wtorek, 25 grudnia 2012

Pozycjonowanie serwisu – fundamentalne zasady

Pozycjonowanie serwisu – fundamentalne zasady

Autorem artykułu jest Mariusz Gąsiewski


Jakie są podstawowe zasady dodawania linków? O czym należy pamiętać promując swoją witrynę w Internecie? Pozycjonowanie to promocja serwisu internetowego w wynikach wyszukiwania wyszukiwarek internetowych dla ważnych dla na wyrażeń kluczowych.

Głównym elementem pozycjonowania jest tak naprawdę konsekwentne zdobywanie linków naszej strony.

Na pozór wydaje się to dość prostą rzeczą, warto jednak pamiętać fakt, że o pierwsze miejsca w wynikach wyszukiwania nieraz biją się dziesiątki podobnych do nas serwisów. Warto więc w tym wypadku poświecić odrobinę czasu w poznanie podstaw pozycjonowania. Poniższe zasady są wręcz podstawami podstaw w tym rzemiośle – ogólnymi i fundamentalnymi prawami zdobywania linków do strony.

Pamiętaj, aby przed przystąpieniem do pozycjonowania serwisu i zdobywania linków do strony na określone słowa kluczowe poważnie przemyśleć kwestię wyboru słów kluczowych. Osoby zainteresowane tym tematem mogą przeczytać: Co każdy powinien wiedzieć o szukaniu słów kluczowych?, Ocena konkurencyjności słów kluczowych.


Podstawowe zasady dodawania linków do strony


Jakość linków

W zdobywaniu linków do strony bardziej liczy się jakość tych linków niż ich ilość. 10 mocnych linków może dać dużo większy efekt niż 400 słabych linków z kiepskich stron.

Wartość linków

Wartość linków dla celów pozycjonowania jest różna i zależy od wielu czynników . Inną wartość będzie miał dla Twojego serwisu link z witryny, która jest bardzo znana w określonej niszy tematycznej a inna z jakiegoś podrzędnego forum dyskusyjnego. Jeżeli pozycjonujesz swój serwis na określone frazy staraj się zdobywać linki przede wszystkim z serwisów i katalogów, które są związane tematycznie z tematyką Twojej witryny.


Rozłożenie w czasie linkowania

Dodawane linków do strony powinno być rozłożone w czasie. Ważne jest, aby dodawanie linków było ciągłe; (powiedzmy 5 dziennie) i przez możliwe długi czas regularne ( przynajmniej z kilka miesięcy).

Tytuły linków

Błędem jest dodawanie cały czas linków o tym samym tytule. Dodawanie ciągle takich samych linków (zwłaszcza jeżeli będzie szybkie dodawanie linków) może narazić stronę na karę ze strony wyszukiwarek. Kara ta ma postać filtra nakładanego na dane słowo kluczowe.

Indeksowanie podstrony z linkiem


Zanim dodasz stronę do płatnego katalogu lub też kupisz link na jakimś serwisie, sprawdź, czy podstrona katalogu, na której ten link będzie się znajdował została zindeksowana przez wyszukiwarki. Jeżeli ta podstrona nie została zindeksowana przez wyszukiwarki, link na niej nie ma żadnej wartości. W takim wypadku spróbuj dodać ją do innej związanej z Twoim obszarem działalności kategorii katalogu lub też dodaj ją do innego katalogu.

---

Przewodnik SEO - SEM dla niedużych firm i początkujących biznesmenów - sposoby promocji lokalnej witryny w Internecie. W przewodniku: zasady usability, pozycjonowanie lokalne, reklama AdWords i NetSprint.

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

sobota, 15 grudnia 2012

Pozycjonować czy nie?

Pozycjonować czy nie?

Autorem artykułu jest ABeben


Jakie są plusy pozycjonowania stron? Czy jest to droga usługa? A może dałoby się samemu? Ile trzeba wiedzieć? Czy jest mi to w ogóle potrzebne? Wielu właścicieli stron www zadaje sobie powyższe pytania. Trzeba jednak wiedzieć, jak się do tego zabrać, aby poświęcony czas i pieniądze dały konkretne owoce, przeliczalne na rodzimą walutę.

Na początek należy zadać sobie podstawowe, banalne pytanie: Co moja strona robi? Czy coś sprzedaje, czy tylko prezentuje informacje lub mój światopogląd? Jej celem być może jest poszerzenie grupy klientów (dzięki którym zarabiam, a moja firma funkcjonuje), ale możliwe, że to tylko miejsce, gdzie dzielę się ze światem moim nietypowym hobby. Takie dane mogą wiele wyjaśnić, a przynajmniej na ich podstawie można wybrać najbardziej odpowiednie dla danego typu internetowej działalności kroki marketingowe.

Jeśli głównym zadaniem strony jest prowadzenie port folio swoich prac (a link wykorzystywany za zwyczaj w CV), najlepszym rozwiązaniem jest dołączenie do social media, aby bezpośrednio dzielić się swoimi dziełami z innymi ludźmi i na żywo o nich dyskutować. Natomiast jeżeli budujemy serwis w celu zaprezentowania oferty swojej firmy, musimy zrobić wszystko, aby przebić się przez konkurencję. Inaczej – jeśli strona będzie daleko za konkurencją w wynikach wyszukiwania – funkcjonowanie firmowej witryny traci sens. Jej celem jest „istnienie firmy” również w sieci, gdzie odnajdą ją już zainteresowani klienci oraz trafią na nią dopiero poszukujący.

pozycjonowanie www

Internauci szukają wiele. Wyszukiwarka Google to najbardziej popularne źródło tych poszukiwań. Mówi się nawet „jeśli czego nie ma w Google, to nie istnieje”. I taki jest właśnie sposób myślenia dzisiejszego Internauty. Chce mieć wszystko pod ręką z szybkim dostępem. Zatem trzeba wyjść naprzeciw takim oczekiwaniom, szczególnie jeśli tyczy się to poszukujących konsumentów. Właśnie wtedy pozycjonowanie strony przydaje się idealnie. Wynikiem takich działań jest wysoka pozycja strony w wynikach wyszukiwania, jak również dobrze dopracowane treści i wygląd strony. To powoduje, że firma staje się widzialna w sieci, a jej witryna budzi zainteresowanie wśród przeglądających.

Jeśli wybór padł na pozycjonowanie, trzeba się zastanowić, czy lepiej pozycjonować osobiście, czy zlecić to specjalistom. Wydaje się, że za pierwszym rozwiązaniem przemawia zaoszczędzenie kosztów zapłaty za usługę, choć jest to tak naprawdę pozór. Dlaczego? Ponieważ zdobycie wiedzy o SEO/SEM kosztuje. Można tu mówić o czasie, jaki zabiera własna edukacja w tym kierunku połączona ze stawianiem pierwszych kroków w pozycjonowaniu. Bez żadnych szkoleń może to potrwać nawet do roku. W tym czasie wiedzę można zbierać na forach/blogach o pozycjonowaniu oraz z dostępnych szkoleń online czy z literatury polskiej i zagranicznej. Jeśli łatwiejsze wydaje się uczestniczenie w kilkudniowym szkoleniu, można się na to zdecydować, mając odpowiednie środki finansowe. Kursy pozycjonowania słono kosztują. Są to kwoty rzędu kilku tysięcy złotych i bywa, że tyle trzeba zapłacić za kurs trwający tylko kilka godzin. Zawsze jednak zdobyta wiedza i doświadczenie to coś, czego już nikt nam nie odbierze i jeśli mamy w perspektywie tworzenie kolejnych stron www, warto nauczyć się pozycjonować.

Druga opcja zadbania o wysoką pozycję strony www jest zlecenie pozycjonowania. Można wybrać do tego agencję reklamową, firmy zajmujące się stricte działaniami SEO/SEM, lub pojedyncze osoby (freelancerów) często ogłaszające się na portalach ze zleceniami. Agencje i firmy z pewnością będą wyposażone we wszelkie narzędzia pomocne przy pozycjonowaniu, a także będą miały określone standardy obsługi klienta (np. klient będzie miał dostęp do konta monitorującego efekty pozycjonowania oraz koszty). Mogą sobie jednak za takie usługi więcej policzyć, a istnieje też ryzyko, że podejmą się realizacji większej ilości zleceń, niż są w stanie skutecznie obsłużyć. Freelancer wystawi niższą cenę za pozycjonowanie i nie będzie raczej świadczył takich usług hurtowo. Zatem obsługę naszej strony potraktuje bardziej indywidualnie, będzie bardziej zaangażowany. Minusem może być natomiast (choć nie zawsze tak jest!) mniej dopracowana obsługa i zwykle większa niewiadoma odnośnie wiarygodności i skuteczności usługi, chyba, że trafimy na długoletniego freelancera z dopracowanym zapleczem i bogatą bazą rekomendacji.

Wybór zewnętrznego pozycjonowania na pewno pozwoli zachować czas dla siebie i wykorzystać go na dopieszczanie swojej strony. Realizowanie działań SEO/SEM osobiście poszerzy z kolei kompetencje. Wybór zależy więc głównie od priorytetów. Poza pozycjonowaniem można dodatkowo stosować inne formy marketingu internetowego. Często korzysta się z reklamy Google w postaci AdWords - są to linki sponsorowane, pojawiające się z boku wyników wyszukiwania i na samym ich początku, wyróżnione kolorem. W przypadku dużej ilości czasu i niewielkich zasobów finansowych poleca się prowadzenie profilu w mediach społecznościowych (jeśli mamy coś ciekawego do powiedzenia, a działanie będziemy inicjować bardzo często i regularnie, nawet kilka razy dziennie!), takich jak Facebook czy mniej dziś popularny MySpace. Ostatnio coraz bardziej popularnym miejscem staje się również Google+, któremu warto się przyjrzeć bliżej z uwagi na przypuszczalny wpływ posiadania konta w G+ z podwyższaniem pozycji strony.

---

-----Kopiowanie tekstu możliwe wyłącznie z zachowaniem odnośników-----

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Kto pozycjonuje naszą stronę?

Kto pozycjonuje naszą stronę?

Autorem artykułu jest allakazam


W erze Internetu ludzie zaczynają współpracować z firmami, których przedstawicieli nawet nie widzieli na oczy. Tak samo wygląda sprawa podczas zlecania usługi pozycjonowania strony.

Pozycjonowanie stron staje się co raz popularniejszym rozwiązaniem na promocję stron w wyszukiwarkach internetowych. Nic dziwnego, gdyż bardzo wiele firm oferuje taką właśnie usługę za pośrednictwem Internetu. Czy zastanawialiście się kiedyś, kto tak naprawdę obsługuje kampanię reklamową waszej strony? Czy wszyscy, którzy oferują usługi pozycjonowania stron, posiadają cechy dobrego pozycjonera? Z całą pewnością nie. Jakie więc cechy powinien posiadać dobry pozycjoner?

Pierwsza i jednocześnie jedna z najważniejszych cech, jaką powinien posiadać dobry pozycjoner, to wytrwałość. Pozycjonerzy powinni dążyć do celu, mimo że nie zawsze efekty są widoczne od razu po wykonaniu czynności mających na celu podniesienie pozycji strony w rankingu wyszukiwania w wyszukiwarkach internetowych.

Kolejną ważną cechą jest kreatywność, a wszystko przez to, że nie każda fraza jest taka sama i do każdego słowa kluczowego powinno podchodzić się indywidualnie. Nie można również zapomnieć, że stosowanie nieszablonowych technik pozycjonowania przynosi najlepsze efekty.

Jeszcze jedna z ważniejszych cech, jakie powinien posiadać pozycjoner, to systematyczność. Nie wyobrażam sobie sprawy, że ktoś, kto pozycjonuje moją stronę, nie wykonuje tego systematycznie. Wiadomo przecież, że tylko systematycznością możemy osiągnąć sukces, tym bardziej, jeżeli chodzi o pozycjonowanie stron.

Wyżej wymienione cechy są jednymi z najważniejszy i mimo, że można wymienić tutaj jeszcze kilka innych, to jednak powyższe są moim zdaniem najważniejsze oraz idealnie opisują prawdziwego pozycjonera. Na zakończenie dodam, że dobry pozycjoner to pracoholik.

---

Udostępniam kopiowanie artykułu, jednak podstawowym warunkiem jest jego obecna forma wraz z aktywnymi odnośnikami. www.damtox.pl

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Pisanie pod Google

Pisanie pod Google

Autorem artykułu jest Maciej Ciećko


Tworzenie tekstów jest zadaniem trudnym dla początkujących. Często proste zadanie potrafi zostać zepsute przez brak specjalistycznej wiedzy. Rozpoczynając swoją przygodę z seo copywritiniem należy więc zapoznać się z zasadami pisania artykułów.

Czytelnik numerem jeden

Pierwszym i najważniejszym elementem podczas tworzenia treści jest konieczność skupienia się na odbiorcach. Profesjonalny seo copywriter musi oczywiście pisać odpowiednio skonstruowany tekst pod wyszukiwarkę internetową, jednak marna jakość nie jest w stanie zainteresować czytelnika i będzie on zniechęcony do dalszego korzystania z naszej witryny.

Treść i słowa kluczowe idą ze sobą w parze

Początkujący pisarz powinien więc przygotować wpis jak najbardziej wartościowy i użyteczny dla osób, które będą go czytać i jednocześnie umieścić w nim nieinwazyjnie określone słowa kluczowe.

Unikalność drogą do podbicia serca wyszukiwarki

Kolejnym elementem, na który powinien zwrócić uwagę każdy seo copywriter jest oryginalność. Proste skopiowanie słów napisanych przez inną osobę jest nie tylko niemoralne, ale może również rodzić odpowiedzialność prawną. Właśnie z tego powodu pisanie powinno polegać na tworzeniu unikalnych treści.

Kopiowanie nie tworzy wartości.

Trzecim elementem jest dobieranie właściwych słów kluczowych. Seo copywriter musi się skupić na dopasowaniu fraz do tematyki strony, a cały artykuł musi być z nią w jakiś sposób powiązany. Stworzenie wpisu o zabawkach na stronie o turystyce to oczywisty błąd. Google wysoko ceni sobie serwisy specjalistyczne poruszające profesjonalnie wybrane zagadnienie.

Nasycenie

Ostatnim etapem jest wygenerowanie odpowiedniego nasycenia słowami kluczowymi. Przesadna ich ilość może spowodować zablokowanie strony w wyszukiwarkach internetowych. Jednocześnie ich niewielka liczba sprawi, że witryna nie zostanie uznana za wartościową w danej tematyce. Dobra baza synonimów na pewno będzie wartościowym dodatkiem do procesu kreowania unikalnej treści.

Od nasycenia zależy efektywność pozycjonowania.

Pracownicy związani z Google twierdzą, że trzy słowa kluczowe dla artykułu tysiącznakowego w zupełności wystarczą.

Oczywiście muszą się one wyróżniać znacznikami HTML np. pogrubieniem lub wyodrębnionym nagłówkiem.

Na zakończenie

Skonstruowanie ciekawego tekstu, wartościowego dla użytkownika, a ostatecznie wyszukiwarki to zadanie, którym profesjonalnie zajmuje się seo copywriter. Sieć jest przepełniona całą masą spamu, dlatego unikalne podejście, logiczne rozmieszczenie i nasycenie fraz kluczowych w artykułach to ogroma przewaga w procesie pozycjonowania.

---

Szukasz wartościowej treści? Wynajmij seo copywritera lub kup gotowe teksty.

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Śmiali się, gdy postanowiłem wypozycjonować swoją stronę www, ale teraz ja się śmieję, gdy jest na 1 miejscu

Śmiali się, gdy postanowiłem wypozycjonować swoją stronę www, ale teraz ja się śmieję, gdy jest na 1 miejscu

Autorem artykułu jest Patryk Turek Turkowski


Żyjemy w czasach, w których można kupić prawie wszystko.Masa firm zajmuje się pozycjonowaniem. Dla wielu jest to sposób na biznes i to bardzo dochodowy. Poza tym dzięki pierwszemu miejscu w spisie stron www nasza firma może zwiększyć obroty o 100% lub nawet 300%.

Zadziwiający jest fakt, że nawet do tej pory nie wszyscy zdają sobie sprawę, że za odpłatną usługę firmy twoja strona może znaleźć się na pierwszym miejscu w wyszukiwarce. Takie zjawisko nazywamy pozycjonowaniem stron internetowych. Gotowi są zapłacić za to wszyscy więksi przedsiębiorcy.

Wiele badań psychologicznych udowodniło, że ludzie mają czasem wręcz nielogiczne i dziwne zaufanie do stron na pierwszym miejscu w wyszukiwarce. Co najśmieszniejsze, czasem nawet pomimo nie do końca profesjonalnej grafice czy też wiadomościom zawartym na tej stronie.

Istnieje wiele forów i blogów na ten temat i z przeważającą większością internauci zgadzają się, że pierwsze miejsce w spisie stron w wyszukiwarce jest o 100% albo nawet i więcej skuteczniejsze od wszelakich reklam danej strony nawet w telewizji i radiu. Dlatego też wiele firm zarabia na pozycjonowaniu duże pieniądze. Dzięki temu przedsiębiorcy mają z tego niewymierne korzyści. Niektóre firmy podwoiły lub nawet potroiły swoje obroty.

Tak mały gest potrafi zdziałać naprawdę wiele. Jeśli przedsiębiorca potrafi dodatkowo dobrze ustalić słowa kluczowe, jego szanse na sukces są niemal w pełni zagwarantowane. Pozycjonowanie jest szansą dla małych i dopiero startujących firm w Internecie, które faktycznie dzięki temu przynoszą zyski.

Zastanawiasz się pewnie, jakim cudem startując ze sklepem lub firmą internetową, będzie cię stać na wydanie tysiąca lub nawet więcej co miesiąc na pozycjonowanie. Dlaczego nie zająć się samemu pozycjonowaniem i to nie jednej, ale na przykład trzech, czterech własnych stron, które przyniosą nam zyski. Świat idzie do przodu, zmienia się system działania wyszukiwarek, dobierania słów kluczowych itp. Radą na to jest ciągła edukacja. Skoro inni potrafią pozycjonować strony, dlaczego nie ty? Wystarczy posiąść wiedzę, którą posiadają czołowe postacie w tej dziedzinie. Poniżej zamieszczam jedną z wielu książek, które według mnie są obowiązkowe, jeżeli chcesz skutecznie wypromować swoja stronę www w Internecie.

---

Mój Blog

"Pierwsze miejsce w wyszukiwarkach" Arkadiusza Podlaskiego

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl