Zgłaszanie witryn do katalogów
Autorem artykułu jest Jarosław Miazga
Wiemy, że sukces danej witryny jest zależny od dobrej pozycji w wyszukiwarkach, a dobra pozycja od ilości linków zwrotnych do twojej witryny. Dodawanie stron do katalogów jest uniwersalnym sposobem na zdobycie linków do twojej witryny. Dodając stronę do katalogów powinniśmy nie tylko wystąpić z zało... Wiemy, że sukces danej witryny jest zależny od dobrej pozycji w wyszukiwarkach, a dobra pozycja od ilości linków zwrotnych do twojej witryny. Dodawanie stron do katalogów jest uniwersalnym sposobem na zdobycie linków do twojej witryny. Dodając stronę do katalogów powinniśmy nie tylko wystąpić z założeniem "Dodam szybko stronę i po sprawie" Wiele osób odwiedza dobre katalogi stron i znajduje wpisy, które w zupełności nie pasują do wybranej kategorii (dotyczy to katalogów bez moderacji), więc je ignorują. Jeżeli twoja strona jest dobrze dodana to z pewnością każdy będzie nią zainteresowany. W tym artykule postaram się przedstawić krótko w jaki sposób należy dodawać strony do katalogów.
Zapraszam do zapoznania się ze spisem katalogów
1. Analizowanie katalogu
Nie istnieje uniwersalny przepis na dodawanie stron do katalogów, ponieważ każdy katalog ma inną budowę, inne wymagania i specyficzną strukturę kategorii.
W niektórych katalogach można umieszczać opisy 20 literowe, w niektórych 50, a w niektórych nawet 200.
Dodając swoją stronę do katalogu powinieneś zapoznać się z jego strukturą kategorii, wymaganiami technicznymi i merytorycznymi, aby Twój wpis nie został usunięty ( w przypadku katalogów z automatycznym dodaniem wpisu) lub został zaakceptowany ( w przypadku katalogów z wyłączonym automatycznym dodaniem wpisu)
Nigdy nie wpisuj nieprawdziwych danych witryny ponieważ takie wpisy też zostaną usunięte. Dlaczego? Ponieważ redaktorzy katalogów chcą mieś ładne, czyste, przejrzyste i wartościowe strony, żeby nie stracić "autorytetu" wśród internautów.
Niektóre katalogi z wysokim PageRankiem mocno się wycwaniły biorąc opłatę za dodanie wpisu. Zwykle płatności odbywają się za pomocą wysłania sms-a na podany numer i wpisaniu kodu otrzymanego sms-em zwrotnym. Ceny sms-ów wahają się pomiędzy 3 a 10 zł. Nie jest to taka duża opłata jak za link bezpośredni ( o ile takie linki są dostępne w danym katalogu)
To jest właśnie popularny haczyk katalogów. Link pośredni nie da nam wzrostu naszego PageRanku; może jedynie doprowadzić do niewielkiego wzrostu wejść ( o jakieś 17%).
Przed dodaniem wpisu powinieneś wejść do jakieś kategorii i sprawdzić czy to są linki bezpośrednie czy pośrednie.
Linki bezpośrednie są w postaci:
http://advt.pl
Natomiast bezpośrednie mają postać:
http://jakiskatalog.pl/index.php?strona=advt.pl
2. Wybór kategorii
Najpowszechniejszym błędem popełnianym przy dodawaniu strony do katalogu jest brak analizy poszczególnych kategorii tak, aby wybrać odpowiednią do naszej witryny.
Aby określić najbardziej odpowiednia kategorię, wprowadź do wyszukiwarki w katalogu słowa kluczowe Twojej strony (patrz w tagu keywords) i przeanalizuj uzyskane wyniki. Zwróć uwagę na to w jakiej kategorii znajdują się znalezione strony. Sprawdź jaka kategoria najczęściej się powtarza. Jeśli znalazłeś taką kategorię, powinna być ona odpowiednia dla Twojej witryny
Przykład: Wyszukujemy strony o słowie kluczowym: "reklama".
Katalogi typu QLWEB mają możliwość sugerowania nowej kategorii co jest wspaniałą rzeczą dla stron (czyt. dla administratorów stron), dla których dostępne kategorie w katalogu nie pasują do zawartości i tematyki strony. Dodatkowo ten typ katalogów posiada wbudowany mechanizm automatycznego pobierania danych z metatagów. Dlatego upraszczają nam dodawanie wpisu ( nie trzeba ręcznie wpisywać tytułu, opisu, słów kluczowych itp.)
3. Tworzenie efektownego tytułu witryny
W większości przypadków tytuł strony (title) zawiera nazwę firmy, serwisu internetowego czy portalu. Redaktorzy katalogów sprawdzają czy nazwa firmy, serwisu internetowego czy portalu znajduje się oficjalnie na dodawanej stronie. Jeśli witryna nie posiada nazwy firmy na stronie lub nazwa firmy jest mało widoczna powinieneś sprawić, aby nazwa firmy stała się widoczna na stronie głównej, w nagłówku, w stopce lub w dziale: "O nas", "Informacje" itp.
Redaktorzy oprócz tego, że sprawdzają obecność nazwy firmy, serwisu internetowego czy portalu, sprawdzają również autentyczność danych kontaktowych. Porównują wprowadzone przy dodaniu strony tj, adres email, imię i nazwisko i opcjonalnie adres.
Jeśli dane nie będą się zgadzały wpis prawdopodobnie nie zostanie dodany.
4. Tworzenie efektownego opisu
Po określeniu najbardziej efektownej kategorii pora na efektowny opis. Powróćmy teraz do znalezionych stron przy wpisywaniu Twoich słów kluczowych. Zwróć uwagę na ich opisy. Jeśli opisy innych witryn nie przekraczają 20 znaków masz prawo przypuszczać, że redaktor preferuje opis o długości 20 znaków.
Nie sugeruj się zbytnio innymi opisami tzn. nie "odgapiaj" stylu i budowy. Twój opis musi być unikalny! Wejdź na swoją stronę i popatrz jak pisałeś na stronie głównej. Część możesz skopiować i trochę przekształcić tak, aby w katalogu było podobny opis do opisu na stronie głównej. Zawsze trzymaj się swojego stylu i pamiętaj o ograniczeniach w danym katalogu (dotyczy długości opisu, tytułu itp)
Zobacz także:
Spis katalogów
http://advt.pl/viewpage.php?page_id=36
Jeżeli trzymałeś się powyższych porad to z pewnością Twoja witryna znajduje się we właściwych katalogach oraz we właściwych kategoriach. Jeżeli jednak okaże się, że moderator odrzucił Twój wpis nie podając przyczyny, napisz do niego maila i zapytaj się z jakiego powodu go odrzucił. Po podaniu przyczyny spróbuj zastanowić się czy Twoja witryna nie łamie regulaminu danego katalogu. Jeżeli okazało się, że złamała jeden z punktów danego regulaminu, postaraj się naprawić ten błąd, ponieważ da to Tobie pewność, że moderator innego katalogu nie odrzuci Twojego wpisu, gdyż wszystkie katalogi mają podobne regulaminy.
Po naprawieniu danego błędu możesz wysłać do moderatora lub administratora katalogu odwołanie podając w nim date zgłoszenia witryny, login (jeśli był wymagany), hasło (jeśli wymagane), adres URL, tytuł, opis oraz słowa kluczowe. Teraz pozostanie Ci czekać na pozytywne rozpatrzenie twojego odwołania przez moderatora lub administratora. Postępuj tak tylko jeśli katalog jest na prawdę wartościowy tzn. jeśli posiada wysoki PageRank lub jeśli uprzednio zapłaciłeś za wpis za pomocą SMS-a. ( W przypadku negatywnego rozpatrzenia Twojego odwołania masz prawo do wystąpienia o zwrot pieniędzy wydanych za opłacenie usługi dodania strony do katalogu)
Życzę Ci efektywnego pozycjonowania oraz dużych zysków z witryny.
Po więcej zapraszam na :
http://advt.pl ---
Autor: Jarosław Miazga http://advt.pl
Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl