środa, 16 stycznia 2013

Dlaczego Linkme sprawdza się w pozycjonowaniu stron WWW

Dlaczego Linkme sprawdza się w pozycjonowaniu stron WWW

Autorem artykułu jest Daniel Frużyński


Jednym z najważniejszych elementów w procesie pozycjonowania strony w wyszukiwarkach internetowych jest zdobycie odpowiednio dużej liczby linków prowadzących do strony z innych stron internetowych. Jedną z metod ich pozyskania jest skorzystanie z usług systemu wymiany linków. Zasada działania takieg... Jednym z najważniejszych elementów w procesie pozycjonowania strony w wyszukiwarkach internetowych jest zdobycie odpowiednio dużej liczby linków prowadzących do strony z innych stron internetowych. Jedną z metod ich pozyskania jest skorzystanie z usług systemu wymiany linków. Zasada działania takiego systemu jest prosta: po rejestracji dostajesz specjalny skrypt (zwykle w PHP) który musisz zainstalować na swoim serwerze. Skrypt ten będzie wyświetlał na Twojej stronie WWW linki prowadzące do innych stron. Za każdy wyświetlany link dostaniesz określoną ilość punktów, za które następnie możesz umieścić swój link lub linki na innych stronach systemu.

Jednym z takich systemów wymiany linków jest Linkme. System ten wybrałem nieprzypadkowo: jest to system wymiany linków trwałych, to znaczy że raz umieszczony na określonej stronie link pozostanie tam i nie musisz się obawiać że nagle zniknie, zastąpiony innymi linkami należącymi do systemu. Dodatkowym atutem systemu Linkme jest podział wszystkich dodanych do niego stron na Elite i Slim. Do kategorii Elite trafiają strony które mogą liczyć na wysoką ocenę w wyszukiwarkach, czyli głównie strony zawierające ciekawe i unikalne treści. Z kolei do kategorii Slim zostaną zakwalifikowane pozostałe strony, które nie mogą liczyć na wysoką ocenę w wyszukiwarkach. Chodzi tutaj głównie o strony zawierające treści które można znaleźć na innych stronach w Internecie, albo takie gdzie jest mało treści a za to dużo linków. Dlatego w tej kategorii dużo jest stron z opisami Gadu-Gadu, sennikami, tekstami piosenek czy katalogów stron.

Linki systemu Linkme można wyświetlać na własnej stronie na dwa sposoby: jako zwykłe linki, lub jako boksy. Gdy wybierze się ten drugi sposób, oprócz samego linku wyświetlany jest także dodatkowy tekst obok linku. Oczywiście istnieje możliwość ustawienia ilości linków która ma się pojawić na stronie.

Warto też wspomnieć że system Linkme akceptuje tylko strony zaindeksowane w Google - jeżeli strona nie jest jeszcze zaindeksowana lub jest zbanowana, nie zostanie przyjęta do systemu. Co więcej, system dokładnie analizuje też podstrony dodawanych serwisów, i za każdą z nich przyznaje inną liczbę punktów, zależną od łącznej oceny strony. Na ocenę tą składają się m.in. Page Rank strony, ilość linków wychodzących, położenie linków systemu Linkme, ich ilość i sposób wyświetlania: linki czy boksy.

Dodatkową zaletą systemu Linkme jest też rozdzielenie stron od linków które sami chcemy otrzymać - dzięki takiemu rozwiązaniu można umieścić skrypt wyświetlający linki na jednej stronie, i zażyczyć sobie aby system wyświetlał linki prowadzące do innej strony. Dla tych linków istnieje też możliwość przypisania do czterech różnych opisów które będą losowane podczas umieszczania linku na stronach. Oczywiście istnieje możliwość ustawienia ilości linków dodawanej codziennie i całkowitej ilości linków która ma być utworzona.

Ostatnią zaletą systemu Linkme jest program partnerski, dostępny dla wszystkich zarejestrowanych osób. Dzięki niemu polecając inne osoby można dodatkowo otrzymać 10% ilości punktów które zdobędą polecone osoby. Rozwiązanie to dodatkowo podnosi atrakcyjność tego systemu. ---

Autor tego artykułu, Daniel Frużyński, prowadzi serwis Poradnik Webmastera

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Wyszukiwarki internetowe

Wyszukiwarki internetowe

Autorem artykułu jest Katarzyna Sowa


Wyszukiwarki internetowe Dla większości z nas Internet równoznaczny jest z otwartym oknem wyszukiwarki. To właśnie z jej pomocą zazwyczaj poszukujemy informacji, strona wyszukiwarki jest też zwykle miejscem, z którego rozpoczynamy wędrówkę po Sieci. Świadczą o tym m.in. dane statystyczne (... Wyszukiwarki internetowe

Dla większości z nas Internet równoznaczny jest z otwartym oknem wyszukiwarki. To właśnie z jej pomocą zazwyczaj poszukujemy informacji, strona wyszukiwarki jest też zwykle miejscem, z którego rozpoczynamy wędrówkę po Sieci. Świadczą o tym m.in. dane statystyczne (comScore) – w sierpniu 2007 r. z wyszukiwarki internetowej skorzystało 750 mln internautów, którzy w sumie wysłali aż 61 mld zapytań (z czego prawie 1,3 mld zadano w Polsce).

Wyszukiwarki wertykalne


Wyszukiwarki wertykalne są odpowiedzią na szybko zwiększającą się ilość i różnorodność danych w Internecie. Obejmują one swoim zasięgiem tylko wybrane dziedziny wiedzy i dlatego, pomimo mniejszej liczby zaindeksowanych dokumentów, są w stanie zwracać bardziej dopasowane do zapytania wyniki. Wysoka jakość otrzymywanych wyników związana jest przede wszystkim z faktem, że wyszukiwarki wertykalne indeksują zazwyczaj dokumenty pochodzące z wyselekcjonowanych dobrych jakościowo źródeł. Wyszukiwarki wertykalne stają się coraz bardziej popularne wśród internautów, a wielu ekspertów uważa, że właśnie w tym kierunku rozwijać się będzie branża wyszukiwania informacji.

Wyszukiwarki zasobów SEM

Przykładem wyszukiwarki wertykalnej może być wyszukiwarka zasobów SEM.
Marketing internetowy w wyszukiwarkach, bo to pojęcie kryje się pod skrótem SEM, jest dyscypliną wiedzy, która w ciągu ostatnich kilku lat przeszła gwałtowny rozwój. W Internecie znajduje się wiele, lepszych i gorszych, serwisów oferujących wiedzę z tego tematu. Używając zwykłej wyszukiwarki i przeszukując Sieć pod kątem zagadnień związanych z SEM trudno jednak odnaleźć wartościowe informacje z tej dziedziny, ponieważ na pierwszych miejscach w wynikach wyszukiwania pojawiają się zwykle oferty firm z branży, a nie teoretyczne informacje.
W odróżnieniu, wyszukiwarka zasobów SEO/SEM posiada w swoim indeksie dokumenty pochodzące z wartościowych serwisów branżowych, blogów eksperckich, for zajmujących się tematyką SEO / SEM, itp. Dzięki specjalnemu wyselekcjonowaniu źródeł pochodzenia informacji, wyniki zwracane przez taki rodzaj wyszukiwarki są o wiele bardziej dopasowane do zapytania i posiadają większą użyteczność dla internautów.

Polskim przykładem wyszukiwarki zasobów SEM jest wyszukiwarka udostępniona przez agencję Bluerank – http://szukaj.bluerank.pl/. W jej bazie znajdują się dokumenty pochodzące z kilkudziesięciu najlepszych polskich i zagranicznych źródeł - serwisów poruszających tematykę SEO / SEM.
---

specjalista SEM

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

wtorek, 8 stycznia 2013

Każde słowo ma swoją wartość

Każde słowo ma swoją wartość

Autorem artykułu jest Grzegorz Miłkowski


Czym jest usługa ukryta pod zagadkową nazwą pozycjonowanie lub kryptonimem SEO. Spora grupa firm zajmujących się promocją i reklamą w wirtualnym świecie posiada już w swojej ofercie tę, dla niektórych tajemniczo brzmiącą, propozycję. Czy jest to skuteczna forma promocji i czy warto w nią inwestować? Wyszukiwarki internetowe (takie jak np. Google, Windows Live Search, Yahoo itp.) są niezmierzoną i ciągle w dużym stopniu nieodkrytą w Polsce metodą skutecznej promocji. Najprostszą definicją opisującą pozycjonowanie stron internetowych - SEO (ang. Search Engine Optimization), to stwierdzenie, iż są to działania mające na celu wypromowanie serwisu internetowego tak, by ten po wpisaniu odpowiednich słów kluczowych, zajmował jak najwyższe miejsce w naturalnych wynikach wyszukiwania wyszukiwarek.

Audytor na stronie www

Działania związane z pozycjonowaniem serwisu powinny rozpocząć się od przeprowadzenia dokładnego „audytu” strony www, której dotyczą. Ma on na celu umożliwienie przygotowania listy słów kluczowych, które w jak najdokładniejszym stopniu będą oddawały „ducha” witryny poddanej zabiegowi pozycjonowania. Użyte słowa kluczowe powinny łączyć się z jej treścią i pokrywać się ze słowami i frazami znajdującymi się w tekstach na kolejnych podstronach serwisu.

Wielkie przekręty

Wzrost znaczenia pozycjonowania zbiegł się w czasie z monopolizowaniem rynku wyszukiwarek internetowych przez Google. Wcześniej sformatowanie strony w sposób, zapewniający jej pojawianie się na szczytowych pozycjach w rankingach, nie stanowiło wielkiego wyzwania. Położenie serwisu opierało się wówczas głównie na podanych przez projektanta strony słowach kluczowych w nagłówku. Jednakże sytuacja ta spowodowała pokusę manipulowania wynikami poprzez odpowiedni dobór haseł, często nie mających nic wspólnego z rzeczywistą tematyką witryny. Jak powszechnie wiadomo, tam gdzie jest pokusa, znajdą się i osoby, które zechcą z niej skorzystać. Efektem łatwości z jaką można było wpływać na wyniki zwracane przez wyszukiwarki, było pojawianie się wielu osób, które wykorzystywały te luki.

Wynikiem powszechności tego procederu było podjęcie prób ucywilizowania zasad związanych z SEO, co w wyniku pewnej ewolucji, doprowadziło do oparcia działania wyszukiwarek o zliczającą linki analizę topologii sieci (przykładem jest tutaj Google). Zabieg ten znacznie podniósł poziom trudności pozycjonowania stron internetowych. Skuteczność na polu SEO nie była już w zasięgu ręki przeciętnego internauty, lecz grupy osób posiadających odpowiednią wiedzę, które zaczęły specjalizować się w pozycjonowaniu serwisów www.

Pozycjonowanie to przede wszystkim skuteczny marketing

Wiele osób zada sobie z pewnością pytanie o sens całej tej „zabawy”. W tym miejscu najlepiej odwołać się do badań, które dowodzą, że statystyczny użytkownik Internetu, wpisując interesującą go frazę do wyszukiwarki, koncentruje się tylko na kilku pierwszych wynikach wyświetlonych na ekranie. Serwisy będące na kolejnych pozycjach, albo nawet na dalszych podstronach wyszukiwarki, mają minimalne szanse na bycie zauważonymi. W przypadku prowadzenia firmy, skuteczne wypozycjonowanie strony może przyczynić się do sukcesu biznesu w stopniu równym, co „klasyczna” reklama w tradycyjnych mediach.

Poszukiwania informacji o produktach, większość z nas rozpoczyna od przeglądnięcia zasobów Globalnej Sieci, a dopiero w przypadku braku oczekiwanych efektów tej metody, przenosi poszukiwania do reala. Nie trzeba chyba dodawać, jak ważne jest wówczas dobre miejsce serwisu np. w wynikach Google’a, które może mieć niebagatelny wpływ na nasz sukces.

Każde słowo ma swoją wartość

W tym miejscu z pomocą przychodzą tzw. pozycjonerzy, których zadaniem jest „wywindowanie” danej witryny w naturalnych wynikach wyszukiwania. Nie jest to jednak zawsze proste – stopień trudności zależny jest od wybranych słów kluczowych, opisujących profil działalności danej witryny. W przypadku fraz popularnych, takich jak np. meble, bielizna, tłumaczenia, czy projekty domów, pozycjonowanie strony będzie żmudnym i drogim procesem.

„Wielu klientów nie zdaje sobie często sprawy z wysokich kosztów pozycjonowania popularnych i ogólnych słów ” – mówi Marek Błyszczek, pozycjoner z serwisu www.AdSeo.pl – „Skuteczniejszą i przede wszystkim tańszą metodą pozycjonowania stron www jest sprecyzowanie wpisywanych do wyszukiwarki słów kluczowych. W efekcie umożliwia to dotarcie dokładnie do takiego odbiorcy, jaki nas interesuje.”

W takiej sytuacji, osoba odpowiedzialna za pozycjonowanie strony www powinna pomóc klientowi dobrać słowa w jak najdokładniejszym stopniu odzwierciedlające jego działalność. Za przykład niech posłużą „meble”, czyli wyraz popularny, którego wypozycjonowanie nie będzie należało do łatwych zadań. W takim przypadku należy sobie postawić kilka pytań „pomocniczych”, mających na celu uściślenie opisu działalności klienta. Informacjami jakie można wówczas dodać są m.in. lokalizacja i uszczegółowienie rodzaju prowadzonych usług. Przykładowym efektem takiej konkretyzacji opisu będą frazy: „meble klasyczne”, „meble do jadalni”, „meble kuchenne”, dodatkowo wspomagane nazwą miejscowości, jeśli działalność prowadzona jest lokalnie, czyli np. „meble klasyczne Kraków”.

Zabieg ten spowoduje również obniżenie kosztów pozycjonowania witryny, które byłyby znacznie wyższe tylko dla słowa „meble”. Kolejnym profitem wynikającym z takiej optymalizacji, jest uniknięcie przypadkowych wejść na stronę internetową przez osoby z drugiego końca kraju, które np. szukają plastikowych krzeseł. Czynności te zaowocują dotarciem do targetu, zainteresowanego dokładnie takim produktem lub usługą, jaką oferuje dany przedsiębiorca. Starannie opisując rodzaj działalności, za pomocą odpowiedniego doboru słów kluczowych, sprawiamy, że internauta po wpisaniu w wyszukiwarce interesującego go zagadnienia, z dużą dozą prawdopodobieństwa, trafi na naszą stronę www.

Między piekłem…

Zamawiając usługę pozycjonowania w jakieś firmie, trzeba mieć świadomość faktu, że nie jest to proces szybki i nie należy oczekiwać natychmiastowych efektów. Skutecznemu i długotrwałemu wypozycjonowaniu witryny internetowej na wybrane słowa kluczowe trzeba poświęcić od kilku tygodni, do nawet dwóch lat. Oczywiście można natknąć się na ogłoszenia, w których oferuje się pozycjonowanie strony klienta w ekspresowym tempie. Warto uświadomić sobie jednak fakt, iż niosą one ze sobą zagrożenia tzw. „banem”, w przypadku wykorzystywania nieetycznych metod, lub nałożeniem filtra spychającego witrynę na niższe pozycje w wyszukiwarkach, w przypadku nieumiejętnego posługiwania się narzędziami pozycjonerskimi (np. szybko dodając linki).

„Nie należy dać się zwieść pierwszym okresem, gdyż wówczas wyniki są rzeczywiście rewelacyjne i widoczne już po krótkim czasie” – stwierdza Anna Sikorska, kierownik działu SEO/SEM w Grupie Adweb – „Trzeba pamiętać jednak o tym, że mechanizmy obronne wyszukiwarek, takich jak np. Google, są już na tyle zaawansowane, iż serwis korzystający z takich metod pozycjonowania jest bardzo szybko wykrywany i wpisywany na czarną listę. W ten prosty sposób można daną domenę skazać na długotrwałą banicję poza indeksami wyszukiwarek.”

Wśród metod niezgodnych z kodeksem znajdują się m.in.: wprowadzanie słów kluczowych sprzecznych z treścią witryny, ukrywanie ich poprzez użycie tekstu w kolorze tła, stosowanie ukrytych warstw, czy tzw. „cloaking”, czyli serwowanie robotom wyszukiwarek specjalnie spreparowanej wersji strony.

…a niebem

Na co więc pozwala „kodeks uczciwego pozycjonera”? Wśród etycznych sposobów podnoszenia pozycji strony internetowej w rankingach najprostszymi przykładami są:
- czytelne opisywanie linków i odnośników,
- stosowanie prostych adresów,
- dopisywanie witryny do katalogów tematycznych,
- wprowadzenie mapy strony, ułatwiającej jej zindeksowanie wyszukiwarkowym robotom.
Podczas procesu pozycjonowania należy również bezwzględnie przestrzegać praw autorskich, zasad umieszczania znaków towarowych oraz praw związanych z publikacją informacji w Internecie.

Stosując m.in. powyższe metody, można mieć pewność, że nie spotka nas żadna sankcja, a jedynym ich efektem będzie ewentualna wspinaczka witryny w wynikach wyszukiwarek. Trzeba mieć jednak świadomość, że uzyskana dobra pozycja nie jest wieczna i należy bezustannie dbać o jej utrzymanie, gdyż Globalna Sieć pełna jest pretendentów chcących zająć nasze miejsce.

Zlecenie dla zawodowca

Na koniec warto odpowiedzieć na pytanie, czy próbować pozycjonować stronę we własnym zakresie, czy lepiej zlecić to zadanie profesjonaliście? W przypadku niszowej tematyki serwisu lub prywatnego charakteru strony, można pokusić się o samodzielną pracę. Zadanie tego typu nie powinno stanowić problemu, nawet dla osób dysponujących tylko podstawową wiedzą z zakresu SEO. Jeszcze nie tak dawno przykładem takiej łatwej do wypozycjonowania frazy był „wypas owiec w Bieszczadach” (w ostatnim czasie zwrot zaanektowany przez pozycjonerów).

W przypadku witryn zawierających popularniejsze treści oraz komercyjnych celów pozycjonowania serwisu (np. różnego rodzaju sklepy, usługi itp.) osiągnięcie oczekiwanych efektów może nie być takie proste. Warto wtedy rozważyć zlecenie tej pracy osobom doświadczonym, gdyż nieumiejętne działania niosą ze sobą wspomniane wcześniej przykre konsekwencje.

„Z pozycjonowaniem jest jak z drobnymi pracami naprawczymi – teoretycznie możemy zrobić to sami. Samodzielnie możemy pomalować mieszkanie, położyć tapety i kafelki czy wymienić gniazdka elektryczne. Pytanie tylko, czy nie lepiej zlecić to zaufanej firmie, by mieć pewność, że farba nie odpryśnie, tapeta nie zacznie odklejać się od ściany, a kafelki nie spadną nam na głowę?” - mówi Anna Sikorska – „Tak samo jest z działaniami SEO – pozycjonować stronę można samemu, po co jednak ryzykować? Czy nie lepiej oddać tego w ręce doświadczonych specjalistów, by mieć pewność, że witryna nie zostanie zbanowana czy ukarana filtrem? Przecież lepiej od początku robić coś dobrze, niż po fakcie naprawiać szkody – czasami juz nieodwracalne.”

Dodatkowym atutem zlecenia takiej pracy „zawodowcowi”, jest również pomoc w odpowiednim doborze słów kluczowych. Zapewnia to dotarcie serwisu do grupy osób zainteresowanych asortymentem dokładnie takim, jaki on oferuje. Warto być świadomym faktu, że metoda ta zapewnia wielokrotnie wyższą efektywność trafiania do targetu, niż nawet najlepsza reklama w tradycyjnych mediach branżowych. ---

Grupa Adweb Planowanie i prowadzenie kampanii promocyjnych w Internecie, kreacja wizerunku, budowanie strategii komunikacyjnej w Sieci oraz tworzenie witryn i serwisów www. ADWEB.PL 2BE.PL

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Pozycjonowanie strony WWW w wyszukiwarkach internetowych - linki

Pozycjonowanie strony WWW w wyszukiwarkach internetowych - linki

Autorem artykułu jest Daniel Frużyński


Pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach za pomocą wymiany linków Pozycjonowanie stron internetowych w wyszukiwarkach jest złożonym procesem, obejmującym wiele różnych czynności. Jedną z nich jest zdobywanie linków prowadzących do strony z innych stron internetowych. Warto tutaj też zwrócić uwagę na to aby linki były "jednostronne" - oznacza to że istnieje tylko link ze strony A do strony B, ale nie ma linku prowadzącego w drugą stronę (od strony B do strony A).

Najłatwiej zdobyć jest linki w katalogach - wystarczy tylko wypełnić odpowiedni formularz zgłoszeniowy na stronie katalogu i poczekać kilka dni na zatwierdzenie zgłoszenia. Tutaj polecam przede wszystkim katalogi istniejące przy największych portalach.

Drugą metodą jest wymiana linkami z innymi stronami (najlepiej o zbliżonej tematyce). W takim przypadku często trzeba się również umieścić link zwrotny na własnej stronie. Można jednak znaleźć sposoby na uzyskanie linku do własnej strony bez konieczności umieszczania linka zwrotnego - jedną z nich jest udostępnienie czegoś za darmo w zamian za link do własnej strony internetowej, np. publikacja darmowych artykułów które inni mogą umieścić na własnej stronie internetowej.

Kolejną metodą którą można wykorzystać jest skorzystanie z jednego z serwisów poświęconych wymianie linków. Serwisy tego typu mogą oferować linki dynamiczne lub statyczne. Linki dynamiczne są umieszczane na stronach na pewien czas - po jego upłynięciu link jest przesuwany na kolejną stronę. Ich przeciwieństwem są linki statyczne - po umieszczeniu na określonej stronie, link jest tam już na stałe i pozostanie tam chyba że wystąpi coś co jest niezależne od samego serwisu wymiany linków (np. strona zostanie skasowana, albo jej właściciel zrezygnuje z korzystania z systemu).

Z punktu widzenia wyszukiwarek bardziej opłaca się skorzystać z systemów wymiany linków statycznych. Jednym z takich systemów jest Linkme. Dodanie własnej strony do systemu jest proste - trzeba wypełnić odpowiedni formularz i pobrać archiwum z plikami instalacyjnymi. Pliki te trzeba wrzucić na serwer i dodać dwie linie do kodu strony. Wymogiem jest jedynie aby strona była napisana w PHP (ASP i inne technologie niestety nie są na razie wspierane). Osobno należy dodać linki do swojej strony - podaje się m.in. adres strony, opis jaki ma się pojawić w linku oraz ile linków dziennie ma być dodawane.

Warunkiem koniecznym do zaakceptowania strony w Linkme jest aby strona była zindeksowana w Google (jest to zabezpieczenie przed dodawaniem do systemu stron które mają bana w Google). Warto także wspomnieć o podziale stron na Elite (strony wartościowe) i Slim (strony o niskiej wartości z punktu widzenia wyszukiwarek, m.in. te zawierające mało tekstu, lub tekst występujący często na innych stronach internetowych. Do tej grupy zaliczają się m.in. strony z opisami gg, sennikami czy tekstami piosenek).

Omówione tutaj zagadnienie zdobywania linków prowadzących do własnej strony WWW jest zaledwie jednym z pośród wielu o których warto wiedzieć pozycjonując własną stronę w wyszukiwarkach, ale niestety omówienie ich wykracza poza ramy tego artykułu. Możesz jednak przeczytać o nich w ebooku Pozycjonowanie dla początkujących. ---

pozycjonowanie,seo,webmaster,webmastering

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Pozycjonowanie stron internetowych

Pozycjonowanie stron internetowych

Autorem artykułu jest Grzegorz G


Firmowa strona internetowa powinna informować o charakterze prowadzonej działalności, obszarze jej działania oraz informować o sposobie nawiązania kontaktu. Dopiero wtedy pozycjonowanie takiego serwisu ma sens. Nie ma nic gorszego jak wysoka pozycja w wyszukiwarkach i niewielkie zainteresowanie potencjalnych klientów.

Pozycjonowanie stron internetowych to operacja, która jest konieczna po zakończeniu budowania serwisu. Aby pozycjonowanie przyniosło oczekiwane efekty, sama witryna internetowa powinna spełniać podstawowe zadania.
Projektowanie każdej profesjonalnej strony internetowej powinny towarzyszyć jasno sprecyzowane cele. Do najważniejszych z nich można zaliczyć:
• publikowanie informacji o firmie, produktach oraz usługach,
• dostarczenie aktualnych wiadomości dotyczących właściciela strony internetowej,
• wspieranie działu obsługi klienta,
• opis realizacji zamówień,
• budowanie świadomości marki.
Po zakończeniu powyższych działań można przystąpić do realizacji pozycjonowania strony internetowej. Jednak w międzyczasie można dodatkowo podnieść atrakcyjność firmowej strony www. Czynności, które mogą nam w tym pomóc to m.in.:
• oferta handlowa – bardziej szczegółowa informacja o branży, w której firma prosperuje. Informacja nie musi (a czasami nawet nie powinna) zawierać cen produktów czy usług. Konieczny natomiast jest dokładny opis oferowanych towarów i usług. Bardzo dobrze, jeśli na stronie internetowej oferta podzielona jest na tematyczne grupy. To poprawia czytelność. Niezbędne jest także oddzielenie usług od towarów,
• listy referencyjne – każda firmowa strona internetowa powinna zawierać listę klientów jako uzupełnienie informacji o firmie,
• aktualności – odrębny obszar, najlepiej na głównej stronie strony internetowej, gdzie zamieszczone są informacje powiązane z bieżącą działalnością firmy (promocje, wydarzenia),
• wyszukiwarka w serwisie – jest to wyszukiwarka w odniesieniu do zawartości danej strony internetowej. Znacznie zwiększa atrakcyjność strony internetowej i poprawia jej ergonomię. Wyszukiwarka jest niezbędna na stronie internetowej z dużą ilością informacji.
Sam proces pozycjonowania strony internetowej nie przyniesie nam dużych zysków jeśli powyższe założenia dotyczące projektowania witryny internetowej nie zostaną spełnione. Dlaczego? Ponieważ posiadanie wysokiej pozycji w wyszukiwarkach internetowych nie oznacza, że klient skorzysta z usług danego serwisu czy dokona w nim zakupu. Często spotykanym przypadkiem jest fakt opuszczania stron internetowych przez internautów, którzy nie potrafią znaleźć odpowiednich działów w odwiedzanym serwisie. Pamiętajmy więc, by wraz z pozycjonowaniem strony internetowej pamiętać o zachowaniu pewnego kanonu przy projektowaniu własnego serwisu.

---

www.ITG.net.pl

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl