawane automatycznie więc nie jest to dodawarka sensu stricto.

I dobrze. Nie chodzi nam w końcu o zaspamowanie Precli tak jak zaspamowane zostały popularne katalogi.

Jakie korzyści daje nam półautomat z dodawarka.info:
- otrzymujemy spory spis PresellPages, które możemy wyświetlać m.in. wg skryptu o jaki są oparte czy wg PR
- pojawia się bezpośredni link do formularza dodającego nasz artykuł, przez co oszczędzamy sporo czasu na szukaniu, klikaniu...
- i co najważniejsze: dostępna jest opcja automatycznego zakładania kont na Presell Pages opartych o WordPress. Wpisujemy login jaki ma być użyty (koniecznie wybierz unikalny, aby uniknąć błędów w zakładaniu konta) i w ciągu kilkudziesięciu minut do kilku godzin konta zostaną założone.

To znacznie przyspieszy nam proces dodawania artykułów. Ominie nas konieczność zakładania kont i ręcznego logowania się na nie. Gdy skrypt pozakłada nam konta na dostępnych w bazie adresach Precli, wystarczy że klikniemy w link formularza w spisie w panelu Dodawarki i automatycznie będziemy logowani do panelu WordPress'a, gdzie pozostanie nam wpisanie naszego artykułu.

Pamiętać należy o tym, aby nie traktować Precli jak katalogów i nie dodawać linków hurtowo.

Poza tym koniecznie przygotuj kilka lub kilkanaście artykulów. Dodając ten sam tekst możesz spowodować, że Twoje wpisy powpadają za duplicate content do supplemental index lub po prostu nie zostaną zaakceptowane przez moderatora. Uwierz mi, sporo adminów sprawdza unikalność kontentu np. poprzez wyszukiwanie fraz (akapitów) naszego artykułu w Google.

Druga sprawa: jeżeli nie będziemy dbali o unikatowość artykułów to spowodujemy, że Presell

Pages spotka podobny los jaki spotkał QlWeb'a. Powstanie masa identycznych, zdublowanych stron, które Google zaliczy do SI, przez co nasza praca pójdzie na marne.

Aby zwiększyć skuteczność artykułów i wykorzystać tzw. AnchoPr, warto podlinkować je z systemów wymiany linków lub ewentualnie z katalogów.

Jeśli umieścisz powyższy artykuł u siebie w serwisie zastanów się nad dodaniem do niego linku programu partnerskiego Dodawarka.info ze swoim ID ---

Serwis www.ekonomiczne.biz - Biznes plan | Analiza finansowa

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Dlaczego pozycjonowanie tyle kosztuje – czyli za co tak naprawdę płaci klient?

Dlaczego pozycjonowanie tyle kosztuje – czyli za co tak naprawdę płaci klient?

Autorem artykułu jest Maciej Skibiński


Artykuł porusza kwestię wyceny usług związanych z pozycjonowaniem, wyjaśnia za co tak na prawdę płaci klient, dlaczego pozycjonowanie jest tak wartościowe i co determinuje jego koszty. Życie zawodowego pozycjonera nie jest, wbrew pozorom, wcale takie łatwe. Praca ta jest kompleksowa i wymaga znajomości mechanizmów rządzących Internetem oraz sporego doświadczenia. Pod terminem 'pozycjonowanie' kryje się tak mnóstwo skorelowanych ze sobą działań, o czym nie każdy wie. Wtajemniczeni nieco w temat znają z pewnością niektóre z podstawowych technik pozycjonowania, jednak w praktyce jest to tylko mała część prac, jakie trzeba wykonać, chcąc wypozycjonować stronę. Postaram się podać uzasadnienie cen panujących na rynku oraz korzyści jakie możemy odnieść zdając się na zawodowców.

Pozycjonowanie przykładowej strony może, w zależności od woli klienta, wynieść nawet 1000 zł miesięcznie lub więcej, przy czym podstawowym elementem wyceny jest określenie ilości oraz rodzaju fraz na jakie chcemy stronę wypozycjonować. Może się to wydawać dość wygórowaną ceną za taką usługę, ale należy pamiętać, że tak naprawdę pozycjonowanie to zestaw usług, których celem jest poprawienie naszej „widzialności" w wyszukiwarkach internetowych. Naturalnie podpisywana umowa między klientem a pozycjonerem jest określana na jakiś szczególny okres i określa także czas po jakim powinno być widać pierwsze wyniki.

Część ogólnej ceny dyktują także wydatki jakie musi ponieść pozycjoner podczas swojej pracy – na przykład podczas dodawania strony do płatnych katalogów. Nie jest to jednak podstawowy czynnik windujący cenę – głownie stanowi o tym czas jaki trzeba poświęcić temu zadaniu oraz doświadczenie danego pozycjonera.

Rodzaj oraz charakter strony, która jest przedmiotem całej operacji ma także kluczowe znacznie. Wiążę się z nią szereg zależności, które decydują jak trudne będzie jej wypozycjonwanie oraz, co się z tym wiąże, ile będzie wynosił koszt takiej usługi. Główne takie czynniki to przede wszystkim działania konkurencji na tym obszarze, ilość stron już wypozycjonowanych na daną frazę oraz ogólna ilość wyników jakie daje wyszukiwarka. Profesjonaliści wiedzą także, że kluczowa jest ilość istniejących stron, do których prowadzą linki z daną frazą w znaczniku anchor, ponieważ to one są bezpośrednią konkurencją w wynikach wyszukiwania.

W dobie coraz większej popularności kampanii reklamowych, pozycjoner musi także przeanalizować rynek na tym obszarze. W przypadku kampanii Google ad-words znaczenie odgrywa ilość zamieszczanych reklam promujących konkurencyjne strony na interesujące nas frazy kluczowe, oraz koszt jednego kliknięcia na te reklamy.

Dodatkowym utrudnieniem jest fakt, że rynek pozycjonowania szybko się zmienia, dynamicznie się rozwija. Wyszukiwarki wprowadzają ciągle modyfikacje w swoich silnikach, przez co trzeba kontrolować rynek i być elastycznym, aby pozycjonowane strony nie traciły wysokich miejsc w wynikach.

Zawodowcy w tej dziedzinie są zgodni co do jednego – praca profesjonalnego pozycjonera wymaga od niego posiadania własnego zaplecza, czyli specjalnych serwisów internetowych mogących przechowywać znaczne ilości linków do pozycjonowanych stron. Zaplecza takie są skonstruowane w specyficzny sposób, posiadają unikalną strukturę linków, co sprawia, że są one wysoko cenione przez wyszukiwarki, a co za tym idzie strony do nich dodawane również będą się cieszyć większym powodzeniem. W praktyce zaplecza są konstruowane w postaci katalogów stron, blogów internetowych, serwisów publikujących artykuły tematyczne. Wartościowe zaplecze powinno też posiadać wysoki wskaźnik PageRank – jest to specjalny czynnik, według którego wartość danego tekstu, strony jest określana poprzez ilość tekstów do niego linkujących. Oczywiście jakość tychże również nie jest bez znaczenia. Z tego względu koszt pozycjonowanie pojedynczej strony jest dyktowany trudem włożonym przez pozycjonera w budowę, administrację oraz utrzymanie całego zaplecza – musi być ono często aktualizowane, muszą pojawiać się w nim nowe linki.

Kolejnym zadaniem, z jakim pozycjoner musi się zmierzyć jest optymalizacja strony. Składa się ona z szeregu czynności, po których prawidłowym wykonaniu strona staje się przyjaźniejsza dla przeglądarek, przez co są one w stanie wyżej ją umieścić w swoich wynikach. W Internecie istnieje wiele opracowań i porad traktujących o poprawnej optymalizacji strony, jednak jest to czynność wymagająca doświadczenia oraz, niekiedy, poważnych nakładów czasowych. W naturalny sposób podnosi to sumaryczny koszt całej usługi. Pozycjoner musi przeniknąć do kodu strony i wnikliwie go analizować, wychwytując szczegóły, które z punktu widzenia wyszukiwarki są istotne. Strony charakteryzują się różnym stopniem złożoności, są konstruowane na odmiennych systemach zarządzania treścią (CMS). Możliwe jest, że stosowany na stronie system nie umożliwia optymalizacji, w związku z czym może okazać się konieczne wdrożenie nowego systemu (na przykład ICEportal 2), który posiada funkcje ułatwiające pozycjonowanie. Naturalnie wielkość całego serwisu i stopień złożoności oraz ilości podstron także mają duży wpływ na wycenę.

Reszta ceny jest leży już po stronie samego pozycjonera i on określa, jakie nakłady są konieczne do pozycjonowania danej strony. Musi on ustalić, ile osób będzie pracować nad zleceniem, jakich będą używali narzędzi – aplikacji biurowych, oprogramowania do tworzenia oraz edycji stron www, programów monitorujących pozycję stron w wyszukiwarkach, oraz od tego czy będą one darmowe czy komercyjne. ---

Maciej Skibiński Agencja Interaktywna Krakweb.pl Kraków. Nasza firma specjalizuje się e projektowaniu stron www, pozycjonowaniu stron, projektowaniu graficznym, fotografii, wdrażaniu systemów CMS. Kraków 2007

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl