wtorek, 25 grudnia 2012

Jakie katalogi warto wybierać przy pozycjonowaniu witryny ?

Jakie katalogi warto wybierać przy pozycjonowaniu witryny ?

Autorem artykułu jest Mariusz Gąsiewski


artykularnia_import



Na ten temat krąży wiele różnych, nieraz sprzecznych ze sobą opinii. Generalnie oceniając przydatność danego katalogu trzeba brać pod uwagę to, czy oferuje on nie tylko korzyści zwiane z tzw. „link popularity”, czyli pozycjonerskim dodawaniem linków do strony (więcej informacji na temat tego zagadnienia możesz przeczytać w artykule: Zdobywanie linków dla strony i Dodawanie linków do strony), ale również korzyści związane z zdobywaniem ruchu internetowego z tego katalogu.



Wgłębiając się w szczegóły za wartościowe katalogi można uznać:


katalogi, które mają duże znaczenie w określonej niszy tematycznej;
katalogi, do których prowadzi dużo linków zewnętrznych,
katalogi, które posiadają linki z wartościowych stron, witryn, które odgrywają dużą rolę w danej dziedzinie, domen .edu i .gov;
katalogi, które są wartościowe dla użytkowników,
katalogi, z których korzystają użytkownicy preferując ich korzystanie nad korzystanie z wyszukiwarek;
katalogi, które mają użyteczną dla użytkownika strukturę i budowę.



Katalogi, które można sobie darować przy zdobywaniu linków:


kolejne kopie DMOZ-a;
katalogi, które posiadają mało wartościowe, często się powtarzajace, śmieciowe wpisy (dziesiątki serwisów o dzwonkach, stronach typu Warez i itp);
katalog, które budują swoje pozycje jedynie na wymianach linków z innymi katalogami a nie poprzez budowanie użytecznej dla użytkownika treści i budowanie popularności wśród użytkowników;
katalogi, które posiadają wiele pustych i nic nie znaczących podstron;
katalogi, które są zaśmiecane reklamami (mp. reklamami AdSense);
katalogi, w przypadku których czas oczekiwania na załadowanie podstrony jest bardzo długi..





--- Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

5 rzeczy, które warto wiedzieć pozycjonując serwis internetowy

5 rzeczy, które warto wiedzieć pozycjonując serwis internetowy

Autorem artykułu jest Mariusz Gąsiewski


artykularnia_import



Pozycjonowanie to promocja serwisu internetowego w wynikach wyszukiwania wyszukiwarek internetowych dla ważnych dla na wyrażeń kluczowych.





Na pozór wydaje się to dość prostą rzeczą, warto jednak pamiętać fakt, że o pierwsze miejsca w wynikach wyszukiwania nieraz biją się dziesiątki podobnych do nas serwisów. Pamiętaj, aby przed przystąpieniem do pozycjonowania serwisu i zdobywania linków do strony na określone słowa kluczowe poważnie przemyśleć kwestię wyboru słów kluczowych. Osoby zainteresowane tym tematem mogą przeczytać: Co każdy powinien wiedzieć o szukaniu słów kluczowych?, Ocena konkurencyjności słów kluczowych.




Podstawowe zasady dodawania linków do strony




Jakość linków

W zdobywaniu linków do strony bardziej liczy się jakość tych linków niż ich ilość. 10 mocnych linków może dać dużo większy efekt niż 400 słabych linków z kiepskich stron. Coraz mniejsze znaczenie w pozycjonowaniu uzyskują najłatwiejsze do uzyskania linki z katalogów.



Wartość linków

Wartość linków dla celów pozycjonowania jest nie jest taka sama. Oczywiście zależy ona od wielu czynników, z których największe znaczenie mają: wartość serwisu i jego powiązanie tematyczne. Inną wartość będzie miał dla serwisu WWW link z witryny, która jest bardzo znana w określonej niszy tematycznej a inna z jakiegoś podrzędnego bloga. Jeżeli pozycjonujesz swój serwis na określone frazy staraj się zdobywać linki przede wszystkim z serwisów i katalogów, które są związane tematycznie z tematyką Twojej witryny.





Rozłożenie w czasie linkowania

Dodawane linków do strony powinno być rozłożone w czasie. Ważne jest, aby dodawanie linków było ciągłe; (powiedzmy 5 dziennie) i przez możliwe długi czas regularne ( przynajmniej z kilka miesięcy).



Tytuły linków

Błędem jest ciągłe dodawanie linków o tym samym tytule. Dodawanie akich samych linków (zwłaszcza jeżeli będzie szybkie dodawanie linków) przez długi czas i bez ich różnicowania może narazić stronę na karę ze strony wyszukiwarek.




Indeksowanie podstrony z linkiem


Zanim dodasz stronę do płatnego katalogu lub też kupisz link na jakimś serwisie, sprawdź, czy podstrona katalogu, na której ten link będzie się znajdował została zindeksowana przez wyszukiwarki. Jeżeli ta podstrona nie została zindeksowana przez wyszukiwarki, link na niej nie ma żadnej wartości. W takim wypadku spróbuj dodać ją do innej związanej z Twoim obszarem działalności kategorii katalogu lub też dodaj ją do innego katalogu.





--- Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Kilka słów o dodawaniu stron do katalogów

Kilka słów o dodawaniu stron do katalogów

Autorem artykułu jest Damian Daszkiewicz


Jednym ze sposobów na wypozycjonowanie strony to zdobycie dużej ilości linków z innych serwisów. Najpopularniejszy sposób to dodanie strony do kilkudziesięciu (albo kilkuset ;-) katalogów stron internetowych. W tym artykule chciałbym udzielić kilka porad związanych z dodawaniem stron do katalogów. Sam posiadam 2 katalogi stron internetowych, kilka swoich stron dodałem do kilkudziesięciu katalogów, więc chcę się podzielić z Tobą swoim doświadczeniem zarówno z pozycji dodawacza stron do katalogów jak również administratora katalogu. Jednym ze sposobów na wypozycjonowanie strony to zdobycie dużej ilości linków z innych serwisów. Najpopularniejszy sposób to dodanie strony do kilkudziesięciu (albo kilkuset ;-) katalogów stron internetowych. W tym artykule chciałbym udzielić kilka porad związanych z dodawaniem stron do katalogów. Sam posiadam 2 katalogi stron internetowych, kilka swoich stron dodałem do kilkudziesięciu katalogów, więc chcę się podzielić z Tobą swoim doświadczeniem zarówno z pozycji dodawacza stron do katalogów jak również administratora katalogu.

1. Zrób sobie listę katalogów do których dodajesz stronę. Możliwe, że za kilka miesięcy zdobędziesz jakąś obszerniejszą listę katalogów i wtedy ta lista się Tobie przyda, gdyż będziesz wiedział do którego katalogu już zgłosiłeś stronę. Pamiętaj - w wielu katalogach stronę można zgłosić tylko raz. Jeśli przez przypadek dodałbyś ponownie stronę do tego samego katalogu to możesz liczyć się z tym, że oba wpisy zostaną usunięte (stary i nowy) (ta porada jest troszkę nieaktualna, gdyż po pierwsze coraz więcej katalogów umożliwia dodawanie jednej strony w kilku kategoriach a po drugie istnieją narzędzia dodające automatycznie stronę do kilkuset katalogów)

2. Jeśli masz obszerną listę katalogów to nie dodawaj swojej strony od razu do wszystkich katalogów! Wiem, że na upartego można w 2 godziny dodać stronę do około 100 katalogów, ale wyszukiwarka google gdy zauważy nagły wzrost linków do Twojej strony może dać Tobie bana na około 3 miesiące (fachowo taki ban nazywa się sandbox). Najlepiej jest dodawać systematycznie stronę do katalogów np. po 5 dziennie (gdy strona jest popularna i ma już dużo linków przychodzących to możesz dodawać nawet do 10-15 katalogów dziennie)

3. Jak dodajesz stronę do katalogów to przygotuj kilka różnych opisów. Zazwyczaj w katalogach tytuł wpisu jest linkiem do strony. Dlatego warto używać kilka zestawów tytuł/opis. Chodzi o to, aby wszystkie linki nie miały tych samych słów kluczowych, gdyż za to również wyszukiwarka google może nałożyć bana na określone słowo kluczowe.

4. Czytaj regulaminy katalogów. Jeśli się Tobie dany regulamin nie podoba, to nie dodawaj do niego swojej strony. Jest wiele innych katalogów. Często katalogi są moderowane (tj. administrator co kilka dni przegląda nowo dodane wpisy które jeszcze się nie pokazują w katalogu i decyduje czy wpis ma zostać zaakceptowany czy skasowany) i gdy administrator zobaczy, że wpis nie spełnia regulaminu to po prostu go skasuje. Jak się Tobie to nie podoba, to zawsze możesz założyć własny katalog stron z bardziej przyjaznym regulaminem!

5. Poświęc kilka minut na zredagowanie treści opisu strony i tytułu. Nic bardziej nie denerwuje niż 3 błędy ortograficzne w 2 zdaniach (naprawdę zdarzają się takie wpisy!). Pisz również poprawną polszczyzną i stosuj znaki interpunkcyjne. Zaczynaj zdania od dużej litery. Jeśli jesteś dyslektykiem to poproś kogoś o przeredagowanie treści wpisu. Administrator katalogu zazwyczaj się nie pyta czy ktoś jest dyslektykiem, tylko kasuje taki wpis (jeśli ma dobry humor to możesz liczyć na to, że poprawi błędy ortograficzne, ale to nie jest zbyt prawdopodobne)

6. Nie pisz dużymi literami całych wyrazów(zdań) - takie wpisy brzydko wyglądają i zazwyczaj są usuwane

7. W tytule i treści opisu nie pisz samych słów kluczowych oddzielanych przecinkami. Taki wpisy brzydko wyglądają i są zazwyczaj usuwane. Oczywiście możesz inteligentnie używać słów kluczowych np. zamiast tytułu typu: narzędzia biurowe, zszywacze, dziurkacze, niszczarki można dać tytuł: Sprzedajemy narzędzia biurowe takie jak dziurkacze, niszczarki, zszywacze itp. Jak widzisz w tytule są słowa kluczowe na których Tobie zależy a i wpis wygląda w miarę naturalnie

8. Postaraj się aby opis był dłuższy niż tytuł wpisu. Jeśli np. tytuł wpisu składa się z 3 wyrazów i opis z tych samych 3 wyrazów to nie licz na akceptację wpisu. Również wpisy w których w polu tytuł jest więcej niż 10 wyrazów nie są chętnie akceptowane. Najlepiej tak zredagować wpis, aby opis był minimum 3 razy dłuższy od tytułu wpisu. Oczywiście nie należy popadać w paranoję i w treści wpisu dać opis na kilka strona A4. Nikt tego nie przeczyta a wpis pewnie zostanie odrzucon

9. Postaraj się wybrać odpowiednią kategorię. Jeśli zastanawiasz się, czy dana kategoria jest tą właściwą, to zobacz jakie wpisy są w tej kategorii. Ewentualnie zaproponuj administratorowi aby utworzył odpowiednią kategorię

Pamiętaj - nie każdy katalog jest restrykcyjny, ale warto przestrzegać tych zasad o których napisałem. Dzięki temu unikniesz irytacji gdy co drugi katalog usunie Twój wpis. ---

Damian Daszkiewicz prowadzi serwis SkutecznyPartner.pl poświęcony programom partnerskim

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Co to jest ten mod_rewrite i dlaczego o nim tyle słyszę?

Co to jest ten mod_rewrite i dlaczego o nim tyle słyszę?

Autorem artykułu jest Damian Daszkiewicz


Jednym z popularniejszych tematów na forach internetowych jest mod_rewrite. Często nawet gdy jakiś serwer nie obsługuje tego modułu, uważa się, że nie warto tam hostować swojej strony. Jeśli jednak nie jesteś w temacie, to pewnie nie wiesz, o co w tym wszystkim chodzi i dlaczego jest to taki popularny temat. W tym artykule chciałbym troszkę Tobie przybliżyć to zagadnienie. Jednym z popularniejszych tematów na forach internetowych jest mod_rewrite. Często nawet gdy jakiś serwer nie obsługuje tego modułu, uważa się, że nie warto tam hostować swojej strony. Jeśli jednak nie jesteś w temacie, to pewnie nie wiesz, o co w tym wszystkim chodzi i dlaczego jest to taki popularny temat. W tym artykule chciałbym troszkę Tobie przybliżyć to zagadnienie.

Często widuję strony na których jest podstrona o adresie www.costam.pl/ksiazka.php?jaka=1. Taki adres internetowy nie wygląda zbyt przyjźnie. Pewnie dużo ładniej by wyglądał taki adres: www.costam.pl/ksiazka_1.htm. Ten adres nie tylko łatwiej jest zapamiętać zwykłemu internaucie, ale również wyszukiwarki łatwiej go zaindeksują. W pierwszym wypadku jest wywoływany plik index.php z parametrem a w drugim przypadku jest to zwykły plik html. Pierwsze rozwiązanie ma tą zaletę, że plik index.php po otrzymaniu odpowieniego parametru (w tym przypadku 1) może odczytać z bazy danych odpowiednie dane z bazy danych i je wyświetlić. Jest to prostsze niż tworzenie wielu plików statycznych html (i łatwiejsze w zarządzaniu).

A teraz sobie pomyśl co by było, gdyby wmówić serwerowi, że posiadasz plik ksiazka_1.htm i gdy użytkownik wejdzie na tą stronę to tak naprawdę odpali plik index.php z parametrem jaka=1 (zamiast 1 mam na myśli dowolną liczbę, albo nawet ciąg znaków). W tym wypadku łapiesz dwie sroki za jeden ogon - zarówno tworzysz serwis przyjazny dla wyszukiwarek, jak również nie musisz tworzyć wiele plików html. Takie rozwiązanie jest możliwe i to jest ten cały mod_rewrite! Aby serwer wiedział, że chcesz korzystać z mod_rewrite musisz go jakoś o tym poinformować a także wytłumaczyć mu, że jak użytkownik chce wywołać plik ksiazka_.html to tak naprawdę ma być odpalony plik index.php z parametrem jaka=. Aby to zrobić należy utworzyć plik .htaccess (tak, nazwa tego pliku zaczyna się od kropki) o następującej zawartości:

RewriteEngine On
RewriteRule ^ksiazka_(0-9*).htm /index.php?jaka=$1

Pierwsza linijka informuje serwer, że chcesz korzystać z mod_rewrite. Druga linijka to jest owa definicja. ciąg znaków (0-9*) oznacza dowolną liczbę. Gdyby nie było w nim gwiazdki, to owy ciąg znaków oznaczałby jedynie cyfrę. Natomiast $1 oznacza, że w tym miejscu jest wstawiony pierwszy parametr z owego wzorca (tym wzorcem jest liczba, która znajduje się pomiędzy ciągiem znaków ksiazka_ a ciągiem znaków .htm).

Uwaga: pliki .htaccess działają na cały katalog wraz z podkatalogami. Jeśli przykładowo wrzucisz owy plik do głównego katalogu, ale nie chcesz, aby mod_rewrite działało dla jakiegoś podkatalogu, to należy wrzucić do tego podkatalogu plik .htaccess o następującej zawartości:

RewriteEngine Off

Uwaga2: plik .htaccess jest plikiem ukrytym (dla serwerów linuxowych każdy plik którego pierwsza litera w nazwie to kropka jest plikiem ukrytym). Nie wszystkie klienty FTP go pokazują (czasami trzeba włączyć opcję pokazuj pliki ukryte). Dlatego nie przestrasz się, gdy nie zobaczysz tego pliku na serwerze a mod_rewrite działa ;-) ---

Damian Daszkiewicz prowadzi serwis SkutecznyPartner.pl poświęcony programom partnerskim

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

DO RUNIETU PRZEZ SEM

DO RUNIETU PRZEZ SEM

Autorem artykułu jest Aneta Mitko Aneta Mitko


artykularnia_import


Wyszukiwanie w rosyjskim Internecie, popularnie nazywanym Runietem kręci się wokół czterech wyszukiwarek. Są to: Yandex (z 48,40% udziałem w rynku), światowy lider Google (28,56%), Rambler (15,87%) i Mail.ru (4,72% ). Na dalszych pozycjach plasują się: Yahoo, MSN, Aport, Meta Bot, Alta Vista... (wg SpyLOG luty / marzec 2007 r.).



Biznes reklamuje się w Rosji



W wyniku zintensyfikowanego rozwoju Runieta, już nie tylko mali krajowi przedsiębiorcy inwestują w linki sponsorowane na stronach rosyjskich wyszukiwarek, ale również zagraniczne firmy z sektora MŚP, a także duże międzynarodowe koncerny, takie jak: General Motors, Nissan, Peugeot, Honda, Sony. W takich firmach budżet na reklamę internetową wynosi $1,5 mln - $3,5 mln na rok, z czego duża część (nawet 50%) przypada na Yandex i jego reklamę kontekstową. („Wiadomości” 08.02.07 r.)



SEM na topie



W związku z ogromnym zainteresowaniem reklamodawców, wydatki na reklamę wyszukiwarkową w rosyjskim segmencie Internetu w 2006 roku wzrosły prawie dwa i pół raza w stosunku do roku poprzedniego i zamknęły się w kwocie $110 mln. W ten sposób, po raz pierwszy w historii Runieta, reklama kontekstowa pokonała reklamę banerową, na którą w zeszłym roku wydano $100 mln. To znaczący sygnał dla promujących się online przedsiębiorców, że działania SEM (połączenie technologii i słowa, pozwalające docierać z informacją i reklamą do 92% użytkowników Internetu) są obecnie optymalną formą promocji. (Lenta.ru, 12.02.07 r., „Biznes” 13.02.07 r.)



Optymalne koszty promocji



Ceny minimalne za jedno kliknięcie w link sponsorowany na Yandeksie wahają się (zależnie od branży) od $0,5 (etykietki samoprzylepne) do $5 (lodówki). W Biegunie zapłacimy $4 za terminale płatnicze, $5,7 za korekcję wzroku, $5,9 za frazę „rejestracja przedsiębiorstw”, a $6,2 za hasło „likwidacja firm”. Najwyższe ceny — $9,99, to stawki za precyzyjne targetowanie reklamy, gdzie wykorzystuje się bardzo konkretne parametry, dobór lokalizacyjny i czasowy. Dla porównania, ceny za jednotygodniową emisję reklamy banerowej na popularnych rosyjskich witrynach wynoszą od $1550 do $5000 (wg danych z www.context.1ps.ru)


Inwestycja w link sponsorowany jest, jak się okazuje, nie tylko tańsza, ale i bardziej skuteczna. Płacąc za baner płacimy za jego wyświetlenie, nikt nie gwarantuje nam, że użytkownik wejdzie na nasza witrynę i zapozna się z towarami i usługami, które proponujemy. Inwestując w link sponsorowany płacimy za użytkownika, który odwiedził naszą stronę, bo jest de facto zainteresowany produktem, który mamy do zaoferowania.


Konkurencyjni reklamodawcy



W Yandex.Direct najwyższe ceny (najwyższe CPC - kwota, którą płaci reklamodawca za kliknięcie w link sponsorowany) osiągają odnośniki firm z sektora B2B, dla których sprzedaż choćby jednej naftowej wieży wiertniczej lub Boeinga rocznie sprawia, że nawet link sponsorowany, gdzie jedno kliknięcie kosztuje nawet $48 staje się opłacalny. Oprócz w/w przykładów B2B, „najgorętsze“ oferty to sprzedaż mieszkań w tzw. nowostrojkach (nowe kompleksy mieszkaniowe), dzierżawa samolotów, przetargi na FOREX, usługi budowlane na duże kompleksy użytkowe.


Dlaczego Yandex



Wracając do lidera w wyszukiwaniu u naszego wschodniego sąsiada… Yandex - zaniedbany w końcu lat dziewięćdziesiątych, teraz zajmuje czołową pozycję w Runiecie. Stawiając na reklamę kontekstową, w zeszłym roku podwoił swoje dochody i utrwalił przywództwo w segmencie wyszukiwania internetowego. Właściciele wyszukiwarki prognozują, że w tym roku dochód z samej tylko reklamy kontekstowej wyniesie $100 mln. Yandex to obecnie ok. 25 mln użytkowników Internetu i dziesiątki tysięcy reklamodawców. Dziennie na jego stronach pojawia się 5 mln osób. Nieustannie powiększająca się liczba internautów sprawia, że kolejni rekalmodawcy zachęceni możliwością skutecznego wypromowania swojej firmy inwestują w działania SEO (pozycjonowanie stron internetowych w wynikach wyszukiwania) i SEM (kampanie płatnych odnośników). Mają rację, na efekty wcale nie trzeba długo czekać, bo Yandex jest nowoczesną wyszukiwarką, która wychodzi naprzeciw oczekiwaniom internautów i reklamodawców.

--- Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl