wtorek, 8 stycznia 2013

Narzędzia pozycjonera - przydatne toolbary do przeglądarki Mozilla Firefox.

Narzędzia pozycjonera - przydatne toolbary do przeglądarki Mozilla Firefox.

Autorem artykułu jest Maciej Skibiński


Krótka charakterystyka przydatnych toolbarów do przeglądarki Mozilla Firefox - WebSEO toolbar oraz SeoQuake. Są to narzędzia, które nie powinny być obce żadnemu pozycjonerowi. Życie pozycjonera to ciężki kawałek chleba, głównie z uwagi na ogromną konkurencję w tej dziedzinie oraz kompleksowość świadczonych przez pozycjonerów usług. Zawodowi pozycjonerzy starają się ułatwić sobie ciężką i mozolną pracę wszelkimi sposobami, dzięki czemu powstaje wiele narzędzi pozwalających w jakiś sposób ogarnąć całość zagadnienia pozycjonowania.
Postaram się przedstawić dwa narzędzia dostępne do przeglądarki Mozilla Firefox – WebSEO toolbar oraz SeoQuake. Oczywiście na rynku podobnych pasków dostępnych jest o wiele więcej, jednak te dwa należą do moich ulubionych i zawierają wszystkie niezbędne opcje i wzajemnie się uzupełniają.

WebSEO toolbar to narzędzie uniwersalne charakteryzujące się przejrzystością i możliwością analizy strony pod kątem optymalizacji SEO. Jest to jedna z jego podstawowych funkcji. W skład funkcji SEO wchodzą takie narzędzia jak badanie ilości linków do strony, kontrola PageRanku, czy kontrola indeksowania podstron serwisu. Oprócz tych przydatnych funkcji pasek ma wbudowaną wyszukiwarkę korzystającą ze wszystkich najważniejszych serwisów – Google, Hm?, Netsprint, Yahoo, MSN, Onet, WP. Znajdziemy także zestaw przydatnych linków dla każdego pozycjonera SEO, połączonych z centrum informacyjnym SEO, aby użytkownik był ciągle na bieżąco. Ciągle aktualizowane informacje ze świata pozycjonowania zapewniają dostęp do wszystkich nowinek, dodatkowo wzbogacone o opcję chata zapewniają kontakt z innymi pozycjonerami. Ostatnią istotną cechą tego narzędzia jest ochrona prywatności – pozwala blokować pop-upy, czyścić pliki cookies, cache oraz historię odwiedzin stron. Naturalnie wbudowana jest także moduł aktualizujący narzędzia wraz z pojawieniem się updateów.
Warto także wspomnieć, co zaznacza producent, że jest to aplikacja całkowicie darmowa, pozbawiona jest spyware-u, wirusów i reklam, oraz nie wymaga podawania danych osobowych.

Drugie narzędzie, SeoQuake, jest podobne do WebSEO toolbar z założeń, jednak kładzie nacisk na inne aspekty optymalizacji. Razem świetnie się uzupełniają oferując użytkownikowi kompletny zestaw narzędzi czyniących pozycjonowanie lżejszym.
Po instalacji SeoQuake dokonujemy wyboru zestawy narzędzi, z którego chcemy korzystać. Warto pokusić się o zaznaczenie kompletnego zestawu aby odkryć bogactwo udostępnionych przez twórców opcji. Podstawowe funkcję są dostępne z dwóch poziomów – poziomu Google (pod wynikami w przeglądarce SeoQuake dodaje swoją stopkę zawierającą istotne dla pozycjonera informacje, m.in. PageRank strony, pozycja strony głównej w indeksie Google, MSN, Yahoo, itp.) oraz z poziomu paska narzędzi (zawiera wszystkie opcje z Google oraz szereg dodatkowych).
Wśród najciekawszych funkcji należy wymienić, wspomniane już wcześniej: PageRank, nr w indeksie podstawowych wyszukiwarek, oraz dodatkowe: ilość linków wewnętrznych oraz zewnętrznych, czy narzędzie do badania gęstości słów kluczowych w ciele strony. Naturalnie nie sposób scharakteryzować wszystkich narzędzie dostarczanych przez SeoQuake, ponieważ jest ich wiele, dodatkowo umożliwia użytkownikowi elastyczną kontrolą dostępnych narzędzi. Można własnoręcznie zmienić wiele ustawień i dostosować do indywidualnych preferencji. W celu dokładniejszych informacji polecam odwołać się do stron domowych programów - WebSEO toolbar, SeoQuake.
Chciałbym każdemu początkującemu pozycjonerowi polecić opisane przeze mnie narzędzia (bo jestem pewien, że ktoś kto zajmuję się pozycjonowaniem od jakiegoś czasu korzysta z nich bez wątpienia), gdyż w istotny sposób poprawiają one wydajność pracy i pozwalają efektywnie kontrolować pozycję i jakość naszych serwisów.
---

Maciej Skibiński Agencja Interaktywna Krakweb.pl Kraków. Nasza firma specjalizuje się e projektowaniu stron www, pozycjonowaniu stron, projektowaniu graficznym, fotografii, wdrażaniu systemów CMS. Kraków 2007

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Klikalność wyników wyszukiwania Google, czyli jak działa nasza podświadomość?

Klikalność wyników wyszukiwania Google, czyli jak działa nasza podświadomość?

Autorem artykułu jest Maciej Skibiński


Artykuł zawiera opis badań przeprowadzonych przez naukowców z Uniwersytetu Cornella w USA. Badanie zostało przeprowadzone metodą eyetrackingu i pozwala wyciągnąć ciekawe wnioski na temat zachowań użytkowników wobec pierwszej strony wyników Google. Czy zastanawialiście się kiedyś, korzystając z Google, jak wasza podświadomość i odruchy ograniczają i zawężają wyniki zwracane przez wyszukiwarkę?
Trójka pracowników naukowych Uniwersytetu Cornella (Ithaca, Stan Nowy Jork, USA) Laura A. Granka, Thorsten Joachims oraz Geri Cay przeprowadziła szczegółowe badania typowego rozkładu kliknięć na pierwszej stronie wyników Google na przykładowe zapytanie. Badanie zostało oparte na metodzie tzw. eyetrackingu, czyli śledzenia za pomocą specjalnego urządzenia ruchu gałek ocznych badanych osób – w tym wypadku użytkowników Google.

Badanie w wyraźny sposób pokazuje, na których miejscach strony z wynikami skupiamy swój wzrok oraz jak dużo czasu poświęcamy na wpatrywanie się w dany obszar, a co za tym idzie, jakich dokonujemy wyborów. Okazuje się, że nasz wzrok najpierw wędruje na pierwsze trzy pozycje wyników z dość znaczną przewagą, rzecz jasna miejsca na szczycie. Dodatkowo często spoglądamy na pasek wyszukiwania oraz na reklamy – także reklama na samej górze ma zdecydowanie większe zainteresowanie.
Gdy przeanalizujemy rozkład kliknięć okazuje się, że pierwsza pozycja absorbuje 56.36% ogólnej liczby kliknięć, a użytkownik spędza 28.43% czasu na czytaniu opisu pod pierwszym miejscem. Jasnym staje się, że pozostałe wyniki zdobywają zaledwie ułamek uwagi poświęconej pierwszemu miejscu – uśredniając około 2% ogólnej liczby kliknięć.

Badania wykazały także inną ciekawą zależność występującą w pierwszej dziesiątce wyników. Okazuje się, że 7 pozycja cieszy się mniejszym zainteresowaniem niż pozycje znajdujące się dalej, czyli od 8 do 10. Dzieje się tak dlatego, że siódma pozycja leży poza obszarem wzroku przeciętnego użytkownika na bazowej stronie bez przewijania (zakładając standardową rozdzielczość ekranu oraz wielkość czcionki w przeglądarce). W przypadku gdy użytkownik zdecyduje się na przewijanie strony, zwykle przewija do końca i ewentualnie skupia się na pozycjach ostatnich, czyli 8,9 i 10. Warto jeszcze zaznaczyć, że z tej ostatniej trójki pozycja 9 cieszy się najmniejszym zainteresowaniem.

Kolejnym aspektem badania rozkładu kliknięć było określenie ilości przeglądanych przez użytkownika wyników pod i nad wynikiem docelowym. Wynika z tego że użytkownik zanim kliknie na pierwszą pozycję, przegląda jedną pozycję niżej, a już w przypadku miejsca siódmego jest to kwestia sześciu wyników nad i trzech pod tym miejscem.

Informacje o badaniach zostały zaczerpnięte ze strony Distribution of Clicks on Google’s SERPs. Polecam lekturę tego dokumentu, ponieważ można zapoznać się z komentarzami na temat wiarygodności przeprowadzonych testów. Dwa aspekty rzucają cień na wyniki: mała liczba zbadanych użytkowników (26 osób) oraz narzucenie testowych szukanych fraz.

Chciałbym na końcu jeszcze raz wszystkim gorąco polecić zwrócenie uwagi na tego typu badania, ponieważ niezależnie od stopnia ich miarodajności, pokazują dlaczego tak istotne podczas pozycjonowania strony jest uzyskanie jak najwyższej pozycji w indeksie Google. ---

Maciej Skibiński Agencja Interaktywna Krakweb.pl Kraków. Nasza firma specjalizuje się e projektowaniu stron www, pozycjonowaniu stron, projektowaniu graficznym, fotografii, wdrażaniu systemów CMS. Kraków 2007

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Pozycjonowanie stron - kilka słów o przydatnym narzędziu, Google Monitorze.

Pozycjonowanie stron - kilka słów o przydatnym narzędziu, Google Monitorze.

Autorem artykułu jest Maciej Skibiński


Opis oraz praktyczne porady dotyczące Google Monitora - przydatnego narzędzia każdego pozycjonera. Co to jest? Jak z niego korzystać? Jakie są jego podstawowe funkcje i jak ich używać? Jak ułatwia pozycjonowanie? Free Monitor for Google, bo tak brzmi pełna nazwa programu, jest to darmowy software ułatwiający pracę webmasterom oraz pozycjonerom SEO. Jego działanie opiera się wysyłaniu zapytań składających się z wybranych słów kluczowych do witryn Google (uwzględnia wiele języków) i podawaniu pozycji danej witryny w wynikach.

Użytkownik zostaje postawiony przed przyjaznym i bardzo przejrzystym interfejsem. Zawiera szereg przydatnych opcji, np.: adres proxy, przez które chcemy się łączyć, limit wyników, państwo (region) Google. Po właściwym skonfigurowaniu przechodzimy do dodania zestawu badanych stron oraz słów kluczowych na jakie chcemy te strony pozycjonować.

Program wysyła zapytanie do wybranej witryny Google i zwraca nam wyniki w postaci pozycji jakie nasza strona zajmuje na podane przez nas słowa kluczowe. Przy ponownym wysłaniu zapytania program informuje nas, czy strona awansowała czy też została zdegradowana w wynikach Google. Program dodatkowo przechowuje skrócone statystyki dla każdej z witryn.

Tak to wygląda w teorii a praktyka niewiele od niej odbiega.
Zobrazuję to na przykładzie:
Pozycjonując stronę http://www.krakweb.pl dodaję ją do Google Monitora i ustawiam słowa kluczowe na pozycjonowanie Kraków, projektowanie stron Kraków i sprawdzam jakie są wyniki. Następnie dokonuję pewnych zmian w strukturze strony, czyli przeprowadzam tzw. optymalizację: dodaję stopkę, nagłówki h1…6, linki wewnętrzne oraz zewnętrzne, itp. Wszystkie te operacje powinny poprawić pozycję naszej strony, więc za pomocą Google Monitora możemy w łatwy sposób na bieżąco sprawdzać rezultaty. ---

Maciej Skibiński Agencja Interaktywna Krakweb.pl Kraków. Nasza firma specjalizuje się e projektowaniu stron www, pozycjonowaniu stron, projektowaniu graficznym, fotografii, wdrażaniu systemów CMS. Kraków 2007

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

wtorek, 25 grudnia 2012

Zgłaszanie witryn do katalogów

Zgłaszanie witryn do katalogów

Autorem artykułu jest Jarosław Miazga


Wiemy, że sukces danej witryny jest zależny od dobrej pozycji w wyszukiwarkach, a dobra pozycja od ilości linków zwrotnych do twojej witryny. Dodawanie stron do katalogów jest uniwersalnym sposobem na zdobycie linków do twojej witryny. Dodając stronę do katalogów powinniśmy nie tylko wystąpić z zało... Wiemy, że sukces danej witryny jest zależny od dobrej pozycji w wyszukiwarkach, a dobra pozycja od ilości linków zwrotnych do twojej witryny. Dodawanie stron do katalogów jest uniwersalnym sposobem na zdobycie linków do twojej witryny. Dodając stronę do katalogów powinniśmy nie tylko wystąpić z założeniem "Dodam szybko stronę i po sprawie" Wiele osób odwiedza dobre katalogi stron i znajduje wpisy, które w zupełności nie pasują do wybranej kategorii (dotyczy to katalogów bez moderacji), więc je ignorują. Jeżeli twoja strona jest dobrze dodana to z pewnością każdy będzie nią zainteresowany. W tym artykule postaram się przedstawić krótko w jaki sposób należy dodawać strony do katalogów.
Zapraszam do zapoznania się ze spisem katalogów

1. Analizowanie katalogu

Nie istnieje uniwersalny przepis na dodawanie stron do katalogów, ponieważ każdy katalog ma inną budowę, inne wymagania i specyficzną strukturę kategorii.

W niektórych katalogach można umieszczać opisy 20 literowe, w niektórych 50, a w niektórych nawet 200.

Dodając swoją stronę do katalogu powinieneś zapoznać się z jego strukturą kategorii, wymaganiami technicznymi i merytorycznymi, aby Twój wpis nie został usunięty ( w przypadku katalogów z automatycznym dodaniem wpisu) lub został zaakceptowany ( w przypadku katalogów z wyłączonym automatycznym dodaniem wpisu)

Nigdy nie wpisuj nieprawdziwych danych witryny ponieważ takie wpisy też zostaną usunięte. Dlaczego? Ponieważ redaktorzy katalogów chcą mieś ładne, czyste, przejrzyste i wartościowe strony, żeby nie stracić "autorytetu" wśród internautów.

Niektóre katalogi z wysokim PageRankiem mocno się wycwaniły biorąc opłatę za dodanie wpisu. Zwykle płatności odbywają się za pomocą wysłania sms-a na podany numer i wpisaniu kodu otrzymanego sms-em zwrotnym. Ceny sms-ów wahają się pomiędzy 3 a 10 zł. Nie jest to taka duża opłata jak za link bezpośredni ( o ile takie linki są dostępne w danym katalogu)
To jest właśnie popularny haczyk katalogów. Link pośredni nie da nam wzrostu naszego PageRanku; może jedynie doprowadzić do niewielkiego wzrostu wejść ( o jakieś 17%).

Przed dodaniem wpisu powinieneś wejść do jakieś kategorii i sprawdzić czy to są linki bezpośrednie czy pośrednie.

Linki bezpośrednie są w postaci:

http://advt.pl

Natomiast bezpośrednie mają postać:

http://jakiskatalog.pl/index.php?strona=advt.pl

2. Wybór kategorii

Najpowszechniejszym błędem popełnianym przy dodawaniu strony do katalogu jest brak analizy poszczególnych kategorii tak, aby wybrać odpowiednią do naszej witryny.

Aby określić najbardziej odpowiednia kategorię, wprowadź do wyszukiwarki w katalogu słowa kluczowe Twojej strony (patrz w tagu keywords) i przeanalizuj uzyskane wyniki. Zwróć uwagę na to w jakiej kategorii znajdują się znalezione strony. Sprawdź jaka kategoria najczęściej się powtarza. Jeśli znalazłeś taką kategorię, powinna być ona odpowiednia dla Twojej witryny

Przykład: Wyszukujemy strony o słowie kluczowym: "reklama".
katalog1


Katalogi typu QLWEB mają możliwość sugerowania nowej kategorii co jest wspaniałą rzeczą dla stron (czyt. dla administratorów stron), dla których dostępne kategorie w katalogu nie pasują do zawartości i tematyki strony. Dodatkowo ten typ katalogów posiada wbudowany mechanizm automatycznego pobierania danych z metatagów. Dlatego upraszczają nam dodawanie wpisu ( nie trzeba ręcznie wpisywać tytułu, opisu, słów kluczowych itp.)

3. Tworzenie efektownego tytułu witryny

W większości przypadków tytuł strony (title) zawiera nazwę firmy, serwisu internetowego czy portalu. Redaktorzy katalogów sprawdzają czy nazwa firmy, serwisu internetowego czy portalu znajduje się oficjalnie na dodawanej stronie. Jeśli witryna nie posiada nazwy firmy na stronie lub nazwa firmy jest mało widoczna powinieneś sprawić, aby nazwa firmy stała się widoczna na stronie głównej, w nagłówku, w stopce lub w dziale: "O nas", "Informacje" itp.

Redaktorzy oprócz tego, że sprawdzają obecność nazwy firmy, serwisu internetowego czy portalu, sprawdzają również autentyczność danych kontaktowych. Porównują wprowadzone przy dodaniu strony tj, adres email, imię i nazwisko i opcjonalnie adres.
Jeśli dane nie będą się zgadzały wpis prawdopodobnie nie zostanie dodany.

4. Tworzenie efektownego opisu

Po określeniu najbardziej efektownej kategorii pora na efektowny opis. Powróćmy teraz do znalezionych stron przy wpisywaniu Twoich słów kluczowych. Zwróć uwagę na ich opisy. Jeśli opisy innych witryn nie przekraczają 20 znaków masz prawo przypuszczać, że redaktor preferuje opis o długości 20 znaków.
Nie sugeruj się zbytnio innymi opisami tzn. nie "odgapiaj" stylu i budowy. Twój opis musi być unikalny! Wejdź na swoją stronę i popatrz jak pisałeś na stronie głównej. Część możesz skopiować i trochę przekształcić tak, aby w katalogu było podobny opis do opisu na stronie głównej. Zawsze trzymaj się swojego stylu i pamiętaj o ograniczeniach w danym katalogu (dotyczy długości opisu, tytułu itp)

Zobacz także:

Spis katalogów
http://advt.pl/viewpage.php?page_id=36


Jeżeli trzymałeś się powyższych porad to z pewnością Twoja witryna znajduje się we właściwych katalogach oraz we właściwych kategoriach. Jeżeli jednak okaże się, że moderator odrzucił Twój wpis nie podając przyczyny, napisz do niego maila i zapytaj się z jakiego powodu go odrzucił. Po podaniu przyczyny spróbuj zastanowić się czy Twoja witryna nie łamie regulaminu danego katalogu. Jeżeli okazało się, że złamała jeden z punktów danego regulaminu, postaraj się naprawić ten błąd, ponieważ da to Tobie pewność, że moderator innego katalogu nie odrzuci Twojego wpisu, gdyż wszystkie katalogi mają podobne regulaminy.
Po naprawieniu danego błędu możesz wysłać do moderatora lub administratora katalogu odwołanie podając w nim date zgłoszenia witryny, login (jeśli był wymagany), hasło (jeśli wymagane), adres URL, tytuł, opis oraz słowa kluczowe. Teraz pozostanie Ci czekać na pozytywne rozpatrzenie twojego odwołania przez moderatora lub administratora. Postępuj tak tylko jeśli katalog jest na prawdę wartościowy tzn. jeśli posiada wysoki PageRank lub jeśli uprzednio zapłaciłeś za wpis za pomocą SMS-a. ( W przypadku negatywnego rozpatrzenia Twojego odwołania masz prawo do wystąpienia o zwrot pieniędzy wydanych za opłacenie usługi dodania strony do katalogu)
Życzę Ci efektywnego pozycjonowania oraz dużych zysków z witryny.

Po więcej zapraszam na :

http://advt.pl ---

Autor: Jarosław Miazga http://advt.pl

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Dobieranie słów kluczowych

Dobieranie słów kluczowych

Autorem artykułu jest Jarosław Miazga


artykularnia_import

Co kryje się za wyrażeniem: dobór słów kluczowych?


Jednym słowem: dobra pozycja w wyszukiwarkach, a rozwijając to dalej: popularność Twojej witryny w internecie, zyski ze stron oraz "respekt" pośród innych stron. Ale żeby tak było, nie wystarczy jedynie dobry dobór słów kluczowych lecz odpowiednia budowa strony, mało linków wychodzących, odpowiednia częstotliwość powtarzania słów kluczowych, efektywny opis, efektywny tytuł strony, dużo linków zwrotnych do Twojej witryny oraz wiele więcej.


Od czego zacząć?


Jeżeli Twoja firma istnieje już dłuższy okres czasu i posiada sporo klientów, możesz dzwonić do każdego z nich z zapytaniem odnośnie słów kluczowych, jeśli natomiast jest nową firmą - poszukaj w wyszukiwarkach firmy z podobną działalnością, z podobnej branży i popatrz co znajduje się w źródle strony w tagu:







Możesz tak analizować poszczególne strony firm i w ten sposób odnaleźć odpowiednie słowa kluczowe. Słowa kluczowe powinny być odzwierciedleniem działalności Twojej firmy, w przeciwnym razie Twoja witryna może zostać potraktowana jako witryna spamerska, co może wiązać się z karą pieniężną.


Przykład słów kluczowych dla strony internetowej firmy z branży rur:


rury, producent rur, rury profilowane, rury stalowe, rury aluminiowe, rury, walcówka, stalowa, przewodowa, gazowa, instalacyjna, konstrukcyjna, profil, kwadratowy, prostokątny, owalny, eliptyczny, otwarty, równoramienny, nierównoramienny, półzamknięty, zetowy, kitowy, specjalny, cienkościenny, teownik, zetownik, ceownik, dwuteownik, kątownik, ościeżnica, taśma, walcowana, ocynkowana, ogniowo, głębokotłoczna, tłoczna, arkuszowa, bednarka, łezkowa, żeberkowa


Kolejnym sposobem na trafny wybór słów kluczowych jest "twoja wyobraźnia". Wyobraź sobie jakie słowa kluczowe wpisali by Twoi klienci bądź zainteresowani Twoją firmą, witryną. Pamiętaj, że Twoi klienci mogą wpisywać zupełnie inne słowa niż ty to sobie wyobraziłeś. Zwróć uwagę na to o co pytają się Twoi klienci podczas rozmów telefonicznych, być może wymieniają jakiś produkt, usługę bądź markę. Mogą być to być kolejne słowa kluczowe.


Mam nadzieję, że czytając ten artykuł notowałeś już swoje słowa kluczowe, jeśli nie to do dzieła!


Z pewnością masz już długą listę, lecz można ją znacząco "odchudzić" i zoptymalizować

Jeżeli powtarzają ci się jakieś fragmenty w słowach np.:


rury, rury stalowe, rury aluminiowe, rury profilowane, rury prostokątne


Możesz usunąć wyraz rury z kolejnych wyrażeń. Twoje słowa kluczowe powinny wyglądać następująco:


rury, stalowe, aluminiowe, profilowane, prostokątne


Jeżeli uważasz, że któryś zwrot ma duże znaczenie, pozostaw go bez zmian.


Konstrukcja i budowa słów


Czytając ten artykuł pewnie zwróciłeś uwagę na to, że wszystkie słowa zostały napisane małymi literami, a to dlatego, gdyż przeciętny internauta wpisuje je właśnie z małej litery (skraca mu to czas). Niektóre wyszukiwarki rozróżniają małe i duże litery, więc wpisując zapytanie do wyszukiwarki np. rury stalowe, może dać zupełnie inne wyniki niż wpisanie słowa: Rury stalowe. Jeżeli wybierasz odpowiednie słowa dokonuj tyle kombinacji ile jest możliwych, ponieważ ludzie szukający czegoś w internecie wpisują znacznie więcej słów w formularzu. Na przykład osoba szukająca producenta rur aluminiowych nie wpisze: rury aluminiowe, lecz producent rur metalowych. Równie możliwe jest, że wpisze więcej słów i dlatego właśnie powinieneś rozważyć wszystkie możliwe słowa. Należy zwrócić uwagę czy najbardziej popularne słowa kluczowe występują w liczbie mnogiej czy też pojedynczej, ponieważ również wpisanie rury profilowane może dać inny wynik od rura profilowana.


Na Twoją stronę będą trafiać osoby poszukujące konkretnych informacji, co znaczy, że mogą to byś takie osoby, które nie znają się na Twojej branży. Powinieneś uwzględnić także słowa z błędami ortograficznymi, żeby osoba, która wpisze coś z błędem mogła trafić na Twoją stronę. Na przykład: ktoś chce znaleźć informacji na temat reklamy zewnętrznej (nie zna się na tej branży), więc wpisuje


outdor


Proszę zwrócić tutaj na konstrukcję tego słowa: jest ono błędnie napisane, bo powinno być outdoor. Ta mała literówka da kompletnie inne wyniki niż outdoor. Dlatego też powinieneś uwzględnić słowa pisane z błędem


Najpopularniejsze słowa


Większość wyszukiwarek oferuje bezpłatne statystyki najbardziej popularnych słów kluczowych wpisywanych do wyszukiwarek. Jest to bardzo dobra narzędzie dla Ciebie.

Link do statystyk Google: https://adwords.google.com/select/KeywordSandbox .


Wpisujesz główne słowo kluczowe np. rury. Po chwili ukazuje się cała lista synonimów oraz ich popularność.

Ludzie często wpisują pytania. Zadbaj o to, aby na Twojej stronie w meta tagu (keywords) znalazły się pytania związane dziedziną działalności Twojej firmy np.


Co to są rury profilowane?, Gdzie się produkuje rury? itp.


Uwaga końcowa


Nie wpisuj nigdy słów kluczowych nie związanych tematycznie z zawartością Twojej strony lub dziedziną działalności Twojej firmy ponieważ może to zostać potraktowane jako spam. Zobacz: Test na spam


Więcej na ten temat poczytasz na http://advt.pl

--- Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl