wtorek, 25 grudnia 2012

Zgłaszanie witryn do katalogów

Zgłaszanie witryn do katalogów

Autorem artykułu jest Jarosław Miazga


Wiemy, że sukces danej witryny jest zależny od dobrej pozycji w wyszukiwarkach, a dobra pozycja od ilości linków zwrotnych do twojej witryny. Dodawanie stron do katalogów jest uniwersalnym sposobem na zdobycie linków do twojej witryny. Dodając stronę do katalogów powinniśmy nie tylko wystąpić z zało... Wiemy, że sukces danej witryny jest zależny od dobrej pozycji w wyszukiwarkach, a dobra pozycja od ilości linków zwrotnych do twojej witryny. Dodawanie stron do katalogów jest uniwersalnym sposobem na zdobycie linków do twojej witryny. Dodając stronę do katalogów powinniśmy nie tylko wystąpić z założeniem "Dodam szybko stronę i po sprawie" Wiele osób odwiedza dobre katalogi stron i znajduje wpisy, które w zupełności nie pasują do wybranej kategorii (dotyczy to katalogów bez moderacji), więc je ignorują. Jeżeli twoja strona jest dobrze dodana to z pewnością każdy będzie nią zainteresowany. W tym artykule postaram się przedstawić krótko w jaki sposób należy dodawać strony do katalogów.
Zapraszam do zapoznania się ze spisem katalogów

1. Analizowanie katalogu

Nie istnieje uniwersalny przepis na dodawanie stron do katalogów, ponieważ każdy katalog ma inną budowę, inne wymagania i specyficzną strukturę kategorii.

W niektórych katalogach można umieszczać opisy 20 literowe, w niektórych 50, a w niektórych nawet 200.

Dodając swoją stronę do katalogu powinieneś zapoznać się z jego strukturą kategorii, wymaganiami technicznymi i merytorycznymi, aby Twój wpis nie został usunięty ( w przypadku katalogów z automatycznym dodaniem wpisu) lub został zaakceptowany ( w przypadku katalogów z wyłączonym automatycznym dodaniem wpisu)

Nigdy nie wpisuj nieprawdziwych danych witryny ponieważ takie wpisy też zostaną usunięte. Dlaczego? Ponieważ redaktorzy katalogów chcą mieś ładne, czyste, przejrzyste i wartościowe strony, żeby nie stracić "autorytetu" wśród internautów.

Niektóre katalogi z wysokim PageRankiem mocno się wycwaniły biorąc opłatę za dodanie wpisu. Zwykle płatności odbywają się za pomocą wysłania sms-a na podany numer i wpisaniu kodu otrzymanego sms-em zwrotnym. Ceny sms-ów wahają się pomiędzy 3 a 10 zł. Nie jest to taka duża opłata jak za link bezpośredni ( o ile takie linki są dostępne w danym katalogu)
To jest właśnie popularny haczyk katalogów. Link pośredni nie da nam wzrostu naszego PageRanku; może jedynie doprowadzić do niewielkiego wzrostu wejść ( o jakieś 17%).

Przed dodaniem wpisu powinieneś wejść do jakieś kategorii i sprawdzić czy to są linki bezpośrednie czy pośrednie.

Linki bezpośrednie są w postaci:

http://advt.pl

Natomiast bezpośrednie mają postać:

http://jakiskatalog.pl/index.php?strona=advt.pl

2. Wybór kategorii

Najpowszechniejszym błędem popełnianym przy dodawaniu strony do katalogu jest brak analizy poszczególnych kategorii tak, aby wybrać odpowiednią do naszej witryny.

Aby określić najbardziej odpowiednia kategorię, wprowadź do wyszukiwarki w katalogu słowa kluczowe Twojej strony (patrz w tagu keywords) i przeanalizuj uzyskane wyniki. Zwróć uwagę na to w jakiej kategorii znajdują się znalezione strony. Sprawdź jaka kategoria najczęściej się powtarza. Jeśli znalazłeś taką kategorię, powinna być ona odpowiednia dla Twojej witryny

Przykład: Wyszukujemy strony o słowie kluczowym: "reklama".
katalog1


Katalogi typu QLWEB mają możliwość sugerowania nowej kategorii co jest wspaniałą rzeczą dla stron (czyt. dla administratorów stron), dla których dostępne kategorie w katalogu nie pasują do zawartości i tematyki strony. Dodatkowo ten typ katalogów posiada wbudowany mechanizm automatycznego pobierania danych z metatagów. Dlatego upraszczają nam dodawanie wpisu ( nie trzeba ręcznie wpisywać tytułu, opisu, słów kluczowych itp.)

3. Tworzenie efektownego tytułu witryny

W większości przypadków tytuł strony (title) zawiera nazwę firmy, serwisu internetowego czy portalu. Redaktorzy katalogów sprawdzają czy nazwa firmy, serwisu internetowego czy portalu znajduje się oficjalnie na dodawanej stronie. Jeśli witryna nie posiada nazwy firmy na stronie lub nazwa firmy jest mało widoczna powinieneś sprawić, aby nazwa firmy stała się widoczna na stronie głównej, w nagłówku, w stopce lub w dziale: "O nas", "Informacje" itp.

Redaktorzy oprócz tego, że sprawdzają obecność nazwy firmy, serwisu internetowego czy portalu, sprawdzają również autentyczność danych kontaktowych. Porównują wprowadzone przy dodaniu strony tj, adres email, imię i nazwisko i opcjonalnie adres.
Jeśli dane nie będą się zgadzały wpis prawdopodobnie nie zostanie dodany.

4. Tworzenie efektownego opisu

Po określeniu najbardziej efektownej kategorii pora na efektowny opis. Powróćmy teraz do znalezionych stron przy wpisywaniu Twoich słów kluczowych. Zwróć uwagę na ich opisy. Jeśli opisy innych witryn nie przekraczają 20 znaków masz prawo przypuszczać, że redaktor preferuje opis o długości 20 znaków.
Nie sugeruj się zbytnio innymi opisami tzn. nie "odgapiaj" stylu i budowy. Twój opis musi być unikalny! Wejdź na swoją stronę i popatrz jak pisałeś na stronie głównej. Część możesz skopiować i trochę przekształcić tak, aby w katalogu było podobny opis do opisu na stronie głównej. Zawsze trzymaj się swojego stylu i pamiętaj o ograniczeniach w danym katalogu (dotyczy długości opisu, tytułu itp)

Zobacz także:

Spis katalogów
http://advt.pl/viewpage.php?page_id=36


Jeżeli trzymałeś się powyższych porad to z pewnością Twoja witryna znajduje się we właściwych katalogach oraz we właściwych kategoriach. Jeżeli jednak okaże się, że moderator odrzucił Twój wpis nie podając przyczyny, napisz do niego maila i zapytaj się z jakiego powodu go odrzucił. Po podaniu przyczyny spróbuj zastanowić się czy Twoja witryna nie łamie regulaminu danego katalogu. Jeżeli okazało się, że złamała jeden z punktów danego regulaminu, postaraj się naprawić ten błąd, ponieważ da to Tobie pewność, że moderator innego katalogu nie odrzuci Twojego wpisu, gdyż wszystkie katalogi mają podobne regulaminy.
Po naprawieniu danego błędu możesz wysłać do moderatora lub administratora katalogu odwołanie podając w nim date zgłoszenia witryny, login (jeśli był wymagany), hasło (jeśli wymagane), adres URL, tytuł, opis oraz słowa kluczowe. Teraz pozostanie Ci czekać na pozytywne rozpatrzenie twojego odwołania przez moderatora lub administratora. Postępuj tak tylko jeśli katalog jest na prawdę wartościowy tzn. jeśli posiada wysoki PageRank lub jeśli uprzednio zapłaciłeś za wpis za pomocą SMS-a. ( W przypadku negatywnego rozpatrzenia Twojego odwołania masz prawo do wystąpienia o zwrot pieniędzy wydanych za opłacenie usługi dodania strony do katalogu)
Życzę Ci efektywnego pozycjonowania oraz dużych zysków z witryny.

Po więcej zapraszam na :

http://advt.pl ---

Autor: Jarosław Miazga http://advt.pl

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Dobieranie słów kluczowych

Dobieranie słów kluczowych

Autorem artykułu jest Jarosław Miazga


artykularnia_import

Co kryje się za wyrażeniem: dobór słów kluczowych?


Jednym słowem: dobra pozycja w wyszukiwarkach, a rozwijając to dalej: popularność Twojej witryny w internecie, zyski ze stron oraz "respekt" pośród innych stron. Ale żeby tak było, nie wystarczy jedynie dobry dobór słów kluczowych lecz odpowiednia budowa strony, mało linków wychodzących, odpowiednia częstotliwość powtarzania słów kluczowych, efektywny opis, efektywny tytuł strony, dużo linków zwrotnych do Twojej witryny oraz wiele więcej.


Od czego zacząć?


Jeżeli Twoja firma istnieje już dłuższy okres czasu i posiada sporo klientów, możesz dzwonić do każdego z nich z zapytaniem odnośnie słów kluczowych, jeśli natomiast jest nową firmą - poszukaj w wyszukiwarkach firmy z podobną działalnością, z podobnej branży i popatrz co znajduje się w źródle strony w tagu:







Możesz tak analizować poszczególne strony firm i w ten sposób odnaleźć odpowiednie słowa kluczowe. Słowa kluczowe powinny być odzwierciedleniem działalności Twojej firmy, w przeciwnym razie Twoja witryna może zostać potraktowana jako witryna spamerska, co może wiązać się z karą pieniężną.


Przykład słów kluczowych dla strony internetowej firmy z branży rur:


rury, producent rur, rury profilowane, rury stalowe, rury aluminiowe, rury, walcówka, stalowa, przewodowa, gazowa, instalacyjna, konstrukcyjna, profil, kwadratowy, prostokątny, owalny, eliptyczny, otwarty, równoramienny, nierównoramienny, półzamknięty, zetowy, kitowy, specjalny, cienkościenny, teownik, zetownik, ceownik, dwuteownik, kątownik, ościeżnica, taśma, walcowana, ocynkowana, ogniowo, głębokotłoczna, tłoczna, arkuszowa, bednarka, łezkowa, żeberkowa


Kolejnym sposobem na trafny wybór słów kluczowych jest "twoja wyobraźnia". Wyobraź sobie jakie słowa kluczowe wpisali by Twoi klienci bądź zainteresowani Twoją firmą, witryną. Pamiętaj, że Twoi klienci mogą wpisywać zupełnie inne słowa niż ty to sobie wyobraziłeś. Zwróć uwagę na to o co pytają się Twoi klienci podczas rozmów telefonicznych, być może wymieniają jakiś produkt, usługę bądź markę. Mogą być to być kolejne słowa kluczowe.


Mam nadzieję, że czytając ten artykuł notowałeś już swoje słowa kluczowe, jeśli nie to do dzieła!


Z pewnością masz już długą listę, lecz można ją znacząco "odchudzić" i zoptymalizować

Jeżeli powtarzają ci się jakieś fragmenty w słowach np.:


rury, rury stalowe, rury aluminiowe, rury profilowane, rury prostokątne


Możesz usunąć wyraz rury z kolejnych wyrażeń. Twoje słowa kluczowe powinny wyglądać następująco:


rury, stalowe, aluminiowe, profilowane, prostokątne


Jeżeli uważasz, że któryś zwrot ma duże znaczenie, pozostaw go bez zmian.


Konstrukcja i budowa słów


Czytając ten artykuł pewnie zwróciłeś uwagę na to, że wszystkie słowa zostały napisane małymi literami, a to dlatego, gdyż przeciętny internauta wpisuje je właśnie z małej litery (skraca mu to czas). Niektóre wyszukiwarki rozróżniają małe i duże litery, więc wpisując zapytanie do wyszukiwarki np. rury stalowe, może dać zupełnie inne wyniki niż wpisanie słowa: Rury stalowe. Jeżeli wybierasz odpowiednie słowa dokonuj tyle kombinacji ile jest możliwych, ponieważ ludzie szukający czegoś w internecie wpisują znacznie więcej słów w formularzu. Na przykład osoba szukająca producenta rur aluminiowych nie wpisze: rury aluminiowe, lecz producent rur metalowych. Równie możliwe jest, że wpisze więcej słów i dlatego właśnie powinieneś rozważyć wszystkie możliwe słowa. Należy zwrócić uwagę czy najbardziej popularne słowa kluczowe występują w liczbie mnogiej czy też pojedynczej, ponieważ również wpisanie rury profilowane może dać inny wynik od rura profilowana.


Na Twoją stronę będą trafiać osoby poszukujące konkretnych informacji, co znaczy, że mogą to byś takie osoby, które nie znają się na Twojej branży. Powinieneś uwzględnić także słowa z błędami ortograficznymi, żeby osoba, która wpisze coś z błędem mogła trafić na Twoją stronę. Na przykład: ktoś chce znaleźć informacji na temat reklamy zewnętrznej (nie zna się na tej branży), więc wpisuje


outdor


Proszę zwrócić tutaj na konstrukcję tego słowa: jest ono błędnie napisane, bo powinno być outdoor. Ta mała literówka da kompletnie inne wyniki niż outdoor. Dlatego też powinieneś uwzględnić słowa pisane z błędem


Najpopularniejsze słowa


Większość wyszukiwarek oferuje bezpłatne statystyki najbardziej popularnych słów kluczowych wpisywanych do wyszukiwarek. Jest to bardzo dobra narzędzie dla Ciebie.

Link do statystyk Google: https://adwords.google.com/select/KeywordSandbox .


Wpisujesz główne słowo kluczowe np. rury. Po chwili ukazuje się cała lista synonimów oraz ich popularność.

Ludzie często wpisują pytania. Zadbaj o to, aby na Twojej stronie w meta tagu (keywords) znalazły się pytania związane dziedziną działalności Twojej firmy np.


Co to są rury profilowane?, Gdzie się produkuje rury? itp.


Uwaga końcowa


Nie wpisuj nigdy słów kluczowych nie związanych tematycznie z zawartością Twojej strony lub dziedziną działalności Twojej firmy ponieważ może to zostać potraktowane jako spam. Zobacz: Test na spam


Więcej na ten temat poczytasz na http://advt.pl

--- Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Kontroluj pozycje Twojej strony w google

Kontroluj pozycje Twojej strony w google

Autorem artykułu jest Grzegorz Snarski


Masz własny serwis internetowy? Jak postępuje pozycjonowanie? Dzisiaj chciałbym pokazać darmowy program do kontrolowania pozycji Twojej strony w google. Masz własny serwis internetowy?

Jak postępuje pozycjonowanie?

Dzisiaj chciałbym pokazać darmowy program do kontrolowania pozycji Twojej strony w google.

Pobierz go klikając w link:

googlemon.exe
Kliknij pobierz plik w prawym górnym rogu.


1. Najpierw musisz go zainstalować.

2. Przyciskiem Add url dodajesz adres Twojej strony włączając na początku http://

3. Następnie dodajesz słowa kluczowe dla których serwis ma być sprawdzany.

4. Klikasz search i program sprawdza wyniki.

(ważne by wejść w opcje i zmienić ilość przeszukiwanych wyników z 10 na więcej, jeśli jesteś na 20 miejscu a nie zmienisz tego, to program nie przedstawi Ci pozycji strony).

Gdy nie pokaże pozycji, znaczy że nie jesteś jeszcze w google, albo jesteś na bardzo dalekim miejscu.

Kontroluj to wszystko.

Sprawdzaj co pare dni czy spadasz czy wybijasz się w górę.

Zaznaczając któreś z wyszukanych słów po prawej stronie dostajesz listę pierwszych 10 pozycji.

Nie martw się jeśli Cię tam jeszcze nie ma,wszystko przed Tobą.

Grzegorz Snarski --- Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Zwiekszamy ruch na Twojej stronie www

Zwiększamy ruch na Twojej stronie www

Autorem artykułu jest Grzegorz Snarski


Masz swoja stronę lub bloga,masz temat w którym chcesz się specjalizować i "na bank" zastanawiasz się, jak powiedzieć o nim ludziom.Najważniejsze jest, by być "ekspertem" w swoim temacie. Jeśli masz bloga o samochodach, wypadało by wyszukiwać i umieszczać tam jakieś nowinki, jeśli o pieniądzach - p... Masz swoja stronę lub bloga,masz temat w którym chcesz się specjalizować i "na bank" zastanawiasz się, jak powiedzieć o nim ludziom.Najważniejsze jest, by być "ekspertem" w swoim temacie. Jeśli masz bloga o samochodach, wypadało by wyszukiwać i umieszczać tam jakieś nowinki, jeśli o pieniądzach - pokaż jak oszczędzać, zarabiać itp... Znaczące jest by Twój blog był często aktualizowany. Wartościowe strony są zawsze dużo lepiej postrzegane, nie tylko przez odwiedzających, ale również przez reklamodawców, wyszukiwarki itp...

KOMENTARZE
Gdy będziesz dodawać komentarze to zawsze napisz coś od siebie, choćby kilka słów. Wtedy komentarz na pewno zostanie umieszczony na stronie, a właściciel będzie zadowolony.
Wpisz np. w google.com

"Twoje słowo" komentarz
"Twoje słowo" "add comment"
"Twoje słowo" "post a comment"
"twoje słowo" blogspot
"Twoje słowo" worpress
itp...
Podpisz się pod swoją wypowiedzią i dodaj adres swojej strony np:

Grzegorz
Profesjonalne szablony stron www

FORA INTERNETOWE
Właściwie zasady są podobne z tą różnicą, że swój link możesz prawie zawsze dodać w swoim profilu i będzie on automatycznie dodawany pod Twoją wypowiedzią.
Podpis dodajesz w rubryce "signature" w takiej formie:
Twoje słowo
lub
http://szablonystronwww.prv.pl/twojadres

MAILING
Jeśli sporo korespondujesz drogą e-mailową to dodaj adres swojej strony do podpisu czy też stopki w e-mailu. Zawsze to kilka wejść więcej.

WYMIANA LINKAMI
Efektowna kampania wymiany linków jest jedną z najlepszych metod zebrania wysokiej jakości linków w krótkim czasie.Wymiana linków następuje gdy dwóch webmasterów decyduje się na umieszczanie linków wzajemnych do własnych stron. Jeśli wybierzesz swoich partnerów uważnie, uzyskasz mnóstwo wejść i podwyższysz swoją pozycję w wyszukiwarce.Umieść u siebie na stronie informację o możliwości dodania linku w zamian za Twój.Możesz pisać do administratorów innych stron,możliwości jest wiele.
Dodaj link do każdej strony którą napotkasz,a jest na niej możliwość dodania linku. Najlepiej dodawać linki do stron o podobnej tematyce, dosyć,że uzyskasz lepszą pozycję w wyszukiwarkach to do tego nowych zainteresowanych klientów.Prosty sposób na znalezienie takich stron?w google wpisz: add URL,Dodaj stronę,dodaj link,itp.

OGŁOSZENIA
Pamiętaj, że możesz umieszczać swoje reklamy na stronach z ogłoszeniami. Na przykład w dziale zarabianie w internecie.Opisz swoją stronę, na jakiej zasadzie wszystko działa i że można na tym zarobić.Na pewno znajdziesz sporo współpracowników.

WYSZUKIWARKI
Wejdź na stronę http://www.google.com/addurl/?continue=/addurl .Podaj adres swojej strony włączając http://www....Wpisz opis strony pasujący do słów kluczowych.Przepisz słowo z obrazka i potwierdź.
Jeszcze nie jesteś w wyszukiwarce.Musi ona Cię najpierw dodać, często trwa to tygodniami, ale jest lepszy sposób.Pierwszym krokiem w kampanii budowania bazy linków jest dodanie do katalogu DMOZ.http://www.dmoz.org(wejdź w interesującą Cię kategorię i kliknij submit site, następnie wypełnij puste pola)Ten doskonały katalog jest ręcznie sprawdzany więc linki w nim mają ogromna znaczenie dla Google.
Dlaczego to jest ważne?Google jest najbardziej znaną i najważniejszą wyszukiwarką na świecie.Zazwyczaj z niej jest więcej wejść na stronę, niż z wszystkich innych razem wziętych.Jednak że dodawanie do google zwykłą drogą trwa czasami bardzo długo.Jest sposób aby znaleźć się w google w ciągu kilku dni nie dodając strony przez formularz.Po prostu dodaj link do kilku stron zaindeksowanych w google. Robot wyszukiwarki dowie się, że Twój link jest na stałe na innej stronie i automatycznie doda Cię do wyszukiwarki.Dodanie do DMOZ jest świetnym sposobem na google.

KATALOGI
Jest to pierwszy krok w pozycjonowaniu Twojej strony w wyszukiwarkach.Pamiętaj, przy dodawaniu zawsze podawaj swoje słowa kluczowe, opis z tytułu i opis strony jeśli jest to niezbędne.Używaj takich słów jakie zastosowałeś na swojej stronie w sekcji początkowej METATAG.Wpisz np. w google:

dodaj stronę do katalogu
katalogi stron
katalogowanie
Wejdź do katalogu,wybierz odpowiednia kategorie,podaj adres swojej strony i jej opis i gotowe.Pamiętaj im w większej ilości katalogów strona się będzie znajdować tym lepiej. ---

...MLM... Programy partnerskie

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Meta Tag Analyzer - pomocne narzędzie do sprawdzania poprawności stron internetowych pod kątem wyszukiwarek.

Meta Tag Analyzer - pomocne narzędzie do sprawdzania poprawności stron internetowych pod kątem wyszukiwarek.

Autorem artykułu jest Serhij Petryczenko


Pozycja strony internetowej w wyszukiwarkach zależy w dużym stopniu od tego, czy poprawnie zredagujesz meta tagi: title (tytuł), description (opis) i keywords (słowa kluczowe). Poprawność meta tagów można łatwo sprawdzić za pomocą Meta Tag Analyzera – darmowego narzędzia, dostępnego w internecie.

Pozycja strony internetowej w wyszukiwarkach zależy w dużym stopniu od tego, czy poprawnie zredagujesz meta tagi: title (tytuł), description (opis) i keywords (słowa kluczowe). Poprawność meta tagów można łatwo sprawdzić za pomocą Meta Tag Analyzera – darmowego narzędzia, dostępnego w internecie.

Na tej stronie kliknij na Remoteli, potem na Meta Tag Analyzer. Wpisz adres strony, którą chcesz przeanalizować, wpisz kod cyfrowy i kliknij Submit.

Program zbada Twoją stronę i wyświetli dokładny raport, gdzie kolorem zielonym będą zaznaczone informacje o zgodności z wymaganiami wyszukiwarek, pomarańczowym – ostrzeżenia, a czerwonym - błędy w meta tagach.

Jako błąd wyszukiwarki traktują zbyt dużą liczbę znaków lub słów. Na przykład, słów kluczowych nie może być więcej niż 20, a ilość znaków w tagu „title” nie może być większa niż 80.

Program zliczy wszystkie słowa na stronie, podając, ile razy każde słowo występuje w tekście i jaki stanowi procent od całości. Dzięki temu możesz przeredagować tekst, dodając słowa kluczowe, żeby poprawić ich stosunek do zawartości strony. Uważaj jednak, aby nie przesadzić – program wykryje nadmiar słów kluczowych i uzna, że próbujesz spamować. Zaznaczy te słowa na czerwono!

Meta Tag Analyzer zmierzy rozmiar i czas ładowania się Twojej strony. Być może masz za dużo grafiki na stronie, jest ona zbyt "ciężka" i wolno się otwiera. Długie oczekiwanie może skutecznie zniechęcić do niej odwiedzającego.

Optymalizacja strony pod względem wyszukiwarek będzie wymagała od Ciebie trochę czasu i pracy, ale wysiłek z pewnością się opłaci – zwiększą się Twoje szanse na osiągnięcie wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania.

Następnym krokiem do wypozycjonowania strony będzie dodanie jej do jak największej liczby katalogów. Można dodawać ręcznie, ale lepiej zlecić tę sprawie komuś, kto się w tym specjalizuje.

---

Serhij Petryczenko Programy Patrnerskie

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl