sobota, 15 grudnia 2012

Pozycjonowanie stron www

Pozycjonowanie stron www

Autorem artykułu jest Aleksandra Kijewska


Pozycjonowanie stron www. Lista działań oraz prac, dzięki którym podniesz pozycję strony w wynikach wyszukiwania Google.pl. Przeczytaj kilka praktycznych wskazówek oraz informacji na temat pozycjonowania strony www.

Planujesz promocję strony www Twojej firmy w Internecie? Chcesz podnieść pozycję witryny w wynikach wyszukiwania? Zwiększ liczbę gości na stronie www i podnieś jej jakość. Rozpocznij pracę na optymalizacją i pozycjonowaniem strony www Twojej firmy.

Pozycjonowanie stron www to przede wszystkim praca, która ma na celu osiągnięcie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania. U nas w Polsce najpopularniejszą wyszukiwarką jest Google. Pozycjonowanie i optymalizacja strony www skupia się przede wszystkim nad poprawą jakości strony w wynikach Google.

Google udostęnił wiele praktycznych i użytecznych narzędzi, dzięki którym praca nad pozycjonowaniem i optymalizacją jest coraz łatwiejsza i przyjemna.

Google Analytics - przedstawia całą listę danych takich jak lista słów kluczowych, które użyła osoba i znalazła Twoją stronę, czas spędzony na stronie, źródła z których ktoś wszedł użytkownik na Twoją stronę. GA przedstawia wiele ciekawych informacj. GA ma wiele innych ciekawych narzędzi. Konto GA i korzystanie z niego jest bezpłatny.

Narzędzia dla Webmasterów - to kolejne narzędzie Google, które przedstawia m.in. które witryny odsyłaja na Twoją witrynę www i jakie pozycje osiąga strona pod konkretnymi słowami kluczowymi.

Google Adwords - udostępnia narzędzie wyświetlania płatnych reklam witryny, na koncie znajduje się m.in. narzędzie do wyszukiwania konkurencyjnych słów kluczowych, które warto umieścić na stronie w ramach.

Blog Google to strona, na której znajdziesz praktyczne informacje o wielu narzędziach SEO oraz nowe narzędzia do poprawy jakości strony www.

Powodzenia w pracy!

---

Aleksandra

www.kijewska.com

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Oś czasu - Facebook zmienił twarz

Oś czasu- Facebook zmienił twarz

Autorem artykułu jest Anna Pyshka


Jak zmienił się wygląd strony głównej na najpopularniejszym portalu społecznościowym świata? Jaki wpływ będą miały te zmiany na promocję naszej firmy i jej profil na Facebooku?

Gotowi.... Do startu.... Start! Przygotuj się na zmiany w Facebooku, aby wyprzedzić konkurencję w grze o media społecznościowe.

Nadczedł czas abyś na swoim firmowym profilu zaczął korzystać z osi czasu, jednak upewnij się że jesteś gotowy na te zmiany. Istnieje wiele korzyści jakie możesz uzyskać dzięki wprowadzonym zmianom.

Przede wszystkim oś czasu pozwoli na uczłowieczenie marki, na dodanie osobowości naszej firmie. Dodatkową istotną modyfikacją będzie to, że wszystkie najważniejsze informacje mamy teraz na stronie głównej, bez konieczności zagłębniania się w profil. Pamiętajmy jednak że to oznacza większą dbałość o wygląd strony, którą podajemy na tacy nawet niezalogowanym, bądź nie posiadającym profilu użytkownikom. Widać na pierwszy rzut oka co działo się w ostatnim czasie, kto "polubił" Twoją firmę, ile osób o Tobie "mówi". Nowy format linii czasu to miejsce na duże 851x315 "zdjęcie w tle", które jako pierwsze rzuca się w oczy odwiedzającemu. Pamiętaj jednak, że Facebook zabrania umieszczania w tym miejscu reklamy- jednak dobrze by było aby zdjęcie kojarzyło się z profilem Twojej działalności. Pod "zdjęciem w tle" znajduje się oś czasu która dzieli stronę na dwie kolumny. Po obu stronach osi czasu umiszczone są bieżące wydarzenia. Sama oś sięga do momentu założenia profilu na Faceboobku, choć można umieścić wydarzenia z "życia przez Facebookiem". Nadal masz możliwość umieszczenia zdjęć profilowych w ilości sztuk 3 w wymiarach 110x74 piksele.

Wykorzystaj nową wizualizację, aby Twój firmowy profil stał się jeszcze lepszy!

---

Pozycjonowanie Grudziądz

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

czwartek, 13 grudnia 2012

Zależność skuteczności katologowania od wskaźnika PR katalogu, oraz jego tematyki.

Zależność skuteczności katalogowania od wskaźnika PR katalogu, oraz jego tematyki.

Autorem artykułu jest Marek Stężyński


Rynek wyszukiwarek stron internetowych został zdominowany zasadniczo przez jeden produkt – firmy Google. Według różnych danych udział tej wyszukiwarki w rynku wynosi od 87% do 93%.

Wyszukiwarka google swój sukces osiągnęła dzięki nowoczesnemu algorytmowi porządkowania stron. Dzięki niemu na głównych stronach pokazują się jedynie strony wartościowe o unikalnej treści i maksymalnie zbliżone do zadanej wyszukiwarce frazy. Algorytm posiada funkcję samouczącą, która sprawia, że działa ona na zasadzie „sztucznej inteligencji” z położeniem nacisku na słowo inteligencja.

Zasadniczą funkcją algorytmu jest także jej nieustanna zmienność okryta przy okazji całkowitą tajemnica. Nikt oprócz samych autorów algorytmów oraz szefostwa firmy nie wie, kiedy on się zmienia oraz na co aktualnie postawiony jest największy nacisk. Sprawia to, że osoby zajmujące się zawodowo pozycjonowaniem stron ciągle muszą się zmagać z jego nowymi funkcjami.

Ciągły wyścig z programistami algorytmu stworzył wśród osób pozycjonujących strony pewne przekonania a czasem mity dotyczące najbardziej efektywnych metod pozycjonowania stron.

Postanowiliśmy jednemu z tych mitów przyjrzeć się bliżej i przekonać się o jego faktycznej skuteczności.

Mit, który postanowiliśmy przetestować to skuteczność katalogowania w zależności od wskaźnika PR (page rank) katalogu. Katalogowanie polega na dopisywaniu krótkich notatek związanych tematycznie ze stroną do tysięcy katalogów, jakie istnieją na rynku. Celem takiego działania jest zdobycie linku prowadzącego do naszej strony. Istnieje przekonanie, że im wyższy PR katalogu to tym link posiada większą wartość.

Wiele osób pracujących przy pozycjonowaniu stron nie zwraca przy tym uwagi na tematykę katalogu uważając to za nieistotne. Postanowiliśmy, więc dodatkowo przekonać się czy tematyka katalogu ma wpływ na jakość linku. W tym celu postanowiliśmy zrobić małe doświadczenie.

Po pierwsze założyliśmy nowy katalog tematyczny na zupełnie nowej domenie kropka pl. Katalog ma w założeniach być tematycznym katalogiem stron numizmatycznych. Aby podnieść rangę katalogu dodaliśmy go do kilku ważnych katalogów powiązanych z dużymi portalami i czekaliśmy na efekty naszych działań. Pierwsze zaskoczenie nastąpiło już po około dwóch tygodniach. Nasza strona w specjalnym programie rejestrujących codziennie pozycję stron znalazła się na pierwszym miejscu na główną swoją frazę tj. „katalog stron numizmatycznych”. Wyszukiwarka bardzo szybko potrafiła zupełnie nową stronę, na nowej domenie umieścić na właściwej pozycji z wiodąca frazą.

Przeszliśmy więc do drugiej część eksperymentu. Wzięliśmy dwie strony sklepów numizmatycznych multi monety oraz e-dukat, znajdujących się na podobnych miejscach w wyszukiwarce na główne frazy dotyczące rynku numizmatyki, czyli:

Monety,

Numizmatyka

Numizmatyczny sklep internetowy

wpisać do dwóch katalogów. Pierwszym katalogiem był nasz testowy katalog tematyczny monety-abc.pl, który posiada PR=0. Drugim katalogiem był płatny katalog z PR=4. Każdą ze stron z unikalnym wpisem dodaliśmy do jednego z katalogów i identycznie podlinkowaliśmy, a następnie w specjalnym programie testowym czekaliśmy na efekty naszych działań.

Zgodnie z teorią katalog o wyższym PR powinien wyżej podskoczyć w wyszukiwarce natomiast nowy, słabo zindeksowany katalog powinien osiągnąć gorszy efekt.

Wbrew tym oczekiwaniom stało się jednak inaczej. Strona dodana do katalogu tematycznego związanego z numizmatyką, czyli powiązanego tematycznie z ogólną tematyką strony, podskoczyła, w wyszukiwarce na określone przez nas frazy od 8 do 10 miejsc. Strona dodana do katalogu o wysokim PR, ale nie związanego tematycznego podskoczyła jedynie na jedną frazę o 4 miejsca, a na dwie pozostałe po jednym miejscu. A w kolejnych dniach wróciła praktycznie do pozycji „wyjścia” w przeciwieństwie do strony wpisanej do katalogu tematycznego. Tam zwyżka miejsc była trwalsza.

Z powyższego można wyciągnąć wniosek, że nieprawdą jest, że siła linku zależy głównie od PR strony. Ważniejszym czynnikiem wydaje się być także tematyka katalogu, do którego wpisujemy strony. Jeśli jest on związany z ogólną tematyką naszej strony wpis będzie cenniejszy a efekt trwalszy. Kolejne eksperymenty dotyczące pozycjonowania w kolejnych artykułach.

---

Marek Stężyński www.multi-monety.pl

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Jak wybrać firmę pozycjonerską?

Jak wybrać firmę pozycjonerską?

Autorem artykułu jest Daniel Karolak


Jeśli prowadzisz portal, forum, bloga i chcesz zaistnieć w sieci, niestety bez pozycjonowania się nie obędzie. Jeśli nie masz pojęcia jak to zrobić zleć to firmie która się na tym zna. No i właśnie tutaj najczęściej pada pytanie: "Której firmie mam zlecić pozycjonowanie?".

Nie każdy kto prowadzi strony www zna się na pozycjonowaniu stron i nie każdy "niby" znający się na tym, potrafi dobrze pozycjonować. Tak jest właśnie z firmami pozycjonerskimi.

Na rynku, takich firm zajmujących się pozycjonowaniem jest bardzo dużo, wystarczy wpisać odpowiednie frazy w wyszukiwarkę a wyskoczą Ci setki takich firm. Jest w czym wybierać. Tylko jak dokonać prawidłowego wyboru, aby się nie rozczarować?

Przy wyborze firmy, która ma się zająć pozycjonowaniem twojej strony, powinieneś się kierować skutecznością tej firmy. Zadasz pewnie teraz pytanie: "No dobra, ale jak tą skuteczność sprawdzić?". Jest bardzo prosta metoda, wystarczy zobaczyć jakich klientów pozycjonuje lub pozycjonowała dana firma i zapytać ich o skuteczność wykonywanej lub wykonanej usługi.

Klienci takiej firmy bardzo szybko wyrażą swoje zdanie, które na 100% wpłynie na twoją decyzję. Jeśli opinie pozytywne będą przeważały wraz z realnymi przykładami skuteczności nie ma się nad czym zastanawiać. A jak jest odwrotnie to sprawa jest chyba jasna.

Drugą ważna sprawą jest czy firma pozycjonuje technikami white seo. Technika white seo to taka, która pozwala na stopniowy wzrost twojej pozycji w google w przeciwieństwie do technik spamerskich, które mogą doprowadzić do wyrzucenia twojej strony z filtrów przeglądarki a przecież tego nie chcesz. Zapewne to dziwne, ale niestety bardzo dużo firm kierując się szybkim zyskiem oraz szybkim wykonaniem usługi, będzie wykorzystywało techniki spamerskie, chociaż nie powinny tego robić. Więcej informacji na temat technik pozycjonowania znajdziesz w internecie.

Dobrą firmą pozycjonującą powinna być firma, która jest w tzw. Top 10 na słowa kluczowe związane z pozycjonowaniem. Podkreślam powinna ale wcale nie musi. Nie ma takiej reguły, że jeśli firma jest na pierwszej stronie Google to jest SUPER. Mógłbym podać kilka przykładów ale wstrzymam się i nie zrobię komuś negatywnej reklamy a powinienem, ale to już moja sprawa...

Zanim wybierzesz firmę zwróć uwagę na powyższe wskazówki, mam nadzieje, że Ci się przydadzą i wybierzesz naprawdę skuteczną firmę, która będzie miała na celu osiągniecie jak najlepszych wyników dla twojej strony www, a nie jak najlepszych wyników finansowych dla siebie, twoim kosztem.

---

www.socialmark.pl - blog o e-biznesie i e-marketingu

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Jak znaleźć firmę, która wypozycjonuje Twoją stronę

Jak znaleźć firmę, która wypozycjonuje Twoją stronę

Autorem artykułu jest Tomasz Podolak


Jest rzeczą oczywistą, że prowadzenie działalności gospodarczej w dzisiejszych czasach wymaga także promocji w internecie. Internet jest narzędziem, które daje nam możliwość dotarcia do ogromnej ilości potencjalnych klientów. Pominięcie tego narzędzia w strategii marketingowej firmy jest więc niewybaczalnym błędem.

W związku z tym stworzenie strony internetowej i jej promocja należy do podstawowych czynności, o których trzeba pamiętać przy planowaniu kampanii marketingowej. Jeśli już zdecydowaliśmy, że chcemy mieć firmową stronę internetową należy zastanowić się, do czego będzie nam ona potrzebna. Czy wystarczy nam prosta wizytówka internetowa, na której umieścimy najważniejsze informacje o firmie i produktach? Czy może profesjonalna witryna internetowa z całą gamą produktów i cennikiem? Niezależnie od naszego wyboru stworzenie takiej trony będziemy musieli komuś zlecić. Koszty przygotowania strony wahają się od kilkuset złotych, w przypadku prostych stron wizytówek, do kilku a nawet kilkunastu tysięcy złotych za profesjonalne strony tworzone indywidualnie dla potrzeb klienta.

Samo przygotowanie strony to dopiero połowa drogi do zdobycia nowych klientów. Niezwykle ważne jest jej skuteczne wypozycjonowanie. Ogromna większość internautów korzystających z wyszukiwarek internetowych zatrzymuje się tylko na pierwszych dziesięciu wynikach. W naszym interesie jest, aby strona, którą pozycjonujemy znalazła w tej pierwszej dziesiątce. Nie jest to sprawa prosta. Wszystko zależy od tego, pod jakie słowo chcemy wypozycjonować stronę oraz jak dużą mamy konkurencję. Im większa konkurencja tym trudniej osiągnąć zadawalające rezultaty. Jeżeli chcemy skutecznie walczyć o klientów niezbędne staje się skorzystanie z usług firmy, która zajmuje się pozycjonowaniem stron internetowych.

Przed wyborem firmy, która zajmie się promocją naszej strony warto dokładnie przeanalizować dostępną ofertę. Najlepiej jest zwrócić się do kilku takich firm i poprosić o dokładny cennik przygotowany indywidualnie pod nasza stronę i konkretnych słów kluczowych. Analizując oferty należy wybrać tą, która jest dla nas najatrakcyjniejsza. Warto jednak pamiętać o tym, że w tej branży tanio nie zawsze znaczy dobrze. Stanowczo odradzam zlecanie pozycjonowania amatorom, którzy za małe pieniądze obiecują gruszki na wierzbie. Pozycjonowanie nie może być tanie, ponieważ wymaga ogromnej pracy. Jeżeli ktoś obiecuję nam wyniki już po pierwszym miesiącu za małe pieniądze to możemy być pewni, że nie zrobi tego właściwie. Pozycjonowanie należy zlecać tylko i wyłącznie profesjonalnym i renomowanym firmom.

Przy wyborze firmy należy także zwrócić uwagę na kolejność działań marketingowych, które firma zaproponuje. Pozycjonowanie strony zawsze zaczyna się od jej optymalizacji. Nigdy odwrotnie. Pozycjonowanie strony do tego nieprzygotowanej mija się z celem, ponieważ nie przyniesie efektu. Warto także zapytać o czas, w jakim firma gwarantuje określone efekty. Im ten czas krótszy a fraza, pod którą pozycjonujemy trudniejsza tym większe możemy mieć podejrzenia, że firma stosuje zakazane i nieetyczne metody. To może narazić nas na kary ze strony wyszukiwarek a w skrajnych przypadkach także na wyrzucenie naszej strony z indeksu.

Jak widać przed zleceniem pozycjonowania naszej strony firmie zewnętrznej należy dokładnie się zastawność i przeanalizować dokładnie oferty. Powinniśmy mieć na uwadze, że chodzi tu w gruncie rzeczy o reklamę naszej firmy, za która zapłacimy stosunkowo spore pieniądze. Warto, więc zadbać, aby wszystko odbyło się profesjonalnie, rzetelnie a zarazem skutecznie, tak abyśmy osiągnęli nasz cel, czyli przyciągnęli do naszej firmy nowych klientów.

---

Tomasz Podolak

http://www.zarabianie-w-domu.cba.pl

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl