środa, 27 lutego 2013

Pozycjonowanie dzisiaj i jutro

Pozycjonowanie dzisiaj i jutro.

Autorem artykułu jest Olek Czech


Artykuł to przegląd nowinek dotyczących najbliższej przyszłości pozycjonowania. Mimo tak dynamicznych zmian na rynku usług pozycjonerskich można pokusić się o wyróżnienie kilku najważniejszych trendów. Pozycjonowanie, a wraz z nim inne elementy promocji w wyszukiwarce, to nieustający wyścig ze zmianami, nowinkami, trendami. Powodów tej dynamicznej sytuacji jest co najmniej kilka. Do najważniejszych można zaliczyć rosnącą konkurencje w dostępie do pozycji, coraz większą świadomość konieczności zdobywania wyszukiwarki, czy w końcu nieustanie wprowadzane zmiany do funkcjonowania wyszukiwarki (Google ok 400 w 2008). Warto od czasu, do czasu zatrzymać się i przyjrzeć się tej gonitwie pomysłów, tak aby nie przeoczyć najcenniejszych.

Zacznijmy od tego co pozostaje niezmienne. Ok 70% internautów poszukujących informacji w sieci korzysta z wyszukiwarki Google. W Polsce ten odsetek jest jeszcze większy. Nic nie wskazuje na to, aby przewaga nad którymś z konkurentów miała się zmniejszać, jest dokładnie odwrotnie. Nie oznacza to, że cały wysiłek skierowany na promocję w wyszukiwarce należy skierować w stronę Google. Jednak nieobecność tam oznacza mniej więcej, tyle samo co nieobecność w wyszukiwarkach w ogóle.

Co nowego?

Jedną z największych zmian, jakie zachodzą w ostatnim czasie jest coraz większa świadomość istnienia usługi pozycjonowania. Jeszcze nie tak dawno pozycjonowanie stron w wyszukiwarce brzmiało, jak czary dla większości właścicieli stron. Spora część profesjonalnych firm pozycjonujących opierała swoje strategie marketingowe na informowaniu na czym polega ta usługa. Dzisiaj liczba osób zdających sobie sprawę z konieczności pozycjonowania rośnie równie szybko, co firm oferujących tą usługę. Wraz z rosnącym zainteresowaniem i konkurencją w dostępie do pozycji, do najważniejszych decyzji stojących przed właścicielami stron internetowych będzie należał wybór właściwych słów kluczowych oraz decyzja dotycząca samodzielnego pozycjonowania lub zlecenia tej usługi profesjonalistom.

Wraz z wiedzą dotyczącą pozycjonowania rośnie przekonanie, że skoro inni mogą, to dlaczego mnie miałoby się nie udać i mnie. Coraz więcej osób korzysta z automatycznych narzędzi do podnoszenia pozycji serwisów. Są to programy pomagające znaleźć odpowiednie słowa kluczowe oraz inne narzędzia służące analizowaniu działań SEO. Są one bardzo pomocne i dostarczają wielu wartościowych informacji, jednakże sukces strony zależy od właściwego ich wykorzystania.

Problem z darmowymi narzędziami jest jednak taki, że... są darmowe, a przez to ogólnodostępne. W przypadku pozycjonowania najważniejsza jest innowacyjność. Jeśli wszyscy mogą korzystać z jakiegoś rozwiązania, to chcąc zdobywać pozycję będziemy konkurowali ze wszystkimi. Wydaje się, że skuteczne pozycjonowanie się przy pomocy darmowych narzędzi będzie możliwe jedynie w przypadku słów najbardziej niszowych.

Już niedługo wiele osób zainteresowanych pozycjonowaniem może być zmuszonych do szukania samodzielnych rozwiązań. Znalezienie firmy pozycjonującej, na której można polegać będzie coraz trudniejsze. Największe firmy coraz częściej odmawiają pozycjonowania serwisów. Powodów może być kilka. Spore zainteresowanie pozycjonowaniem spowodowało, że firmy wybierają te serwisy, które najlepiej rokują na osiąganie pozycji. Innym powodem odmowy może być fakt, że uczciwe firmy odmawiają pozycjonowania różnych serwisów pod tym samym słowem. W końcu, żadne działania nie przyniosą efektu dla stron o tak ubogiej zawartości, że ciężko nazwać je nawet internetowymi wizytówkami.

Kłopoty z dostępem do profesjonalnej usługi będą w dalszym ciągu powodem, dla którego wielu właścicieli stron będzie sięgało do nieetycznych metod podnoszenia pozycji. W internecie nie trudno znaleźć oferty sprzedaży linków po bardzo okazyjnej cenie. Najkrócej rzecz ujmując nie warto! Wyszukiwarka dysponuje coraz skuteczniejszymi sposobami weryfikowania jakości strony oraz metod, przy pomocy których serwis próbuje dotrzeć do czołówki listy wyników.

Liczy się wnętrze.

Linki to chleb powszedni pozycjonowania, a najlepszym sposobem na ich zdobywanie jest atrakcyjna zawartość strony. Nieustanie jednym z najważniejszych powodów, dla których ludzie zaglądają do internetu jest poszukiwanie wartościowych informacji. Ich dostarczanie powinno stać się jednym z podstawowych celów każdej strony internetowej. Jeśli oferujesz usługi lub produkty zacznij dzielić się z użytkownikami twojej strony wiedzą i radami, dotyczącymi oferty. Doskonałym miejscem, które się do tego nadaje jest nie tylko twoja strona, ale także fora, blogi i wortale związane z tematyką twojego serwisu.

Tym co wydaje się największą nowością w temacie zawartości, to rosnące znaczenie pików video, artykułów informacyjnych, czy obrazów. Już dawno lista wyników w wyszukiwarce, takiej jak Google przestała być zwykła listą linków. Na pierwszym miejscu listy wyników mogą być np filmy z popularnego serwisu YouTube. Warto poświęcić swoją uwagę na możliwości związane z prezentowaniem informacji w taki sposób, ponieważ w przyszłości ich znaczenie będzie rosło. W kontekście pozycjonowania warto wiedzieć, że zarówno filmy, jak i obrazy powinny być zoptymalizowane pod kontem wymagań wyszukiwarki.

Wyszukiwanie nowych rozwiązań.

Obserwując zmiany zachodzące w procesie wyszukiwania możemy określić ich najbardziej prawdopodobny kierunek. Do najlepiej widocznych trendów należy coraz bardziej zindywidualizowany proces wyszukiwania, jaki oferują obecnie wyszukiwarki, takie jak Google. Co prawda dyskusja na temat spersonalizowanych wyników trwa już od dawna, jednak dopiero teraz widać jej pierwsze rezultaty. Aplikacje, takie jak SearchWiki wraz z rozszerzeniem Preferred Sites pozwalają w dużym stopniu wpływać na wyniki wyszukiwania. Nie tylko wybrane przez nas strony mogą znaleźć się na wyższych pozycjach. Możemy również dodawać własne komentarze, które dostarczą nam w trakcie kolejnego wyszukiwania informacji na temat serwisu.

Wyszukiwarka Google znacznie rozwinęła także system geolokalizacji. Z czasem w coraz większym stopniu wyniki wyszukiwania będą zależeć od miejsca, w którym będziemy korzystać z wyszukiwarki. Z pewnością nie ułatwi to życia pozycjonerom. Zawsze, kiedy pojawia się kwestia bardziej spersonalizowanych wyników wyszukiwania pojawiają się także pytania i obawy o to, jak wieloma informacjami na nasz temat dysponuje wyszukiwarka?

Prawdziwym hitem ostatniego czasu jest mobilne wyszukiwanie. Jest ono związane z coraz większą popularnością urządzeń, takich jak IPhone, czy Blackberry. Łączą one w sobie wiele funkcji, w tym dostęp do internetu. Oczywiście ich najważniejszą chyba cechą jest rozmiar, który z powodzeniem możemy nazwać kieszonkowym.

Korzystając z tych urządzeń i aplikacji typu Google Mobile mamy dostęp do wielu informacji dotyczących naszego najbliższego otoczenia. Możemy łatwo znaleźć sklepy, restauracje, czy inny punkty na mapie, zlokalizowane niedaleko nas. Mobilne wyszukiwanie, to szansa dla mniejszych punktów sprzedażowych na zaistnienie w Internecie. Nie wystarczy jedynie umieścić swojej pozycji na mapie, aby odnieść sukces. Wszystko wskazuje na to, że właściwa optymalizacja pozycji w mobilnym wyszukiwaniu stanie się osobną usługa SEO. Co prawda Polska pozostaje nieco z tyłu za krajami Europy Zachodniej, ale szybko nadrabiamy zaległości i wykazujemy równie duże zainteresowanie nowymi technologiami i gadżetami.

Coraz większe znaczenie, nie tylko dla pozycji serwisu, ale także dla naszej widoczności w sieci będzie miała obecność i aktywność w społecznościach internetowych zgromadzonych wokół, takich serwisów, jak GoldenLine.pl, FaceBook, czy nawet Nasza-Klasa.pl. Właściwe zarządzanie profilem i budowanie swojej reputacji w ramach społeczności internetowych może bardzo pomóc w dotarciu do wielu potencjalnych klientów, którzy przekażą informacje o naszej działalności dalej. Uczestnictwo w społecznościach internetowych, to także dobry sposób na budowanie linków.

Pomimo, że niektóre zmiany i kierunki rozwoju wydają się bardziej prawdopodobne od innych nie sposób przewidzieć dokładnie, jak będzie wyglądało zdobywanie pozycji za 2 do 5 lat. Rynek usług pozycjonerskich, a także innych usług związanych z promocją w wyszukiwarce należy do jednych z najdynamiczniej rozwijających się. Niektóre firmy poprzez dłuższą obecność na rynku zdobyły nie tylko większe doświadczenie, ale także przewagę. Nie oznacza to jednak, że sytuacja nie może się zmienić nagle, kiedy twórcy wyszukiwarki uznają, że obecny algorytm wyszukiwania nie spełnia właściwie swojej roli. Jednak jeśli wyszukiwarka ma w dalszym ciągu budzić zaufanie internautów, na szczycie wyników wyszukiwania powinny pojawiać się strony najbardziej wartościowe. Więc jeśli jest jakiś obszar promocji w wyszukiwarce, w który można inwestować bez ryzyka, że coś się zmieni, to jest nim niezmiennie praca nad jakością tworzonych serwisów.

---

Wyszukane Rozwiązania Wiedzowy SuperMarket

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Nieetyczne sposoby pozycjonowania stron internetowych w Google

Nieetyczne sposoby pozycjonowania stron internetowych w Google

Autorem artykułu jest Jacek Biernacki


Dlaczego nie warto stosować oszukańczych i nieetycznych praktyk w pozycjonowaniu. Co może zostać za nie uznane i jakie są tego konsekwencje. Przeczytaj o black hat SEO.

Wraz ze zwiększającą się popularnością internetu i jego zawartością dotarcie do odbiorcy z informacjami zawartymi na konkretnej stronie internetowej jest coraz trudniejsze. Jednym ze sposobów zaprezentowania naszej strony internautom jest dodanie jej do wyników wyszukiwania Google.

Jednak samo dodanie naszej strony do wyników wyszukiwania nie rozwiązuje problemu, znajdziemy się po prostu wśród setek tysięcy, lub milionów innych stron zawartych w indeksie, w zależności od tematyki naszej strony.

Rozwiązaniem jest dopiero pozycjonowanie strony w pierwszych 10 wynikach wyszukiwania (tyle domyślnie jest wyświetlanych w wyszukiwarce), a najlepiej pośród pierwszych trzech. Są to najczęściej odwiedzane przez internautów miejsca i zapewniają też najdłuższy czas wizyty na naszej stronie.

Umiejscowienie naszej strony w wynikach wyszukiwania Google zależne jest od algorytmu chronionego patentem, zawierającego elementy o różnym stopniu istotności. Na większość z tych elementów mamy bezpośredni wpływ, co umożliwia wykorzystywanie tego faktu w sposób uznany przez Google za nieetyczny.

Do nieetycznych sposobów należą:

• używanie słów kluczowych niezgodnych z treścią witryny

Praktyka polegająca na wpisywaniu słów kluczowych w treści strony nie mających z nią związku a służących jedynie indeksowaniu ich przez robota wyszukiwarki

• ukrywanie tekstu i linków

Metoda polegająca na tworzeniu tekstów na stronie niewidocznych dla użytkownika (np. w kolorze tła strony) za to indeksowanych przez wyszukiwarki

• cloaking (ang. cloak - płaszcz)

Spreparowanie odpowiedniej zawartości „nakrywającej” naszą stronę (np. o innej treści i innych adresach url), a widocznej jedynie dla robotów

• powielanie, duplikowanie treści

Tworzenie wielu stron powiązanych ze sobą o identycznej lub podobnej treści. Można powielać strony (np. strona dostosowana dla telefonów komórkowych) lecz nie zaleca się ich indeksowania.

W przypadku kiedy Google uzna nasze działania za oszukańcze praktyki to:
• na stronę może zostać nałożony filtr wykluczający ją z pierwszych dziesięciu wyników wyszukiwania
• strona może zostać usunięta z indeksu a co za tym idzie z wyników wyszukiwania (dostaniemy tzn. bana)

W momencie kiedy zdarzy się nam taki przypadek trzeba wprowadzić zmiany na stronie i ponownie zgłosić do rozpatrzenia. Może to potrwać od kilku tygodni do kliku miesięcy. Dlatego warto zastanowić przed zastosowaniem nieetycznych metod pozycjonowania.

---

Autor: Jacek Biernacki prowadzi firmę Cognitive it oraz Blog SEO - Pozycjonowanie stron

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Pozycjonowanie + linki sponsorowane = promocja w wyszukiwarce

Pozycjonowanie + linki sponsorowane = promocja w wyszukiwarce

Autorem artykułu jest Olek Czech


Artykuł prezentuje kilka praktycznych przypadków, w których kampanie linków sponsorowanych doskonale wspomagają działania pozycjonerskie. Często wykorzystanie obu sposobów jednocześnie może bardzo wyraźnie zwiększyć widoczność serwisu w wyszukiwarce. Kiedy napisałem artykuł „Pozycjonowanie, a linki sponsorowane”, który pokazywał najważniejsze różnice pomiędzy tymi dwoma podejściami do promocji w wyszukiwarkach otrzymałem kilka maili od czytelników. W jednym zdaniu ich treść można by skrócić do następującego stwierdzenia: wszystko pięknie, ale w którą z metod mam zainwestować swój czas i pieniądze? Gdybym treść tego artykułu miał zamknąć w jednym zdaniu zapewne brzmiałoby ono: wszystko zależy od celów, jakie stawiamy przed stroną internetową, ale w 95% przypadków w obie.

Dla przypomnienia. Pozycjonowanie, są to wszystkie czynności, które służą umieszczeniu strony internetowej w czołówce naturalnych wyników wyszukiwania, czyli listy linków znajdujących się w centralnej części strony wyszukiwarki. Wysokie pozycje osiąga się miedzy innymi za pomocą takich czynności, jak optymalizacja strony, czy pozyskiwanie linków. Hiperłącze do strony pojawia się po wpisaniu przez internautę słów kluczowych, opisujących zawartość serwisu.

Pierwsze miejsce w wyszukiwarce ma same zalety, ale jego osiągnięcie jest niezwykle trudne. Po części z tego powodu, że musimy dysponować sporą wiedzą chcąc walczyć o miejsce w wyszukiwarce, ale najważniejszą przeszkodą jest duża konkurencja w dostępie do wysokich pozycji. Wiedząc, że zdecydowana większość internautów korzysta z wyszukiwarek szybko zrozumiemy, że serwisy, które wyświetlają się w niej wysoko zyskują pierwszeństwo, a czasem wyłączność w dostępie do klientów w sieci.

Zatem chcąc myśleć o wysokich pozycjach musimy liczyć się z dużym nakładem czasu i pracy. Nawet kiedy już zadbamy o to, aby nasz serwis był przyjazny dla wyszukiwarki, na efekty naszej pracy będziemy musieli czekać od kilku miesięcy do nawet roku czasu. Pozycjonowanie nie musi też być tanie. Profesjonalne serwisy nastawione na dochód najczęściej decydują się na skorzystanie z usług profesjonalnych firm pozycjonerskich, które dysponują środkami i zapleczem technicznym potrzebnym do podołania temu niełatwemu zadaniu.

Natomiast linki sponsorowane, które pojawiają się po prawej stronie naturalnych wyników wyszukiwania, to forma płatnej reklamy oferowanej przez wyszukiwarki, takie jak Google. Link sponsorowany także pojawia się po wpisaniu odpowiednich słów kluczowych, wybranych przez reklamodawców. Pozycja, na której wyświetli się link zależy głównie od sumy, jaką wylicytujemy za reklamę oraz stosunku wyświetleń linku do ilości wejść na stronę, za jego pośrednictwem (CTR).

Zaprezentowany w takim skrócie system linków sponsorowanych Google AdWords może wydawać się skomplikowany, ale jedną z jego głównych zalet jest to, że do założenia i skonfigurowania konta wystarczy już nieco ponad godzina. Do innych najważniejszych zalet tego rozwiązania należy zaliczyć szybko osiąganą widoczność w wyszukiwarce, precyzyjne monitorowanie efektów kampanii, a nade wszystko opłaty jedynie za klikniecie w reklamę, stąd nazwa PPC (pay per click).

Linki sponsorowane należą także do tych najbardziej dynamicznie rozwijających się metod promocji w wyszukiwarce. Google wciąż poszerza swoją ofertę, jedną z nowatorskich usług jest reklama video. Z kolei Reklamy Google typu "kliknij, aby odtworzyć" mogą być znakomitym sposobem na przyciągnięcie uwagi użytkowników i promowanie produktów lub usług.

System linków sponsorowanych nie jest jednak pozbawiony wad. Nieumiejętnie prowadzona kampania może być kosztowna i krótkotrwała. Często pozycje, jakie zajmuje link nie odzwierciedlają sum, jakie licytowaliśmy. Kolejną wadą jest fakt, ze internauci preferują naturalne wyniki wyszukiwania uważając (słusznie) linki sponsorowane za reklamę. doskonały.


Razem, czy osobno.


Znając mocne i słabsze punkty obu sposobów możemy zobaczyć, że w zależności od potrzeb obie metody mogą doskonale się uzupełniać. Gdybym miał użyć porównania pozycjonowanie nazwałbym „maratończykiem”, natomiast kampanie PPC, wykorzystującą linki sponsorowane nazwałbym „sprinterem”.

Pozycjonowanie to maraton, ponieważ zdobycie wysokiej pozycji będzie wymagać nie tylko ciężkiej pracy, ale także czasu. Nawet, kiedy uda nam się znaleźć wysoko praca nad serwisem nie ustaje. Jednakże korzyści z wysokiej pozycji rekompensują zainwestowany czas i środki z nawiązką.


Linki sponsorowane to sprint, ponieważ efekty są widoczne bardzo szybko i jeśli nie dysponujemy sporym budżetem mogą tak samo szybko zniknąć. Biegi sprinterskie mają też to do siebie, że możemy wykonać ich kilka w krótkim czasie, nie ryzykując, że wyczerpiemy nasze siły od razu.


Co konkretnie.


Oto kilka sytuacji, w których najczęściej sięga się po oba sposoby.


Nowa strona. Jednym z najczęstszych powodów rozczarowań dla właścicieli nowych serwisów internetowych jest brak wystarczającej ilości odwiedzających, która pozwoliła by na choć częściowe złagodzenie skutków poniesionych inwestycji. Nawet jeśli nowo powstały serwis został całkowicie stworzony pod kontem wyszukiwarki zajęcie wysokiej pozycji zajmie sporo czasu.


Nowy serwis nie musi jednak oznaczać bezczynnego czekania na pierwszych odwiedzających. Doskonałym sposobem na dotarcie do internautów, w tym początkowym, newralgicznym okresie mogą być właśnie linki sponsorowane, w systemie Google AdWords. Dzięki nim serwis może zyskać natychmiastową widoczność w wyszukiwarce i dostęp do klientów.


Obecność w wyszukiwarce, to nie jedyna zaleta korzystania z linków sponsorowanych. Mogąc od razu monitorować skuteczność naszej kampanii możemy bez ryzyka wysokich kosztów testować skuteczność wybranych przez nas słów kluczowych lub sprawdzać zupełnie nowe. Wiedza ta jest bezcenna, jeśli zrozumiemy, że dobrze dobrane słowa kluczowe są podstawą dochodowych serwisów.


Mam już serwis. Nawet jeśli strona internetowa już funkcjonuje i zajmuje całkiem przyzwoite pozycje nie oznacza to, że warto lekceważyć możliwości, jakie oferują linki sponsorowane.


Powiedzmy, że Twój serwis znajduje się wysoko pod niektórymi frazami kluczowymi. To doskonale, ale niektóre frazy, to czasem trochę za mało. Aby strona nie była przeładowana słowami kluczowymi najczęściej wybiera się do pozycjonowania kilka dających największe nadzieje na sukces. Jednak żadna, najdłuższa nawet lista słów nie zamyka wszystkich zapytań, za pomocą których internauci mogliby dotrzeć do serwisu.


Tu z pomocą przychodzi AdWords, w ramach którego można promować i testować najbardziej nawet niszowe słowa kluczowe. Jeśli metodą prób i błędów trafimy na słowo kluczowe, o którym nie pomyślały inne firmy, a które jest chętnie używane przez internautów rezultaty mogą przekroczyć nasze najśmielsze oczekiwania.


Kolejną korzyścią z używania stale lub czasowo obu metod jest fakt, że nawet jeśli któreś ze słów spadnie w rankingu, to pozostałe słowa pozwolą serwisowi być widocznym dla internautów w wyszukiwarce.


Najbardziej radykalnym rozwiązaniem służącym promocji w wyszukiwarce, jest tak zwany „efekt surround”. Otóż statystyki pokazują, że pojawianie się wysoko pod tymi samymi słowami kluczowymi, zarówno w naturalnych wynikach, jak i w przestrzeni przeznaczonej na linki sponsorowane podnosi zdecydowanie skuteczność obu form reklamy. Zdominowanie wyników wyszukiwania pozwala nam również dotrzeć do różnych grup odbiorców oraz zdecydowanie wpływa pozytywnie na rozpoznawalność marki w sieci.


Generalnie linki sponsorowane są idealnym narzędziem, kiedy nie możemy zbyt długo czekać na efekty. Jeśli na przykład nasza firma prowadzi szczególnie intensywną działalność tylko w pewnych okresach roku np. okresie świątecznym najlepszym rozwiązaniem może okazać się kampania typu PPC, którą zakończymy zaraz po okresie największej gorączki. Pozwoli nam to uniknąć podporządkowania treści serwisu produktom, które sprzedajemy tylko raz w roku, o mniejszych kosztach promocji nie wspominając.


Innym obszarem działalności serwisu internetowego, który doskonale wspomagają kampanie Google AdWords są wszelkiego typu nowości w ofercie. Jeśli zależy Ci na szybkiej promocji nowego produktu lub usługi linki sponsorowane mogą być odpowiedzią, której szukasz. Dzięki Google AdWords Twój produkt będzie widoczny w wyszukiwarce, a Ty zyskasz narzędzie, które podpowie Ci pod jakimi słowami kluczowymi rozpocząć pozycjonowanie nowej oferty. Na potrzeby nowości ofertowych najlepiej stworzyć osobną podstronę, dzięki czemu łatwiej nam będzie monitorować efekty kampanii PPC.


Ta krótka lista nie zamyka wszystkich możliwości, jakie stwarza użycie obu metod. Warto uzmysłowić sobie różnice miedzy pozycjonowaniem, a linkami sponsorowanymi, tak aby móc wykorzystywać je w jeszcze bardziej efektywny sposób. ---

Wyszukane rozwiązania Pierwszy wiedzowy SuperMarket

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Bardzo krótko o długim ogonie

Bardzo krótko o długim ogonie.

Autorem artykułu jest Olek Czech


Artykuł prezentuje nieco inne podejście do zdobywania wysokich pozycji w wyszukiwarce. Zamiast skupiać wszystkie działania na stronie głównej i kilku słowach kluczowych. Pozycjonowaniem objęta jest każda podstrona serwisu. Jeszcze nie wszyscy przedsiębiorcy korzystający z sieci w pełni uświadomili sobie potrzebę promocji w wyszukiwarkach, a już walka o wysokie pozycje osiągnęła kolejny poziom. Obecnie wysokie pozycje pod ogólnymi wyrażeniami, takimi jak „artykuły agd”, czy „ubezpieczenia” są prawie w całości zarezerwowane dla największych firm, dysponujących ogromnym budżetem i zapleczem technicznym. Miedzy innymi z tego powodu pozycjonerzy szukają nowych rozwiązań dla swoich klientów. Jednym z najbardziej obiecujących jest tak zwany „długi ogon”.

Technika ta jest bardzo skuteczna i opiera się na prostych i logicznych zasadach. Jej główne założenia można zaprezentować w następujący sposób: skoro wypozycjonowanie kilku ogólnych wyrażeń kluczowych może być bardzo trudne lub niemożliwe, to może lepiej pozycjonować słowa mniej popularne za to w ilości hurtowej. Po zastosowaniu tego sposobu w praktyce okazało się, że chociaż ogólne słowa kluczowe należały do najczęściej wpisywanych przez internautów w wyszukiwarkę, to właśnie słowa niszowe, za to w większej liczbie zapewniły najwięcej odwiedzin na stronie.

Strategia oparta na pozycjonowaniu dużej ilości słów mniej popularnych może generować do 80% ruchu na stronie. Bardziej szczegółowych słów kluczowych zwykle używają internauci zainteresowani konkretną informacja lub ofertą, dzięki czemu stronę odwiedzają osoby, które z dużym prawdopodobieństwem skorzystają z znajdującej się na stronie oferty. Dodatkowo bardziej niszowe słowa kluczowe są łatwiejsze i tańsze do wypozycjonowania. Najważniejszą chyba korzyścią z pozycjonowania „długiego ogona” jest fakt, że nawet w przypadku, kiedy kilka słów nie wejdzie do czołówki wyników, to i tak serwis pozostanie widoczny dla internautów, ze względu na wysokie pozycje pozostałych słów.

Niszowe, czyli jakie?

Wyrażenia ogólne nie zmonopolizowały wyszukiwarek. Internauci docierają do stron za pośrednictwem zapytań, które nigdy nie przyszłyby nam do głowy. Dzieje się tak głownie z dwóch powodów. Pierwszy jest taki, ze internauci w coraz bardziej świadomy sposób korzystają z wyszukiwarek. Wpisując bardziej szczegółowe zapytania, bardziej precyzyjnie określają obszar poszukiwań. Drugi powód, ważniejszy jest taki, ze wyobraźnia internautów nie zna granic.Właśnie dlatego „długi ogon” wymaga określonego rodzaju słów. kluczowych. Główną cechą słów z długiego ogona jest to, że bardzo precyzyjnie opisują poszukiwaną przez internautów treść.

Ciężko za precyzyjne uznać słowo kluczowe „samochody”. W odpowiedzi na takie zapytanie wyświetlą się adresy wielu setek tysięcy stron, na których choćby przypadkiem wspomniano o samochodach. Z tego powodu internauci najczęściej tworzą takie zapytania, które dodatkowo opisują o jaki samochód chodzi, np. „samochody używane Szczecin”.

Internautę, który wpisuje takie zapytanie nie interesują wszystkie samochody, chodzi o konkretne oczekiwania: samochód ma być używany i ma znajdować się na terenie Szczecina lub jego okolic. Takie kryteria będzie spełniać znacznie mniejsza ilość stron internetowych, dlatego zdobycie wysokiej pozycji pod takim słowem jest o wiele łatwiejsze, a im więcej takich słów wypozycjonujemy, tym większą szansę mamy, ze internauta wpisze któreś z nich w wyszukiwarkę.

Jak tworzyć takie słowa?

Jak zwykle niezastąpiona wydaje się metoda prób i błędów. Jednym ze sposobów może być wpisywanie propozycji w wyszukiwarkę. Niski przedział popularności wyrażenia może być dobrą wskazówką, że mamy do czynienia z odpowiednim słowem dla naszego „długiego ogona”.

Innym sposobem może być stopniowe precyzowanie słowa kluczowego.


Branża: sklepy zoologiczne

Oczywiste słowo kluczowe: artykuły zoologiczne

Słowo niszowe: artykuły zoologiczne Szczecin, pokarm dla rybek Szczecin itd.

Generalnie im więcej słów tym lepiej, należy jednak pamiętać, że zawartość strony musi odpowiadać pozycjonowanym wyrażeniom. Szukając najlepszych słów kluczowych najlepiej próbować wejść w skórę internautów i zastanowić się, jakich oni użyliby wyrażeń, gdyby szukali naszej oferty.

Jak to działa?

Duża ilość niszowych słów kluczowych to nie wszystko. Pozycjonowanie „długiego ogona” wymaga specyficznego podejścia i określonych serwowi. Pozycjonowanie „długiego ogona” najlepiej sprawdza się w przypadku rozbudowanych serwisów, które posiadają wiele podstron. Zawartość każdej podstrony pozycjonuje się osobno używając w tym celu najlepiej dwóch słów niszowych. Pozycjonowane wyrażenia umieszcza się w treści podstrony oraz w nagłówkach title oraz description. Jest to bardzo pracochłonne, ale korzyści wynikające z tej metody rekompensują poniesiony nakład pracy.

Dobrze tą metodę ilustruje przykład serwisu, który redaguje na co dzień. Otóż strona, którą się zajmuje ma charakter informacyjno-wiedzowy i porusza tematy związane z prowadzeniem działalności biznesowej w sieci. Dlatego oczywistymi słowami kluczowymi dla naszego serwisu są takie wyrażenia, jak „praktyczny e-biznes”, „marketing internetowy” i tym podobne.

Jednakże internauci trafiają na naszą stronę głównie szukając konkretnych informacji, np. na temat pozycjonowania „długiego ogona”, dlatego ta konkretna podstrona pozycjonowana jest pod słowami takimi jak „długi ogon artykuł”, czy „pozycjonowanie długiego ogona”. Każda podstrona pozycjonowana jest pod kontem jej zawartości, strona główna pod wyrażeniami ogólnymi, podstrony pod słowami niszowymi.



Posługując się jeszcze jednym przykładem. Stronę główna sklepu z artykułami biurowymi pozycjonujemy pod ogólną fraza typu „artykuły biurowe”, ale podstronę z długopisami pozycjonujemy pod wyrażeniami szczegółowymi, takimi jak „tanie długopisy”, „długopisy Szczecin”. Podobnie czynimy z każdą podstrona pamiętając, żeby użyte słowa kluczowe odpowiadały zawartości podstrony.



Pozycjonowanie „długiego ogona” wydaje się mieć duży potencjał i coraz więcej serwisów będzie pozycjonowanych w ten sposób. ---

Eactive SuperMarketing.pl

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Jak zdobyć darmowe linki pozycjonujące?

Jak zdobyć darmowe linki pozycjonujące?

Autorem artykułu jest Serhij Petryczenko


Można zdobyć darmowe linki pozycjonujące, udostępniając szablony darmowe stron www lub artykuły do przedruku zgodnie z licencją Creative Commons. Licencja Creative Commons pozwala na korzystanie i przetwarzanie utworów, udostępnionych przez twórców.

Można zdobyć darmowe linki pozycjonujące, udostępniając szablony darmowe stron www lub artykuły do przedruku zgodnie z licencją Creative Commons.
Licencja Creative Commons pozwala na korzystanie i przetwarzanie utworów, udostępnionych przez twórców.

Wikipedia podaje cztery warunki udostępniania utworów:
"Uznanie Autorstwa (ang. Attribution (BY))
zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o twórcy.

Użycie Niekomercyjne (ang. Noncommercial (NC))
zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych tylko w celach niekomercyjnych.

Bez Utworów Zależnych (ang. No Derivative Works (ND))
zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie tylko dokładnych (dosłownych) kopii dzieła, niedozwolone jest jego zmienianie i tworzenie na jego bazie pochodnych.

Na Tych Samych Warunkach (ang. Share Alike (SA))
zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie pochodnych dzieł, pod warunkiem że będą one opublikowane na takiej samej licencji."


Z wszystkich czterech warunków jedynie uznanie autorstwa jest zawsze bezwzględnie wymagane. Możliwe są kombinacje.

Na przykład artykuły do przedruku udostępnia się na zasadzie: Uznanie Autorstwa - Bez Utworów Zależnych. Oznacza to, że artykuły można publikować bez prawa ingerencji w treść, podając linki do strony www autora i serwisu, udostępniającego artykuł.

W przypadku rozpowszechniania szablonów stron www licencja creative commons może przewidywać jedynie Uznanie Autorstwa. Dozwolona jest ingerencję w treść - dostosowanie szablonu do indywidualnych potrzeb użytkownika.

Szablony można kopiować, edytować i rozpowszechniać, pozostawiając link do strony www autora w stopce na dole szablonu.
Linki do strony autora szablonu, rozsiane po internecie w setkach stron internetowych, działają jako darmowe linki pozycjonujące.

---

Serhij Petryczenko Szablony darmowe

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl